Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Gelžk. Lentvaris-Gardinas (> Druskininkai, >Trakai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Stoties kelyno vaizdas iš pietvakarinio (nuo Marcinkonių pusės) galo.



    Kairėje esantis kelias veda į pramoninę teritoriją.





    Įvažiavimo į pramoninę teritoriją vartai.



    Už tvoros aklikelyje stovi TGK2-7523. Atrodo, kad jis visgi gali būti važiuojantis.



    Kiek paėjau palei pramoninės teritorijos tvorą. Vaizdas per tvorą vartų link.



    Vaidas nuo tvoros Marcinkonių link. Kaip matyti, kažkada čia būta bent 3-4 kelių.

    Paskutinis taisė Al1; 2013.05.01, 16:40.

    Comment


      Tarpukaryje išleistame lenkiškame žemėlapyje pavaizduotas trikampis. Jo dalis nuo stoties pusės pateko į pramoninę teritoriją ir buvo sunaikinta. Tačiau dalis trikampio pylimo nuo Marcinkonių pusės yra išlikusi.



      Buvusio trikampio pylimas nuo magistralinės linijos iš Marcinkonių pusės.



      Tame pačiame žemėlapyje taip pat pažymėta geležinkelio (lyg ir siaurojo) atšaka palei Derežnos upelį iki vandens siurblinės (šiame žemėlapyje ji nepažymėta, bet vokiškame Pirmojo pasaulinio karo metų žemėlapyje siurblinė pažymėta). Siurblinė veikė ir tarybiniais metais, dabar ji apleista, bet išlikęs pastatas (tikriausiai tarybinių laikų). Visgi jokių buvusios geležinkelio atšakos iki siurblinės pėdsakų nepavyko aptikti. Arba ji nebuvo nutiesta, tik planuojama. Arba ji buvo nutiesta panaudojant medines estakadas. Nes vietovė ten nėra labai lygi. Tikriausiai geležinkelio atšaka buvo laikina ir skirta atstatyti sugriautą karo veiksmų metu siurblinę. Atšaka buvo atvežtos medžiagos, siurblys, garo mašina, o gal ir dyzelinis variklis.
      Tačiau keisčiausia, kad vanduo stočiai buvo tiekiamas iš Derežnos upelio. O jis prasideda geležinkelio pylimo papėdėje trykštančiu šaltiniu. Nuotraukoje kiek žemiau, ties ta vieta, kur suverstas šiferis.



      Vaizdas Derežnos upelio slėnio link. Galbūt šaltinių yra ir daugiau.



      Ties Derežnos upelio pradžia, Marcinkonių link.



      Ten pat, Varėnos stoties link.

      Paskutinis taisė Al1; 2013.05.01, 16:57.

      Comment


        Caro laikų žemėlapyje pavaizduota Zervynų pusstotė buvo visai kitoje vietoje, nei dabar yra Zervynų stotelė. Ji buvo miške už maždaug 4,5 km (mėlynas 0) nuo dabartinės stotelės (geltonas 0) Varėnos link.



        Pirmojo pasaulinio karo metais vokiečiai medienos išvežimui nuo Zervynų pusstotės buvo nutiesę siaurąjį geležinkelį. Jokių jo pėdsakų miške neaptikau, nes miškas nuo to laiko buvo atsodintas du kartus.



        Ties buvusia Zervynų pusstote yra pervaža. Vaizdas Marcinkonių link.



        Vaizdas Varėnos link.



        Vaikštant ties pervaža, pravažiavo traukinys į Marcinkonis.



        Tęsinys bus.
        Paskutinis taisė Al1; 2013.05.01, 17:05.

        Comment


          Al1 rašė:
          "Nuo rampos galo - priešingoje kelyno pusėje namas. Įtariu, kad tai tarpukario laikų statinys."
          Sovietmečiu šiame pastate veikė geležinkeliečių parduotuvė, beje originaliai statinys buvo raudonų ir geltonų plytų.
          "Tačiau originalus interjeras "pagal Čiurlionį" sunaikintas."
          Tas orginalus irgi nevisai tiesa, rekonstruojant stotį 198x metais buvo norėta padaryti pagal Čiurlionį, sienos buvo dekoruojamos jo paveikslais ir vienoje sienoje netgi buvo pradėtas vaizduoti pats Čiurlionis, tačiau kažkas uždraudė taip dekoruoti stotį, gandai sklido, kad dėl per didelio nacionalizmo (visgi geležnkelis tais laikais buvo labai sovietizuotas) tai jau užbaigti paveikslai liko, o Čiurlionio atvaizdas buvo pakeistas jo paveikslu "Karalių pasaka".
          Tas įvažiavimas į pramoninę teritoriją tai įvažiavimas į vieną gamyklą, buvusią kombinuotų pašarų, dabar priklausančią Galintos grūdams, o tas TGK2-7523 yra važiuojantis ir sėkmingai tampo vagonus su grūdais, beje šis berots įsigytas iš buvusios pašto dėžutės (dabar AB Dzūkijos šilas, buve starteginiai sandėliai) kuri yra kitoje miesto pusėje, nors grūdai irgi turėjo savo tokį patį.
          O upelis ten ne Derėžnyčios, o Mergažerio ir jis prie siurblinės buvo užtvenktas, bei vanduo tiekiamas iš to tvenkinio (Derežinyčios upelis išteka taip pat iš po geležinkelio pylimo tik kitoje miesto pusėje, link Vilniaus).
          O ta Zervynų pusstotė, tai buvo visa stotis su kelynu ir šviesoforais, ją išardė apie 1990 metus. Tiesa traukiniai ten nestodavo.

          Comment


            Tai, kad buvusios parduotuvės sienos apklijuotos tomis pilkomis plytelėmis ne taip jau seniai, tai ir taip aišku. Bet pats pastatas ne tarybinis. Na, bent jau statytas ant senų akmeninių pamatų.
            Interjeras buvo originalus, nes niekur kitur analogiško nebuvo. Visgi blogai, kad taip bukai pasielgta dabar atliekant remontą. Beje, reljefinis tinkas pagrindinėje salėje su paveikslais išlikęs, tik viskas uždažyta baltai. Kita salė paversta tualetu ir tarnybinėmis patalpomis.

            Upelis vadinasi Derežna. Bent žemėlapyje taip užrašyta. Derežnyčia tai visai kitas upelis, kitoje miesto pusėje.

            Comment


              Pastatas bus carinis ststytas su kitais geležinkelio pastatais, o dėl upelio nesiginčysiu, tiesiog vietiniai jį Mergažerio upeliu vadina. O seno interjero išties gaila, nes buvo išskirtinis.
              PS. beje Al1 gražios nuotraukos.

              Comment


                Varėnos kombinuotų pašarų įmonės privažiuojamieji keliai.

                http://www.miestai.net/forumas/showp...4&postcount=72

                Tęsiu fotoreportažą toliau.

                Zervynų pervaža. Tarpukaryje prie lenkų čia buvo stotelė 322,92 km. Netrukus po Pirmojo pasaulinio karo lenkų išleistoje geležinkelių schemoje parodyta stotelė Uła. Galbūt ji buvo čia, o gal ten, kur dabartinė Zervynų stotelė. Visgi labiau tikėtina, kad čia, prie pervažos, nes kažin ar arčiau Zervynų kaimo esančią stotelę būtų perkėlę toliau nuo kaimo.
                Tolumoje matosi Zervynų stotelėje stovintis DR1A.



                Ten pat, Varėnos link.



                Sulaukiau į Vilnių grįžtančio DR1A-328.



                Zervynos. Naujai pastatytas paviljonas.









                Paskutinis taisė Al1; 2013.05.02, 20:15.

                Comment


                  Tiltas per Ūlą Zervynose.













                  Ties tiltu Marcinkonių link.



                  Dorupio pralaida maždaug 1 km iki Marcinkonių stoties kelyno pradžios.





                  Ties pralaida Marcinkonių link.



                  Ten pat, Zervynų link.

                  Paskutinis taisė Al1; 2013.05.02, 20:20.

                  Comment


                    Marcinkonių stoties prieigose nuo Zervynų pusės yra tiltelis per griovį, kuriuo neteka joks upelis. Kai tiesė geležinkelį, upelis tikriausiai tekėjo.





                    Tiltelis už mano nugaros. Čia būta pervažos.



                    Kiek paėjus į priekį, už pirmųjų iešmų, Marcinkonių stoties link.



                    Vaizdas atgal.



                    Artėju prie stoties pastatų.



                    Vaizdas atgal, Zervynų link.



                    Geležinkeliečių gyvenamasis namas.



                    Pakhauzas.



                    Paskutinis taisė Al1; 2013.05.02, 20:30.

                    Comment


                      Pakhauzas ir rampa.





                      Bėgiai sutvirtinantys rampos akmenis 1859 m. gamybos.





                      Tualetas.



                      Stoties pastatas.





                      Peronai buvo pernai suremontuoti.



                      Bet ne pilnai. Galai Gardino link neremontuoti. Nes tokio ilgio traukinių, kokius gali priimti stotis su tokias peronais, čia jau nebebus.





                      Gyvenamasis namas.





                      Tarnybinės patalpos. Neseniai paremontuota, pakeisti langai.

                      Paskutinis taisė Al1; 2013.05.02, 20:40.

                      Comment


                        Vaizdas nuo perono galo Gardino link.



                        Ten pat, į priešingą pusę.





                        Šalia stoties.





                        Deja, stotis buvo jau uždaryta. Interjero nuotraukų šį kartą padaryti nepavyko.



                        Tipinis gyvenamasis namas.



                        Sandėliukas netoli namo.



                        Pervaža.



                        Nuo pervažos stoties link.



                        Gardino link. Už kokių 50 m matosi pradedančios augti tarp bėgių eglės (ar pušelės). Arčiau pervažos neauga, nes matyt palaistoma herbicidais.

                        Paskutinis taisė Al1; 2013.05.02, 20:45.

                        Comment


                          klausimas - kokie ten bėgiai voliojasi ? gal iš ruožo marcinkonys siena ?

                          Comment


                            Neatkreipiau dėmesio. Pabėgiai tik nauji sukrauti. Bėgius lygtai išardė tik prie pat sienos (kelioliką metrų).

                            Comment


                              O tiltas per Ūlą turbūt iškart po karo statytas.
                              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                              Comment


                                Atstatytas. Linija tai strateginė.

                                Comment


                                  O gal turima žinių ar antrasis (šiuo metu nenaudojamas) tiltas buvo naudojamas ir kaip seniai jis tapo nenaudojamu?

                                  Comment


                                    Kai buvo dvikelis, tai ir tiltas buvo naudojamas.

                                    Comment


                                      Parašė Zorro Rodyti pranešimą
                                      Kai buvo dvikelis, tai ir tiltas buvo naudojamas.
                                      Klausimas kada, ne tik "ar". Nors už išmintį - ačiū.

                                      Comment


                                        http://forum.railwayz.info/viewtopic.php?p=43687#p43687
                                        И еще. Экспресс-поиском не удалось мне быстро найти тему по восстановлению линии Гродно-Вильна, поэтому отпишусь здесь. Оказывается, недавно (в феврале) в рамках одного форума проходили дискуссии по этой теме. Пока все зависит от решения (и желания) "Гродноазота". Если будет вычислена экономическая целесообразность транспортировки груза до Балтийского моря по кратчайшему для него ж.д.маршруту, то переговоры будут продолжены.
                                        Viename iš forumų dar vasario mėn. įvyko diskusija dėl linijos Gardinas - Vilnius atstatymo. Kol kas viskas priklauso nuo "Grodnoazoto", jei ekonomiškai apsimokės transportuoti krovinius, tai derybos bus pratęstos.

                                        Comment


                                          Būtų gerai jei šis reikalas pajudėtų iš mirties taško - visa linija kaip mat atsigautų iš merdėjimo.
                                          Paskutinis taisė Salvijus; 2013.05.08, 19:03.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X