Nemaža dalis pylimo naudojama kaip kelias. Kaip tą problemą spręs - neaišku. Juk žemė ir miškas dabar tikriausiai ne vienoje vietoje iki pat pylimo yra privati. Reikės nutiesti lygiagrečiai ir automobilių kelius.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Buv. geležinkelis Alytus-Varėna
Collapse
X
-
Tęsinys. Varėna.
Ties Alytaus gatve. Varėnos stoties link. Buvęs pylimas.
Ten pat, į priešingą pusę. Keliukas ne buvusio pylimo vietoje, keliukas eina lygiagrečiai pylimui ir miške jį kerta. Geležinkelio pylimas yra kiek kairiau, jį užstoja medžiai.
Kiek paėjus nuo Alytaus g. Varėnos link. Prasideda bėgiai. Čia būta iškrovimo aikštelės.
Vaizdas atgal - prizmė. Tolumoje matosi Alytaus gatvė.
Transporteris.
Varėnos stoties link. Tolumoje matosi J. Basanavičiaus g. pervaža.
Ties pervaža, Alytaus link. Kairėje - privažiuojamasi kelias į katilinę.
Ties pervaža, Varėnos stoties link. Dabar tai privažiuojamasis kelias. O seniau tai buvo magistralinė linija Alytus - Varėna.
Katilinės privažiuojamasis kelias ties vartais.
Comment
-
Einu Varėnos stoties link.
Vaizdas atgal.
Dar kiek paėjus. Kairėn atsišakoja bėgiai. Kažkada tai buvo jungtis su Vilniaus - Varšuvos geležinkeliu. T.y. traukiniai iš Alytaus ar į Alytų nuo Vilniaus pusės galėjo važiuoti neužvažiuodami į Varėnos stotį ir nekeisdami judėjimo krypties. Keleiviniai traukiniai taip nevažiuodavo (nebuvo tiesioginio maršruto iš Vilniaus į Alytų ar Suvalkus, Varėnoje buvo persėdimas), tačiau prekiniai ar kariniai važiuodavo.
Kelių apšvietimo bokštas atnaujintas. Nauji šviestuvai.
Dar kiek paėjus, vaizdas atgal, Alytaus link.
Paėjus, pirmyn, Varėnos stoties link.
Dar kiek paėjus. Kairėje estakada birių krovinių iškrovimui. Ortofotonuotraukoje pažymėjau E.
Vaizdas atgal.
Dar kiek paėjus stoties link. Stovi miškovežiai.
Už miškovežių. Priekyje matyti Savanorių g. pervaža ir Vilniaus - Varėnos geležinkelio linija.
Vaizdas atgal. Miškovežiai.
Dar kiek paėjus Savanorių g. pervažos link.
Ten pat. Vaizdas atgal. Dešinėn atsišakoja privažiuojamasis kelias, pažymėtas ortofotonuotraukoje 1. Tiesiai - iškrovimo estakados kelias.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.23, 12:25.
Comment
-
Grįžtu šiek tiek atgal.
Dar vienas aklikelis ir jame stovintys vagonai, į kuriuos kraunama mediena.
Einu privažiuojamuoju keliu, ortofotonuotraukoje pažymėtu 1.
Miškovežių aklikelyje link.
Einu toliau.
Dar kartą miškovežių aklikelyje link.
Anksčiau kelias ortofotonuotraukoje pažymėtas 1 jungėsi su trikampiu TR. Pastarasis - buvusi minėta jungtis, leidusi aplenkti Varėnos stotį traukiniams iš (į) Vilnių iš (į) Alytų. Dabar tai aklikelis.
Už prizmės.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.23, 12:38.
Comment
-
Dabar buvusi jungtis TR išardyta, likusi tik nedidelė šiaurinė jos atkarpa. Buvusios jungties pylimu nuo pietinio jos galo einu šiaurinio galo link. Kiek paėjus, vaizdas atgal.
Dešinėje matosi aklikelio, kuriame stovi miškovežiai, prizmė ir vagonai.
Einu pirmyn.
Pagaliau žolėje pasirodo bėgiai.
Toje pačioje vietoje, vaizdas iškrovimo estakados galan.
Einu toliau. Bėgiai žolėje.
Pagaliau pasimato šiaurinis TR jungties galas. Grįžau ten, kur jau buvau.
Tiesa, ties Savanorių g. prie šaligatvio yra likusi prizmė.
Einu prie Savanorių g. pervažos. Už pervažos, stoties link. Čia buvusi Alytaus - Varėnos linija (dabar privažiuojamasis kelias) ima glaustis prie Vilniaus - Varėnos linijos.
Ten pat. į priešingą pusę.
Dar arčiau magistralinės linijos.
Vaizdas atgal.
Pabaiga.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.23, 12:49.
Comment
-
Dabar taip, stoties ribose. Bet prie caro galėjo būti ir ne stoties ribose. Trikampio būta kitur, priešingame Varėnos stoties gale. Bet jis tikriausiai lenkų darbo. Galbūt vokiečių Pirmojo pasaulinio karo metu. O tas nuvažiavimas link Vilniaus tarybiniais laikais galėjo būti naudojamas kaip trikampis garvežių apsukimui, nes jau pokariniuose žemėlapiuose tikrojo trikampio vietoje pavaizduotas tik pylimas.
Taip pat bandžiau surasti neva (pagal vokiečių Pirmojo pasaulinio karo žemėlapį) pradėto tiesti geležinkelio Varėna - Lyda pylimą ar iškasą Barčių miške į pietryčius nuo Varėnos. Nieko neradau. Gal blogai ieškojau, o gal geležinkelis nebuvo pradėtas tiesti.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.24, 10:17.
Comment
-
Įsibėgėja ketvirtojo Alytaus per Nemuną ir pirmojo pėsčiųjų bei dviračių tilto statyba. Pasak paveldosaugininkų, tai bus aukščiausias tiltas Lietuvoje. Siekiant išsaugoti senojo geležinkelio tilto atramų liekanas, jos bus panaudotos tilto statyboje.Paskutinis taisė Salvijus; 2014.04.28, 13:39.
Comment
-
Plačiau apie tai čia:
[ALY] Pėsčiųjų (buv. geležinkelio) tiltas Alytuje
http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?t=15427
Comment
-
Alytaus geležinkelio stoties atidarymas 1953 m.
Šaltinis: VšĮ „Gintarinė svajonė“ http://gintarinesvajone.lt/wp-conten...2011/03/59.jpg
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNa, pagaliau, pirmosios stoties nuotrauka. Dabartinė stotis jau trečioji. Lenkai buvo pastatę murinę, bet geros nuotraukos irgi neteko matyti.
http://myvimu.com nuotraukos nuoroda nebeveikia.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąArtilerija tarpukariu, kai dar buvo bėgiai ir tikriausiai dar vyko traukinių eismas.
Atvaizdas
Nuotrauka iš interneto, bet gali būti, kad buvo šiame forume.
Comment
-
Alytiškiai į sostinę nori važiuoti geležinkeliu
Alytaus regiono politikų neapleidžia mintis sujungti Dzūkijos sostinę su Vilniumi geležinkelio linija. Ne tokia, kokia yra dabar, einanti per Šeštokus (Lazdijų r.), Marijampolę, Kauną, bet kur kas artimesne - per Varėną.
© Lietuvos žinios
Comment
Comment