Čia aš klausiu tam atvejui, jei iki Panevėžio eitų europinė vėžė. Tiesioginis susisiekimas su Maskva ir Sankt Peterburgu atvertų labai daug galimybių pasipelnyti iš prekių transporto tarp rytų ir vakarų Panevėžys galėtų atsigauti vien iš transporto logistikos!
Kol LG neras bendros kalbos su LDz, tol tai liks tik tuščiomis svajonėmis. Yra poreikis maršrutui Klaipėda-Daugpilis per Šiaulius ir Panevėžį, bet abi pusės viena iš kitos reikalauja tiesiog nerealaus mokesčio už infrastruktūrą. Net dėl maršruto Vilnius-Ryga nesusitaria. Mažas stebuklas, kad dar išsilaiko maršrutas Vilnius-Sankt Peterburgas per Daugpilį ir Rėzeknę.
1941 m. tvarkarašyje yra toks maršrutas: Šiauliai - Radviliškis - Miškas. Taip pat yra maršrutas į Mišką ir karo metų vokiečių tvarkaraščiuose. Karinė bazė Linkaičiuose tikriausiai įkurta dislokuojant TSRS kariuomenę. Kariškių vežiojimui ir prireikė šio traukinio maršruto.
Ortofotonuotraukoje pažymėjau dalį geležinkelio linijos. Gabalas kelio nuo Linkaičių stoties egzistuoja ir dabar, tik jau nebenaudojamas.
Šiandien keičia bėgius Kupiškyje. Nuima senus bėgius su mediniais pabėgiais ir tiesia su gelžbetoniniais. Tačiau tiesia trumpabėgius, kuriuos ateityje pakeis ilgabėgiais.Tvarkomo ruožo ilgis 3km. Tvarko nuo išleidžiamojo šviesoforo į Panevėžio pusę. Taip bus tvarkomas pylimas. Viską planuoja sutvarkyti per šiandieną. Vėliau bus nuotraukų.
Dieną prieš tvarkymus buvo atvežta skalda, pylimo formavimo mašina, greideris ir trys vikšriniai buldozeriai:
Sekančią dieną atvažiavo visas autobusas darbininkų. Tada pradėjo rinktis technika. Deja, bet nuotraukose visos technikos nesimato.
Pirmadieni pabandysiu padaryti daugiau nuotraukų. Taip pat atsiprašau dėl nuotraukų kokybės. Fotografavau telefonu, nes tik jį turėjau su savimi. Jei pavyks, tai pabandysiu nufilmuoti Siemens lokomotyvą važiuojanti per Kupiškį.
Kadangi esu 4 kurso (paskutinio) kurso studentas, tad neišvengiamai laukia baigiamasis darbas.
Taip jau išėjo, kad į rankas pakliuvo geležinkelio Radviliškis - Obeliai - Valstybės siena ruožo topografinė nuotrauka bei visas išilginis planas, tad nieko kito neliko, kaip imti kokį ruoželį ir imtis darbo.
Ruožas jungia dvi valstybes, krovinių pervežimai, didėjanti geležinkelio svarba, manau perspektyvų yra
Po ilgų nagrinėjimų, ieškojimų buvo pasirinktas 143-148 (5 km) šio ruožo kilometras. Projektuojamas bus I kategorijos kelias, leistinas traukinių greitis iki 160km/h, prekinių - 120 km/h.
Raudona linija - būsima trasa, juoda - esama.
Žiūrint iš kairės į dešinę, pirmosios kreivės spindulys bus padidinamas iki minimalaus I kategorijai kreivių spindulio (R=2500m).
Trečioji kreivė bus naikinama, tiesia atkarpa bus sujungiamos antroji bei ketvirtoji kreivė, projektiniai spinduliai taip pat R=2500m.
Ties ketvirtąja kreive esanti pervaža bus naikinama, įrengiamas dviejų lygių susikirtimas (tik dar neapsisprendžiau, ar tai bus viadukas ar pralaida).
Trasos plano elementų parametrai jau paskaičiuoti, reikia sudėlioti visus taškus su išilginiu, skersiniu ir imtis technologinės dalies.
O kad būtų lengviau įsivaizuoti, ką ir kur projektuosiu, šiandien realiai aplankiau šį ruožą:
Pirmoji kreivė, Obelių link:
Tarp pirmosios ir antrosios kreivės, Obelių link:
Antroji kreivė, Obelių link:
Tarp antrosios ir trečiosios kreivės, Obelių link:
Trečioji kreivė, Obelių link:
Tarp trečiosios ir ketvirtosios kreivės, Obelių link:
Ketvirtoji kreivė, pervaža, Obelių link:
Pervaža:
Nuo pervažos, 4 kreivė, Obelių link:
Ketvirta kreivė, pervaža, Rokiškio link:
Tai tiek trumpai.
Siūlykit, kritikuokit, viskas išeis į naudą
Kokio pločio žemėlapyje pažymėtas kanalas, per kurį eina geležinkelis? Jei platus, tai gal vertėtų kitaip brėžti trasą, pasinaudojant esamu tiltu?
Gofruotos skardos(ar kaip ten pavadinti) tunelis būtų puikus variantas, jeigu tik būtų kur nuvesti vandenį, t.y. kelias vistiek turi išlikti aukščiau aplinkinių vietovių. Viaduko nelabai yra prasmės ten statyti.
Matau kad čia kažkada buvo dvikelis kelias. Įdomu kiek būtų įmanomą padidinti kreivių spindulius išnaudojant esamą sankasą/telpant į dabartinę kelio juostą. Ar nepakaktų antrosios kelio kategorijos?
Ir ekonomiškai sunkiai pagrindžiama. Jei neapsirinku bėgiai R65, pabėgiai g/b (reiškia netaip ir seniai buvo rekonstrukcija/remontas). Krovinių gausis ten minimalus. Bet kaip bakalaurui tai neturėtų labai gilintis ir peikt dėl ekonomiškumo
Man atrodo, kad tas ruožas buvo planuojamas daryto dvikeliu. Beveik visos pralaidos pritaikytos dviems keliams. Kad dvikelio nebuvo, galima spręsti iš pylimo.
Man atrodo, kad tas ruožas buvo planuojamas daryto dvikeliu. Beveik visos pralaidos pritaikytos dviems keliams. Kad dvikelio nebuvo, galima spręsti iš pylimo.
Ne tik buvo planuotas, bet ir egzistavo seniau dvikelis tarp Rokiškio ir Obelių. Jei neklystu, tai net ne per seniausiai, 5-10 m laikotarpyje buvo išardytas, nes neverta buvo jo ekploatuot
Comment