Jei jūs norite greičio, tai tam visiškai nebūtina 1435 mm vėžė. Galima ir 300 km/h važiuoti rusiška vėže. Tam nėra jokių techninių kliūčių, o riedmenis jau gamina "Siemens" - "Sapsan'ą" galima pritaikyti iki berods 300 km/h. Kol kas jis skirtas tik 250 km/h. Atsiras ir kitų gamintojų, jei bus poreikis. Taigi, pirmyn, rekonstruojam esamas linijas iki tokių greičių ir pakanka svaigti apie europinę vėžę. Minimalios išlaidos, nes geležinkelius galima tiesti šalia esamų linijų ir išnaudojant esamą infrastruktūrą. Taip, reikės tiesinti kreives, bet tai ne tas pats, kas statyti visiškai naują liniją.
O kas dėl lenkų - jie žiūri iš savų pozicijų, todėl jiems susisiekimas su Vakarais svarbesnis nei su Rytais. Todėl ir nuo Varšuvos geležinkelis pirmoje eilėje į Vakarus modernizuojamas. Tačiau net ir čia apie jokius 300 km/h nebekalbama. Viskas, laikai pasikeitė. Kas buvo prieš 15-20 metų tai jau praeitis. Tuomet tikrai buvo poreikis grietiesiems geležinkeliams. Dabar, kai taip išsiplėtojo aviacija, geležinkeliai tokiuose atstumuose nebepajėgūs konkuruoti. Ir niekas iš Varšuvos į Paryžių traukiniu už panašią kainą kaip lėktuvu nevažiuos, turint omenyje, kad kelionė traukiniu truks kelis kartus ilgiau. Berlynas - kita kalba. Tačiau jūs lyginate Varšuva ir Lenkiją su Lietuva... Vien Varšuvoje ir aplink ją 50 km spinduliu potencialių traukinio keleivių yra tiek, kiek visoje Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje nebus net ir nutiesus greitą "RailBalticą".
O kas dėl lenkų - jie žiūri iš savų pozicijų, todėl jiems susisiekimas su Vakarais svarbesnis nei su Rytais. Todėl ir nuo Varšuvos geležinkelis pirmoje eilėje į Vakarus modernizuojamas. Tačiau net ir čia apie jokius 300 km/h nebekalbama. Viskas, laikai pasikeitė. Kas buvo prieš 15-20 metų tai jau praeitis. Tuomet tikrai buvo poreikis grietiesiems geležinkeliams. Dabar, kai taip išsiplėtojo aviacija, geležinkeliai tokiuose atstumuose nebepajėgūs konkuruoti. Ir niekas iš Varšuvos į Paryžių traukiniu už panašią kainą kaip lėktuvu nevažiuos, turint omenyje, kad kelionė traukiniu truks kelis kartus ilgiau. Berlynas - kita kalba. Tačiau jūs lyginate Varšuva ir Lenkiją su Lietuva... Vien Varšuvoje ir aplink ją 50 km spinduliu potencialių traukinio keleivių yra tiek, kiek visoje Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje nebus net ir nutiesus greitą "RailBalticą".
Comment