Padangas
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas
Collapse
X
-
A. Zuoko bulimija griauna dipolį
| 2005 01 28 12:43:16 |
Po beveik dešimtmetį trukusių parengiamųjų darbų greitojo europinio geležinkelio linija "Rail Baltica", einanti nuo Berlyno iki Talino (Helsinkio), pamažu susikristalizavo, brėžiama per Lietuvos geografiniame centre esančio Kauno pietrytinę dalį.
Čia, palei būsimą eurovėžę plytinčiame pramoniniame Naujasodžio rajone, planuojama įkurti intermodalinį terminalą, nes jį kerta Vilniaus-Klaipėdos greitkelis, o visai netoli plyti Kauno oro uostas, prasideda LEZ'o statybos.
Tačiau staiga, pamiršęs dipolišką meilę, subalansuotą abiejų miestų plėtrą ir partnerystės principus, kuriais buvo austas dvimiesčio projektas, Vilnius panoro timptelėti europinę vėžę iki savęs. Nors "Rail Balticos" trasa jau patvirtinta Briuselyje, sostinės meras Artūras Zuokas laišku paprašė Vyriausybę išnagrinėti kitą trasos per Lietuvą variantą: Alytus-Vilnius-Panevėžys. Šitaip Lietuvos teritoriją kirsdama greituminė "Rail Balticos" trasa ne tik išsiriestų nesuprantamu vingiu, bet ir neatliktų visaverčio logistinio vaidmens, nes tokios palankios funkcinės dėlionės, kaip Kauno Naujasodžio-Karmėlavos ruožas, Lietuvoje tiesiog nėra.
Kaip "Statybų pilotui" teigė intermodalinio terminalo autorius Gediminas Petrauskas, diskusijoms laiko tiesiog nebėra: nedelsiant turi prasidėti "Rail Balticos" atkarpos projektavimo darbai, o 2010 metais sulauktume ir pirmojo traukinio. Anot jo, tiesi 267 km ilgio "lietuviška" "Rail Balticos" atkarpa, kuriai ES Sanglaudos fondai skirs 800 mln. litų, yra pagrindinis Lietuvos projektas, įgyvendinant ilgalaikę transporto strategiją, patvirtintą Vyriausybės Tranzito komiteto.
"Statybų pilotas"
Comment
-
Parašė liutassParašė Edd@liutai: Gal kas nors idomesnio yra "Statybu pilote"?
o pacio laikrascio dar berods nera, bent jau pries 15 minuciu kioske neradau
Comment
-
Vilniaus meras atšaukia puolimą
Sužlugo sostinės valdininkų bandymas pasukti europinės vėžės
geležinkelio liniją į Rytus
Praėjusią savaitę Vilniaus meras Artūras Zuokas pagarsėjo bandymu sustabdyti laiką. Nors Vyriausybės Tranzito komitetas jau prieš gerą pusmetį vienbalsiai buvo pritaręs europinę geležinkelio liniją Varšuva - Talinas tiesti per Kauną, tačiau Vilniaus meras Vyriausybei įteikė laišką, kuriame reikalavo iš naujo svarstyti šį klausimą ir siūlė alternatyvų variantą - “Rail Baltica” trasą pasukti per Vilnių.
Tik sulaukę ryžtingo pasipriešinimo Vilniaus savivaldybės valdininkai atsisakė ketinimų ir pradėjo teisintis, jog žiniasklaida klaidingai pateikusi mero nuomonę.
“Kauno diena” praėjusį šeštadienį skelbė ištraukas iš originalaus A.Zuoko pasirašyto laiško Vyriausybei, kuriame be užuolankų siūloma europinę geležinkelio vėžę tiesti per Vilnių.
Nors Vilniaus mero patarėja Dalia Bardauskienė po kelių dienų pasitaisė, esą A.Zuokas iš tikrųjų siūlęs nuo Kauno iki Vilniaus pratęsti tik “Rail Baltica” atšaką, tačiau oficialus paaiškinimas buvo sukurptas tik šį antradienį.
Kaip jau rašėme, Kauno meras praėjusią savaitę ilgai vilkino laiką tvirtindamas neturįs Vilniaus mero skandalingo laiško Vyriausybei, todėl ir negalįs komentuoti susidariusios padėties.
Šią savaitę A.Garbaravičius irgi tik po dviejų dienų Tarybos nariams pranešė apie gautą Vilniaus mero pareiškimą. Paaiškėjo, kad Vilniaus meras net neketina kauniečių atsiprašyti, o tik aiškina, jog į viešumą pateko klaidinantys teiginiai, esą iš tikrųjų jis nesiūlęs jokio alternatyvaus varianto. Toliau pareiškime kauniečiai migdomi dvimiesčio idėja ir prisiekiama amžina draugyste.
Tačiau apie šį raštą pranešta tik tada, kai Kauno tarybos narys Gediminas Petrauskas pradėjo rinkti Tarybos narių parašus kreipimuisi į Vyriausybės vadovą. Šį dokumentą pasirašė įvairių partijų 21 Tarybos narys. Kreipimosi nepasirašė tik liberalcentristai.
“Parašus pradėjom rinkti todėl, kad nesulaukėm Kauno valdžios jokios reakcijos dėl miestui tiesiog gyvybiškai svarbaus objekto”, - aiškino G.Petrauskas.
Liberalcentristų partijai priklausantis Kauno miesto savivaldybės Savivaldos ir ekonomikos komiteto pirmininkas Eligijus Dzežulskis-Duonys “Kauno dienai” sakė nepritariąs Vilniaus vadovų bandymams siekti naudos savo miestui kenkiant Kaunui ar kitiems miestams.
“Kreipimosi nepasirašiau tik todėl, kad sužinojau apie Vilniaus mero paneigimą. Be to, Tarybos nariams buvo pranešta, kad abiejų miestų merai pasirašys kažkokį pareiškimą - paaiškins, dėl kokių priežasčių susidarė tokia padėtis”, - aiškino E.Dzežulskis- Duonys.
Galima suprasti Vilniaus mero norą pasiaiškinti, tačiau dėl kokios priežasties tą patį pareiškimą ketina pasirašyti ir Kauno meras?
“Na, yra dvimiestis, be to, abu priklauso tai pačiai partijai”, - aiškino E.Dzežulskis-Duonys.
Tačiau iš tikrųjų šis pareiškimas yra tik vienas iš Vilniaus mero aplinkos veikėjų dvigubo žaidimo elementų. Kaip “Kauno dienai” pasakojo vienas Kauno miesto tarybos narių, praėjusią savaitę apsilankęs Vilniaus miesto tarybos posėdyje jis apstulbo išgirdęs Vilniaus mero pavaduotojo Kęstučio Masiulio aiškinimą: “Jeigu Lietuvoje rengiamas koks nors stambus projektas, bet jame nedalyvauja Vilnius, tai yra blogai ne tik Vilniui, bet ir visai Lietuvai”.
Nors Kauno liberalcentristai viešai nekritikuoja savo partijos pirmininko, tačiau nekantriai laukia partijos suvažiavimo, kuriame bus renkamas naujasis vadovas.
Comment
-
Na manau jeigu atiras pinigeliu (ir jeigu Europos transporto ministru taryba pravers pinigine, kuo as labai abejoju ) tai europine veze reikia pratesti ir iki VLN, bus nauda ir Kaunui (ir dideles) ir visai Lietuvai, ir mano nuomone apskritai salies ekonomiko augimui viena didziausiu itaku daro gera intrastruktura. PVZ. "Infrastrukturos fondu padidinmas....vienu procentu atitinkamai vienu procentu padidina BVP ."
O apie Kaunu geagrafine padeti ir jos privalumos. Siuo metu, kas ir man yra keista, tai nera labai svarus argumentas.
Daugelis sandeliu ir terminalu siuo metu yra KLP (aisku kodel) ir VLN. Taigi pakirstymas vyksta per siuos miestus. O ne per Kauna. Ir man tas yra gan kesita. Kodel ne Kaune?
Kauno + visu pirma zemes kaina; antra geografine padetis, mazesni kastai, ateitis.
Comment
-
Vilniaus - Kauno dvimiesčio strateginio planavimo komisijos nariams
2005 m. sausio 25 d.
Vilniaus miesto savivaldybės meras A. Zuokas raštu Nr. 51 - 338 - (3.1.) parengtu 2005 01 10, kreipėsi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę bei Susisiekimo ministeriją, prašydamas informuoti apie RAIL BALTICA - modernaus, Europos standartus atitinkančio, pirmojo Lietuvoje greitojo geležinkelio projekto rengimą. Šią idėją parėmė ir Lietuvos Pramonininkų Konfederacija. Toks sprendimas yra įtrauktas į Vilniaus - Kauno dvimiesčio strateginį planą. Šis klausimas buvo gvildenamas ir neseniai Elektrėnuose vykusioje Vilniaus - Kauno dvimiesčio konferencijoje, kur principinę Europinės vėžės greitojo geležinkelio schemą pateikė VGTU profesorius Jurgis Vanagas.
Atsižvelgdami į tai, kad spaudoje pasirodė pranešimai, neteisingai informuojantys apie kreipimosi tikslus, mes - Vilniaus ir Kauno merai - , norime patikinti, kad jokių alternatyvų RAIL BALTICA trasai Varšuva - Kaunas - Ryga nesiekiame. Tai nesutampa su mūsų puoselėjamo dvimiesčio idėja, matomai, įvyko techninio pobūdžio nesusipratimas. Manome, kad būtent dabar, kai RAIL BALTICA projektui suteiktas tarptautinis prioritetas, yra pats laikas šį projektą pradėti svarstyti su visuomene ir kartu nagrinėti greitojo geležinkelio Kaunas - Vilnius nutiesimą.
Atsižvelgdami į aukščiau išdėstytas mintis ir galvodami apie ES struktūrinių fondų panaudojimo 2007 m. - 2013 m. galimybes bei numatomą ES prioritetą didinti regionų konkurencingumą, prašome LR Susisiekimo ministeriją informuoti Vilniaus - Kauno dvimiesčio strateginio planavimo komisiją apie projekto rengimo eigą ir galimybę nutiesti greitąjį geležinkelį iš Kauno į Vilnių.
Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas
Kauno miesto meras Arvydas Garbaravičius
Comment
-
Vis daugiau atsiranda neaiškumų dėl rail balticos. latvijos mokslininkai pareiške, kad šis projektas neracionalus ir ekonomiškai nenaudingas. Jų teiginiai: 1.Niekas krovinių traukiniais nevež, į vakarų europą traukiniais niekas nevažiuos, nes bus per brangu. Tačiau savo teiginių jie niekaip neargumentavo. Man asmeniškai tokie pasisakymai nėra labai protingi ypač iš tokios šalies, kur invecticijos labai reikalingos. Nereikia pamiršti, kad rail Baltica butu tiesiamas ir per Latviją.
Comment
-
Parašė moskitasVis daugiau atsiranda neaiškumų dėl rail balticos. latvijos mokslininkai pareiške, kad šis projektas neracionalus ir ekonomiškai nenaudingas. Jų teiginiai: 1.Niekas krovinių traukiniais nevež, į vakarų europą traukiniais niekas nevažiuos, nes bus per brangu. Tačiau savo teiginių jie niekaip neargumentavo. Man asmeniškai tokie pasisakymai nėra labai protingi ypač iš tokios šalies, kur invecticijos labai reikalingos. Nereikia pamiršti, kad rail Baltica butu tiesiamas ir per Latviją.
Comment
-
P.Telička paskirtas "Rail Baltica" koordinatoriumi
ELTA
2005 liepos mėn. 22 d. 00:01
Europos Komisija ketverių metų kadencijai europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" projekto įgyvendinimo koordinatoriumi paskyrė buvusį eurokomisarą Pavelą Teličką.
Čekų kilmės P.Telička bus vienas iš šešių šią savaitę paskirtų asmenų, atsakingų už konkrečių transporto tinklų plėtrą ES teritorijoje. Tokių asmenų paskyrimas - viena iš Europos Komisijos patvirtintų priemonių, skirtų glaudesniam politiniam ir techniniam koordinavimui plėtojant transeuropinį transporto tinklą (TEN-T).
Kaip pažymėjo už transportą atsakingas EK vicepirmininkas Jacques'as Barrot'as, didžiųjų transporto projektų įgyvendinimui stinga finansavimo, o dėl kelių tarpvalstybinių projektų kyla ir koordinavimo tarp valstybių narių sunkumų. Būtent tarpvalstybinius projektus labiausiai vėluojama įgyvendinti. Pasak jo, koordinatoriai palengvins atitinkamų valstybių dialogą, kad darbai ir finansavimo planai būtų geriau derinami.
Beje, Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis jau keletą kartų dalyvavo neformaliuose susitikimuose su P.Telička, kuriuose buvo pateikta išsami informacija apie Lietuvos pasirengimą įgyvendinti šį projektą. Tikimasi glaudaus ir sėkmingo bendradarbiavimo ateityje.
Geležinkelių projektas "Rail Baltica" yra įtrauktas į Europos Sąjungos finansuojamų prioritetinių projektų sąrašą. "Rail Baltica" projektą planuojama įgyvendinti keliais etapais: atkarpa Varšuva-Kaunas turėtų pradėti veikti 2010 metais, Kaunas-Ryga - 2014 metais, Ryga-Talinas - 2016 metais.
"Rail Baltica" projekto įgyvendinimas Lietuvos ir Estijos teritorijose preliminariai kainuos po 2,76 mlrd. litų, Latvijos teritorijoje - 3,28 mlrd. litų, o Lenkijos teritorijoje - 4,7 mlrd. litų.
Comment
Comment