Pasiūlyti trys „Rail Baltica“ trasos variantai
Šiaulių apskrities Regioninės plėtros departamentas gavo Europos komisijos užsakymu rengiamos galimybių studijos „Rail Baltica“ tarpinę ataskaitą. Iš trijų siūlomų trasos variantų du susiję su europinės vėžės tiesimu per Šiaulius, vienas — per Panevėžį.
„Rail Baltica“ — Europos Sąjungos projektas, pagal kurį Baltijos šalys būtų sujungtos su Lenkija europine geležinkelio vėže, ir taip tiesiogiai būtų pasiekiamos traukiniais iš Vakarų ir Vidurio Europos.
Šiaulių apskrities Regioninės plėtros departamento direktorė Dalia Dijokaitė sako, kad tarpinėje studijos ataskaitoje siūlomos trys alternatyvios trasos, susijusios su Šiaulių apskritimi.
Pirmoji siūloma senoji trasa: Ryga-Jelgava-Joniškis-Šiauliai-Radviliškis-Kaunas. Manoma, kad ją rekonstruoti arba nutiesti greta naują vėžę būtų pigiausia. Traukiniai šia trasa važinėtų 120 kilometrų per valandą greičiu.
Antrasis variantas: trasa be sustojimo Ryga-Kaunas per Radviliškį. Traukinys važiuotų 160 kilometrų per valandą greičiu.
Trečiasis variantas Ryga-Bauskė-Panevėžys-Kaunas siūlomas atsižvelgiant į dabartinius „Via Baltica“ srautus.
„Susisiekimo ministerija platina studiją, kad visi regionai ją išnagrinėtų ir teiktų pastabas. Tą ir mes darysime, bet, kol teturime tarpinę ataskaitą, negaliu pasakyti, kokias pastabas teiksime. Jau dabar matome įdomius duomenis. Buvo manoma, kad dabartinėje trasoje maži krovinių srautai, kad kryptį reikia pakeisti visiškai. Iš studijos matyti, kad Europai ši senoji trasa yra reikšminga“, — sako D. Dijokaitė.
Direktorės nuomone, daugiausia galimybių būtų pasirinktu turi antrasis variantas. Tik, D. Dijokaitės manymu, reikalingas pataisymas: būtinas krovinių terminalas Radviliškyje arba Šiauliuose.
Galutinė ataskaita ir išvados dėl „Rail Baltica“ bus pateiktos iki Naujųjų metų.
Šiaulių apskrities Regioninės plėtros departamentas gavo Europos komisijos užsakymu rengiamos galimybių studijos „Rail Baltica“ tarpinę ataskaitą. Iš trijų siūlomų trasos variantų du susiję su europinės vėžės tiesimu per Šiaulius, vienas — per Panevėžį.
„Rail Baltica“ — Europos Sąjungos projektas, pagal kurį Baltijos šalys būtų sujungtos su Lenkija europine geležinkelio vėže, ir taip tiesiogiai būtų pasiekiamos traukiniais iš Vakarų ir Vidurio Europos.
Šiaulių apskrities Regioninės plėtros departamento direktorė Dalia Dijokaitė sako, kad tarpinėje studijos ataskaitoje siūlomos trys alternatyvios trasos, susijusios su Šiaulių apskritimi.
Pirmoji siūloma senoji trasa: Ryga-Jelgava-Joniškis-Šiauliai-Radviliškis-Kaunas. Manoma, kad ją rekonstruoti arba nutiesti greta naują vėžę būtų pigiausia. Traukiniai šia trasa važinėtų 120 kilometrų per valandą greičiu.
Antrasis variantas: trasa be sustojimo Ryga-Kaunas per Radviliškį. Traukinys važiuotų 160 kilometrų per valandą greičiu.
Trečiasis variantas Ryga-Bauskė-Panevėžys-Kaunas siūlomas atsižvelgiant į dabartinius „Via Baltica“ srautus.
„Susisiekimo ministerija platina studiją, kad visi regionai ją išnagrinėtų ir teiktų pastabas. Tą ir mes darysime, bet, kol teturime tarpinę ataskaitą, negaliu pasakyti, kokias pastabas teiksime. Jau dabar matome įdomius duomenis. Buvo manoma, kad dabartinėje trasoje maži krovinių srautai, kad kryptį reikia pakeisti visiškai. Iš studijos matyti, kad Europai ši senoji trasa yra reikšminga“, — sako D. Dijokaitė.
Direktorės nuomone, daugiausia galimybių būtų pasirinktu turi antrasis variantas. Tik, D. Dijokaitės manymu, reikalingas pataisymas: būtinas krovinių terminalas Radviliškyje arba Šiauliuose.
Galutinė ataskaita ir išvados dėl „Rail Baltica“ bus pateiktos iki Naujųjų metų.
Comment