Tas tiesa. Š malimu aš pagal nutylėjimą vadinau Lietuvos pozicija dėl 240km/h geležinkelio. Nors, aišku, ne estams apie tai kalbėti. Iš esmes visi šito megaprojekto dalyviai mala š jau kokius 20 metų.
Jau ankščiau sakiau , kad čia labai lėtai viskas vyksta... Tikiuosi Kauną pasieks iki 2015 metų ši vėžė, kaip kad minėjo kažkas iš forumiečių. Na o visa linija pralėkti pavyks manau į senatvę , pagal darbo apimtis ir nesutarimus tarp šalių
Jau ankščiau sakiau , kad čia labai lėtai viskas vyksta... Tikiuosi Kauną pasieks iki 2015 metų ši vėžė, kaip kad minėjo kažkas iš forumiečių. Na o visa linija pralėkti pavyks manau į senatvę , pagal darbo apimtis ir nesutarimus tarp šalių
Reikia turėti omeny, kad dabartinė standartinė europietiška vežė neturi nieko bendro su planuojamu 240km/h geležinkeliu, kuris irgi bus standartinės vėžės. Lietuvos pozicija čia išties yra truputį neaiški, nes kol kas nieko nekalbama apie greitąjį geležinkelį nuo Lenkijos sienos.
Reikia turėti omeny, kad dabartinė standartinė europietiška vežė neturi nieko bendro su planuojamu 240km/h geležinkeliu, kuris irgi bus standartinės vėžės. Lietuvos pozicija čia išties yra truputį neaiški, nes kol kas nieko nekalbama apie greitąjį geležinkelį nuo Lenkijos sienos.
Iš pradžių reikia pradėti kalbėti, projektuoti ir statyti 240km/h greitąjį geležinkelį Lenkijoje iki PL/LT sienos.
Matai, politikai 20 metų turėjo apie ką šnekėti, specialistai galimybių studijas rengti. Dabar darbai prasidėjo, reikia naują dirvą ruošti. Per Lietuvą nutiesti standartinės vėžės kelią su 120 km/h greičiu kainuos panašiai, kiek Lietuvos dalis naujai atominei elektrinei. Ką kalbėti apie HS projektą su 240 km/val... Greitieji traukiniai, HS kelio priežiūra ir t.t. ar bent įsivaizduojate apie kokius pinigus kalbame? Ir tokios investicijos su tokiu gyventojų tankumu Baltijos valstybėse? Fantastikos sritis. Tiesiog nauja dirva š malti dar 20 metų. O Lenkai galvoja racionaliai - net nemasto investuoti ten kur tiesioginės infrastruktūros priežiūros sąnaudos bus n kartų didesnės nei pajamos, o apie investicijų atsiperkamumą net kalbos nėra. Pigiau būtų visiems potencialiems HS linijos keleiviams nemokamus lėktuvų bilietus dalinti.
Kad ir LT masteliu-ES DALINAI FINANSUOJA, vistiek LT turi savo dalį įnešti, kurią reikia skolintis.
Matai, politikai 20 metų turėjo apie ką šnekėti, specialistai galimybių studijas rengti. Dabar darbai prasidėjo, reikia naują dirvą ruošti. Per Lietuvą nutiesti standartinės vėžės kelią su 120 km/h greičiu kainuos panašiai, kiek Lietuvos dalis naujai atominei elektrinei. Ką kalbėti apie HS projektą su 240 km/val... Greitieji traukiniai, HS kelio priežiūra ir t.t. ar bent įsivaizduojate apie kokius pinigus kalbame? Ir tokios investicijos su tokiu gyventojų tankumu Baltijos valstybėse? Fantastikos sritis. Tiesiog nauja dirva š malti dar 20 metų. O Lenkai galvoja racionaliai - net nemasto investuoti ten kur tiesioginės infrastruktūros priežiūros sąnaudos bus n kartų didesnės nei pajamos, o apie investicijų atsiperkamumą net kalbos nėra. Pigiau būtų visiems potencialiems HS linijos keleiviams nemokamus lėktuvų bilietus dalinti.
Kad ir LT masteliu-ES DALINAI FINANSUOJA, vistiek LT turi savo dalį įnešti, kurią reikia skolintis.
Kiek maždaug Lietuvos sąlygomis kainuotų tiesti 1km 250km/h standarto geležinkelio?
Kai kuriuose šaltiniuose pateikiami bendri HSR skaičiai: 9-40 mln EUR už 1km.
Aišku, 40mln. tikrai nekainuos, bet tikriausiai reiktų orientuotis ties 10-15mln./km?
Nors kitur irgi minimi panašūs skaičiai. Prancūzijoje, berods, vidutinė km kaina siekia apie 16mln. EUR ar kažkas panašaus.
Bet kokiu atveju, Kasnis, ko gero, yra teisus. Labai sunku įsivaizduoti HS geležinkelį, kuris eitų į pliusą Baltijos šalių sąlygomis (nekalbu apie investicijas, o tik naudojimo kaštus).
Nors kitur irgi minimi panašūs skaičiai. Prancūzijoje, berods, vidutinė km kaina siekia apie 16mln. EUR ar kažkas panašaus.
Bet kokiu atveju, Kasnis, ko gero, yra teisus. Labai sunku įsivaizduoti HS geležinkelį, kuris eitų į pliusą Baltijos šalių sąlygomis (nekalbu apie investicijas, o tik naudojimo kaštus).
Kiek 250 km/h geležninkelio linija kainavo(uos) Lenkijoje? Pvz. tarp Varšuvos ir Katovicų? Čia manau būtų tikslesnė orientacinė kaina.
Straipsniuose internete minima "antrojo etapo" (kaip suprantu, nuo Kauno iki Talino) kaina yra 12mlrd. LTL, kas yra 3,48mlrd. EUR. Taip išeina, kad kilometro kaina būtų tik apie 5,75mln. EUR/km. Jeigu jie tikrai planuoja pastatyti 250/240km/h (t.y. faktiškai HSR) geležinkelį už tokią kainą iki Talino, tai, sakyčiau, yra tiesiog pasakiškai pigu.
Šita linija tikrai unikali. Savo laiku ji buvo tiesiama kaip viena pirmųjų dedikuotų HSR linijų Europoje ir besąlygiškai pirmoji rytų bloke. Deja kad užbaigti ją kaip tokią Lenkams pritrūko pinigų. Buvo įrengta standartinė to meto signalizacija ir kontaktinis tinklas, paleisti standartiniai lokomotyvų traukiami traukiniai. Ir taip iki šių laikų
Pati linijos geometrija yra pritaikyta 250km/h, kas tiems laikams (1977) buvo išties kažkas tokio. Taip kad dabar iš esmės tereikia įdiegti atitinkamą signalizaciją ir patvarkyti pačius bėgius.
Lenkai tikrai neties "greito geležinkelio" į Lietuvos pusę, kol tokio neturi į Berlyną.
Būtent. Ir mums neverta turėti super duper tiesią liniją, pakol iki Varšuvos sena linija bus. Lenkai ant mūsų lenkę, net ir normalaus greitkelio nesugeba nuo sienos iki Varšuvos padaryti. Mums labiausiai reikėtų orentuotis į krovinius.
Nereik varyt ant Lenkų, kol patys greitkelio net nepradėjom statyt. O šiaip tai į naudą kad ir atkarpos greitesnės, kelionės laikas nuo to vis tiek trumpėja.
Gal yra nuotrauka kaip tiltas atrodė iki rekonstrukcijos?
Atkreipėte dėmesį į bėgių sandūras. Dabar nekaip atrodo, bet tai laikina, šituos nurinks ir paklos ilgabėgius.
Comment