Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John
    Atsiprašau už nežinojimą ir galbūt kvailą klausimą, bet ar yra bent kokia nors vizija, kaip bus naudojama Rail Baltica? Ar prioritetas bus teikiamas keleivių pervežimui (kažkaip labai sunku būtų tuo tikėti), ar krovinių gabenimui? Ar yra kažkokia idėja, kaip tai veiktų ir ar tai išvis apsimokėtų (gal tiesiog geriau gabenti krovinius keltais iš Vokietijos?) ir t.t. Jau kokius 20 metų linksniuojamas terminas "Rail Baltica", bet iki šiol taip ir nesupratau, kam tiksliai bus skirtas tas geležinkelis (jei jis išvis kada nors bus).
    Gal tai bus nors iš dalies atsakymas:
    Atkūrus Baltijos valstybių nepriklausomybę, šiose šalyse pasikeitė geopolitinė padėtis, pakito krovinių vežimo maršrutai. Lietuvos geografinė padėtis yra patogi vežimams tarp buvusios Tarybų Sąjungos ir Europos valstybių plėtoti. Lietuvos transporto sistemą numatoma plėsti vadovaujantis bendrais Europos transporto sistemos plėtros strateginiais tikslais





    2016 METAIS VAŽIUOSIME RAIL BALTICA
    „Rail Baltica“ - europinio standarto nauja ge­ležinkelių linija, Lietuva I koridoriaus integracijai į transeuropinį transporto tinklą yra nemažai nuveikusi -1998 m. pradėti rengti privalomieji projektavimo dokumentai, o 1999 m. lapkričio mėn. 11 d. LR Vyriausybė nutarimu Nr. 1273 patvirtino Europinio standarto geležinkelio nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno linijos tiesimo specialiojo plano sprendinius.
    Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą būtų nutiestas greitasis geležinkelis, suteikiantis galimybę važiuotu šalia Baltijos jūros nuo Talino iki Varšuvos 160-250 km/h greičiu. Patogūs greitaeigiai keleiviniai traukiniai galėtų pritraukti nemažai keleivių - verslininkus ir turistus. Visa tai pagyvintų Baltijos šalių turizmo sektoriaus veiklą ir duotų neabejotiną ekonominę naudą.
    2003 m. spalio 9 d. Europos Komisija „Rail Baltica“ pripažino reikšmingu Europai projektu ir įtraukė jį į tarptautinių transporto tinklų plėtros prioritetų sąrašą. Šis Europos Komisijos sprendimas leis Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims pasinaudoti Europos Sąjungos fondų parama, nes jo įgyvendinimo išlaidos vien tik Lietuvos teritorijoje sieks 800 mln. eurų, o visam projektui finansuoti Baltijos valstybėse ir Lenkijoje reikės 3,93 mlrd. eurų.
    „Rail Baltica“ - modernus europinius standartus atitinkantis ir pirmasis Lietuvoje greitasis geležinkelis - pagerintų viso Baltijos regiono ryšį su Vakarų Europa ir suaktyvintų jo plėtrą, pagreitintų Lietuvos integravimąsi į ES.

    Taip pat:
    „Rail Baltica“ politiniu ir planavimo aspektu
    Pagrindinė „Rail Baltica“ projekto idėja išvystyti aukštos kokybės geležinkelio liniją keleivių ir krovinių vežimui tarp Baltijos valstybių ir Lenkijos, o taip pat tarp Baltijos valstybių ir kitų ES šalių per Varšuvą. Nutiesus geresnės kokybės geležinkelio linijas pagerės susisiekimas sausumos transportu tarp Baltijos ir Šiaurės šalių (ypač Suomijos), o tolimoje ateityje gal būt ir toliau – su Centrine Azija. Modernizuotos geležinkelio jungtys neturės neigiamo poveikio aplinkai, padės sumažinti automobilių spūstis Europos kelių tinkle, pagerins susisiekimą su Baltijos valstybėmis ir galimai pagerins sąlygas sparčiai regioninei plėtrai.
    Gera ir ekonomiška transporto sistema yra išankstinė sąlyga sparčiam ekonomikos augimui išlaikyti ir Europos integracijai palengvinti.

    „Greitasis“ – po 2013 metų
    Kol prasidės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas šiaurinėje dalyje, o jis prasideda pirmiausia Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, reikia ne tik modernizuoti senąjį geležinkelį, bet ir pritraukti kuo daugiau krovinių ir keleivių.
    Iki 2006 metų buvo deklaruojama, kad „Rail Baltica“ būtinai turi būti europinių vėžių pločio. Tačiau ši sąvoka per praėjusius metus buvo išplėsta – kaip ir pats projektas.
    „Atliktos studijos parodė, kad krovinių vežimas nuo Varšuvos iki Talino rusiškomis geležinkelio vėžėmis pagal svarbą taip pat gali būti „Rail Baltica“, – teigė A.Domatas. – Rekonstravus rusiškas vėžes padidėtų bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ paslaugų patrauklumas verslui ir pramonei – iki šiol bendrovė praranda nemažai pajamų dėl per lėto susisiekimo“.
    Europos Komisijos užsakymu „Rail Baltica“ tiesimo galimybių studiją rengė Danijos konsultacinė firma. Ji pasiūlė tris variantus. Pirmasis – europine vėže sujungti Varšuvą ir Taliną. Kitas variantas šiek tiek brangesnis – Varšuva-Helsinkis. O trečiasis – rekonstruoti dabartinę geležinkelio trasą iki Talino.
    Greitasis europinių vėžių traukinys Varšuva-Helsinkis, anot A.Domato, yra ateities projektas. 2007-2013 metais bus atlikta tik šio projekto studija.
    „Be to, kol kas atrodo, kad europinių vėžių geležinkelio tiesimas nuo Varšuvos per tris Baltijos šalis labiausiai rūpi tik Lietuvai. Kaimynai kol kas vangiai bando įsijungti į šį procesą“.
    Šio projekto galutinis įgyvendinimas, anot pašnekovo, 2006 metų sausio 1-osios kainomis Lietuvai kainuotų 3 milijardus litų. Visam projektui reikėtų beveik 4 milijardų eurų. Tačiau iki bus pradėta statyti, projektas gali pabrangti du ir daugiau kartų. „Rail Baltica“ statybos darbai gali trukti nuo 4,5 iki 9,5 metų.
    Greitaeigis traukinys važiuotų vidutiniu 180 kilometrų per valandą greičiu.


    Rail Baltica
    Rail Baltica creates the possibility to shift the major freight transport in the regions from road to rail, which at the time being is transported towards Russia and North direction, by heavy trucks. In case of Poland the trucks follow the local roads and directly cross the villages of Podlasie region (North-East Poland) creating danger to their inhabitants. Taking over the freight by railway line, would increase the safety of the local roads, but also reduce the CO2 emissions and oil consumption. Furthermore, it would create a convenient passenger connection, which does not exist at the moment.
    Rail Baltica could be a sustainable sound alternative to planned expressway Via Baltica, which has involved many controversies mostly due to the environmental concerns. In contrary to Via Baltica, the implementation of Rail Baltica project could become a good practice example of sustainable and efficient utilisation of the Cohesion and Structural Funds, bringing social and economical benefits, as well as environmental and climate improvements.
    The railway has a low market share on passenger travel along the route, especially in Estonia and Latvia. International travel is done by car, bus and air, but very little by train.
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Geležinkelio linijos Lenkijos/Lietuvos valstybių siena-Marijampolė (0-40 km) ir su ja susijusios infrastruktūros poveikio aplinkai ir „Natura 2000" teritorijoms vertinimo programa

      2.2.1 Techninės charakteristikos
      1999 patvirtintame specialiajame plane ESG (Europinio standarto geležinkelis) suprojektuotas
      pagal šiuos techninius parametrus:
      − trasos ilgis 85 km (PAV ataskaitoje pagal pateikta užduoti nagrinėjama 40 km);
      − vėžės plotis – 1435 mm;
      − geležinkelio keliu skaicius: pirmame etape – vienas, ateityje – du;
      − mišrus kroviniu ir keleiviu pervežimas;
      − žemės sankasos geometrija suplanuota didesniam kaip 200 km/h greiciui;
      − viršutinės geležinkelio konstrukcijos skaiciuotos 160 km/h greiciui;
      − kroviniu srautas – 10 mln. t/metus;
      − keleiviniu traukiniu – 5 poros /para;
      − sanitarinės apsaugos zonos plotis – 100 m. Apsaugos zona atvirose vietose – 20 m i abi puses nuo geležinkelio žemės sankasos briaunos, miškuose – 45 m.

      Šiuo metu rengiamas teritoriju planavimo dokumentas: „Su geležinkelio linija
      Lenkijos/Lietuvos valstybiu siena–Marijampolė (0–40,0 km) susijusios infrastrukturos (viadukų, privažiavimo, jungiamųjų automobilių kelių ir kt.) specialusis planas“. Rengėjas – UAB „KELPROJEKTAS“.
      Transporto ir kelių tyrimo institutas 2009-11-16
      http://www.tkti.lt/index.php?id=726

      Sumažintas trasos žemėlapis nuo Lenkijos sienos iki Marijampolės

      http://www.tkti.lt/index.php?id=726

      Comment


        na jo, svelniai tariant zymiai tiesesne atkarpa

        Comment


          Bet tai atkarpa pasibaigia laukuose... Čia tiek prikurta planų, kad nei pats velnias dabar neatsirinks...

          Comment


            Parašė udrius Rodyti pranešimą
            Bet tai atkarpa pasibaigia laukuose... Čia tiek prikurta planų, kad nei pats velnias dabar neatsirinks...
            pasibaigia laukuose todel kad kai pabaigs ta etapa, prades nuo tu lauku iki kauno statyt

            Comment


              Tiesa, dar norejau kai ko paklaust, o kaip su ta Rail Baltika del elektrifikacijos, nes kaskaip nematau kad kas nors apie ja butu parasyta, ir kaip Romo citatoi parasyta kad keleiviniu traukiniu greitis bus mazdaug 200km/h as kazkaip galvojau kad tokio greicio traukiniai tai jau maniau kad tikrai butu elektriniai

              Comment


                ir dyzeliniai lokomotyvai gali toki greiti isvystyti. net ir su vagonais.
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  Jei ka, tai gali virs 200km/h apie 220. Tep 80 isvyste berods 270

                  Comment


                    O dabar tokiais greičiais kurnors nuolat važinėja dyzeliniai traukiniai ar keleiviniai su šilumvežiu?
                    Ne apie gamyklinius bandymus klausiu.
                    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                    Comment


                      Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                      O dabar tokiais greičiais kurnors nuolat važinėja dyzeliniai traukiniai ar keleiviniai su šilumvežiu?
                      Ne apie gamyklinius bandymus klausiu.
                      Pavyzdžiui ICE-TD Vokietijoje.
                      kaip?

                      Comment


                        Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                        O dabar tokiais greičiais kur nors nuolat važinėja dyzeliniai traukiniai ar keleiviniai su šilumvežiu?
                        Ne apie gamyklinius bandymus klausiu.
                        Pasak http://en.wikipedia.org/wiki/InterCity_125 greičiausi dyzeliniai keleiviniai traukiniai važinėja Didžiojoje Britanijoje- InterCity 125

                        ....Until the HST's introduction, the maximum speed of British trains was limited to 100 mph (160 km/h). The HST allowed a 25% increase in service speeds along many lines they operated....
                        Wikipedijos naudoti šaltiniai tik patvirtina pateiktus duomenis:

                        In OCTOBER 1976, British Rail introduced the High Speed Train (H.S.T.) on routes from London to Bristol and South Wales. This 125 m.p.h. diesel train- marketed as "InterCity 125"- is now also in service on other routes, to the West of England, to the North-East and to eastern Scotland.
                        Šaltinis: http://www.jstor.org/pss/2634319?cookieSet=1

                        The total weight of an IC125 trainset, is a little over 350 tons. Each power car weighs 68 tons, its 2,250 bhp 12RP200 Valenta engine driving a flange mounted alternator supplying AC current to silicon rectifiers. This rectified current is then directed via switchgear to the DC traction motors. 197 of these Class 43 power cars were built at British Rail's Crewe Works between 1975 and 1982. More than 230 Valenta engines have been supplied for the IC125 and despite the very demanding environment are able to operate for 20,000 hours between major overhauls. The IC125 is the only diesel-electric system in the world regularly operating at speeds of up to 125 mph. Under normal operating conditions, each power car travels more than 1,000 miles in the course of an average 16 hour working day.
                        Šaltinis: http://www.paxmanhistory.org.uk/paxrailt.htm

                        Comment


                          Tai tada 160 km/h realiausias greitis ir bus. Kokį ER20 bus galima permesti ant siauresnių vežimėlių
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            Šiandien per LRT Panoramą rodė apie RailBalticą - neva prie Marijampolės keis projektą. Lyg klos ant senos trasos, eis per centrą - labai neaiškiai pasakė. Turėtų būt kartojimas per vėlyvo vakaro žinias 23:00.
                            Paskutinis taisė Salvijus; 2009.12.14, 23:00.

                            Comment


                              „Rail Baltica“ jaukia Marijampolės investicinius planus
                              Rūta Lankininkaitė, LTV „Panorama“, www.lrt.lt
                              2009 gruodžio mėn. 14 d. 21:06


                              Marijampolėje stringa pramonės parko statyba. Vietos valdžią ir verslininkus suglumimo nauji siūlymai, kurioje vietoje miestą turėtų kirsti „Rail Baltica“. Anksčiau žadėta geležinkelį iškelti iš miesto centro. Atsižvelgiant į tai ir planuoti logistikos terminalai ir sandėliai. Dabar investicinius planus miestui siūloma keisti.

                              Marijampolės pakraštyje plytinčio lauko 65 hektarai numatyti pramonės parkui kurti. Tačiau tam kortas sumaišė Susisiekimo ministerija, nutarusi pakeisti geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ trasą.

                              Numatyta, kad vėžė turėti eiti visai kitoje lauko pusėje nei planuota iki šiol. Todėl Marijampolės savivaldybei siūloma peržiūrėti ir pramonės parko kūrimą.

                              „Turėtų koreguoti, kurioje vietoj galėtų būti kuriami logistikos centrai, terminalai, sandėliai, atsižvelgiant į tai, kad vėžė turėtų eiti visose vietose palei senąją rusišką vėžę“, – teigia susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

                              Marijampolės valdžia sako, kad nerimą kelia ne tik keičiama geležinkelio trasa, bet ir tai, kad ji, kaip senoji, eitų per miesto centrą. Gyventojams dėl to esą toliau tektų kentėti triukšmą. Be to, neaišku, ką daryti su pramonės zona. O pinigai jau išleisti.

                              „Nebūtų nuplanuota mūsų pramoninė zona, savivaldybės išleisti pinigai, beveik 4 mln. litų. Ir šiandien labai neaišku“, – kalbėjo Marijampolės savivaldybės meras Vidmantas Brazys.

                              „Labai norėtume pradėti, bet šių metų Ūkio ministerijos balandžio 30 dienos nutarimu, mūsų pramoninio parko projektas yra perkeltas iš pagrindinio į rezervinį sąrašą. Kol kas stovime eilėje ir laukiame, kada liks pinigų nuo kitų pramoninių parkų“, – sakė Marijampolės savivaldybės Investicijų skyriaus vedėjas Darius Cinaitis.

                              Lietuvos geležinkelių teigimu, už tai, kur eis vėžė, gerokai svarbiau, kad po dešimties metų kalbų šis projektas išvis nebūtų numarintas.

                              „Visa esmė ta, kad „Rail Baltica“ kaip europinė vėžė būtų tiesiama ir pasiektų Marijampolę bei Kauną. Tokiu atveju mes turėsime galimybę 80 kilometrų juostoje statyti logistikos centrų tiek, kiek verslui to reikės, kiek jie turės sumanymų“, – kalbėjo projekto „Rail Baltica“ direkcijos direktorius Antanas Zenonas Kaminskas.

                              Kaip Marijampolę kirs geležinkelio vėžė „Rail Baltica“, turi spręsti Vyriausybė. Tuo metu miesto valdžia sako dar nežinanti, keisti ar ne investicinius planus, nes žemė plyname lauke jau išpirkta.

                              Comment


                                Didelė problema atšaką nutiest į tą parką tuo labiau žemė išpirkta??

                                Comment


                                  Man tai įdomiausia yra tai, kad niekas nediskutuoja , o kas gi tais bėgiais važinės - nei LG , nei Latvijos, nei Estijos geležinkeliai neturi savo riedmenų, skirtu šiai vėžei...

                                  Comment


                                    Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                    Man tai įdomiausia yra tai, kad niekas nediskutuoja , o kas gi tais bėgiais važinės ...


                                    Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                    Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                    Comment


                                      Kaskaip visada isivaizdavau kad vazines Deutsche Bahn kadangi (kaip as supratau) sake kad tikroji Rail Baltica prasides nuo Berlino ir kadangi DB turi geresnius traukinius uz PKP, (dar galima pridet kai Vilniaus gelezinkelio stotyje buvo maketas su Lietuvos zemelapiu ir buvo Rail Baltikos kelias padarytas taip pat, o traukiniai per ji vazinejo kiek primenu ICE 2)

                                      Comment


                                        Parašė Airijos_Lietuvis Rodyti pranešimą
                                        Kaskaip visada isivaizdavau kad vazines Deutsche Bahn kadangi (kaip as supratau) sake kad tikroji Rail Baltica prasides nuo Berlino ir kadangi DB turi geresnius traukinius uz PKP, (dar galima pridet kai Vilniaus gelezinkelio stotyje buvo maketas su Lietuvos zemelapiu ir buvo Rail Baltikos kelias padarytas taip pat, o traukiniai per ji vazinejo kiek primenu ICE 2)
                                        kadangi "rail baltica" neis per vilnių, tai ir "db" juo nevažinės
                                        pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                                        Comment


                                          Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                          Man tai įdomiausia yra tai, kad niekas nediskutuoja , o kas gi tais bėgiais važinės - nei LG , nei Latvijos, nei Estijos geležinkeliai neturi savo riedmenų, skirtu šiai vėžei...
                                          Kaip tai neturi? Visų purma LG turi savo M62 lokomotyvą Šeštokuose. O ir kitų M62, TEM2, ČME3 važiuoklės perdaromos 1435 vėžei be labai didelių pastangų - vienam šilumvėžiui prireiktų 2-3 dienų, nes jų aširačiai pritaikyti šiai "operacijai". O pakabinti sraigtą vietoj autosankabos ir prisukti buferius galima iš vis per pora valandų.
                                          Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X