Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Truputis gal negirdėtų paskaičiavimų apie keliaivius ir krovinius

    Parengti trys projektiniai pasiūlymai.
    Įgyvendinant pirmąjį projektinį pasiūlymą numatoma palikti rusiškojo standarto geležinkelį ir
    nutiesti 185 km dalinai naują ir tiesesnę liniją iš Joniškio per Radviliškį į Kauną. Traukinių greitis – 160
    km/h.
    Siūlomame antrajame variante numatoma tiesti naują ir tiesesnę geležinkelio linija iš Joniškio
    per Radviliškį į Kauną, bet kaip ir pirmajame pakete, svarstomas ir subvariantas, t.y. esamos
    geležinkelio linijos tarp šių miestų modernizavimas. Taip pat svarstomas ir kitas subvariantas, t.y.
    nutiesti naują liniją iš Rygos – per Bauskę ir Panevėžį – į Kauną. Traukinių greitis – 160 km/h.
    Trečiajame „Rail Baltica“ pasiūlymo variante numatoma nutiesti europinės vėžės geležinkelį
    visuose šiaurės-pietų krypties ruožuose. Numatoma, kad per Radviliškį eis geležinkelio ruožas tarp
    Kauno ir Rygos, o traukinių greitis jame sieks 160 km/h.


    Parengtoje studijoje [4] nagrinėjami trys variantai.
    Keleivių vežimas
    1. Prognozuojama, kad naujoje geležinkelio linijoje tarp Kauno ir Radviliškio 2034 m važiuos 1,5
    milijono keleivių per metus.
    2. Antrojo paketo investicijos turėtų ir toliau didinti pietinės „Rail Baltica“ koridoriaus dalies
    poreikį. Naujoje linijoje tarp Kauno ir Radviliškio 2034 metais prognozuojama metinė keleivių
    apyvarta yra 1,6 milijono.
    3. Trečiajame pakete prognozuojama keleivių apyvarta „Rail Baltica“ trasoje turėtų būti šiek tiek
    mažesnė nei antrajame pakete.

    Krovinių vežimas
    1. Įgyvendinus pirmąjį investicijų paketą, prognozuojama, kad geležinkelių transportas perims
    apie 1,5 milijono tonų krovinių iš kelių transporto.
    2. Antrojo investicijų paketo įgyvendinimas tik šiek tiek padidins krovininių traukinių greitį,
    lyginant su pirmuoju investicijų paketu, kadangi krovininių traukinių galimybės išnaudoti
    didesnio greičio potencialą yra ribotos. Kai kuriuose ruožuose „Rail Baltica“ trasa eis tais
    pačiais bėgiais kaip ir gana intensyvus eismas rytų-vakarų kryptimi, link Baltijos jūros uostų.
    Antrajame pakete transporto srautai yra didele dalimi panašūs į pirmąjį paketą.
    3. Įgyvendinus trečiąjį investicijų paketą, geležinkelių tinklas pasikeis, kadangi visa „Rail Baltica“
    linija turės to pačio standarto vėžę ir bus išvengta krovinių perkrovimo. Traukinių greitis bus
    gana didelis. Tinkamai funkcionuojant krovininių traukinių eismui „Rail Baltica“ trasoje (t.y.
    premium klasės traukiniai) geležinkelių transportas perimtų daugiau nei 4 mln. Tonų krovinių
    iš kelių transporto.

    INFO:Valstybinis aplinkos sveikatos centras © 2009
    APLINKOS TARŠOS IR GALIMŲ PASEKMIŲ GYVENTOJŲ SVEIKATAI RADVILIŠKIO RAJONE ĮVERTINIMAS
    RADVILIŠKIO AMBASADORIUS :D

    Comment


      Patikslinkite, nes nelabai supratau kuriame pakete lieka rusiška, o kuriame bus standartinė vėžė.
      Trečiasis visiškai nerealus - projektas sustos ties LV/LT valstybine siena - panašiai kaip ir su plentais Via Baltica ir Via Hansa (skirtumas akivaizdus kirtus sieną). Kas ir už ką išpirkinės žemę?
      Iš kur tokie keleivių srautai jei dabar nuolat tik mažėja.
      Manau, kad standartinės vėžės pakaktų iki Kauno. Arba ją galėtų klot per Gardiną (ar Druskininkus ir kakžkokį kitą Lenkijos miestą) iki Vilniaus - vis tiek šis ruožas uždarytas ir linija gan tiesi. Arba per beveik nurinktą liniją: Šeštokus, Alytų, Varėną tiesiai į Vilnių. Mažiau problemų.
      Ir išvis RailBaltica projektas kelia tik abejonių. Neaišku kaip ten bus su lenkais - jiems nereikia tos RailBaltica - panašiai kaip ir Via Baltica. Bent taip tvirtino mano pažįstami lenkai - "sako čia Jums reikia, bet ne mums" (aišku tai tik pozicija išsakyta spaudoje).
      Geriau susitvarkytų su esamais geležinkelių ruožais - vienas po kito uždarinėjami. O tai tikrai neskatina Lietuvos regionų vystymosi, bet tik skendimą į gilesnę provinciją.
      Paskutinis taisė Salvijus; 2009.06.28, 10:50.

      Comment


        Pirmame ir pigiausiame pakete paliekama rusiška. Antrame netmetama galimybė palikti, o trečiame europietiška. Štai taip aš supratau.

        Reikia nepamiršti, kad skaičiuota 2008m. o paskaičiuota perspektyva iki 2034 m
        RADVILIŠKIO AMBASADORIUS :D

        Comment


          Pirmasis reliausiais.

          Comment


            Gal nuo Lenkijos reikia pradeti. Logiskai ziurint, gelezinkelis turi buti arba tiesiamas vienu metu visose salyse, per kurias jis eis, arba nuosekliai, nuo Lenkijos pradedant.

            Comment


              Štai tokia informacija buvo patalpinta LG svetainėje. Juda į priekį RailBaltica projektas.

              Birželio 29 d. paskelbti viešųjų pirkimų atviro konkurso „Rail Baltica“ geležinkelio linijos rekonstrukcijos ir vėžių sujungimo/ ar tiesimo atkarpoje Marijampolė (Baraginė) – Rokeliai (Kaunas) galimybių studija rezultatai.
              [...]
              Pagal pirkimo dokumentų reikalavimus, įvertinus gautus pasiūlymus, nugalėtoju paskelbta tarptautinė inžinerijos ir konsultavimo grupė SYSTRA.
              SYSTRA specializuojasi geležinkelių bei viešojo transporto srityse. Grupei priklauso 2,500 darbuotojų visame pasaulyje, o projektai vykdomi daugiau nei 120 šalių.

              Šaltinis: http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...1SlNOQk8xSkUx/
              Paskutinis taisė Salvijus; 2009.06.29, 22:43.

              Comment


                Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                Štai tokia informacija buvo patalpinta LG svetainėje. Juda į priekį RailBaltica projektas.

                Birželio 29 d. paskelbti viešųjų pirkimų atviro konkurso „Rail Baltica“ geležinkelio linijos rekonstrukcijos ir vėžių sujungimo/ ar tiesimo atkarpoje Marijampolė (Baraginė) – Rokeliai (Kaunas) galimybių studija rezultatai.
                [...]
                Pagal pirkimo dokumentų reikalavimus, įvertinus gautus pasiūlymus, nugalėtoju paskelbta tarptautinė inžinerijos ir konsultavimo grupė SYSTRA.
                SYSTRA specializuojasi geležinkelių bei viešojo transporto srityse. Grupei priklauso 2,500 darbuotojų visame pasaulyje, o projektai vykdomi daugiau nei 120 šalių.

                Šaltinis: http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...1SlNOQk8xSkUx/
                O kartais ne ta pati "SYSTRA" rengėsi tiesti tramvajaus bėgius Vilniuje ir Klaipėdoje?

                Comment


                  SYSTRA neuzsima tiesimu.

                  Comment


                    Lenkijos siena-Marijampolė-Kaunas

                    Man niekaip neaišku, iš kur keleivių srautai atsirastų tokiose stotyse kaip Baraginė (Marijampolė), Rokeliai (Kaunas) ir dar kai kuriomis, kurių vardai būtų kaip didžiųjų Lietuvos miestų, o jų reali os vietos toli priemiesčiuose.
                    Kad "aiškiau" būtų kitiems apie "Rail Baltica" rašyti mėgstantiems ir mažiau fantazijų kiltų, praverstų ilgai nelaukiant dar šią vasarą susiruošti į panašias ekspedicijas kaip Solvojaus iš Mažeikių į Jelgavą.
                    Aš iš Marijampolės pėsčias per Baraginę į Kazlų Rūdą nukulniavau ne kartą. Taip pat nemažai "prisituristavau" iš Panemunės pro Onlologijos ligoninę, per Rokelius į Vaišvydavą. Ties minimais Rokeliais dabar egzistuojančioje Rokų stotyje (pralankoje prekiniams traukiniams) nestoja net laikinai (kol tunelis Kaune uždarytas) Kauną aplenkiantis traukinys Vilnius-Šeštokai, nors kur prie Kauno jam sustoti (Palemone, Rokuose ar kažkur prie Kauno marių) didelio skirtumo nebūtų - miestas ir jo viešasis transportas vis tiek čia pat.

                    Comment


                      Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                      Man niekaip neaišku, iš kur keleivių srautai atsirastų tokiose stotyse kaip Baraginė (Marijampolė), Rokeliai (Kaunas) ir dar kai kuriomis, kurių vardai būtų kaip didžiųjų Lietuvos miestų, o jų reali os vietos toli priemiesčiuose.
                      Kad "aiškiau" būtų kitiems apie "Rail Baltica" rašyti mėgstantiems ir mažiau fantazijų kiltų, praverstų ilgai nelaukiant dar šią vasarą susiruošti į panašias ekspedicijas kaip Solvojaus iš Mažeikių į Jelgavą.
                      Aš iš Marijampolės pėsčias per Baraginę į Kazlų Rūdą nukulniavau ne kartą. Taip pat nemažai "prisituristavau" iš Panemunės pro Onlologijos ligoninę, per Rokelius į Vaišvydavą. Ties minimais Rokeliais dabar egzistuojančioje Rokų stotyje (pralankoje prekiniams traukiniams) nestoja net laikinai (kol tunelis Kaune uždarytas) Kauną aplenkiantis traukinys Vilnius-Šeštokai, nors kur prie Kauno jam sustoti (Palemone, Rokuose ar kažkur prie Kauno marių) didelio skirtumo nebūtų - miestas ir jo viešasis transportas vis tiek čia pat.
                      šiaip Baraginėje planuojama stotis ne keleiviams, o krovinių perkrovimo terminalas (iš normalios į plačiąją). o keleivinė stotis planuojama šiek tiek kitoje vietoje, bet iš principo irgi miesto pakraštyje
                      Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai

                      Comment


                        Dar naujienų apie Railbaltica projektą:

                        "Šiandien, birželio 30 d., nustatytas jau antrojo „Rail Baltica“ projekto tarptautinio viešųjų pirkimų konkurso laimėtojas. Konkursinius darbus – dalies geležinkelių ruožo specialųjį planą bei poveikio aplinkai vertinimą – atliks UAB „Kelprojektas“. Birželio 29 d. pasibaigusį kitą viešųjų pirkimų konkursą laimėjo tarptautinė inžinerijos ir konsultavimo grupė „SYSTRA“. Minėtus konkursus vykdo „Rail Baltica“ projekto darbus atliekanti AB „Lietuvos geležinkeliai“.
                        [...]
                        Susidomėjimą atviru konkursu, kurio pilnas pavadinimas Su geležinkelio linija Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena – Marijampolė (0-40,0 km) susijusios infrastruktūros (viadukų, privažiavimo, jungiamųjų automobilių kelių ir kt.) specialiojo plano ir geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena – Marijampolė (0-40,0 km) ir su ja susijusios infrastruktūros poveikio aplinkai vertinimas (toliau – PAV) ir Natura 2000 teritorijų vertinimas [...]
                        Minėti viešieji pirkimai buvo organizuoti vykdant vieną svarbiausių Europos geležinkelių projektų - „Rail Baltica“. Europos Komisijos finansinė Transeuropinių transporto tinklų (TEN-T) fondo pagalba šiam projektui Lietuvos Respublikoje buvo skirta 2008 m. pabaigoje. Šiuo metu „Rail Baltica“ darbus vykdo po AB „Lietuvos geležinkeliai“ reorganizacijos įsteigta „Rail Baltica“ projekto direkcija. Transporto investicijų direkcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos vykdo projekto įgyvendinimo priežiūrą. Bendra planuojama „Rail Baltica“ darbų vertė Lietuvoje – per 1,5 mlrd. litų, projektą baigti ketinama iki 2014 m. pabaigos."


                        Šaltinis: http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...KU05CTzFKRTE!/

                        Nejaugi pagaliau tie reikalai pasistūmės? Gal postūmį padarė SM? Būtų įdomu sužinot kas yra daroma (jei yra daroma) Lenkijoje. Apie Latviją jau rašiau.
                        Paskutinis taisė Salvijus; 2009.06.30, 19:00.

                        Comment


                          Parašė aesde Rodyti pranešimą
                          šiaip Baraginėje planuojama stotis ne keleiviams, o krovinių perkrovimo terminalas (iš normalios į plačiąją). o keleivinė stotis planuojama šiek tiek kitoje vietoje, bet iš principo irgi miesto pakraštyje
                          Tai jau pasene ir tik siaip, is rankos nubrezta. Daugelio miestu bendruosiuose planuose yra tokiu "stebuklu".

                          Comment


                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Tai jau pasene ir tik siaip, is rankos nubrezta. Daugelio miestu bendruosiuose planuose yra tokiu "stebuklu".
                            neblogai pasenę - net dviejų metų nėra.
                            šiaip kol nėra naujo savivaldybės tarybos sprendimo tol šis planas galioja na ir teigti, kad tai pasene........... , o kad artimiausiu metu bus naujas niekas man neįrodys
                            Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai

                            Comment


                              Parašė aesde Rodyti pranešimą
                              neblogai pasenę - net dviejų metų nėra.
                              šiaip kol nėra naujo savivaldybės tarybos sprendimo tol šis planas galioja na ir teigti, kad tai pasene........... , o kad artimiausiu metu bus naujas niekas man neįrodys
                              Viso plano keisti tikrai nereikia, tik pakoreguoti.
                              Kuriant miesto bendraji plana gelezinkelis buvo "uzbreztas", nes nebuvo jokiu konkretesniu RailBaltica studiju, isskyrus bendrasias. Nemanu, kad miesto taryba oziuotusi, nes kitaip RailBaltica ios viso gali aplenkti miesta. O tai nenaudinga miestui.

                              Comment


                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                Viso plano keisti tikrai nereikia, tik pakoreguoti.
                                Kuriant miesto bendraji plana gelezinkelis buvo "uzbreztas", nes nebuvo jokiu konkretesniu RailBaltica studiju, isskyrus bendrasias. Nemanu, kad miesto taryba oziuotusi, nes kitaip RailBaltica ios viso gali aplenkti miesta. O tai nenaudinga miestui.
                                Manau, kad "šuniukas pakastas" dėl suvalkiečių visiems žinomos būdo ypatybės. Užuodė, kuria vieta planuojama tiesti Rail Baltica, susitelkė visokios nekilnojamo turto firmos firmelės ir išpirko žemelę bei užmetė kainą, kad projekto sąmata turbūt išaugo trigubai. Todėl ir pradėta ieškoti alternatyvų, aplenkiant gobšuoliškus žemių savininkus.

                                Comment


                                  Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                                  Manau, kad "šuniukas pakastas" dėl suvalkiečių visiems žinomos būdo ypatybės. Užuodė, kuria vieta planuojama tiesti Rail Baltica, susitelkė visokios nekilnojamo turto firmos firmelės ir išpirko žemelę bei užmetė kainą, kad projekto sąmata turbūt išaugo trigubai. Todėl ir pradėta ieškoti alternatyvų, aplenkiant gobšuoliškus žemių savininkus.
                                  Kazin. RailBaltica per Marijampoles miesta galima nutiesti lygiagreciai dabartiniam gelezinkeliui. Ir nera jokiu problemu. Stotis lieka ten pat. Kitas dalykas - kroviniu terminalas. Tai ji galima irengti ir uz miesto.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Kazin. RailBaltica per Marijampoles miesta galima nutiesti lygiagreciai dabartiniam gelezinkeliui. Ir nera jokiu problemu. Stotis lieka ten pat. Kitas dalykas - kroviniu terminalas. Tai ji galima irengti ir uz miesto.
                                    Pastudijavus Italijos geležinkelių žemėlapį matyti, kad greitaeigių traukinių geležinkeliai tokius miestus kaip Marijampolė "apeina" ir jie beturi privažiuojamų stočių satusą. Į šias stotis užsuka tik InterCity ir priemiestiniai traukiniai.
                                    Greitageigių traukinių geležinkeliai dažnai būna tiesūs.
                                    Manau, kad čia situacija yra panaši. Tuo labiau pastudijavus žemėlapius matyti, kad geležinkelio ruožas Suvalkijoje gana vingiuotas, todėl spėjama nauja trasa turėtų būti tiesi.
                                    Na bet tai daugiau projektuotojų reikalas. Jei kada ateis ta akimirka vistiek bus atiduota "visuomenės teismui" - t.y. viešam susipažinimui ir svarstymui.
                                    Paskutinis taisė Salvijus; 2009.07.04, 14:33.

                                    Comment


                                      Mazus miestelius aisku apeina. Taciau RailBaltica nebus greitaeige magistrale su savo 160 km/h tolimoje perspektyvoje. Kol kas turbut teks tenkintis 120 km/h.

                                      Marijamopole yra ne toks jau ir mazas miestas Lietuvos mastu. Taip pat tai nemazas miestas ir RailBaltica trasoje. Taciau pastatykime stoti uz miesto - is potencialiu keleiviu bus mazai. Pavyzdys - laikinoji Kauno stotis. Vien del to, kad ji yra atokesneje vietoje, keleiviu srautai tarp Vilniaus ir Kauno gerokai sumazejo. Nors Kaune yra gerai veikiantis viesasis transportas. O Marijampoleje miesto autobusai prastai vazineja.
                                      Stociu statymas uz miesto - tarybiniu laiku marazmas. Tik tuomet keleiviu buvo nepalyginamai daugiau. Zmones neturejo tiek automobiliu. Todel ir "Mahometas ejo pas kalna". O dabar turetu buti priesinga strategija - viesasis transportas turetu buti artinamas prie zmoniu, kitaip jis bus nereikalingas. Kas daroma Leituvoje - marsrutai uzdaromi, stotys iskeliamos i uzkampius, uzdaromos arba yra bomzu susirinkimo vietomis. As cia bendrai apie visa viesaji transporta...
                                      Gelezinkeliui netinka oro uostu - esanciu uz miestu, nes kitaip paprasciausiai negalima - principas. O juk RailBaltica butu rimta oro transporto konkurente susisiekimui su Europa..
                                      Manau, kad Marijampoleje magistraline trasa, kuria vaziuotu krovininia traukiniai, gali eiti uz miesto, terminala irgi galima statyti uz miesto. O keleiviniam susisiekimui reikia nutiesti dubliuojancia linija salia esamos rusiskos vezes per miesta. Kitaip keleivine RailBaltica stotis Marijampoleje nereikalinga. Tegul traukiniai vaziuoja tiesiai i Kauna. Bet tuomet ir keleiviu RailBaltica vaziuos maziau.
                                      Paskutinis taisė Al1; 2009.07.03, 19:39.

                                      Comment


                                        Tai taip ir rašiau. Pagrindinė geležinkelio linija praeina pro miestą, o keleivinė atšaka praeina per miesto stotį. Ar mieste negana krovininių traukinių keliamo triukšmo.
                                        Per visą istoriją tiesiami nauji geležinkeliai praeidavo šalia miesto, bet kuo arčiau centro. Miesto centre pastatų ir bažnyčių juk negriaudavo. O miestai XIX a. dar buvo nedideli. Tokių pavyzdžių pilna - Šiauliai, Joniškis, Radviliškis, Telšiai, Kretinga, Plungė, Kaunas, Kėdainiai, Klaipėda, Vilnius ir t.t. Ilgainiui stočiai atliekant traukos centro funkcijas visuomeninis, ekonominis miesto centras "pasisilinkdavo" link stoties. Ir žinoma geležinkelio bei stoties atsiradimas labai įtakojo pačių miestų raidą bei plėtrą.
                                        Dabar šis modelis kiek kitoks.

                                        Kita vertus buvo rašyta, kad RailBaltica planuojama ne vien dėl keleivių pervežimo, o labiau orientuojama krovinių pervežimui.
                                        Paskutinis taisė Salvijus; 2009.07.04, 14:35.

                                        Comment


                                          Siais laikais stotis jau nebeatliks tokio traukos centro funkcijos, kaip kad anksciau. Nes yra daug kitu traukos centru. Ypac prekybos centru. Dar jei sugalvotu Kauno pakrastyje keleivine stoti RailBalticai statyti, tai butu visiskas absurdas. Tuomet RailBaltica kaip keleivine magistrale galima pamirsti. Tik bereiklaingas lesu svaistymas stoties infrastrukturai, o traukiniai veziotu ora.
                                          Stoties vietos parinkimas (o geriausiai - esamu stociu modernizavimas pritaikant RailBaltic'ai) yra esminis dalykas nuo kurio priklausys, ar RailBaltica vazines keleiviniai traukiniai, ar ne.
                                          Galbut ir i Alytu ar Utena ir dabar dar vazinetu traukiniai, jei stotys siuose miestuose butu neiskeltos i uzmiesti. Siauliu - Rokiskio traukiniais vazinetu daugiau keleiviu (o ir gal vaziuotu net ne du traukiniai per diena, o visi 4!), jei Panevezyje autobusus stotis butu salia gelezinkelio.
                                          Taciau, atrodo, kad pas mus tie, kas atsakingi uz sprendimus transporte, nemasto apie keleivi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X