Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Dar visai neseniai dauguma neabejodavo, kad bet koks didžiulis valstybinis užsakymas nepseidavo be korupcijos (atkatų), o dabar jau kažkam neįtikėtina, kad korupcija buvo?
    Aš neturiu nuomonės, tik toks įdomus pastebėjimas.

    Comment


      Tuščiai mėtytis korupcijos kaltinimais – tai tų kaltinimų trivializavimas ir tam tikra prasme korupcijos normalizavimas. Ar yra kokių konkrečių apraiškų, bent šešėlis įtarimo? Ant ko? Kuri iš tuzino dalyvavusių įmonių davė kyšį kuriam iš dvidešimties sprendimus dariusių valdininkų? Kad valstybiniai infrastruktūros projektai kainuoja kosmiškai ir ne visada atsiperka, tai nieko naujo.

      Comment


        Parašė alga Rodyti pranešimą
        Tuščiai mėtytis korupcijos kaltinimais
        Kaip jau sakiau, yra du variantai tokiam kolosaliam fakapui - korupcija arba nekompetencija. Niekur nesakiau, kad garantuota korupcija - teoriškai gali būti, kad kas nors tiesiog smarkiai susikniso, bet tai nėra baisiai kažkuo geriau rezultate. Aplaidumas irgi gali būti laikomas nusikaltimu.

        Comment


          Nenoriu mušti negyvo arklio, bet dar vienas pointas dėl to reportažo. LTG sako, kad RB1 bus naudojamas kroviniams net ir nutiesus RB2. Hmm... paanalizuokime šį tikrai nuoširdų pareiškimą, kurio tikslas tikrai nėra dangstyti visišką pinigų iššvaistymą :
          • Dvikelis geležinkelis yra itin talpus daiktas, galintis atlaikyti milžiniškus keleivių ir krovinių srautus gerokai didesnėse valstybėse. Kontekstui - Lietuva yra rytų/vakarų tranzito šalis, turinti itin didelius krovinių pervežimo skaičius net Europos mastu. Dauguma tų krovinių keliauja Vilnius-Klaipėda ruože, kuris yra ir daugiausia keleivių pervežantis ruožas. Nemaža to ruožo dalis eina vienkeliu, o tas faktas nesukelia baisiai daug logistinių problemų. RB2 visas bus dvikelis, o keleivių ir krovinių srautai jame bus mažesni ilgus metus. Koks tikslas bus jiems vežti krovinius tuo vingiuotu ruožu, kai ilgus metus bus pilna slotų krovininiams traukiniams žymiai aukštesnių standartų, tiesesniame geležinkelyje?
          • RB1 yra neelektrifikuota, elektrifikacija yra brangus malonumas - pavyzdžiui, ruožo Klaipėda-Kaišiadorys elektrifikacija kainuos 363m.(2019-ųjų metų) eurų. Po RB2 nutiesimo, jie planuoja ar (a) važinėti dyzeliniais traukiniais ar (b) leisti šimtus milijonų RB1 elektrifikavimui jau turint pilnai elektrifikuotą liniją, kurioje pilna slotų kroviniams?
          • Įsivaizduokime, RB2 stebuklingai pasiekia Kinijos apsukas ir užsipildo ir kroviniais, ir keleiviais iki tokio lygio, kad tai pradeda kelti rimtas 'capacity' problemas (to nebus). Tokiu atveju vis tiek yra žymiai lengviau investuoti į 'capacity' didinimą egzistuojančiame (tiesiame) ruože, nei elektrifikuoti ir/ar plėsti tą seną ruožą. Pvz. priežiūra trijų kelių geležinkelio yra gerokai pigesnė, nei priežiūra dviejų skirtingų standartų geležinkelių, čia turėtų būti aišku visiems.

          Žodžiu LTG toliau šneka visiškus vaflius, o mūsų žurnalistai nesugeba konfrontuoti ir užduoti normalių klausimų. Kita vertus - kokia visuomenė, tokie ir žurnalistai.

          Comment


            VLR Labai geri pastebėjimai. Pridėčiau dar signalizacijos trūkumą RB1, kuri kainuotų dar belenkiek milijonų, dėl ko jos ten niekas neįrenginės, kas reiškia, kad ir efektyviam krovinių gabenimui tokia infrastruktūra nebus tinkama ir bus naudojama naujos linijos infrastruktūra.

            Comment


              Visi VLR pastebėjimai yra apie tai, kad bus visiškai nauja linija. Kadangi mes to nežinome, o yra pakankamai dideli įtarimai, kad linija bus ta pati, tik kelios atkarpos naujos, tai tie "labai geri pastebėjimai" pasidaro nelabai kokios vertės.

              Comment


                Parašė digital Rodyti pranešimą
                Visi VLR pastebėjimai yra apie tai, kad bus visiškai nauja linija. Kadangi mes to nežinome, o yra pakankamai dideli įtarimai, kad linija bus ta pati, tik kelios atkarpos naujos, tai tie "labai geri pastebėjimai" pasidaro nelabai kokios vertės.
                Linija bus praktiškai visiškai nauja, jei bus bandoma išlaikyti bent 160-200km/h greitį. Reikšmingos dalies esamos trasos išlaikymas įmanomas tik jeigu bus koks nors esminis kompromisas dėl traukinių greičio su kokia nors senovine signalizacija. Kad ir V max 120km/h visoje trasoje, kaip yra dabar visoje LTG sistemoje. Net ir tiesiose atkarpose (nuo Garliavos iki Kazlų Rūdos) teks visiškai keisti bėgių išdėstymą, dvigubinti pylimo plotį ir t.t. su ta mintim, kad teks visiškai atskirti standartinę vėžę nuo rusiškos, plius dvikelis, plius elektrifikacija. Apie kažkokį prasmingą dabartinės RB1 trasos panaudojimą normaliam RB geležinkeliui negali būti net kalbos. Nu panašiai, kaip pastatęs lauko tualetą iš baltų silikatinių plytų ir be pajungimo prie kanalizacijos jo turbūt neintegruosi į naują šiuolaikinį namą, kurį statysi vėliau.

                Comment


                  Parašė digital Rodyti pranešimą
                  Visi VLR pastebėjimai yra apie tai, kad bus visiškai nauja linija. Kadangi mes to nežinome, o yra pakankamai dideli įtarimai, kad linija bus ta pati, tik kelios atkarpos naujos, tai tie "labai geri pastebėjimai"...

                  Apie RB1 kaip apie atskirą nuo RB2 ruožą kalba ir patys geležinkelininkai:
                  • LNK reportažo pačiame gale LTG teigia, kad RB1 bus naudojamas kroviniams po 'tikro' RB pastatymo, akivaizdžiai duodami suprasti, kad RB1 ir tikras RB ('RB2') nelabai turi ką bendro
                  • Net Rail Baltica komunikacijoje teigiama, kad tiesti visiškai naują ruožą bus pigiau. Apie tai jau kalbėjau čia

                  Parašė digital Rodyti pranešimą
                  ...pasidaro nelabai kokios vertės.
                  Kiek vertės turi argumentu neskaitymas ir nuolatinis kartojimas "pateik įrodymus", "Briuselis leido" ir "geriau nei buvo"?

                  Comment


                    Daug, nes linija veikia, traukiniai važiuoja, va net ir Orlen gali vežti naftos produktus per Lenkiją, kai dabar Baltarusija uždraudė.

                    Comment


                      Parašė digital Rodyti pranešimą
                      Daug, nes linija veikia, traukiniai važiuoja, va net ir Orlen gali vežti naftos produktus per Lenkiją, kai dabar Baltarusija uždraudė.
                      O iki RB1 negalėjo vežti per Lenkiją naftos? Kur dabar perkraunamos naftos produktų cisternos nuo rusiškos vėžes ant RB1? Palemone?

                      Comment


                        Kadangi atsakymo tikriausai nesulauksim, tai paaiškinsiu. Orlen veža cisternas rusiška veže iki Mockavos, kur perkrauna ant Standartinės vėžes, kuri ten visąlaik buvo ir be RB1. RB1 buvimas to neįtakoja. Kitaip tariant, kai kas, aiškinantis, kad Orlen veža naftą per RB1, biškiuką apsimelavo.

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą
                          Kadangi atsakymo tikriausai nesulauksim, tai paaiškinsiu. Orlen veža cisternas rusiška veže iki Mockavos, kur perkrauna ant Standartinės vėžes, kuri ten visąlaik buvo ir be RB1. RB1 buvimas to neįtakoja. Kitaip tariant, kai kas, aiškinantis, kad Orlen veža naftą per RB1, biškiuką apsimelavo.
                          Sąjungininkai kai pastiprinimus vežė neseniai iš Lenkijos irgi taip pat vežė, t.y. persikrovė prie sienos ir nenaudojo RB1 iki Palemono. Spėju, kad viena iš priežasčių yra ta, kad į Palemoną reikia važiuoti pro miestą ir didžiausią visos Lietuvos geležinkelių sistemos butelio kakliuką (Kauno tunelį) tai patogiau tiesiog persikrauti laukuose ir važiuoti tiesiai iki tikslo. Tas Palemono pajungimas pro centrą, o ne HESą yra labiau nominalus nei tikras.

                          Smagu, kai tie patys žmonės vienose temose aiškina, kad išleidimas kelių šimtų milijonų Vilniaus viešajam transportui nusiųstų visą šalį į bankrotą, kitose - kad galima išleisti šimtus milijonų nenaudojamai linijai ir viskas bus gerai, nes ten pravažiavo keli parodomieji reisai. Susidaro įspūdis, kad yra noras ginti bet ką, kas yra daroma.

                          Comment


                            Atėjo pavasaris, pajudėjo darbai: https://www.rail-baltica.lt/naujieno...-alternatyvos/

                            Visuomenė nuo kovo 10 d. jau galės susipažinti su „Rail Balticos“ geležinkelio ruožo Lenkijos ir Lietuvos siena–Jiesia (Kaunas) alternatyvomis. Vietovių, per kurias eis geležinkelis, bendruomenės, susijusios organizacijos ir visuomenė kviečiama aktyviai dalyvauti teritorijų planavimo procese, viešo svarstymo metu argumentuotai išsakyti savo pastabas ir pasiūlymus.
                            Click image for larger version

Name:	Screenshot from 2022-03-30 23-56-55.png
Views:	900
Size:	570,2 kB
ID:	1959248

                            Comment


                              Parašė alga Rodyti pranešimą
                              Atėjo pavasaris, pajudėjo darbai: https://www.rail-baltica.lt/naujieno...-alternatyvos/
                              O tai jau nuspręsta kad Marijampolei greitesnių traukinių iki Kauno nereikia? 60 km per 1 valandą per akis?

                              Comment


                                Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                O tai jau nuspręsta kad Marijampolei greitesnių traukinių iki Kauno nereikia? 60 km per 1 valandą per akis?
                                Čia kodėl? Visuose variantuose numatomos jungtys į regioninę Mariampolės stotį, o kad Ryga–Berlynas ekspresas neturės skriet per miesto centrą, kokia čia problema?

                                Click image for larger version

Name:	Screenshot from 2022-03-31 16-29-38.png
Views:	745
Size:	298,5 kB
ID:	1959376

                                Comment


                                  Parašė alga Rodyti pranešimą

                                  Čia kodėl? Visuose variantuose numatomos jungtys į regioninę Mariampolės stotį, o kad Ryga–Berlynas ekspresas neturės skriet per miesto centrą, kokia čia problema?
                                  Ai viskas ok tada, nepasigilinau.

                                  Comment


                                    Du „Rail Baltica“ nuo Kauno iki Lenkijos variantai

                                    ‎‎ Plačiau: https://sa.lt/du-rail-baltica-nuo-ka...jos-variantai/

                                    Comment


                                      Tik keli patikslinimai. Iš straipsnio aukščiau:

                                      Europinio standarto geležinkelis tarp Lenkijos ir Kauno veikia jau nuo 2015 metų, juo kursuoja keleiviniai traukiniai iki Balstogės,
                                      Iki Balstogės traukiniai nekursuoja.

                                      jis naudojamas ir kroviniams, karinei technikai vežti.
                                      Karinė technika yra perkraunama ant rusiškos vėžės pasienyje ir vežama rusiška vėže, lygiai taip pat, kaip buvo daroma iki lėtosios europinės vėžės nutiesimo. Tai galioja ir absoliučiai daugumai krovinių, išskyrus kelis parodomuosius reisus, skirtus sudėlioti procesus tam laikui, kai bus pabaigta greitoji europinė vėžė ir bus sudarytos geros sąlygos krovinius vežti į Palemoną ne pro Kauno centrą ir tunelį, o tiesiai pro HES'ą. Lėtoji jungtis tokios galimybės nesuteikė dėl ko krovinių vežimo mastai joje yra simboliniai.

                                      Tačiau Lietuvai, Latvijai ir Estijai priėmus sprendimą dėl naujų geležinkelio parametrų, pagal kuriuos tokie traukiniai turės važiuoti iki 249 km per valandą greičiu, liniją reikia modernizuoti.
                                      Sprendimas, kad traukiniai važiuos iki 250km/h buvo priimtas nuo pat Rail Baltica projekto pradžios ir gerokai prieš pradedant tiesti lėtąją jungtį.

                                      Atrodo kaip desperatiškas bandymas pateisinti šitą vėžę, kuri yra aiškus korupcjios ir/arba nekompetencijos pavyzdys, kurį privalo ištirti teisėsauga.
                                      Paskutinis taisė VLR; 2022.04.16, 11:57.

                                      Comment


                                        Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                        Atrodo kaip desperatiškas bandymas pateisinti šitą vėžę, kuri yra aiškus korupcjios ir/arba nekompetencijos pavyzdys, kurį privalo ištirti teisėsauga.
                                        Tai ir siūlyčiau nedesperatiškai parašyti teisėsaugai, užuot kartojus čia kas jau aptarta per keliolika puslapių ne taip seniai.

                                        Comment


                                          Parašė digital Rodyti pranešimą
                                          Tai ir siūlyčiau nedesperatiškai parašyti teisėsaugai, užuot kartojus čia kas jau aptarta per keliolika puslapių ne taip seniai.
                                          Yra dalis tiesos - krovinių pervežimo pro rusišką vėžę galėjau tiek nedetalizuoti, nes jau viskas apie tai yra parašyta. Tačiau kitos dvi mano pranešimo dalys (susijusios su straipsnio melagingais teiginiais 'kursuoja traukiniai į Balstogę' ir 'buvo sutarta dėl naujų parametrų [jau pastačius lėtąją vežę]') yra aktualios, nes šie teiginiai (mano žiniomis) pasirodė tik dabar. Panašu, kad dabar, kai tiesiamas naujas geležinkelis vietoje tos nesąmonės, atsiranda daugiau žmonių, sakančiu "WTF". Tad sugalvotas atsakymas, panašu, bus, kad buvo nutiesta konkurencinga linija, kuria kursavo traukiniai į Lenkiją ir kuriuo buvo pervežama karinė technika bei kroviniai, o tada netikėtai pasikeitė parametrai, kuriuos sugalvojo ne vietiniai, o visos Baltijos šalys (t.y. dalis kaltės tenka ir joms) dėl ko reikia statyti per naujo. Gana neblogai sukalta istorija. Gaila tik, kad joje nėra nei lašo tiesos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X