Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

    Geležinkelis nuo Pabradės iki Pastovių nutiesė vokiečiai I pasaulinio karo metais.
    Jis buvo labai vingiuotas, su nemažais aikščių skirtumais.
    Kada jis buvo sujungtas su Bologojės- Molodečno-Mastų-Siedlcų geležinkeliu, sunku pasakyti.
    Frontas 1915-1918 m. stovėjo ties Pastovimis-Adutiškiu.


    Žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net/

    Comment


      #22
      Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

      Dar šiek tiek istorijos

      Lenkų laikais šis geležinkelis buvo gana svarbus - Vilniaus vaivadijai priklausė visas šiaurės rytinis kampas vos ne iki Polocko


      1939 m. Lenkijos geležinkelių žemėlapis: http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php

      Mazginės stotys buvo:
      Łyntupy / Lentupis - siaurieji geležinkeliai į Švenčionėlius ir į Kobylniką (dab. Naročių)
      Woropajewo / Varapajevas - platusis geležinkelis į Drują

      1939 m. iki mazginės Krulevščiznos (Królewszczyzna) stoties kasdien ėjo 1 keleivinis traukinys, 1 dyzelinis traukinys (iki pasienio stoties Zahacie) ir 1 prekinis-krovininis traukinys.
      Iki Lentupio (Łyntupy) kasdien kursavo dar 3 dyzelinių traukinių poros.

      Iki Adutiškio (Hoduciszki) keleivinis traukinys važiuodavo apie 3 valandas. Palyginimui greitasis traukinys didesnį atstumą iki Pariečės tuomet nuvažiuodavo per 1½ valandos.
      1939 m. Lenkijos geležinkelių tvarkaraštis: http://parovoz.com/schedules/wilno19...ewszczizna.php

      --------

      Sovietmečiu čia važiuodavo tik viena traukinių pora. Iš Vitebsko žaliai dažytas garvežys atitempdavo kelis vagonus ryte, o išvažiuodavo vakare (apie 18:30).

      Apie 1975-1980 m. nutiestas ruožas nuo Adutiškio iki Didžiasalio statybinių medžiagų kombinato.
      Paleistas dyzelinis traukinys iš Vilniaus iki Didžiasalio. Jis iš Vilniaus išvažiuodavo apie 7 ir 20 valandą.
      Tuomet buvo tokios stotys ir stotelės:
      st. Pabradė
      Pavoverė
      Zalavas
      Gelednė
      -LT/BY-
      Rudnia
      Peskariški
      st. Lyntupy / Lentupis
      Razlohi
      Kamajka
      -BY/LT-
      st. Adutiškis->
      -LT/BY-
      Pastavy / Pastovys


      Istoriškai susiklostė, kad visas ruožas priklausė BelŽD - Baltarusijos geležinkeliams. Adutiškio stotis oficialiai vadinosi Godutiški. Nutiesus šaką iki Didžiasalio, visas ruožas iki Adutiškio atiteko PbltŽD - Pabaltijo geležinkeliui.

      Anuomet buvo ir daugiau panašių teritorinių nesutapimų:
      - Pariečė (ruože Vilnius-Gardinas) priklausė PbltŽD (visas ruožas Vilnius - Druskininkai priklausė Pabaltijo geležinkeliui)
      - Stasylos (ruože Vilnius-Lyda) priklausė Pabaltijo geležinkeliui, o Šalčininkų pusstotė (Velikije Solečniki) - jau BelŽD

      Sovietmečiu buvo planai nutiesti ruožą (~80-100 km) nuo Krulevščiznos iki Oršos-Lepelio geležinkelio. Tuomet šis geležinkelis būtų tapęs magistraliniu kaip alternatyva Vilniaus-Minsko-Oršos-Maskvos geležinkeliui

      -----

      Subyrėjus Sovietų Sąjungai geležinkelių ribos buvo sutapatintos su naujųjų valstybių sienomis. Kilo daug ginčų dėl Adutiškio stoties (buvosios Lietuvos pusėje). Buvo sutarta, kad Lietuvai atiteks vieneri bėgiai į Didžiasalio pusę, o siena bus tarp bėgių.

      Netrukus Lietuvai šio geležinkelio nebereikėjo - keleivių susisiekimas sumažėjo atsiradus vizoms, o Didžiasalio gamykla subankrutavo.

      Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
      Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.

      Comment


        #23

        Čia yra šiek tiek nuotraukų: http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

        Comment


          #24
          Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

          Ruožas nuo Pabradės iki Lentupio

          Sovietinis žemėlapis (apie 1985 -1988 m.) iš http://maps.vlasenko.net
          Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 11:48.

          Comment


            #25
            Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

            Foto 2008 11

            Pabradė
            Vaizdas nuo viaduko į stotį


            Anksčiau nuo Vilniaus iki Švenčionėlių ar net Dūkšto buvo dvi vėžės.
            Dabar išardytas ne tik geležinkelis į Adutiškį, bet ir viena vėžė link Švenčionėlių


            Kita pusė




            Staigus posūkis ir kilimas į viršų
            Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 11:49.

            Comment


              #26
              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Dar šiek tiek istorijos
              Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
              Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.
              Buvau šalia ši panaikinto ruožo lygiai prieš savaitę. Nuotraukų nėra, nes jau buvo tamsu ir reikėjo skubėti. Autokelias Vilnius - Švenčionys už Pabradės net kelis kartus kirto buvusį geležinkelį, bet dabar tik vietiniai iškart gali parodyti kur buvo pervažos (dabar nė žymės nelikę). Buvusio geležinkelio vietoje dabar nutiestas arba tebetiesiamas dviračių takas, aplink jį kai kur kertami gana stori medžiai, užvežta smėlio. Beje, girdėjau kad geležinkelio ruožas Naujoji Vilnia - Švenčionėliai sovietmečiu buvo dvikelis, o dabar tebėra tik vienkelis. Gal ir logiška - tuose miesteliuose (išskyrus Visaginą) pramonės nėra, gyvenvietės mažos, iš Vilniaus į Daugpilį galima nuvažiuoti tik maršrutu į Sankt Paterburgą vieną kartą į parą.
              P.S.: Tik parašęs pamačiau, kad jau kai ką ROMAS paminėjo...
              Paskutinis taisė Wycka; 2008.11.23, 11:49. Priežastis: Jau yra paminėta Romo pranešime
              I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

              Comment


                #27
                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                Autokelias Vilnius - Švenčionys už Pabradės net kelis kartus kirto buvusį geležinkelį, bet dabar tik vietiniai iškart gali parodyti kur buvo pervažos (dabar nė žymės nelikę). Buvusio geležinkelio vietoje dabar nutiestas arba tebetiesiamas dviračių takas, aplink jį kai kur kertami gana stori medžiai, užvežta smėlio.
                Tam keliui dabar atliekami tiesinimo ir platinimo darbai, bus ištiesintos pora kilpų, pastatytas Zalavo aplinkelis.
                Beje, girdėjau kad geležinkelio ruožas Naujoji Vilnia - Švenčionėliai sovietmečiu buvo dvikelis, o dabar tebėra tik vienkelis.
                Dvikelis buvo iki Visagino.

                Comment


                  #28
                  Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

                  Foto 2008 11

                  Ruožas tarp Pabradės ir Pavoverės eina lygiagrečiai 102 plentui
                  Į Pabradės pusę


                  Matosi staigus nusileidimas


                  Į kitą pusę




                  Buvusi Pavoverės pervaža - iškart už bažnytakimio (šoninis keliukas)


                  Čia buvo Pavoverės stotelė


                  Baliulių pervaža (už tilto per Merą). Eismo saugumo sumetimais ši pervaža buvo padaryta ne įstriža, o statmena.
                  Dabar nukertamas plento kampas iš dešinės ir kelias iš dalies eis buv. geležinkelio trasa


                  Zalavo pervaža. Čia irgi nukertamas kampas iš kairės, o kelias iš dalies eis buv. geležinkelio trasa (iki buv.) pervažos.


                  Dešinėje pusėje už pervažos buvo Zalavo stotelė

                  Comment


                    #29
                    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Didžiasalis

                    Ruožas nuo Lentupio iki Adutiškio ir Didžiasalio

                    1985-1989 m. žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net
                    Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 12:43.

                    Comment


                      #30
                      Uždarytas kelias iš Adutiškio į Kriūkus. Ten jau Gudija


                      Siena eina geležinkeliu


                      Ten kažkur buvo Adutiškio stotis. Mūsų pusėje stoties nėra. Ji nugriauta.
                      Anoje pusėje - baltarusiška stotis Haduciški / Godutiški.
                      Baltarusijoje dar važinėja traukiniai iki Lentupio


                      Anksčiau mūsų pusėje ėjo bėgiai į Didžiasalį


                      Daugiau Adutiškio žemėlapių ir geležinkelio nuotraukų galima rasti: http://wikimapia.org/5987950/lt/Gadu...inkelio-stotis

                      2 km nuo Adutiškio miestelio į rytus (1 km iki sienos perėjimo punkto) yra viadukas per buv. Adutiškio - Didžiasalio geležinkelį


                      Vaizdas link buv. Adutiškio stoties


                      Vaizdas link Didžiasalio

                      Comment


                        #31
                        Adutiškio stotis apie 2001-2002 m.

                        http://geosite.jankrogh.com/adutiskis.htm

                        Adutiškio stotis 2003 m.




                        Adutiškio stoties jau keleri metai nebėra

                        http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmbe...sAdutiskis.htm
                        Labai puikus puslapis apie pasienius: http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmber/borders.htm

                        Comment


                          #32
                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                          Adutiškio stotis apie 2001-2002 m.
                          Atvaizdas

                          http://geosite.jankrogh.com/adutiskis.htm

                          Adutiškio stotis 2003 m.
                          Atvaizdas


                          Atvaizdas


                          Adutiškio stoties jau keleri metai nebėra
                          Atvaizdas

                          http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmbe...sAdutiskis.htm
                          Labai puikus puslapis apie pasienius: http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmber/borders.htm
                          Čia panaši situacija kaip kažkokiame filme apie per namą einančią Prancūzijos-Italijos sieną, kai viename kambaryje būdamas esi vienoje šalyje, kitame - kitoje...
                          Atvejis unikalus...
                          Adutiškis galėtų būti turistų traukos centru...

                          Comment


                            #33
                            Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                            Čia panaši situacija kaip kažkokiame filme apie per namą einančią Prancūzijos-Italijos sieną, kai viename kambaryje būdamas esi vienoje šalyje, kitame - kitoje...
                            Atvejis unikalus...
                            Adutiškis galėtų būti turistų traukos centru...
                            Jei tai būtų Lietuva-Latvija, būtų viskas tvarkoj. Bet su baltarusiais baisu čia ką nors net kalbėt apie turizmą.

                            Comment


                              #34
                              Sienos ruožas ties Adutiškiu


                              Ties pačiu Adutiškiu siena eina tarp geležinkelio bėgių - Lietuvoje geležinkelis išardytas, o Baltarusijoje dar veikia Krulevščiznos - Lentupio geležinkelis


                              1. Sienos ruožo pradžia ties Kamajos upeliu


                              Fotografavo vienas gudas iš važiuojančio anoje pusėje traukinio
                              Сохранившийся выходной светофор с бывшего литовского пути. Граница ушла в лес.
                              ---
                              Lietuvos pusėje išlikęs buvusio geležinkelio šviesoforas. Siena pasuko į mišką
                              http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

                              2. Siena Adutiškio miestelio centre ties buv. keliu į Krukus

                              Bus daugiau nuotraukų

                              3. Siena nuo buvusio atsišakojimo į Didžiasalį


                              Vėl to paties gudo nuotraukos
                              Вот вам Годутишки.
                              Подход к станции, путь вплотную приближается к границе.
                              ---
                              Štai jums Adutiškis / Haduciški / Godutiški.
                              Priartėjimas prie stoties, bėgiai priartėja prie pat sienos
                              http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

                              Comment


                                #35
                                Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis-(Didžiasalis)-Krulevščizna

                                Vienoje temoje buvo diskusija apie atskiros temos geležinkelio linijoms reikalingumą.

                                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                Sorry, taip greitai reikės temų maršrutams Lentvaris-Marcinkonys, Kazlų Rūda-Virbalis, Palemonas-Gaižiūnai ir t.t..
                                Kas per daug, tas nesveika.
                                Po kokių metų bus dar viena mirusia tema daugiau. Nėra ši linija kažkuo super išskirtinė.
                                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                Atkreipk dėmesį, kad kol kas pati populiariauia konkrečios linijos tema yra "RailBaltica", nes ji:
                                a) vis dar projektuojama ir statoma;
                                b) bus statoma ilgai, taigi bus žinių, apkalbų ir ko gero korupcijos objektas;
                                c) turės išskirtinę reikšmę.
                                Todėl gerai pagalvok, ar tai tikrai bus ta tema, kurioje railfanai visada turės ką pasakyti, ar tik merdėjanti tema (...),
                                kuri tik kada ne kada tarsi atsitiktinai prisimenama.
                                Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                                Nutariau pakomentuoti, gal kiek "atvesinti" kazka
                                - artimiausiu metu pro Turmanta negresia joks traukiniu eismo suintensyvejimas.
                                P.S.
                                Del ruozo "issikirtinumo" - aisku savo krasto gelezinkeliai visada arciau sirdies, taciau LG mastu tai vienas neperspektyviausiu ruozu,
                                i kuri artimiausiu metu investuoti (tiesti naujus kelius, diegti naujas rysiu priemones ir t.t.) nieko nesiruosiama.
                                Yra kur kas svarbesniu ruozu, reikalaujanciu remonto ar rekonstrukcijos.
                                Ši tema bus apie ruožą, kuriam negresia ne tik traukinių, bet ir pėsčiųjų srauto suintensyvėjimas.

                                Žemėlapis iš VŽT kompaktinio disko (2001)

                                Comment


                                  #36
                                  Prieš I pasaulinį karą

                                  Iš pradžių keli seni žemėlapiai
                                  Neišsenkamas informacijos šaltinis - www.mapywig.org

                                  XX a. pr. Poznanėje leistas Mapa sześciu gubenji Litwy i Białej Rusi (Šešių Lietuvos ir Baltarusijos gubernijų žemėlapis)
                                  1. Po 1899 m. - nutiestas Utenos-Švenčionėlių Lentupio geležinkelis
                                  2. Nuo Lentupio per Adutiškį (Hoduciszki) iki Glubokoje (Głębokie) pažymėtas geležinkelis, turbūt siaurukas


                                  Vokiškas Uebersichtskarte von Mitteleuropa (Wilna).
                                  Preiš I pasaulinį karą nėra pažymėta jokio geležinkelio nuo Pabradės

                                  www.agi.lt

                                  Comment


                                    #37
                                    Greitu metu rengiu išvyką šiuo ruožu. Gal yra norinčių prisijungti?
                                    Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.08.11, 22:55.

                                    Comment


                                      #38
                                      Tarp dviejų pasaulinių karų

                                      I pasaulinio karo metais 1915-1918 m. frontas stovėjo ties Daugpilio-Tverečiaus - Naručio ež.- Smurgainių linija

                                      Po I pasaulinio karo atsirado nauji geležinkeliai, kuriuos vokiečiai ir rusai nutiesė karo reikmėms

                                      Lenkiškas 1922 m. geležinkelių žemėlapis Polska mapa kolejowa
                                      1. Įdomu tai, kad pažymėta neutrali zona tarp Lietuvos ir Lenkijos, buvusi iki 1923 metų
                                      2. Atsirado siaurieji geležinkeliai:
                                      - Dūkštas-Apsas(Opsa)-Druja (veikė iki ~1965-1970 m.)
                                      Išnykę siaurukai:
                                      - Turmantas-Eglainė (išnyko apie 1924 m.)
                                      - atšaka nuo Čepukonių (Czepukany) iki Tverečiaus
                                      - Ignalina - Karoliūnai ?
                                      - Švenčionys-Salomenka-Ajmuny (?) - įdomu, kaip jis buvo tiestas per tas kalvas.
                                      Kažkada skaičiau, kad iki Gilūtų įtvirtinimų vokiečiai buvo nutiesę siauruką.
                                      3. Turbūt rusai nutiesė geležinkelį nuo Krulevščiznos iki Voropajevo
                                      4. Vokiečiai ~1916 m. nutiesė platųjį geležinkelį nuo Pabradės iki Lentupio.
                                      Stotelės iki Lentupio:
                                      - Kotelniki
                                      - Sorokpol
                                      - Mejrańce
                                      - Zułowo
                                      - Ruzopol
                                      - Pawejnia
                                      - Geładnia
                                      - Daciszki
                                      - Piskoryszki
                                      5. Ruože nuo Lentupio iki Voropajevo po karo tikriausiai liko siaurasis geležinkelis.
                                      Jis praplatintas jau lenkų laikais.
                                      6. Mažai žinoma apie plačiojo geležinkelio atšaką nuo Peskariškių iki Šemeto (Szemetowszczyzna) ir nuo Krivičių iki Gać

                                      Polska mapa kolejowa, www.mapywig.org

                                      Lenkijos geležinkelių tvarkaraštyje 1939 m. nurodytos stotelės:
                                      st. Podbrodzie / Pabradė
                                      Zułów / Zalavas
                                      st. Gieładnia / Gelednė
                                      st. Łyntupy / Lentupis
                                      Razłohi / Razlogai st.
                                      st. Hoduciszki / Adutiškis
                                      st. Postawy / Pastovys
                                      Ułanka
                                      st. Woropajewo / Voropajevas
                                      st. Nowodruck
                                      Konstantynów Dwór
                                      st. Głębokie / Glubokojė
                                      st. Królewszczyzna / Krulevščizna

                                      http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php

                                      Comment


                                        #39
                                        Tarp dviejų pasaulinių karų

                                        Įdomu kaip susiklostytų šio geležinkelio likimas, jei būtų nutiestos trūkstamos atšakos:
                                        - šaka nuo Krulevščiznos iki Oršos-Lepelio geležinkelio
                                        - arba mažai žinoma atšaka nuo Peskariškių link Svyrių (o gal ir Smurgainių ar Molodečno).

                                        Dar ~1984 m. žemėlapyje matosi plačiojo geležinkelio pylimas nuo Peskariškių į pietus, link Svyrių ežero
                                        Šalia matoma Lentupio - Konstantinavo - Kobylniko (dab. Naručio kurorto) atšaka

                                        http://maps.vlasenko.net

                                        Baltarusiškame forume buvo diskutuota, kad liniją nuo Peskariškių iki Svyrių tiesė lenkai iki 1939 m.
                                        http://forum.railwayz.info/viewtopic.php?t=449 - Ačiū Zorro už nuorodą
                                        Tarpukario lenkiškuose žemėlapiuose nesimato pylimo.
                                        Fronto reikmėms vokiečių tiestas geležinkelis į pietus nuo Lentupio ejo kita trasa - labiau į rytus.

                                        Ruožas nuo Pavoverės iki Rudnios pusstotės
                                        Lenkiškas žemėlapis ~1932 m.

                                        www.mapywig.org

                                        Comment


                                          #40
                                          Sovietmetis

                                          Viso ruožo nuotraukos buvo anksčiau, čia dedu tik ruožo nuo Pabradės iki Lentupio žemėlapius (~1985 m.)

                                          Čia eina 55° lygiagretė ir 25°30' dienovidis.
                                          Teko žemėlapį klijuoti iš keturių lapų.


                                          Pabradė - Zalavas
                                          Keitėsi kelio Pabradė - Švenčionys trasa:
                                          - senesniuose žemėlapiuose pažymėta, kad kelias iš Pabradės iki Švenčioniu ėjo nuo Meros tilto tiesiai,
                                          - nuo ~1955-1960 m. rodomas dabartinis ir naujas kelias
                                          - nuo ~1960-1965 m. kelias ėjo per Zalavą ir kirto geležinkelį trijose vietose


                                          Zalavas - LT/BY siena
                                          Siena sovietmečiu ėjo geležinkeliu nuo Stanislavavo iki Maselščiznos kaimo ana puse arba pačiu geležinkeliu - nelabai tuomet tai buvo svarbu.
                                          Dabar siena tame ruože eina mūsų (buv.) geležinkelio puse - dabar tai irgi nesvarbu, nes nėra geležinkelio.

                                          http://maps.vlasenko.net

                                          Comment

                                          Working...
                                          X