Tai siauruko stotis. Tolumoje matosi plačiojo vagonai. Didelis siaurojo geležinkelio tinklas tuo metu ten buvo vokiečių įrengtas link fronto ir ne tik.
Užklausiau Keleivių vežimo direkcijos apie galimybę pratęsti maršrutą iki Daugpilio. Gavau atsakymą:
Būtų puikus sprendimas, nes šiuo metu tarp Vilniaus ir Daugpilio susisiekimo praiktiškai nėra. Tik vienas sezoninis latvių autobusas per dieną (Dautrans), ir tai - jis ryte atvažiuoja į Vilnių, o popiet išvažiuoja atgal į Daugpilį.
Šiaip galima būtų atidaryti kokį nors Baltijos ekspresą: Vilnius - Daugpilis - Riga - Pärnu - Tallinn. LG dabar turi daug atsilaisvinusiu kupe vagonų, tai galima būtų kokius trivagonius leisti du ar tris kartus per dieną.
Tikiuosi, kad pavyks susitarti su Latvijos geležinkeliais ir iš Ignalinos turėsim galimybę tiesiogiai nuvykti į Daugpilį, nes iki šiol tekdavo iki Visagino ir iš jo mikriuku.
Logiška būtų visgi pradėti nuo Rygos. Ir Vilniaus - Klaipėdos greitojo traukinio pervedimo į lokomotyvo traukos režimą. Tada vagonai į Rygą galėtų kartu važiuoti iki Šiaulių, o iš ten atkabinti į Rygą. Atgal irgi. Tik su atgaliniu traukiniu kiek sudėtingiau, nes vėlavimo atveju būtų problemų. Geriau tada jau prikabinti porą vagonų Šiauliuose.
Logiška būtų visgi pradėti nuo Rygos. Ir Vilniaus - Klaipėdos greitojo traukinio pervedimo į lokomotyvo traukos režimą. Tada vagonai į Rygą galėtų kartu važiuoti iki Šiaulių, o iš ten atkabinti į Rygą. Atgal irgi. Tik su atgaliniu traukiniu kiek sudėtingiau, nes vėlavimo atveju būtų problemų. Geriau tada jau prikabinti porą vagonų Šiauliuose.
Nu gal paprasčiau pradėti pailginant maršrutą 15 km, nei traukinio keitimas į lokomotyvą + prikabinami vagonai.
Maršrutų potencialai labai skirtingi. Pradės į Daugpilį, pamatys, kad keleivių per mažai ir užrauks. Į Rygą net nepradės, nes va, į Daugpilį buvom atidarę, tai keleivių nebuvo pakankamai... Jei RB važinėja 10-15 keleivių, tai į Daugpilį jei tiek būtų, tai būtų stebuklas. Tačiau jei RB palaikomas politiniais sumetimais nepaisant nuostolių, tai Daugpilio maršrutas visai ne politinis, o grynai komercinis.
Todėl ir reikia arba iki Rygos arba iki Talino. Nes ką ten tame Daugpilyje veikti niekam nėra aišku. O geriau iki Talino. Tuo labiau kad tarp Talino ir Rygos irgi teisioginio traukinio nėra. Paleisti teisiog kupe vagonus ir važiuoti 120 km/h greičiu (vagonai tikrai tam yra pritaikyti kiek žinau). Ir be ilgų stovinėjimų.
Comment