Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Gelžk. Mažeikiai - Reņģe - Jelgava

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Geležinkelio linija Mažeikiai-Jelgava

    2009 m. birželio 12-13 d. dalyvavome įdomioje ekspedicijoje. Kas traukiniu atvyko iš Vilniaus (išvyksta 6:30, atvyksta 9:01), kas iš Klaipėdos (išvyksta 6:25, atvyksta 8:28), kas iš kitur. Susitikome Šiauliuose ir toliau kelionę traukiniu (išvyksta 9:20, atvyksta 10:36) tęsėme į Mažeikius.
    Taigi kelionė iš Vilniaus į Mažeikius su persėdimu trunka apie 4 val. Kelionės tikslas - apžiūrėti kaip "laikosi" geležinkelio ruožas Mažeikiai-Rengė-Jelgava.
    Deja, teko skaudžiai nusivilti. Fiksavome neseniai nurinktus bėgius Rengės (Rygos) kryptimi. Liko dar neišvežta skalda. Iš Mažeikių autobusu (išvyksta 13:55) nuvykome į Laižuvą. Iš ten pėsčiomis 3-4 km nurinktais bėgiais patraukėme į Rengę. Išliko tik neseniai sutvarkytos pervažos su bėgių fragmentais.
    Bėgiai prasidėjo nuo tilto per Vadakstės upę (ja eina Lietuvos-Latvijos valstybinė siena). Rengėje mus pasitiko graži medinė stotis su krovinio traukinio sąstatu, išliko 3-4 keliai.
    Toliau iš Rubos (tai ta pati Rengė) važiavome autobusu į Aucę (išvyksta 17:41). Aucėjė iš buvusių 7 kelių teliko vienas, stotis jau senokai uždaryta. Toks pats likimas nuo liepos 1 d. laukia ir gretimos Bėnės stoties. Pasitinkame (peržiūrėjus grafikus matyti, kad išvykimo ir atvykimo grafikas nuo 1975 m. nesikeitė) iš Rygos atvykusį traukinį - keleivių buvo nemažai. Seniau per Aucę važiavo 2 traukiniai Ryga-Mažeikiai-Ryga (paskutinis - 1997-08-31) ir Ryga-Mažeikiai-Klaipėda (paskutinis - 1993 m.), Liepoja-Mažeikiai-Ryga (vietoj buvusio Liepoja-Klaipėda-Kaliningradas 1993-1994 m.) taip pat trumpą laiką Ryga-Aucė-Ryga. Rytais Aucėje įlipdavo apie 100 keleivių, savaitgaliais ir daugiau - 130.
    Ten pernakvojome ir ryte (išvyksta 6:28) tęsėme kelionę apkarpytu buvusio dyzelinio traukinio Ryga-Mažeikiai-Ryga (nebevažiuoja nuo tikriausiai 1994-1995 m.; buvusio maršruto grafikus žr.: http://www.miestai.net/forumas/showt...37#post352937; http://www.miestai.net/forumas/showp...3&postcount=28) maršrutu Renge-Riga iki Jelgavos (atvyksta 7:42) (keletas nuotraukų ties Aurių stotimi žr. http://www.miestai.net/forumas/album.php?albumid=143).
    Pakeliui tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje apklausėme senuosius geležinkeliečius.
    Pasak kai kurių pateikėjų, pernai birželio 13 d. (beveik prieš metus kai mes lankėmės birželio 12 d.) buvo atvykusi komisija - tai prieš tai geležinkeliečiai iki vasaros intensyviai darbavosi - vietomis keitė kabelius, pakeitė pervažas, perdažė tiltus, pjovė pakelės žolę ir krūmus (įdomu kiek šio remonto darbai kainavo?). Dar pernai (pasak kitų dar ir šių metu sausio mėn.) važiuodavo krovininiai traukiniai (iki 40 vagonų sąstato). Kartais po kelis kartus į dieną, karatis - ir po ilgesnių pertraukų savaitėmis. Po šios komisijos (pasak vienų Aucėje jau pernai, o kitų Lietuvos stotyse - šių metų balandžio-gegužės mėn. keista tai, kad tai buvo daroma prasidėjus ir įsibėgėjant krizei.) netikėtai pradėtas nurinkti šis vienas seniausių geležinkelio ruožų Mintauja-Mažeikiai (1873 m. pastatė Jelgavos geležinkelio bendrovė, o nuo 1894 m. - valstybės). Šiems žmonėms sunku tai ištverti - per laiką jie "suaugo" su geležinkeliu, ne viena karta jame ir dirbo. Dabar nei traukinių, jiems nesant nėra nei darbo... Jelgavos geležinkelininkų posėdyje žmonės buvo "nuraminti", kad Lietuvos pusėje netrukus bus pakloti nauji bėgiai. Ar tai nebus tik eilinis "akių muilinimas"? Dabar teliko tik skaldos ruožas, nėra nei stulpų, nei bėgių...
    Šio geležinkelio ruožas buvo svarbus susiekimui su Klaipėda iki pat 1933 m. kol buvo pastatytas Kužių-Kretingos geležinkelio ruožas, svarbus ir mūsų istorijai - juo važiavo Lietuvos kariuomenė į Klaipėdą 1923 m. sausio 13 d.
    Deja, tai niekam nė motais...
    Tikriausiai šiam ruožui jau galas. Neaišku kas bus ateityje. Tikėkimės, kad neužaugs žolėm ir krūmais taip kaip Marcinkonių-Druskininkų ruožas.

    Taigi keletas akimirkų iš šios nepakartojamos kelionės:
    Šiaulių geležinkelio stotyje laukia dyzelinis traukinys Šiauliai-Mažeikiai (kairėje)


    Mažeikių geležinkelio stotis






    geležinkelio ruožo Mažeikiai-Ryga pervaža Mažeikiuose


    kiek atokiau nuo pervažos; šviesoforas dar veikia ir ženklas skelbia, kad "Pervaža stebima vaizdo kameromis"












    Pervažos ir "bėgiai" ties Laižuva. Bei XIX a. pabaigos - XX a. pradžios pakelės pastatėlis. Tokių šiame ruože gausu














    Neseniai perdažytas 2008 m. komisijai "pademonstruoti" tiltas tarp Laižuvos ir Rengės




    Latvijos pusėje ant tilto per Vadakstės upę prasideda bėgiai










    Bėgiai eina link Rengės - juos nuo lietuviškos ruožo dalies skiria nedidelis "skirtumas" - čia dar eina bėgiai




    Rengės stotis


















    Aucės geležinkelio stotyje. Atvyksta 3 vagonų DR1A







    Išleidęs keleivius traukinys nuskuba į galutinę stotį - Rengę


    Ryte 6:28 traukinys atvyksta iš Rengės



    Paskutinis taisė Salvijus; 2009.08.25, 15:43.

    Comment


      #22
      super foto! Pats norejau si ruoza iamzinti su dviraciu, bet ziuriu atsirado greitesniu uz mane o gal dar bus stebuklu ir atstatys tuos begius.. kokiais nors 2878 metais...

      Comment


        #23
        Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
        ...
        Rengėje mus pasitiko graži medinė stotis su krovinio traukinio sąstatu, išliko 3-4 keliai.
        ...
        Pasitinkame (peržiūrėjus grafikus matyti, kad išvykimo ir atvykimo grafikas nuo 1975 m. nesikeitė) iš Rygos atvykusį traukinį - keleivių buvo nemažai.
        ...
        1. Koks ten Rengėje prekinis traukinys, nuotraukoje atrodantis gana netrumpas? Ar jis kažką į Rengę atvežęs ar paprasčiausiai vagonai šioje stotyje laikomi? Ar buvo lokomotyvas?
        2. Iš kiek vagonų buvo nuotraukoje užfiksuotas DR1A Ryga-Rengė-Ryga?

        Comment


          #24
          Parašė Vitas Rodyti pranešimą
          1. Koks ten Rengėje prekinis traukinys, nuotraukoje atrodantis gana netrumpas? Ar jis kažką į Rengę atvežęs ar paprasčiausiai vagonai šioje stotyje laikomi? Ar buvo lokomotyvas?
          2. Iš kiek vagonų buvo nuotraukoje užfiksuotas DR1A Ryga-Rengė-Ryga?
          DR1A Ryga-Rengė-Ryga buvo 3 vagonų.
          Krovininis tikriausiai jau senokai paprasčiausiai laikomas stotyje, lokomotyvo nė kvapo. Tikriausiai ten nieko nevežė - patikėkit ten į tokį užkampį nėra jokio tikslo kažką vežti.

          Comment


            #25
            Atkelti susiję pranešimai iš temos Geležinkelio linija Kretinga - Skuodas - Mažeikiai.
            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

            Comment


              #26
              Įdomu ar ten tik "Mažeikių naftos" produkcija buvo išvežama ar kartais būdavo ir kitokių krovinių? Pavyzdžiui "Akmenės cemento" produkcijos. Ir tuo ruožu visalaik tik LDZ šilumvežiai važiuodavo?
              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

              Comment


                #27
                Labai įdomus reportažas. Ačiū. Belieka darkart apgailestauti, kad netekome šito ruožo.

                Comment


                  #28
                  Ekspedicija geležinkelio ruožu Mažeikiai-Rengė-Aucė-Jelgava

                  /../ Visi trys bendrakeleiviai iš skirtingų Lietuvos kraštų - Vilniaus, Klaipėdos ir Joniškio - susitikome Šiauliuose. Toliau tesėme kelionę kartu, sėdome į traukinį Šiauliai-Mažeikiai./.../

                  /.../Vaizdas pritrenkiantis - bėgių nėra, o šviesoforai tebestovi. Maža to - net tebešviečia. Tebėra pervaža, kuri vis dar stebima vaizdo kameromis. Paėjus toliau, matosi paliktas vienas kitas gelžbetoninis pabėgis, o ant skaldos balasto matosi vėžės, paliktos mašinų, kuriomis buvo išvežti kelio ženklai ir komunikacijų laidai./.../

















                  Skaitykite pilną reportažą čia
                  Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.06.15, 20:59.

                  Comment


                    #29
                    Gražu, o kartu ir liūdna, kad vis daugiau linijų uždaroma
                    Kas keisčiausia, jog bėgiai buvo, jų net nereikėjo tiesti. Aš tai vadinu LG "vandalizmu".

                    Comment


                      #30
                      Ir dar remontas pernai buvo padarytas. Nuotraukose matosi kaip atrodo ką tik sutvarkytos pervažos ir nudažyti tiltai, iškirsti krūmai. Pagal greičių knygeles šiuo ruožu galima vežti apie 4500 tonų. Latvijos pusėje bėgių būklė visai normali - tikrai ne avarinė. Latviai (gan patikimi šaltiniai) sako, kad tai LG ir MN konfliktas - LG nenori, kad savo benzino srautus nukreiptų į Rygos terminalą, bet vežtų į Klaipėdos terminalą.
                      Nepatvirtinti šaltiniai byloja, kad ruošiamasi "rekonstruoti/ remontuoti" vykdant RailBaltica projektą Meitenės-Jelgavos ruožą. Gal panašiai kaip dabar yra uždarytas remontui ruožas Valga-Tartu. Dabar tarp Latvijos ir Estijos nėra jokio susisiekimo geležinkeliu - visos linijos uždarytos (Piarnu-Skulte tikriausiai amžinai, kitomis reikia važiuoti per Rusiją). Tikriausiai artimiausiu metu bus ir tarp Lietuvos bei Latvijos.
                      Tai tokios yra Baltijos sesių draugystės ypatybės ir Šengeno erdvės privalumai. Oligarchai ir kaimynas iš Rytų tik trinasi rankas.
                      Vieno seniausio geležinkelio Mažeikiai-Rengė nebėra, o mūsų nuomonė nesvarbi, nežiūrint to, kad tas turtas dar vis valstybinis - t. y. visų mūsų.
                      Tik dėka geležinkelių linijų Romnai-Liepoja ir Mažeikiai-Jelgava ir atsirado toks miestas kaip Mažeikiai. Dabar miestas atsidūrė lyg aklikelyje, nors seniau buvo puikiai susietas su visa geležinkelių infrastruktūra - keliai vėdė į Liepoją, Rygą, Klaipėdą, beliko tik į Šiaulius ir Vilnių.
                      Kažkada Mažeikių-Priekulės geležinkelio ruožu lietuviai maloniai naudojosi kol neturėjo Klaipėdos - vežė eksportą per Liepojos uostą ir taip pat 1923 m. kai reikėjo permesti kariuomenę į Klaipėdos kraštą. Greitai per pinigus ir interesus viską pamiršom. Didelė nepagarba žmonėms, tie kurie klojo šį geležinkelį, jame dirbo. Nors tiesa pasakius, ką dabar bereiškia šis žodis... Nieko.
                      Ir dar šie ir panašūs LG žingsniai rodo, kad įmonė rūpinasi nebe infrastruktūros vystimu (nors dar yra starteginė valstybinė įmonė), bet žiūri tik savo siaurų interesų. Įdomu kaip regionas gali atrodyti "patraukliai" investuotojui su tokia išdarkyta (nepabijosiu žodžio "išprievartauta") infrastruktūra.
                      Paskutinis taisė Salvijus; 2009.06.17, 12:48.

                      Comment


                        #31
                        Toks jausmas, kad kažkam yra naudina, kad tampame izoliuoti. Visiškai nesuprantu LG strategijos. Kai miestai vystosi, ekonominis lygis auga (bent jau augo iki krizės), krovinių apyvarta didėja, plėtojamas miestų ir valstybių bendradarbiavimas, LG, LDz sumąsto ardyti bėgius, neminint istorinių atkarpų ir gyventojų poreikių.
                        Suprantu, gal kai kuriose linijose tarp miestelių kursuojantys traukiniai ir yra labai nuosotolingi, bet labai norint, ekonomikai pagerėjus, galima būtų įdiegti modernesnes, ekonomiškesnes transporto priemones, plėtoti viso regiono transporto tinklą (eksploatuojant bent jau esamus ruožus). Juk Šengeno erdvėje nėra griežtai apibrėžtų sienų tarp valstybių.. Ech, žodžių trūksta.
                        Paskutinis taisė Silber418; 2009.06.15, 23:25.

                        Comment


                          #32
                          Na, visko versti ant LG negalima. Jei MN imtu vezti savo produkcija ir nafta per Latvija, Lietuvai, Klaipedai ir LG nuo to tik blogiau. Pardavusi stategine imone - MN - valstybe prarado ir jos kontrole. Savininkams svarbus tik pelnas, jiems nerupi nei Mazeikiu miestas, nei LG, nei Klaipedos uostas, nei Lietuvos ir jos zmoniu interesai. Problemos saknys gilesnes - Lietuvos ateities vizijos nebuvimas.
                          Paskutinis taisė Al1; 2009.06.16, 18:47.

                          Comment


                            #33
                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Na, visko versti ant LG negalima. Jei MN imtu vezti savo produkcija ir nafta per Latvija, Lietuvai, Klaipedai ir LG nuo to tik blogiau. Pardavusi stategine imone - MN - valstybe prarado ir jos kontrole. Savininkams svarbus tik pelnas, jiems nerupi nei Mazeikiu miestas, nei LG, nei Klaipedos uostas, nei Lietuvos ir jos zmoniu interesai. Problemos saknys gilesnes - Lietuvos ateities vizijos nebuvimas.
                            Pritariu, kad nėra Lietuvos vizijos. Tačiau nemanau, kad nurenkant bėgius Mažeikiai-Rengė taip galima spręsti ekonomikos klausimus. Klyla klausimas kaip tuomet veikia deklaruojamas antimonopolinis ir laisvos rinkos įstatymai. Ar jie buvo priimti tikt tam, kad būtų tik popieriuje. Kita vertus MN apie produkcijos vežimą per Latviją galvojo tik dėl per aukštų LG ir KT įkainių - čia būtų suveikę laisvos rinkos ekonomikos principai. Bet čia yra Lietuva.
                            Lietuvoje ir taip pakanka monopolijų.
                            Paskutinis taisė Salvijus; 2009.06.17, 11:35.

                            Comment


                              #34
                              Laisva rinka veikia gerai, kai yra didelis skaicius zaideju joje. Kai yra du ar trys ziadejai, tai laisvos rinkos nera. Gelezinkelis yra naturali monopolija, dar ir valstybine, duodanti nemaza pelno. Todel is Lietuvos poziciju ziurint yra geriau, kai toks didelis kroviniu srautas (kaip MN produkcija) butu gabenamas per Lietuva ir i Klaipeda. Deja, kartais tenka, nors ir kaip gaila, kai ka del to paaukoti.

                              Comment


                                #35
                                Nesuprantu tada LG logikos: kokio perkūno tada remontavo geležinkelį ir pabėgius keitė, jeigu vėliau išardė? į bala pinigus išmetė, panašiai kaip su kelių muitinės terminalu Kalvarijų poste: pastatė ir atėjo ES, išmetė valstybė į balą ~60 mln
                                "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
                                  Nesuprantu tada LG logikos: kokio perkūno tada remontavo geležinkelį ir pabėgius keitė, jeigu vėliau išardė? į bala pinigus išmetė, panašiai kaip su kelių muitinės terminalu Kalvarijų poste: pastatė ir atėjo ES, išmetė valstybė į balą ~60 mln
                                  Remontavo iki LG ir "Mazeikiu naftos" konflikto. Nemesk kelio del takelio. Isardzius suremontuota linija LG prarado daug maziau, nei butu praradusi, jei MN butu emusi gabenti krovinius per Latvija. Juk MN metu pradzioje netgi kroviniu gabenimo gelezinkeliais licencija gavo. Taip kad butu netgi savo lokomotyvais savo vagonais veze savo produkcija per Latvija ir eksportave per Latvijos uosta. LG butu like tik trupiniai uz naudojimasi infrastuktura.
                                  Paskutinis taisė Al1; 2009.06.16, 19:49.

                                  Comment


                                    #37
                                    Pikta iš tikrųjų, kad toks mankurtizmas vykta. Ir šiaip manau, kad reiktų į kalėjimą susodinti visus atsakingus asmenis, padėjusius parašus po tokiu destrukcijos aktu.

                                    Beje įdomumo dėlei...kiek kainuoja išlaikyti vieną kilometrą geležinkelio ir kiek nutiesti naujo ?


                                    +Tai jei bėgius ardo vien tik dėl nesutarimų su MN, tai tuomet jau visai liūdna.
                                    Paskutinis taisė tricky_kid; 2009.06.16, 19:56.
                                    Propoganda ir penas mintims >>>

                                    Idėjos, mokslo pasiekimai ir įdomybės
                                    www.ted.com

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Remontavo iki LG ir "Mazeikiu naftos" konflikto. Nemesk kelio del takelio. Isardzius suremontuota linija LG prarado daug maziau, nei butu praradusi, jei MN butu emusi gabenti krovinius per Latvija. Juk MN metu pradzioje netgi kroviniu gabenimo gelezinkeliais licencija gavo. Taip kad butu netgi savo lokomotyvais savo vagonais veze savo produkcija per Latvija ir eksportave per Latvijos uosta. LG butu like tik trupiniai uz naudojimasi infrastuktura.
                                      Kažkas pamiršta, kokia apyvarta "plaukioja" po MN. Skaičiuojant tokias lėšas, ne taip jau žiauriai atrodo jiems nusitiesti savo bėgius iš MN gamyklos per Pikelius, Lūšies upelį iki Vainode LV teritorijoje. Viso atstumas susidaro apie 28km. Kažkur buvo rašyta, kad 1km vienkielio nutiesti kainuoja apie 1,2 mln. Lt (jeigu tai tikros kainos), tad 1.200.000x28=33.600.000Lt Ne tokia ir tragiška suma įmonei, kurios metinė apyvarta viršija 1mlr. Lt Aišku tik viena, kad jeigu visgi MN ryšis tokią liniją tiesti, LG beveik visiems laikams praras stambų klientą...
                                      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Na, visko versti ant LG negalima. Jei MN imtu vezti savo produkcija ir nafta per Latvija, Lietuvai, Klaipedai ir LG nuo to tik blogiau. Pardavusi stategine imone - MN - valstybe prarado ir jos kontrole. Savininkams svarbus tik pelnas, jiems nerupi nei Mazeikiu miestas, nei LG, nei Klaipedos uostas, nei Lietuvos ir jos zmoniu interesai. Problemos saknys gilesnes - Lietuvos ateities vizijos nebuvimas.
                                        Tiesa. Panašu, kad nei LG, nei kitos įmonės ir net paprasti žmonės nėra suinteresuoti valstybės ateitimi. Visiems reikia naudos čia ir dabar. Juk "užkonservavus" kai kurias linijas, neišardžius bėgių, minimaliai juos prižiūrint, pagerėjus ekonomikos padėčiai, būtų galima jas vėl eksploatuoti. Galbūt vėliau įsigijant modernesnės, ekonomiškesnės technikos, kad ir po truputį būtų galima atgaivinti susiekimą tarp kai kurių miestelių tiek Lietuvos, tiek Lietuvos ir Latvijos. O dabar jie išardo bėgius puikiai žinodami, kad naujus ruožus nutiesti yra brangiau (galbūt aš klystu?). Esame trys nedidelės valstybės, tad jau seniai galėtume bendradarbiauti, vystytis kaip vienas regionas. jeigu būtų geras susisiekimas (ne vien autobusais), žmonės, pavyzdžiui, ši Mažeikių, galėtų važiuoti dirbti į Rygą, o savaitgaliais, o gal net ir vakarais, grįžti namo. Sakysite, tai būtų pelnas Latvijai, bet finansai galėtų būti paskirstomi tolygiai visame regione.
                                        Na, gal kiek fantastiškai skamba mano svajonės, mintys, bet aš manau, kad turime daug potencialo, tačiau tiek valdžios abejingumas, tiek pesimistinis visuomenės nusiteikimas viską nuslopina, pinigai paskirstomi kažkur, kažkam, o projektai geltonuoja stalčiuose.
                                        Paskutinis taisė Silber418; 2009.06.16, 20:20.

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Laisva rinka veikia gerai, kai yra didelis skaicius zaideju joje. Kai yra du ar trys ziadejai, tai laisvos rinkos nera. Gelezinkelis yra naturali monopolija, dar ir valstybine, duodanti nemaza pelno. Todel is Lietuvos poziciju ziurint yra geriau, kai toks didelis kroviniu srautas (kaip MN produkcija) butu gabenamas per Lietuva ir i Klaipeda. Deja, kartais tenka, nors ir kaip gaila, kai ka del to paaukoti.
                                          Kaip norit taip teisinkit, tačiau mano nuomone yra nepatesinama tai, kad pernai metų pirmąjame pusmetyje - Mažeikių-Rengės ruožą remontavo (nuotraukose matosi šviežūs paėgiai) - ne už dyką juk, o jau netrukus po pusmečio pradėjo jau nurinkinėti - taip pat ne už dyką. Įdomu kiek tai kainavo? Tiesiog eilinį kartą BUVO PRAPLAUTI PINIGAI.
                                          Nuardyti yra pigiau nei statyti naują. Pigiausia yra ruožą prižiūrėti. Įdomu kaip pasireikš toji ekonominė nauda kai reikės gabenti MN produkciją Latvijos ir Estijos rinkoms kai uždarys Meitenės-Jelgavos ruožą rekonstrukcijai. Tuomet lenkams tikriausiai bus geriau pasitraukti iš Lietuvos (parduoti arba uždaryti tą įmonę kaip ne pelningą). Įdomu ką tuomet veiks tie patys LG ir Klaipėdos terminalai? Yra toks posakis "Lazda turi du galus". Geriau jau netrenktų tuo antru galu. Visur turi būti išlaikyta pusiausvyra.
                                          Laikausi nuomonės, kad tokia kova neturėtų įtakoti mūsų infrastruktūros būklės.
                                          Paskutinis taisė Salvijus; 2009.06.16, 20:12.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X