Geležinkelio linija Mažeikiai-Jelgava
2009 m. birželio 12-13 d. dalyvavome įdomioje ekspedicijoje. Kas traukiniu atvyko iš Vilniaus (išvyksta 6:30, atvyksta 9:01), kas iš Klaipėdos (išvyksta 6:25, atvyksta 8:28), kas iš kitur. Susitikome Šiauliuose ir toliau kelionę traukiniu (išvyksta 9:20, atvyksta 10:36) tęsėme į Mažeikius.
Taigi kelionė iš Vilniaus į Mažeikius su persėdimu trunka apie 4 val. Kelionės tikslas - apžiūrėti kaip "laikosi" geležinkelio ruožas Mažeikiai-Rengė-Jelgava.
Deja, teko skaudžiai nusivilti. Fiksavome neseniai nurinktus bėgius Rengės (Rygos) kryptimi. Liko dar neišvežta skalda. Iš Mažeikių autobusu (išvyksta 13:55) nuvykome į Laižuvą. Iš ten pėsčiomis 3-4 km nurinktais bėgiais patraukėme į Rengę. Išliko tik neseniai sutvarkytos pervažos su bėgių fragmentais.
Bėgiai prasidėjo nuo tilto per Vadakstės upę (ja eina Lietuvos-Latvijos valstybinė siena). Rengėje mus pasitiko graži medinė stotis su krovinio traukinio sąstatu, išliko 3-4 keliai.
Toliau iš Rubos (tai ta pati Rengė) važiavome autobusu į Aucę (išvyksta 17:41). Aucėjė iš buvusių 7 kelių teliko vienas, stotis jau senokai uždaryta. Toks pats likimas nuo liepos 1 d. laukia ir gretimos Bėnės stoties. Pasitinkame (peržiūrėjus grafikus matyti, kad išvykimo ir atvykimo grafikas nuo 1975 m. nesikeitė) iš Rygos atvykusį traukinį - keleivių buvo nemažai. Seniau per Aucę važiavo 2 traukiniai Ryga-Mažeikiai-Ryga (paskutinis - 1997-08-31) ir Ryga-Mažeikiai-Klaipėda (paskutinis - 1993 m.), Liepoja-Mažeikiai-Ryga (vietoj buvusio Liepoja-Klaipėda-Kaliningradas 1993-1994 m.) taip pat trumpą laiką Ryga-Aucė-Ryga. Rytais Aucėje įlipdavo apie 100 keleivių, savaitgaliais ir daugiau - 130.
Ten pernakvojome ir ryte (išvyksta 6:28) tęsėme kelionę apkarpytu buvusio dyzelinio traukinio Ryga-Mažeikiai-Ryga (nebevažiuoja nuo tikriausiai 1994-1995 m.; buvusio maršruto grafikus žr.: http://www.miestai.net/forumas/showt...37#post352937; http://www.miestai.net/forumas/showp...3&postcount=28) maršrutu Renge-Riga iki Jelgavos (atvyksta 7:42) (keletas nuotraukų ties Aurių stotimi žr. http://www.miestai.net/forumas/album.php?albumid=143).
Pakeliui tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje apklausėme senuosius geležinkeliečius.
Pasak kai kurių pateikėjų, pernai birželio 13 d. (beveik prieš metus kai mes lankėmės birželio 12 d.) buvo atvykusi komisija - tai prieš tai geležinkeliečiai iki vasaros intensyviai darbavosi - vietomis keitė kabelius, pakeitė pervažas, perdažė tiltus, pjovė pakelės žolę ir krūmus (įdomu kiek šio remonto darbai kainavo?). Dar pernai (pasak kitų dar ir šių metu sausio mėn.) važiuodavo krovininiai traukiniai (iki 40 vagonų sąstato). Kartais po kelis kartus į dieną, karatis - ir po ilgesnių pertraukų savaitėmis. Po šios komisijos (pasak vienų Aucėje jau pernai, o kitų Lietuvos stotyse - šių metų balandžio-gegužės mėn. keista tai, kad tai buvo daroma prasidėjus ir įsibėgėjant krizei.) netikėtai pradėtas nurinkti šis vienas seniausių geležinkelio ruožų Mintauja-Mažeikiai (1873 m. pastatė Jelgavos geležinkelio bendrovė, o nuo 1894 m. - valstybės). Šiems žmonėms sunku tai ištverti - per laiką jie "suaugo" su geležinkeliu, ne viena karta jame ir dirbo. Dabar nei traukinių, jiems nesant nėra nei darbo... Jelgavos geležinkelininkų posėdyje žmonės buvo "nuraminti", kad Lietuvos pusėje netrukus bus pakloti nauji bėgiai. Ar tai nebus tik eilinis "akių muilinimas"? Dabar teliko tik skaldos ruožas, nėra nei stulpų, nei bėgių...
Šio geležinkelio ruožas buvo svarbus susiekimui su Klaipėda iki pat 1933 m. kol buvo pastatytas Kužių-Kretingos geležinkelio ruožas, svarbus ir mūsų istorijai - juo važiavo Lietuvos kariuomenė į Klaipėdą 1923 m. sausio 13 d.
Deja, tai niekam nė motais...
Tikriausiai šiam ruožui jau galas. Neaišku kas bus ateityje. Tikėkimės, kad neužaugs žolėm ir krūmais taip kaip Marcinkonių-Druskininkų ruožas.
Taigi keletas akimirkų iš šios nepakartojamos kelionės:
Šiaulių geležinkelio stotyje laukia dyzelinis traukinys Šiauliai-Mažeikiai (kairėje)
Mažeikių geležinkelio stotis
geležinkelio ruožo Mažeikiai-Ryga pervaža Mažeikiuose
kiek atokiau nuo pervažos; šviesoforas dar veikia ir ženklas skelbia, kad "Pervaža stebima vaizdo kameromis"
Pervažos ir "bėgiai" ties Laižuva. Bei XIX a. pabaigos - XX a. pradžios pakelės pastatėlis. Tokių šiame ruože gausu
Neseniai perdažytas 2008 m. komisijai "pademonstruoti" tiltas tarp Laižuvos ir Rengės
Latvijos pusėje ant tilto per Vadakstės upę prasideda bėgiai
Bėgiai eina link Rengės - juos nuo lietuviškos ruožo dalies skiria nedidelis "skirtumas" - čia dar eina bėgiai
Rengės stotis
Aucės geležinkelio stotyje. Atvyksta 3 vagonų DR1A
Išleidęs keleivius traukinys nuskuba į galutinę stotį - Rengę
Ryte 6:28 traukinys atvyksta iš Rengės
2009 m. birželio 12-13 d. dalyvavome įdomioje ekspedicijoje. Kas traukiniu atvyko iš Vilniaus (išvyksta 6:30, atvyksta 9:01), kas iš Klaipėdos (išvyksta 6:25, atvyksta 8:28), kas iš kitur. Susitikome Šiauliuose ir toliau kelionę traukiniu (išvyksta 9:20, atvyksta 10:36) tęsėme į Mažeikius.
Taigi kelionė iš Vilniaus į Mažeikius su persėdimu trunka apie 4 val. Kelionės tikslas - apžiūrėti kaip "laikosi" geležinkelio ruožas Mažeikiai-Rengė-Jelgava.
Deja, teko skaudžiai nusivilti. Fiksavome neseniai nurinktus bėgius Rengės (Rygos) kryptimi. Liko dar neišvežta skalda. Iš Mažeikių autobusu (išvyksta 13:55) nuvykome į Laižuvą. Iš ten pėsčiomis 3-4 km nurinktais bėgiais patraukėme į Rengę. Išliko tik neseniai sutvarkytos pervažos su bėgių fragmentais.
Bėgiai prasidėjo nuo tilto per Vadakstės upę (ja eina Lietuvos-Latvijos valstybinė siena). Rengėje mus pasitiko graži medinė stotis su krovinio traukinio sąstatu, išliko 3-4 keliai.
Toliau iš Rubos (tai ta pati Rengė) važiavome autobusu į Aucę (išvyksta 17:41). Aucėjė iš buvusių 7 kelių teliko vienas, stotis jau senokai uždaryta. Toks pats likimas nuo liepos 1 d. laukia ir gretimos Bėnės stoties. Pasitinkame (peržiūrėjus grafikus matyti, kad išvykimo ir atvykimo grafikas nuo 1975 m. nesikeitė) iš Rygos atvykusį traukinį - keleivių buvo nemažai. Seniau per Aucę važiavo 2 traukiniai Ryga-Mažeikiai-Ryga (paskutinis - 1997-08-31) ir Ryga-Mažeikiai-Klaipėda (paskutinis - 1993 m.), Liepoja-Mažeikiai-Ryga (vietoj buvusio Liepoja-Klaipėda-Kaliningradas 1993-1994 m.) taip pat trumpą laiką Ryga-Aucė-Ryga. Rytais Aucėje įlipdavo apie 100 keleivių, savaitgaliais ir daugiau - 130.
Ten pernakvojome ir ryte (išvyksta 6:28) tęsėme kelionę apkarpytu buvusio dyzelinio traukinio Ryga-Mažeikiai-Ryga (nebevažiuoja nuo tikriausiai 1994-1995 m.; buvusio maršruto grafikus žr.: http://www.miestai.net/forumas/showt...37#post352937; http://www.miestai.net/forumas/showp...3&postcount=28) maršrutu Renge-Riga iki Jelgavos (atvyksta 7:42) (keletas nuotraukų ties Aurių stotimi žr. http://www.miestai.net/forumas/album.php?albumid=143).
Pakeliui tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje apklausėme senuosius geležinkeliečius.
Pasak kai kurių pateikėjų, pernai birželio 13 d. (beveik prieš metus kai mes lankėmės birželio 12 d.) buvo atvykusi komisija - tai prieš tai geležinkeliečiai iki vasaros intensyviai darbavosi - vietomis keitė kabelius, pakeitė pervažas, perdažė tiltus, pjovė pakelės žolę ir krūmus (įdomu kiek šio remonto darbai kainavo?). Dar pernai (pasak kitų dar ir šių metu sausio mėn.) važiuodavo krovininiai traukiniai (iki 40 vagonų sąstato). Kartais po kelis kartus į dieną, karatis - ir po ilgesnių pertraukų savaitėmis. Po šios komisijos (pasak vienų Aucėje jau pernai, o kitų Lietuvos stotyse - šių metų balandžio-gegužės mėn. keista tai, kad tai buvo daroma prasidėjus ir įsibėgėjant krizei.) netikėtai pradėtas nurinkti šis vienas seniausių geležinkelio ruožų Mintauja-Mažeikiai (1873 m. pastatė Jelgavos geležinkelio bendrovė, o nuo 1894 m. - valstybės). Šiems žmonėms sunku tai ištverti - per laiką jie "suaugo" su geležinkeliu, ne viena karta jame ir dirbo. Dabar nei traukinių, jiems nesant nėra nei darbo... Jelgavos geležinkelininkų posėdyje žmonės buvo "nuraminti", kad Lietuvos pusėje netrukus bus pakloti nauji bėgiai. Ar tai nebus tik eilinis "akių muilinimas"? Dabar teliko tik skaldos ruožas, nėra nei stulpų, nei bėgių...
Šio geležinkelio ruožas buvo svarbus susiekimui su Klaipėda iki pat 1933 m. kol buvo pastatytas Kužių-Kretingos geležinkelio ruožas, svarbus ir mūsų istorijai - juo važiavo Lietuvos kariuomenė į Klaipėdą 1923 m. sausio 13 d.
Deja, tai niekam nė motais...
Tikriausiai šiam ruožui jau galas. Neaišku kas bus ateityje. Tikėkimės, kad neužaugs žolėm ir krūmais taip kaip Marcinkonių-Druskininkų ruožas.
Taigi keletas akimirkų iš šios nepakartojamos kelionės:
Šiaulių geležinkelio stotyje laukia dyzelinis traukinys Šiauliai-Mažeikiai (kairėje)
Mažeikių geležinkelio stotis
geležinkelio ruožo Mažeikiai-Ryga pervaža Mažeikiuose
kiek atokiau nuo pervažos; šviesoforas dar veikia ir ženklas skelbia, kad "Pervaža stebima vaizdo kameromis"
Pervažos ir "bėgiai" ties Laižuva. Bei XIX a. pabaigos - XX a. pradžios pakelės pastatėlis. Tokių šiame ruože gausu
Neseniai perdažytas 2008 m. komisijai "pademonstruoti" tiltas tarp Laižuvos ir Rengės
Latvijos pusėje ant tilto per Vadakstės upę prasideda bėgiai
Bėgiai eina link Rengės - juos nuo lietuviškos ruožo dalies skiria nedidelis "skirtumas" - čia dar eina bėgiai
Rengės stotis
Aucės geležinkelio stotyje. Atvyksta 3 vagonų DR1A
Išleidęs keleivius traukinys nuskuba į galutinę stotį - Rengę
Ryte 6:28 traukinys atvyksta iš Rengės
Comment