Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Pirmą kartą atėjus turbūt jokioje stotyje nepavyko iš kart nueiti nesiblaškant prie reikiamo traukinio, visur tos pačios problemos. Nebent stotis Marcinkonių.
    Man tai tekę. Aš nevisur net peronų matęs (arba jų nebuvo, arba nepstebėjau jų numeracijos tik kelius mačiau). Tiesig matau kelius - 1 ir 2, paskui 3 ir 4, paskui 5 ir 6.
    Apskritai kam tie peronų numeriai, kodėl neužtenka tik kelių numerių?

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Atsakymas, kam yra reikalinga perono informacija, kai nurodomas kelias, yra gana paprastas ir trumpas: niekam. Šitą kvailą sistemą paveldėjom iš sovietmečio. Tikriausiai kažkas kažkur kažkada seniai sugalvojo, kad taip bus geriau ir tiksliau. Nebūtinai pačioame sovietyne, nes visai gali būti, kad sovietai šitą praktiką nuo kažko tiesiog nukopijavo, kaip ir daug kitų dalykų. Dabar yra visiškai aišku, kad tokia sistema yra bloga, perteklinė, ir ne pagerina tikslumą ir supratimą, o jį objektyviai pablogina. Dabar turim puikių pavyzdžių (jau minėta UK, bet ir NL, ir daug kitų) su daugybe patirties ir puikios informacijos, kaip daryti teisingai. Tas faktas, kad yra ginančių ir puoselėjančių šitą absurdišką sistemą yra gana pritrenkiantis.
      Visiškai taip, klausiant paprastai: kodėl informacija, kuri gali būti perduodama vienu skaičiumi yra perduodama dviem persidengiančių intervalų skačiais? Esu jau vienoje apklausų LTG Link rašęs, kad jei jau yra toks noras išlaikyti ir perono, ir kelio žymėjimą, tai bent jau žymėti peronus raidėmis.

      Nekart yra buvę, kai vėluojant į traukinį kartu keliavusių draugų klausiau kur stovi traukinys, kad iškart galėčiau ateiti į teisingą kelią ir man atrašo "4 kelias", nors iš tikro stovi 4 perone, o kelias gal koks 8. Nes bet kuris eilinis žmogus nesigilinantis į geležinkelių niuansus greit užmes akį pro traukinio langą, pamatys 4 ir užfiksuos. Vėliau tiesiog išmokom visada tiksliai parašyti ar čia peronas, ar kelias, bet normaliai informacija turi nekelti dvejonių savaime. Nei Google Maps, nei internete išvykimo kelio informacijos nėra.

      Dar vertas paminėjimo PAGRINDINIS sostinės stoties informacinis ekranas: 4 artimiausi išvykimai, 4 artimiausi išvykimai. Jokios informacijos apie daugiau tos dienos traukinių, tarpines stoteles ir atvykimo laiką į jas, ATVYKIMO ir IŠVYKIMO laikų išskyrimą skirtingomis spalvomis ar kokiomis kitomis vizualinėmis užuominomis, vagonų skaičių traukinyje ir vagonų užimtumą traukiniuose su rezervuotomis vietomis, 1/2 klasę vagonuose. Viskas pagal ką turi nustatyti, ar čia nurodo atvykimus, ar išvykimus, tai dvi pirmosios žodžių raidės (At/Iš-vykimai). Už poros minučių išvykstantys traukiniai neparyškinti. Laikrodis be sekundžių. Bet užtai identišku šriftu nurodytas peronas ir kelias.

      Click image for larger version  Name:	Screenshot 2024-05-23 at 23.33.43.png Views:	1 Size:	1,60 MB ID:	2132323

      Su ženklinimu reikalai be galo prasti, bet tikiuosi judame į gerą. Bent jau su šitais ekranais buvo standartizuoti informacinai tablo visose stotyse.

      Kaip atrodo analogiška lenta kiek mažesnio nei Vilnius Edinburgo (UK) mieste. Beje, patys ekranai žymiai paprastesni nei mūsų spalvoti (nežinau kaip vadinasi toks tipas) ir spėju pigesni, tačiau kur informacija pateikta aiškiau manau akivaizdu:

      Click image for larger version  Name:	32351781165_dfe42fa644_b.jpg Views:	1 Size:	179,0 kB ID:	2132324

      Comment


        Parašė Julius.ste Rodyti pranešimą

        Bet mane tikrai glumina, kai keliai sunumeruoti ne iš eilės. Praeitame psl buvo nuotrauka iš Naujosios Vilnius: kelias 1,21, 2. Jei švieslenteje pamatyčiau, kelias 21 tai psichologiškai jau nusiteikčiau eiti bent pusę kilometro iki jo. Todėl manau keliai iš kurių laipinami keleiviai turėtų būti numeruojami iš eilės. Ir nesvarbu ar skaičiais ar raidėmis. Peronai - perteklinė informacija.
        Kas čia apskritai per nesąmonė su tuo keliu 21? Čia tipo kažkoks apendiksas tarp 1 ir 2 kelio, kad negalėtų būti tiesiog kelias 3 ar kas ten iš eilės?
        Aš tai pamatęs galvočiiau, kad čia klaida kažkokia spausdinimo ant tos lentos. Niekur dar neteko matyti, kad eitų 1, 21, 2.. o ne 1, 2, 3... (ar kitokia logine/progresine seka).

        Comment


          Parašė Gator Rodyti pranešimą

          Kas čia apskritai per nesąmonė su tuo keliu 21? Čia tipo kažkoks apendiksas tarp 1 ir 2 kelio, kad negalėtų būti tiesiog kelias 3 ar kas ten iš eilės?
          Aš tai pamatęs galvočiiau, kad čia klaida kažkokia spausdinimo ant tos lentos. Niekur dar neteko matyti, kad eitų 1, 21, 2.. o ne 1, 2, 3... (ar kitokia logine/progresine seka).
          Štai tau ir atsakymas, kam reikalingi peronų numeriai. Nes keliai nebūtinai sunumeruoti iš eilės. Matyt, kai prideda atšaką, buvusių kelių nepernumeruoja.

          Jei gerai pamenu, Lentvaryje išėjus iš stoties yra pirmas peronas, antras kelias. Antrame perone yra pirmas ir trečias kelias, trečiame ketvirtas ir penktas, ir t.t. Įtariu, taip yra, nes šitie identifikatoriai yra naudojami geležinkelio, ne vien keleiviams rasti savo traukinį.

          Comment


            Parašė Gator Rodyti pranešimą

            Kas čia apskritai per nesąmonė su tuo keliu 21? Čia tipo kažkoks apendiksas tarp 1 ir 2 kelio, kad negalėtų būti tiesiog kelias 3 ar kas ten iš eilės?
            Aš tai pamatęs galvočiiau, kad čia klaida kažkokia spausdinimo ant tos lentos. Niekur dar neteko matyti, kad eitų 1, 21, 2.. o ne 1, 2, 3... (ar kitokia logine/progresine seka).
            Čia iš sovietmečio paveldėta praktika Lietuvos geležinkelio stotyse, kur yra daugiau, nei 2 keliai. Pavyzdžiui, Kaune traukiniai į Vilnių ir dabar važiuoja iš 11 ar tai 12 kelio, nors Kauno stotyje yra tik 7 keliai, tinkami keleiviniams traukiniams. 11 ir 12 kelias, you guessed it, žiūrint grynai eiliškumo tvarka pagal savo fizinę lokaciją, eitų anksčiau už 1 kelią
            Šiauliuose, kiek pamenu, irgi būdavo kažkas panašaus. Tiesiog niekas nesivargino keisti tokių dalykų, nes niekam LTG turbūt net nekilo tokia mintis.

            Comment


              Parašė alga Rodyti pranešimą

              Štai tau ir atsakymas, kam reikalingi peronų numeriai. Nes keliai nebūtinai sunumeruoti iš eilės.
              Iš keleivio perspektyvos nėra didelio skirtumo, ar kelai sunumeruoti iš eilės, ar ne iš eilės. Svarbu yra ženklinimas t.y. aiškios ir suprantamos nuorodos, kur tas kelias yra. Kokiam Londone, požeminiuose tuneliuose, kur yra kelios dešimtys kelių, susikertančių skersai, įstrižai, skirtinguose lygiuose ir visaip kitaip, kur susijungia metro ir geležinkeliai, bb tu susigaudysi, kur ten koks eiliškumas. Nepaisant to, keliai (platforms) yra nurodyti taip aiškiai ir suprantamai, kad net ir visiškai aklas, glušas, be rankų ir be kojų, vidury nakties ir dar miegodamas sugebėtų surasti reikalingą kelią, nepriklausomai nuo jokių eiliškumų. Nes yra ženklinimas, kuris yra geras, aiškus, suprantamas ir sukurtas ne glušpetrių, o tos srities ekspertų.

              Comment


                Parašė alga Rodyti pranešimą

                Štai tau ir atsakymas, kam reikalingi peronų numeriai. Nes keliai nebūtinai sunumeruoti iš eilės. Matyt, kai prideda atšaką, buvusių kelių nepernumeruoja.

                Jei gerai pamenu, Lentvaryje išėjus iš stoties yra pirmas peronas, antras kelias. Antrame perone yra pirmas ir trečias kelias, trečiame ketvirtas ir penktas, ir t.t. Įtariu, taip yra, nes šitie identifikatoriai yra naudojami geležinkelio, ne vien keleiviams rasti savo traukinį.
                Tai gal galima vidinėje geležinkeliečių sistemoje (spėju, navigacijos?) palikti dabartinę tvarką, o keleiviams sunumeruoti naujai, logiškai?

                Comment


                  Parašė eigh Rodyti pranešimą
                  Tai gal galima vidinėje geležinkeliečių sistemoje (spėju, navigacijos?) palikti dabartinę tvarką, o keleiviams sunumeruoti naujai, logiškai?
                  Gal galima, gal negalima. Gal yra kažkokios priežastys, tai apsunkinančios. Aš žinau, kad beveik nieko apie geležinkelius neišmanau, jūs ne? Geležinkelis tai kone seniausia legacy technologija, atėjus iš industrinio amžiaus pačios pradžios, prieš elektros tinklus, automobilį ir telefoną. Tikrai ten yra daug sprendimų padarytų prieš 100 metų, kuriuos dabar pakeist yra labai sunku.

                  Comment


                    Parašė alga Rodyti pranešimą

                    Gal galima, gal negalima. Gal yra kažkokios priežastys, tai apsunkinančios. Aš žinau, kad beveik nieko apie geležinkelius neišmanau, jūs ne? Geležinkelis tai kone seniausia legacy technologija, atėjus iš industrinio amžiaus pačios pradžios, prieš elektros tinklus, automobilį ir telefoną. Tikrai ten yra daug sprendimų padarytų prieš 100 metų, kuriuos dabar pakeist yra labai sunku.
                    Tai žinoma, aš irgi nesu geležinkelietis. Tik galvoju logiškai - kaip geležinkelio darbui gali trukdyti nuorodų keleiviui supaprastinimas? Vienintelis kartas, kai traukinių darbuotojai matytų atnaujintą kelių numeravimą, būtų pamainos pradžia ir pabaiga einant iš/į traukinio, o toliau mašinistai dirbtų pagal seną sistemą, jeigu tai legacy technologija, kurią sudėtinga pakeisti.

                    Comment


                      Bluefox John Geros pastabos. Man labiausiai užkliuvo, kad išvykimas ir atvykimas žymimas tokiomis pačiomis spalvomis ir tokiu pačiu dydžiu. Čia absoliuti nesąmonė. Vokietijoje, Šveicarijoje, Prancūzijoje skiriasi švieslentės fonas, o atvykimo laikai būna kokioje nors mažesnėje švieslentėje šone ir žemai. Tikrai nesupainiosi, nes didžiosios virš pagrindinių durų kabančios švieslentės rodo tik išvykimą.

                      Pirmą kartą atėjęs į Vilniaus stotį pradėjau žiūrinėti laikus ir tik po to pastebėjau, kad žiūriu į atvykimą...


                      Taip, peronų reikia atsisakyti. Kas ten pas geležinkelininkus sužymėta, yra visiškai nusispjauti. Tegul pasikeičia ir tarnybinius žymėjimus, baisaus čia daikto 5 kelius pervadinti.

                      Nuorodos klaidinančios, nes nėra bendros ženklinimo sistemos. Lietuvoje dar turbūt nežinomas toks dalykas kaip signaletika ir grafinis dizainas. Yra ko pasimokyti.

                      Planuoju padaryti vaizdinį palyginimą tarp Vilniaus ir kelių Europos stočių ženklinimo. Pasimatys visas siaubas.
                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                      Comment


                        Kaip tik planuoju pats artimiausiu metu truputį pakeliauti traukiniais kažkur toje pusėje (DE, IT), tai skirsiu dėmesio žymėjimui ir ženklinimui, nes būsiu ten praktiškai pirmą kartą ir turėsiu naviguoti be jokių išankstinių žinių ir nusistatymų.

                        Comment


                          Įtariu ne taip paprasta kelius pervadinti, nes prie kelio numerio pririšta visa signalizacija su iešmų valdymu. Manau jeigu būtų taip paprasta tai imtų ir pakeistų. O dabar dėl paprastumo sugalvojo platformas kurios tikrai numeruojamos iš eilės.
                          Paskutinis taisė Visdarlietus; 2024.05.24, 11:50.

                          Comment


                            Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
                            Įtariu ne taip paprasta kelius pervadinti, nes prie kelio numerio pririšta visa signalizacija su iešmų valdymu. Manau jeigu būtų taip paprasta tai imtų ir pakeistų. O dabar dėl paprastumo sugalvojo platformas kurios tikrai numeruojamos iš eilės.
                            Tai LTG savo vidiniam naudojimui tegul nekeičia. Tereikia keleiviams pakeisti, kad jie galėtų suprasti, kas ten rašoma.

                            Comment


                              Painiava gausis. Budėtoja turės priimti traukinį į 3 kelią, o pranešti, kad į pirmą. Gali ir susipainioti.

                              Comment


                                Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
                                Painiava gausis. Budėtoja turės priimti traukinį į 3 kelią, o pranešti, kad į pirmą. Gali ir susipainioti.
                                Budėtoja neturi nieko pranešti keleiviams. Atnaujinti rodykles stotyse bei informacinėje sistemoje bet palikti esamus numerius vidiniam naudojimui nėra raketų mokslas.

                                Comment


                                  Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
                                  Painiava gausis. Budėtoja turės priimti traukinį į 3 kelią, o pranešti, kad į pirmą. Gali ir susipainioti.
                                  Kaip beveik visame likusiame pasaulyje nesusipainioja? Čia beveik iš serijos "Vilniuje negalima statyti tramvajaus, nes Vilnius unikalus dėl savo reljefo ir klimato"

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą

                                    Kaip beveik visame likusiame pasaulyje nesusipainioja? Čia beveik iš serijos "Vilniuje negalima statyti tramvajaus, nes Vilnius unikalus dėl savo reljefo ir klimato"
                                    Labai abejoju, kad kažkur egzistuoja dviguba kelių numeracija. Viena keleiviams kita vidiniam naudojimui. Gal turite tokių šalių pavyzdžiu, kur kelių numeracija keleiviams viena, o eismo valdymui kita?
                                    Paskutinis taisė Visdarlietus; 2024.05.25, 05:51.

                                    Comment


                                      Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                                      Labai abejoju, kad kažkur egzistuoja dviguba kelių numeracija. Viena keleiviams kita vidiniam naudojimui. Gal turite tokių šalių pavyzdžiu, kur kelių numeracija keleivias viena, o eismo valdymui kita?
                                      Prie ko čia dviguba numeracija? Tegul naudoja ką tik nori savo vidinei numeracijai. Niekas netrukdo kelių numeraciją naudoti vienodą, tiesiog neberodyti peronų "informacijos" keleiviams.

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Prie ko čia dviguba numeracija? Tegul naudoja ką tik nori savo vidinei numeracijai. Niekas netrukdo kelių numeraciją naudoti vienodą, tiesiog neberodyti peronų "informacijos" keleiviams.
                                        Prie to, kad pirmas teiginys buvo, kad dėl dvigubos numeracijos gali painiotis.
                                        Tu atsakei,kad niekur pasaulyje nesipainioja.
                                        Tai jis ir paklausė o kur pasaukyje jau yra ta dviguba numeracija, kurioje nesipainioja.

                                        Comment


                                          Parašė Gator Rodyti pranešimą

                                          Prie to, kad pirmas teiginys buvo, kad dėl dvigubos numeracijos gali painiotis.
                                          Tu atsakei,kad niekur pasaulyje nesipainioja.
                                          Tai jis ir paklausė o kur pasaukyje jau yra ta dviguba numeracija, kurioje nesipainioja.
                                          Nebūtų jokios dvigubos numeracijos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X