Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Berliner, "Šiaip linksma" tema Prospekte yra. 79 litai už kelionę Vilnius - Kaunas ir nuostolių kaip nebūta. Ir sumąstyk tu dar taip Komisijos nustatytas kainų maksimalias ribas interpretuot...
    Got sun in my face, sleeping rough on the road

    Comment


      Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimą
      Berliner, "Šiaip linksma" tema Prospekte yra. 79 litai už kelionę Vilnius - Kaunas ir nuostolių kaip nebūta. Ir sumąstyk tu dar taip Komisijos nustatytas kainų maksimalias ribas interpretuot...
      Blogai interpretuojate mane pasisakymą. Aš tik replikavau į vieno nario komentarą, kad LG kainos "baisiai iškeltos". Esmė tame, kad LG gaunamos pajamos iš keleivių vežimo (kartu su dotacijomis) padengia tik 14,6% keleivių vežimo išlaidų. Kyla klausimas, kaip bilietų kaina gali būti "baisiai iškelta" jei ji nepadengia net 14,6% sąnaudų? Tai nesąmonė.

      Jei ši bendrovė veiktų rinkos sąlygomis ji iš karto atsisakytų keleivių vežimo, nes, kaip pats pastebėjote, 79 litai už kelionę Vilnius-Kaunas būtų, švelniai tariant, nekonkurencinga.

      Tačiau dabar ši veikla yra pripažįstama kaip teikianti naudą visuomenei, todėl tuos milžiniškus nuostolius turime iš esmės padengti mes (jei laikysime, kad LG pelnas iš krovinių vežimo yra visuomenės nuosavybė). Kyla klausimas, ar teisinga vienų mokesčių mokėtojų pinigais remti kitų mokesčių mokėtojų keliones?

      Radau įdomios informacijos kainų komisijos pateiktoje 2009 metų veiklos ataskaitoje:
      2009 metais geležinkelių transportu vietinio susisiekimo traukiniais pervežta 3,5 mln. keleivių. Palyginti su 2008 metais, keleivių skaičius sumažėjo beveik 14 proc., o keleivių apyvarta – 9 proc. Keleivinių traukinių rida vietiniais maršrutais per tą patį laikotarpį sumažėjo beveik 2 proc. Keleivių vežimo vietinio susisiekimo traukiniais pajamos 2009 metais, palyginti su 2008 metais, sumažėjo 6 proc. ir siekė 25,8 mln. Lt. Pajamų mažėjimui įtakos turėjo sumažėjusi keleivių apyvarta. Vidutinis keleivių vežimo tarifas per tą patį laikotarpį išaugo 3,5 proc. ir 2009 metais buvo 12,1 ct (be PVM) už 1 kel. km. Praėjusiais metais AB „Lietuvos geležinkeliai“ buvo numatyta skirti 5,5 mln. Lt dotacijų už visuomeninių įsipareigojimų vykdymą: buvo skirta 437,9 tūkst. Lt; 2008 metais dotacijų suma siekė 25,9 mln. Lt. Bendrosios keleivių vežimo vietiniais traukiniais sąnaudos išliko beveik nepakitusios, tuo tarpu vieno keleivio kilometro sąnaudos išaugo beveik 11 proc. (50 pav.).

      Iš keleivių vežimo vietinio susisiekimo traukiniais gautos pajamos, įskaitant dotacijas, 2009 metais dengė 14,6 proc. šios veiklos išlaidų, o bendras AB „Lietuvos geležinkeliai“ keleivių vežimo vietiniais traukiniais veiklos rezultatas – 151,3 mln. Lt nuostolis. Komisija 2009 m. birželio mėnesį suderino AB „Lietuvos geležinkeliai“ 65 ct (be PVM) už 1 kel. km maksimalų tarifo dydį. Tačiau įmonės, keleivių vežimo rinkoje konkuruojančios su keleivių vežimu kelių transportu, vidutiniai tarifai, kaip ir ankstesniais metais, išliko mažesni už savikainą.


      Kaip matyti iš šio grafiko, vidutinės vieno keleivių kilometro vežimo sąnaudos 2009 m. buvo 0,83 Lt. Netgi ta nustatyta maksimali kaina nepadengtų tokių sąnaudų! Vėlgi, kalbėti apie nepagrįstai užkeltas kainas yra tiesiog absurdiška.
      Attached Files
      BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

      Comment


        Parašė Berliner Rodyti pranešimą
        ... Aš tik replikavau į vieno nario komentarą, kad LG kainos "baisiai iškeltos".
        ...
        Netgi ta nustatyta maksimali kaina nepadengtų tokių sąnaudų! Vėlgi, kalbėti apie nepagrįstai užkeltas kainas yra tiesiog absurdiška.
        Čia buvo replika į mano komentarą. Savo žodžių neatsiimu, nes aš savo nuomonę pareiškiau keleivio akimis. Rašiau, kad žmonės pagal dabartines bilietų kainas stengiasi be būtino reikalo nevažinėti. Važinėti ar nevažinėti, - jų reikalas. Nejaugi kažkas su automato buože ar kitaip mėgins priversti kaimiečius važinėti į miestą, miestiečius - į gamtą, provioncialus į sostinę? Ir tie dempingai nedomina nei savo sklypelyje užsikuitusį kaimietį, nei savo "celėje" užsidariusį miestietį. Užuominoms apie galimą atsisakymą vežti keleivius įdomiu pavyzdžiu prisimenu Mažekių miesto gyventojų ryžtą - kai buvo panaikintas keleivinių traukinių eismas į Mažeikius, šie jau pradėjo kelti ultimatumą: "nevežate mūsų? nusirinkite iš miesto bėgius bėgius ir nevežiokite benziną ir kitokias "chemijas". Ne viename laikraštuke skaičiau, kad jau netgi buvo svarstyta Mažekių apylanką tiesti kažkur pro Reivyčius , bet vėliau matyt apsigalvota, kad paprasčiau būtų atstatyti keleivių važiojimą į Mažeikius...

        Comment


          Parašė Berliner Rodyti pranešimą
          Blogai interpretuojate mane pasisakymą. Aš tik replikavau į vieno nario komentarą, kad LG kainos "baisiai iškeltos". Esmė tame, kad LG gaunamos pajamos iš keleivių vežimo (kartu su dotacijomis) padengia tik 14,6% keleivių vežimo išlaidų. Kyla klausimas, kaip bilietų kaina gali būti "baisiai iškelta" jei ji nepadengia net 14,6% sąnaudų? Tai nesąmonė.

          Kaip matyti iš šio grafiko, vidutinės vieno keleivių kilometro vežimo sąnaudos 2009 m. buvo 0,83 Lt. Netgi ta nustatyta maksimali kaina nepadengtų tokių sąnaudų! Vėlgi, kalbėti apie nepagrįstai užkeltas kainas yra tiesiog absurdiška.
          Latvijoje šis santykis siekia 40% (nuostoliai) ir 60% (gautos pajamos nuo visų išlaidų). Vienintelis vasarį uždarytas maršrutas Ryga-Rengė išlaidų ir pajamų santykis buvo panašus kaip Lietuvoje - 89% ir 11% (pajamos).
          Paskutinis taisė Salvijus; 2010.10.25, 22:35.

          Comment


            Tai gerai. Kauno - Vilniaus autobusus reikia likviduoti, paliekant tik per Kauną važiuojančius autobusus ir vieną kitą stojantį visose automagistralės stotelėse kaimiečių pavežimui. Vilnius - Visaginas 2/3 autobusų užraukti, paleisti visus traukinius iki Turmanto. Likviduoti dalį priemiestinių autobusus į Keną. Ir traukinių maršrutau bus beveik auksiniai. Latvijoje taip ir padaryta, o pas mus žaidžiama laisva rinka.

            Comment


              Parašė Berliner Rodyti pranešimą
              Blogai interpretuojate mane pasisakymą. Aš tik replikavau į vieno nario komentarą, kad LG kainos "baisiai iškeltos". Esmė tame, kad LG gaunamos pajamos iš keleivių vežimo (kartu su dotacijomis) padengia tik 14,6% keleivių vežimo išlaidų. Kyla klausimas, kaip bilietų kaina gali būti "baisiai iškelta" jei ji nepadengia net 14,6% sąnaudų? Tai nesąmonė.
              Esmė tame, kad sąnaudos didelės yra dėl to, kad daugelis traukinių vežioja orą, o ne dėl per mažų kainų. Jeigu kainas pakelsi dar daugiau, keleivių dar sumažės, vidutinės sąnaudos vieno keleivio pervežimui dar padidės ir gausi tą pačią nuostolingą situaciją tik dar ir be tos dabar sukuriamos naudos visuomenei.
              Got sun in my face, sleeping rough on the road

              Comment


                Parašė sknts Rodyti pranešimą
                Vistiek traukinių bilietai, palyginti su autobusu, dažniausiai pigesni.
                Autobusu: Panevėžys - Šiauliai = 17-19 LT
                Kupiškis - Panevėžys = 11,5 LT
                Traukiniu: Panevėžys - Šiauliai = 13 LT
                Kupiškis - Panevėžys = 9 LT
                Ne visur.
                Kaunas-Palemonas
                39 maršruto miestinu autobusu 1 Lt 80 ct
                traukiniu 3 klasė 2 Lt 40 ct
                mikriuku(maršrutiniu taksi) 2 Lt 50 ct
                traukiniu 2 klasė (dviaukščiu) 2 Lt 70 ct
                Marijampolė-Kazlų Rūda
                autobusu 8:10; 10:00;19:40h 5,-Lt (iš K.Rūdos-7:00;9:00;19:30h)
                traukiniu 5 Lt 40 ct
                Taip pat autobusu pigiau kainuoja iš Kauno į Jonavą.

                O aukštas traukinio bilietų kainas (kurios dar kartą pabrėžiu - aukštos santykinai, tiek kad keleivius verčia susilaikyti nuo nebūtiniausių kelionių) realiomis vadina turintys LG pažymėjimus, kurie galioja vietoje traukinio bilieto (taigi, važinėjantys nemokamai).
                Paskutinis taisė Vitas; 2010.10.26, 16:41.

                Comment


                  Parašė Berliner Rodyti pranešimą
                  Radau įdomios informacijos kainų komisijos pateiktoje 2009 metų veiklos ataskaitoje:

                  Atvaizdas


                  Kaip matyti iš šio grafiko, vidutinės vieno keleivių kilometro vežimo sąnaudos 2009 m. buvo 0,83 Lt. Netgi ta nustatyta maksimali kaina nepadengtų tokių sąnaudų! Vėlgi, kalbėti apie nepagrįstai užkeltas kainas yra tiesiog absurdiška.
                  Nu ir kas, ką tai įrodo? O gi nieko.

                  Didelę dalį tų "sąnaudų" sudaro fiksuotos išlaidos, kurios nepriklauso nuo keleivių skaičiaus. Sumažinkite reisų skaičių dvigubai, ir "sąnaudos" irgi padidės beveik dvigubai. Pabėgiai pūna nepriklausomai nuo to, ar keleivių 10, ar milijonas. Tuščias traukinys naudoja kuro ne ką mažiau, nei toks pat pilnas traukinys.

                  Tos "vidutinės sąnaudos" rodo tik vieną dalyką - neefektyvią veiklą.

                  Ir galiausiai (jau ne kartą sakyta, bet gal nepakenks pasikartot), mes nežinome, kaip tos "keleivių vežimo sąnaudos" yra apskaičiuojamos, t.y. kokios išlaidos čia yra priskirtos.

                  Comment


                    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                    Ne visur.
                    Kaunas-Palemonas
                    39 maršruto meistinu autobusu 1 Lt 80 ct
                    traukiniu 3 klasė 2 Lt 40 ct
                    mikriuku(maršrutiniu taksi) 2 Lt 50 ct
                    traukiniu 2 klasė (dviaukščiu) 2 Lt 70 ct
                    Marijampolė-Kazlų Rūda
                    autobusu 8:10; 10:00;19:40h 5,-Lt (iš K.Rūdos-7:00;9:00;19:30h)
                    traukiniu 5 Lt 40 ct
                    Taip pat autobusu pigiau kainuoja iš Kauno į Jonavą.
                    Manau, kad neverta lyginti traukinio kainų su miesto transportu, kuriame kaina nepriklauso nuo važiuojamo atstumo. Todėl tavo parašymas beveik ne į temą. Tikrai yra ruožų, kuriuose pigiau keliauti autobusu. Bet tai daugiau išimtys, o ne taisyklė.

                    Comment


                      Parašė sknts Rodyti pranešimą
                      Manau, kad neverta lyginti traukinio kainų su miesto transportu, kuriame kaina nepriklauso nuo važiuojamo atstumo. Todėl tavo parašymas beveik ne į temą. Tikrai yra ruožų, kuriuose pigiau keliauti autobusu. Bet tai daugiau išimtys, o ne taisyklė.
                      Manau, kad lyginti galima viską, o paskui reikalingi/nereikalingi duomenys atsisijoja...
                      Traukinio bilieto kaina tarp mieste esančių stočių ir stotelių į miesto autobuso bilietų kainą orientuotis turėtų. Ir čia būtų labai įdomūs palyginimai iš Rygos, nes ten elektrinių traukinių stotelių yra daug. Vilniuje mažiau, bet yra: Naujoji Vilnia-Pavilnys-Vilnius-Paneriai, Kaune Kaunas-Amaliai-Palemonas.
                      P.S.: nuo temos "keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliai" nukrypimą padaręs nesijaučiu, ir nedidelis nukrypimas vardan įdomumo kartais tinka, bent jau tragedijos nepadaro; bet jei kam nepatinka - nerašinėti galėčiau...

                      Mintis tęsiu pasinaudodamas forumo funkcija "Taisyti".
                      O autobusų (nesvarbu - miesto, priemiesčio ar tarpmiestinių) ir traukinių kainas temoje "keleivių vežimas" lyginti niekas nedraudžia.
                      Kaunas-Mauručiai 102 maršruto mikriuku 3 Lt 50 ct, traukiniu 4 Lt 30 ct
                      Kaunas-Jonava tarpmiestiniu autobusu 7 litai, traukiniu 8 Lt 90 ct .
                      Vienodos bilietų kainos būdingos ne tik miesto autobusuose. Iš sovietmečio paveldėtas zoninis tarifas (kada traukinio bilieto kaina kartais būdavo vienoda net į tris stotis ar stoteles) ilgokai laikėsi geležinkeliu iš Kauno į Jūrę ir Kazlų Rūdą. Kelis kartus ją skirtingą padaryti privertė Jūrės sodininkų laiškai su reikalavimais "neimti mokesčio už tarpstotį Jūrė-Kazlų Rūda, kurio jie nenuvažiuoja".
                      Miesto autobuso maršruto išėjimas į užmiestį - ne naujiena bet kuriame Lietuvos mieste. Kaune nuostabos nekelia 18 maršrutas iki LŽŪU, 23 Domeikava-Rokai. Įdomiau gana toli už miesto ribų išeinantys autobusų maršrutai Nr 6 (iki Garliavos pabaigos), atskiri 18 maršruto reisai iki Tabariškių (Ringaudų pabaiga), 29 iki Karmėlavos oro uosto, 46 iki Žiegždrių arba Šlienavos. Toli nuo Kauno jie nuveža už miestietišką kainą 1 Lt 80 ct.
                      Paskutinis taisė Vitas; 2010.10.27, 09:55. Priežastis: Papildymas

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Tai gerai. Kauno - Vilniaus autobusus reikia likviduoti, paliekant tik per Kauną važiuojančius autobusus ir vieną kitą stojantį visose automagistralės stotelėse kaimiečių pavežimui. Vilnius - Visaginas 2/3 autobusų užraukti, paleisti visus traukinius iki Turmanto. Likviduoti dalį priemiestinių autobusus į Keną. Ir traukinių maršrutau bus beveik auksiniai. Latvijoje taip ir padaryta, o pas mus žaidžiama laisva rinka.
                        Labai nebloga idėja, bet manau šiai idėjai nėra lemta išsipildyti, nes tai yra naudinga LG, ir atimamas kąsnis iš vežėjų, kurie savo klientus veža autobusais.

                        Comment


                          Parašė Grillz Rodyti pranešimą
                          Labai nebloga idėja, bet manau šiai idėjai nėra lemta išsipildyti, nes tai yra naudinga LG, ir atimamas kąsnis iš vežėjų, kurie savo klientus veža autobusais.
                          Tai nenaudinga LG, nes šitaip padarius, nebegaliotų standartinė atmazkė dėl nuostolingumo.

                          Comment


                            Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                            Tikrai niekas šio įstatymo nepažeidinėja Minėtoje sistemoje išlieka tik socialiai remtino piliečio pažymėjimo numeris. Tam, kad galėtumei sužinoti tapatybę, būtina dar kreiptis į Sodrą ar mokymo įstaigą Šia galimybe dažniausiai naudojasi tik policija, atlikdama ikiteisminius tyrimus.
                            Ši sistema turi sąsajas su finansų apskaitos sistema, taip vadinamu SAP-u. Kadangi soc. remtiniems piliečiams nuolaidas suteikia ne LG, o valstybė, važiavimo traukiniais apskaita turi būti labai tiksli, kad valstybės institucijos suteiktų malonę ir kompensuotų minėtiems piliečiams suteiktas nuolaidas.
                            Tai vis dėlto valstybė apmoka bilietų nuolaidų kompensacijas. O juk visą laiką forume buvo teigiama, kad neapmoka ir viską dengia LG.

                            Comment


                              Valstybė apmoka nepasiimdama dividentų.

                              Comment


                                Ogi štai kokią įdomią informaciją aptikau https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...PP=notices.asp

                                Yapč pasinagrinėkite prisegtą dokumentą. Oj kaip įdomu, kuri PR'o ir reklamos įmonė laimės viešinimo konkursą...

                                Bet dabar galvoju, kas sudarinėjo konkurso reikalavimus, ypač spaudos reklamai:
                                - spaudos reklama (dienraščiai, savaitraščiai, žurnalai ir kita, kur bus platinama reklama, turi apimti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių regionus, t.y.vieno pavadinimo leidinys turi būti platinamas visuose regionuose).
                                Nu kas iš to - pagal tai spaudos reklamos nebus studentiškuose laikraščiuose, vietos spaudoje (o pagrindiniai keleiviai ir yra studentai bei vyresnio amžiaus žmonės). Mažesniuose miestuose mažai kas skaito tą Lietuvos rytą (išskyrus šeštadienio nr.).
                                Bet kam aš čia pilstau šitus pasamprotavimus
                                Paskutinis taisė 2Pack; 2010.11.05, 22:47.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Valstybė apmoka nepasiimdama dividentų.
                                  Pasidomėk, ar tikrai valstybė tų dividentų nepasiėmė.. (turiu omenyje už 2009 m.)

                                  Comment


                                    Grasino pasiimti. Bet lyg ir nepasiėmė, kaip eilę metų iki tol.

                                    Comment


                                      kažkaip nepastebėjau, kad būtų kas apie šitą LG reklamą užsiminęs:
                                      http://www.alfa.lt/video/?agid=2&aci...&showID=217151

                                      Comment


                                        Parašė sig Rodyti pranešimą
                                        kažkaip nepastebėjau, kad būtų kas apie šitą LG reklamą užsiminęs:
                                        http://www.alfa.lt/video/?agid=2&aci...&showID=217151
                                        Buvo, ir nemažai rašyta.

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Grasino pasiimti. Bet lyg ir nepasiėmė, kaip eilę metų iki tol.
                                          Kiek žinoma - nepasiėmė visko iš kart, išskaidė dalimis, pagal grafiką ima.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X