Konkurencijos tarnyba tegul pasidomi "Kautra". Ar tik greitai nepradės užimti dominuojančios padėties tarpmiesčio pervežimuose?
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliais
Collapse
X
-
Labai prastas rašinys. Bent jau kažką iš LG gerbiamas Gabartas būtų, o dabar - kur koja, kur ranka. Net nelabai supratau, kokia pagrindinė straipsnio mintis. Užsakytas straipsnis ir tiek. Įdomu tai, akd jis pasirodė tada, kai LG vežamų keleivių skaičius stabilizavosi, o tarptautiniuose maršrutuose netgi didėja...
Comment
-
Parašė Sovijus Rodyti pranešimąPrieš tvirtinant naują biudžetą valstybės TOKS ir KAUTRA sukruto - nori pašalinti iš rinkos LG, likti pagrindiniais keleivių vežėjais. O konkurencija tikrai nemenka - Vilnius-Kaunas, Šiauliai-Klaipėda, atkurtas Šiauliai-Kaunas (sekmadieniais autobusai būdavo perkimšti) maršrutai.
Parašė Al1 Rodyti pranešimąKonkurencijos tarnyba tegul pasidomi "Kautra". Ar tik greitai nepradės užimti dominuojančios padėties tarpmiesčio pervežimuose?
Comment
-
TOKS'o maršrutai ne ką daugiau dubliuojasi su LG nei "Kautros". Dubliavimasis praktiškai yra tik Vilniaus - Kauno ruože ir tik tarp šių miestų. Į Šiaulius autobusai važiuoja kitais keliais. Kaip ir į Klaipėdą. Tarp Klaipėdos ir Šiaulių "Kautra" visiškai nevažinėja. TOKS'as Pabradės, Švenčionių, Ignalinos, Visagino link irgi nevažinėja. TOKS'as Varėnon nevažiuoja. TOKS taip pat. Kaip ir Šalčininkų link. "Kautrai" labai kenkia LG traukiniai į Marijampolę (3 per dieną) ir Vilkaviškį, Kybartus. Ypač į Vilkaviškį. Traukinys juk važiuoja greičiau ir veža pigiau. Bet pamirštama, kad į miestą nusigauti reikia važiuoti miesto VT, o jo dar reikia ir palaukti, jis kainuoja. Taip kad traukinio privalumai nunyksta.
Comment
-
Parašė JohnKai kuriuose maršrutuose (pvz. Vilnius-Kaunas, Vilnius-Klaipėda, Vilnius-Šiauliai, Kaunas-Šiauliai) reiktų padaryti, kaip buvo padarę vokiečiai - išvis uždrausti keleivių vežimą tarpmiestiniais autobusais. Autobusų transportas liktų tik ten, iki kur neprivažiuoja traukiniai.
Comment
-
Arba žurnalistas žioplas, arba nupirktas. Labiausiai išryškintas maršrutas Vilnius-Kaunas, neva LG veža gerokai pigiau negu autobusai. Kažkodėl pamirštama, kad šiuo maršrutu važiuoja elektriniai traukiniai. Jau seniai žinoma, kad elektra varomas transportas (troleibusai, el. traukiniai, metro) perveža pigiau nei naftos produktais varomos TP, tačiau infrastruktūros įrengimas ir priežiūra beveik atsveria šį skirtumą. Dar, traukiniai važiuoja bėgiais, todėl mažesnė trintis nei padangos į asfaltą, ir tai taip pat sutaupo iki 20% kuro (lyginant TP svorius).
Yra kitų smulkmenų, kodėl traukinys yra patraukliau už autobusą: platesnė salono erdvė, mažiau siūbavimo, didesnis greitis, galimybė vežtis dviratį, pagaliau romantika. Žinoma, bilieto kaina taip pat ne paskutinėje vietoje.
O kas dėl nuostolių/valstybės dempingo, tai priežasčių ieškoma ne ten, kur jos yra.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
-
Parašė Hitas Rodyti pranešimąPro KaunąI'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Dar šiek tiek mazuto į liepsnas (liet. fleimą):
Pustuščių traukinių maršrutams – po 100 mln. Lt per metus
Klausimas, kaip vadinasi reiškinys, kiekvienais metais generuojantis po 100–150 mln. litų „minuso“, galėtų būti užduodamas bet kurios viktorinos superfinale.
Visos pretendentų spėlionės, kad tai stogus draskantis uraganas, pavasarinis ledonešis ar netramdomas gaisras nacionaliniame parke, – neteisingos. Palyginti su tokiu fenomenu, kaip viešoji paslauga „keleivių vežimas geležinkeliu“, visų gamtos stichijų padariniai yra beveik vaikiški praradimai.
...
Tačiau viskam yra ribos. „Lietuvos geležinkeliai“ jas akivaizdžiai peržengia, nes metai iš metų jų nuostoliai pervežant keleivius vietinio susisiekimo maršrutais yra didesni negu visų Lietuvos autobusų parkų pajamos (pernai jos siekė maždaug 100 mln. litų) kartu paėmus. Logikos čia nerasite nė su žiburiu“, – tikino „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Comment
-
Parašė r08n Rodyti pranešimąDar šiek tiek mazuto į liepsnas (liet. fleimą):
Pustuščių traukinių maršrutams – po 100 mln. Lt per metus
Comment
-
Nors esu už traukinius ir pats visada renkuosi traukinį vietoj autobuso, nelabai suprantu, kodėl taip visi sukritikavo tą straipsnį. Taip, jis šališkas, tačiau ten yra tiesos.
Pažiūrėkim į viską taip: autobusų kompanijos moka mokesčius, o valstybė už tuos pinigus dotuoja Lietuvos Geležinkelius, kurie ir yra pagrindiniai autobusų kompanijų konkurentai. Ar čia yra kokia nors ekonominė logika? Ne! Taip tik iškreipiama rinka ir nėra skatinamas efektyvumas. O kad LG, bent jau keleivių pervežime yra neefektyvūs, manau, visi sutiks.
Mano nuomone, visai neblogai būtų krovinių ir keleivių vežimą atskirti. Keleivių vežimo kompanija, kaip ir dabar, gautų valstybės dotacijas (apskritai turbūt neįmanoma įsivaizduoti šios srities be dotacijų), tačiau pirmas ir svarbiausias jos tikslas būtų pajamų didinimas ir veiklos sąnaudų mažinimas. Būtų daugiau skaidrumo ir aiškumo, nebebūtų situacijos, kad "mes lyg ir pelningi, bet nevisai".
Comment
-
Parašė Berliner Rodyti pranešimąPažiūrėkim į viską taip: autobusų kompanijos moka mokesčius, o valstybė už tuos pinigus dotuoja Lietuvos Geležinkelius, kurie ir yra pagrindiniai autobusų kompanijų konkurentai. Ar čia yra kokia nors ekonominė logika? Ne! Taip tik iškreipiama rinka ir nėra skatinamas efektyvumas. O kad LG, bent jau keleivių pervežime yra neefektyvūs, manau, visi sutiks.
Mano nuomone, visai neblogai būtų krovinių ir keleivių vežimą atskirti. Keleivių vežimo kompanija, kaip ir dabar, gautų valstybės dotacijas (apskritai turbūt neįmanoma įsivaizduoti šios srities be dotacijų), tačiau pirmas ir svarbiausias jos tikslas būtų pajamų didinimas ir veiklos sąnaudų mažinimas. Būtų daugiau skaidrumo ir aiškumo, nebebūtų situacijos, kad "mes lyg ir pelningi, bet nevisai".
Comment
-
Nieko naujo neopsakysiu, bet...
Valstybė keleivių traukiniais pervežimui skiria tik 5 mln. dotaciją - tokia LG versija.
Visi pamiršta, kad savivaldybių autobusų parkų kaip ir miestinių nuostolių dengia savivaldybės, o ten sumos susidaro nemenkos.
Didžiąją nuostolių darį sudaro minėti infrastruktūros mokesčiai. 1 metams 125 km ruožas 2 reisams į priekį ir atgal kainuoja apie 0,5 mln. (oficialus atsakymas iš LG ir SM). Paskaičiuokiet kiek susidaro per metus. Uždarius keleivinius LG pajamos nepadidėtų, nes infrastruktūros mokesčiai dengiami iš vidinių įmonės rezervų.
LG vienintelė transporto įmonė rūpinasi infrastruktūra pati. Negana akcizai už kurą nukeliauja į autokelių fondą. Autobusų parkai kelių netiesia ir neremontuoja, o kelių mokesčio arba nėra arba jis minimalus (tiksliai nepamenu). Jei autobusų parkai mokėtų realius infrastruktūros mokesčius turbūt aišku ir taip kas būtų.
Vienu žodžiu betvarkė su mūsų VT ir kol tai tęsis tos problemos ir toliau sėkmingai bus "sprendžiamos". Lietuva tuom ir unikali...
Comment
-
Dėmesio! Nuo 2010 m. rugsėjo 24 d. bilieto kaina įmonės „TOKS" autobuso maršrute Vilnius - Klaipėda kainuoja tik 45 litus.
Manau kad LG tai gali skaudžiai atsiliept...
Nepykit, jei nevisai čia parašiau tai
Ir nuvažiuoja greičiau autobusas, nei traukinys...Paskutinis taisė Tautvydas_R; 2010.10.05, 21:30.
Comment
Comment