Įdomu būtų pamatyti visą modelį ir palyginti su traukinių modeliu. Kodėl, net nepaisant esamos infrastruktūros, keleivių vežimas traukiniais visur nuostolingas? Švaistūnai šveicarai turbūt pila pinigus į keleivių vežimą traukiniais kaip į kiaurą rėtį.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliais
Collapse
X
-
Taip, Šveicarijoje keleivių pervežimuose šiek tiek daugiau nei 50 proc. sudaro dotacijos ir kitokios valstybės ar kantonų lėšos. Reikia turėti omenyje, kad čia tik apie valstybinius geležinkelius kalba. Privatininkai, ypač siaurieji, tikriausiai dar daugiau dotacijų gauna. Tiesioginės konkurencijos nėra, nes privatininkai valdo ir savo infrastruktūrą ir jokia kompanija nelenda į kitos maršrutus (nors kai kur (čia labiau apie 1435 mm vėžę) yra įvažiuojama ir į svetimą infrastruktūrą).
Iš kitos pusės, investuoja mažiau į automobilių kelius, nes jei tie keleiviai, kurie keliauja traukiniais, imtų smaukytis automobiliais, esamas kelių tinklas kolapsuotų nuo kamščių. Be to traukiniai 100 proc. elektriniai - ekologija. Beje, tokioje Šveicarijoje yra du stambus oro uostai - Ženevos ir Ciuricho. Bazelio yra bendras su Prancūzija ir įsikūręs abiejų šalių teritorijose (ant sienos), tačiau kol kas potencialo neatskleidė. Todėl vidiniai skrydžiai galimi tik tarp Ženevos ir Ciuricho.Paskutinis taisė Al1; 2022.10.15, 21:16.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ångstrom Rodyti pranešimąĮdomu būtų pamatyti visą modelį ir palyginti su traukinių modeliu. Kodėl, net nepaisant esamos infrastruktūros, keleivių vežimas traukiniais visur nuostolingas? Švaistūnai šveicarai turbūt pila pinigus į keleivių vežimą traukiniais kaip į kiaurą rėtį.
Comment
-
Gal nereikia čia tų "išganingų" privatininkų? Visur, kur jie yra, jie sėdi ant valdiškų dotacijų. Tai kodėl valstybė negali išlaikyti savo pačios kompanijos, o atiduoda pinigus privatininkams? Šveicarijos atvejis - kas kita. Ten tie privatininkai istoriškai susiklostė. Bet ir tai visame geležinkelių eksploatacijos laiko bėgyje valstybė perimdavo į savo rankas bankrutuojančias ir smulkias kompanijas, eksploatuojančias 1435 mm linijas. O ir tie privatininkai dar didelis klausimas, ar nėra valdomi valstybės paskirtų administratorių, nors formaliai tai privačios kompanijos...Paskutinis taisė Al1; 2022.10.16, 12:44.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąGal nereikia čia tų "išganingų" privatininkų? Visur, kur jie yra, jie sėdi ant valdiškų dotacijų. Tai kodėl valstybė negali išlaikyti savo pačios kompanijos, o atiduoda pinigus privatininkams? Šveicarijos atvejis - kas kita. Ten tie privatininkai istoriškai susiklostė. Bet ir tai visame geležinkelių eksploatacijos laiko bėgyje valstybė perimdavo į savo rankas bankrutuojančias ir smulkias kompanijas, eksploatuojančias 1435 mm linijas. O ir tie privatininkai dar didelis klausimas, ar nėra valdomi valstybės paskirtų administratorių, nors formaliai tai privačios kompanijos...
- 1 patinka
Comment
-
Privatininkas graibo grietinę ten, kur riebiausia. Be to greitieji geležinkeliai Italijoje konkuruoja su aviacija. Lietuvoje nėra nei vienos linijos, ir tokių keleivių srautų, kad būtų galima reali konkurencija. Valstybė nenori surasti pinigų net esamiems maršrutams išlaikyti. Kodėl ta vertinimo sistema nuleista (juk tai ne LTG ją sukūrė) iš viršaus. Tiesiog valstybė pasakė, kad nesirengia visų esamų geležinkelio maršrutų išlaikyti ir leido LTG pačiai nuspręsti, kur pjauti. Štai ir viskas.
Lietuvoje ne kažkokia pseudorinką kurti kaip su elektra, o pasiekti per penktmetį bent jau 20 proc. keleivių augimo viešajame tarpmiestiniame ir priemiestiniame transporte, neišskiriant nei geležinkelių, nei autobusų. Miesto VT - atskirai.Paskutinis taisė Al1; 2022.10.16, 19:16.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimąTiesa, abejoju, ar kas iš Radviliškio važiuoja traukiniu į Šiaulius ir tada į pramonės rajoną, nes reikėtų labai ilgai važiuoti. Lėtasis traukinys gana ilgai važiuoja (35 min. vs. 21 min. greitasis), pridėkim dar miesto autobusą.
Antras - Basasavičiaus / Žemaitės / Sodo / salyginai Pakruojo g plotas, kur be VT išstoties suprantamu greičiu nepateksi.
Lieka Rekyva, Zokniai ir visokios smulkios naujos gamybos (tipo Nuklonas, kelių įmonės ir smulkesni), bet iki jų prisikasti nuo GS užima laiko ir dažniausiai tampa tiesiog per brangi (laiko požiūriu) darbo vieta.
Bet, kaip teisingai pastebėjai, klausimas AR šie darbuotojai naudojasi geležinkeliu.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Ten yra 2 pramoninės teritorijos: Pramonės . Servbentų g. kuri gan nesunkiai pasiekiama pėsčiomis iš stoties (Stotis - Pramonės g. per Metalistų g- 2,5km, Išradėjų g. per Verduliukų g - 1,5 km). Niuansas tas, kad nuo geležinkelio stoties VT kaip ir nėra . Imant normalų ėjimo greitį, darbovietę nuo stoties galima pasiekti vidutiniškai per 30 min. Naudojantis VT, laikas bus panašus.
Antras - Basasavičiaus / Žemaitės / Sodo / salyginai Pakruojo g plotas, kur be VT išstoties suprantamu greičiu nepateksi.
Lieka Rekyva, Zokniai ir visokios smulkios naujos gamybos (tipo Nuklonas, kelių įmonės ir smulkesni), bet iki jų prisikasti nuo GS užima laiko ir dažniausiai tampa tiesiog per brangi (laiko požiūriu) darbo vieta.
Bet, kaip teisingai pastebėjai, klausimas AR šie darbuotojai naudojasi geležinkeliu.
Comment
-
Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą
Tai tu paaiškink, jei jau užsiminei
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Jei Šiauliai nebūtų tipiniai Šiauliai, galėtų vystyti patogų dviračių takų tinklą. Tiesiog kai nėra kamščių, nėra motyvacijos persėsti iš mašinos į viešąjį transportą ar ant dviračio. Negalintys vairuoti sumoka automobilio išlaikymo kainą savo sugaištamu laiku.
5 km ir per pervažiuoji visą miestą iš rytų į vakarus; 10 km - iš šiaurės į pietus. Ir net gali išvengti abiejų gatviu su intensyviu automobilių transportu.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąPrivatininkas graibo grietinę ten, kur riebiausia. Be to greitieji geležinkeliai Italijoje konkuruoja su aviacija. Lietuvoje nėra nei vienos linijos, ir tokių keleivių srautų, kad būtų galima reali konkurencija. Valstybė nenori surasti pinigų net esamiems maršrutams išlaikyti. Kodėl ta vertinimo sistema nuleista (juk tai ne LTG ją sukūrė) iš viršaus. Tiesiog valstybė pasakė, kad nesirengia visų esamų geležinkelio maršrutų išlaikyti ir leido LTG pačiai nuspręsti, kur pjauti. Štai ir viskas.
Lietuvoje ne kažkokia pseudorinką kurti kaip su elektra, o pasiekti per penktmetį bent jau 20 proc. keleivių augimo viešajame tarpmiestiniame ir priemiestiniame transporte, neišskiriant nei geležinkelių, nei autobusų. Miesto VT - atskirai.
Privatininkas graibo ten, kur pelninga. Valstybė, LTG ir visi kiti irgi turi skaičiuoti kaštus bei vadovautis panašiais principais. Yra kur naudingiau išleisti pinigus nei vežiojant 5 žmones traukiniu.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Na, kiek girdėjau, Italijoj yra gan sėkminga konkurencija tarp Trenitalia Frecciarossa ir privatininkų Italo. Privatininkai siūlo fainesnius traukinius, trijų klasių pasirinkimą (neva economy/business/first), kiek patrauklesnes kainas. Jei bėgių mokesčiai ir valstybės dotacijos vienodos tiem ir tiem, kodėl gi ne?
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Nes neekonomiška laikyti geležinkelį mažiems srautams. Tam yra autobusai. Dauguma čia pasisakančiųjų, kiek teko pasiskaityti, vertina ne iš ekonominės perspektyvos, o vedami, matomai, kažkokių emocinių argumentų.
Privatininkas graibo ten, kur pelninga. Valstybė, LTG ir visi kiti irgi turi skaičiuoti kaštus bei vadovautis panašiais principais. Yra kur naudingiau išleisti pinigus nei vežiojant 5 žmones traukiniu.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNe visur traukiniai taip važinėja, yra kur geras susisiekimas geležinkeliu yra ir kas valandą nuo ryto iki vakaro važiuojantys traukiniai. Autobusus tada reikia vis tiek priderinti. Autobusų priderinimas susiveda ne vien tik į grafiką, bet ir autobuso maršruto priderinimą. Gali būti, kas autobusai kursuoja kur kas tankiau, nei traukiniai, tačiau geležinkelio stotis yra atokiau ir nėra prasmės visais autobusų reisais užvažiuoti į gel. stotį, o tik kai kuriais.
Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą
Kodėl taip pigiai? Nejaugi oro uostų, lėktuvų išlaikymas ir aviacinis kuras tokie pigūs, lyginant su traukinkių infrastruktūra ir jos išlaikymu?
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Nes neekonomiška laikyti geležinkelį mažiems srautams. Tam yra autobusai. Dauguma čia pasisakančiųjų, kiek teko pasiskaityti, vertina ne iš ekonominės perspektyvos, o vedami, matomai, kažkokių emocinių argumentų.
Privatininkas graibo ten, kur pelninga. Valstybė, LTG ir visi kiti irgi turi skaičiuoti kaštus bei vadovautis panašiais principais. Yra kur naudingiau išleisti pinigus nei vežiojant 5 žmones traukiniu.
Ir vėl pasakojama ta pati nesąmonė - kaip socialinė paslauga privao būti pelninga.
Comment
-
Italo vaziuoja tik tarp didmiesciu kur daugiausiai paklausos (Lietuvos atveju tai butu kokia greitoji linija Varsuva-Kaunas-Vilnius-Ryga ar Vilnius-Klaipeda sezono metu). Susisiekimas tarp tokiu maziu miesteliu kaip Siauliai ar Mazeikiai, suprantama kaip viesoji paslauga ir aptarnaujama Trenitalia. Geri ir iperkami traukiniai ne tik sprendzia susisiekimo ar tarsos problema, bet ir efektyviausia kovos su skurdu priemone. Lietuvos atveju, daugiausiai darbo vietu yra didziausiuose miestuose, o didziausias nedarbas- mazesniuose miesteliuose, daugumai zmoniu per brangu pirkti automobili, draudimus ir degalus, kad vaziuotu i prastai apmokamaa darbo vietas ar per sunku vaziuoti letais, nereguliariais ir nedaznais autobusais, patogus susisiekimas traukiniais padetu sprest ir sias strukturinio nedarbo problemas
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimąShinkansen'as pelningas, o lokalius nepelningus susisiekimus remia vietinės valdzios. Todėl ir kėliau klausimą čia kažkada, ar Vilnius - Kaunas tikrai jau nepelninga, nes tada mažai šansų privačiam operatoriui ateiti.
Comment
-
Nebūtina leisti traukinio ten, kur pilnai pakanka autobuso (t.y. mažų miestelių žmones vežiot į didmiesčius). Traukinys skirtas didesniems srautams.
Shinkansen'o pelningumas priklauso nuo konkretaus Shinkansen'o. Vieniems komerciniai plotai labai esminis indėlis, kiti kaip Tokaido pelningi vien iš pervežimų.Paskutinis taisė ifl; 2022.10.18, 20:17.
Comment
Comment