Šiaip klausimas, ar nėra kai kurios intensyviau naudojamos linijos pelningos ar bent jau ant nulio? Japonijoje, Kinijoje tokių tikrai yra. Europoje manyčiau irgi. Klausimas, kaip atrodo, pavyzdžiui, Vilnius-Kaunas buhalteriniai balansai, neskaičiuojant kapitalo investicijų?
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliais
Collapse
X
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNeįmanoma. Tai nuostolinga veikla. O kodėl valstybė turėtų remti privatininką, jei yra savo įmonė? Visose šalyse geležinkeliai (keleiviniai pervežimai) yra subsidijuojami ir 90-100 proc. pervežimų atlieka valstybiniai geležinkeliai ar bent jau regioniniai, kurie priklauso regioninei valdžiai.
Geležinkelio linijos atsirado tuomet, kai prisireikė pervežti didelį pastovų krovinių srautą iš taško A į tašką B. Jo pamažu plėtojosi taip, kad tapo įmanoma pervežti ir iš taško A į taškus C ir D bei iš taško Ž į tašką O, nieko nežinant apie tarpinius taškus C ir E, Bet didelis krovinių srautas iš šios sistemos niekur nedingo. Keleiviių pervežimai bjaurūs tuo, kad krovinių srautas nedidelis, krovinys nepakenčia vėlavimo, jį reikia pervežti patogiai. Ir jei 6000 tonų traukinį iš taško A į tašką B užtenka išsiųsti du kartus per savaitę, keleivinis traukinys turėtų važiuoti bent kas valandą.
Kas pasikeitė nuo traukinių atsiradimo: atsirado smulkieji pervežimai autotransportu. Tiek keleivių, tiek krovinių, Autotransportas, nors ir nėra toks efektyvus energetiniu požiūriu, yra gerokai lankstesnis tiek maršrutų, tiek kiekio aspektu. Ir tai galioja tiek krovinių, tiek keleivių pervežime. Taigi, jei transporto rūšis negali patenkinti rinkos poreikių, gal ji turi natūraliai nunykti? Kas nor pasigedote tarpmiestinių diližanų? Ar pašto stočių tinklo, kur galima sušilti, pavalgyti ir pasiekeisti arklius?Paskutinis taisė ejs-ejs; 2022.07.18, 12:59.
Comment
-
Tai taip JAV ir atsitiko. Ir tame nieko gero. Smogas, kamščiai, neefektyvus resursų ir gamtinių išteklių švaistymas tiek kelių tinklui, tiek automobilių gamybai. O kur dar milžiniški naftos poreikiai ir iš to kylančios pasaulinio masto geopolitinės problemos.
Arklių transporto nunykimas natūralus, nes kokybinis ir kiekybinis šuolis tarp arklių ir traukinių milžiniškas, o tarp traukinių ir autotransporto nedidelis. Tuo labiau, kad valstybės nustojo deramai investuoti į geležinkelius ir pradėjo neproporcingai daug investuoti į autotransporto infrastruktūrą.
Tam, kad traukinys važiuotų bent kas valandą, Lietuvoje per mažai gyventojų, o ir tie patys per daug automobilizuoti. Vilniaus - Kauno ruože tai dar įmanoma, bet kitur - ne. Net autobusams jų nėra. Po koronos atsistatė gal tik 70-80 proc. tarpmiestinių maršrutų. "Transrevis" nustojo mikrobais vežti tarp Vilniaus ir Kauno bei į Alytų. Tarp Vilniaus ir Kauno iki koronos autobusai kursavo nuo ryto iki vakaro vidutiniškai kas 20-30 min. Dabar dvigubai rečiau. Užsilenkė ir nemažai kitų maršrutų, ypač provincijoje, kas yra labai blogai, nes Vilniaus - Kauno ruožas buvo perteklinis ir jam pakanka to, kas dabar kursuoja.Paskutinis taisė Al1; 2022.07.17, 08:06.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąKlausimas, kaip atrodo, pavyzdžiui, Vilnius-Kaunas buhalteriniai balansai, neskaičiuojant kapitalo investicijų?
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTai taip JAV ir atsitiko. Ir tame nieko gero. Smogas, kamščiai, neefektyvus resursų ir gamtinių išteklių švaistymas tiek kelių tinklui, tiek automobilių gamybai. O kur dar milžiniški naftos poreikiai ir iš to kylančios pasaulinio masto geopolitinės problemos.
Arklių transporto nunykimas natūralus, nes kokybinis ir kiekybinis šuolis tarp arklių ir traukinių milžiniškas, o tarp traukinių ir autotransporto nedidelis. Tuo labiau, kad valstybės nustojo deramai investuoti į geležinkelius ir pradėjo neproporcingai daug investuoti į autotransporto infrastruktūrą.
Tam, kad traukinys važiuotų bent kas valandą, Lietuvoje per mažai gyventojų, o ir tie patys per daug automobilizuoti. Vilniaus - Kauno ruože tai dar įmanoma, bet kitur - ne. Net autobusams jų nėra. Po koronos atsistatė gal tik 70-80 proc. tarpmiestinių maršrutų. "Transrevis" nustojo mikrobais vežti tarp Vilniaus ir Kauno bei į Alytų. Tarp Vilniaus ir Kauno iki koronos autobusai kursavo nuo ryto iki vakaro vidutiniškai kas 20-30 min. Dabar dvigubai rečiau. Užsilenkė ir nemažai kitų maršrutų, ypač provincijoje, kas yra labai blogai, nes Vilniaus - Kauno ruožas buvo perteklinis ir jam pakanka to, kas dabar kursuoja.
Dėl kiekybinio šuolio - nereikia užmiršti, jog tarp arkliu ir traukiniu Anglijoje buvo įsiterpusi kanalų sistema. Ir keleivių pervežimas geležinkeliu buvo ne tiek kiekybinis, kiek kokybinis šuolis. Jei lyginti kokybinius parametrus, tarpmiestinis kelevių pervežimas oro IR autotransportu yra sulyginamo dydžio šuolis.
Autotransportą greičiau paveikė vairuotojų trūkumas. Teko užpraeitą savaitgali puse ausies paklausyti firmos direktoriaus (už autobuso vairo) pasibėdavojimų.
- 1 patinka
Comment
-
JAV būtent automobiliai keleivių pevežimą įtakojo. Automobilių pramonė ten dešimtmečiais stumė propagandą ir papirkinėjo vietinę valdžią neinvestuoti į VT, pateikiant keliavimą visur nuosavu automobiliu kaip dalį american dream. Autobusai jav yra laikomi visiškų bedžių transportu ir ten tikimasi pastoviai sutikti benamių ir narkomanų. VT organizavimas ten irgi toks, savotiškas. Pabnadžiau Seattle paplanuoti kelione autobusu, tai pėsčiomis vos ne greičiau gautųsi, tik nesinori 3 valandas eiti. Važinėja ratais be jokio kamieninio pervežimo, nes tas skirtas tik privatiems automobiliams.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąJAV būtent automobiliai keleivių pevežimą įtakojo. Automobilių pramonė ten dešimtmečiais stumė propagandą ir papirkinėjo vietinę valdžią neinvestuoti į VT, pateikiant keliavimą visur nuosavu automobiliu kaip dalį american dream. Autobusai jav yra laikomi visiškų bedžių transportu ir ten tikimasi pastoviai sutikti benamių ir narkomanų. VT organizavimas ten irgi toks, savotiškas. Pabnadžiau Seattle paplanuoti kelione autobusu, tai pėsčiomis vos ne greičiau gautųsi, tik nesinori 3 valandas eiti. Važinėja ratais be jokio kamieninio pervežimo, nes tas skirtas tik privatiems automobiliams.
- JAV aplamai labai mažai kažko "valdiško" visuose sektoriuose, geležinkelis, traukinų kompanijos, vietomis net miestuose VT yra privatus.
- Ten labai daug demokratijos ir savivaldos. Važiuojant per iš pažiūros vientisą miestą paaiškėja, per 15min pervažiavai juos tris, kurie turi atskiras savivaldas su atskirais biudžetais (tai apima net tokius dalykus kaip policija). Kartu su aukščiau paminėta situacija įtakoti VT formavimą labai sudėtinga.
- Autobusuose bomžų ir narkomanų JAV sakyčiau mažiau nei pas mus, nes ten daug sunkiau patekti be bilieto, priešingai nei pas mus ar daug kur Europoj. Metro yra labiau populiarus tarp narkomanų ir bomžų, nes ten peršoki vartus ir gali visą parą neišlyst.
- VT situacija JAV labai skirtinga tarp miestų. Niujorke VT praktiškai visada yra greičiau už bet kokią kitą transporto priemonę ir netgi susisiekimas iš gretimos NJ valstijos yra patogesnis nei tarp daugumos Lietuviškų miestų ir priemiesčių. Čikagoj VT jau ženkliai prastesnis, jei gyveni toliau nuo metro linijos, bet čia jau veikia tai jog gyventojų tankis ten daug mažesnis.
Visumoj JAV tai ne automobilių pramonė daugiausiai įtakojo, o amerikietiškas gyvenimo būdas ir santvarka - noras gyventi suburbijoj, privatus kapitalas, pigus kuras ir demokratija - kuomet gali pakeisti valdžią kuri nenori leist tau gyvent suburbijoj ir apkrauna mokesčiais, kad susiaurintų gatves ir paleistų patogesnius autobusus bomžams.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė evil Rodyti pranešimą
Keletas pastebėjimų:
- JAV aplamai labai mažai kažko "valdiško" visuose sektoriuose, geležinkelis, traukinų kompanijos, vietomis net miestuose VT yra privatus.
- Ten labai daug demokratijos ir savivaldos. Važiuojant per iš pažiūros vientisą miestą paaiškėja, per 15min pervažiavai juos tris, kurie turi atskiras savivaldas su atskirais biudžetais (tai apima net tokius dalykus kaip policija). Kartu su aukščiau paminėta situacija įtakoti VT formavimą labai sudėtinga.
- Autobusuose bomžų ir narkomanų JAV sakyčiau mažiau nei pas mus, nes ten daug sunkiau patekti be bilieto, priešingai nei pas mus ar daug kur Europoj. Metro yra labiau populiarus tarp narkomanų ir bomžų, nes ten peršoki vartus ir gali visą parą neišlyst.
- VT situacija JAV labai skirtinga tarp miestų. Niujorke VT praktiškai visada yra greičiau už bet kokią kitą transporto priemonę ir netgi susisiekimas iš gretimos NJ valstijos yra patogesnis nei tarp daugumos Lietuviškų miestų ir priemiesčių. Čikagoj VT jau ženkliai prastesnis, jei gyveni toliau nuo metro linijos, bet čia jau veikia tai jog gyventojų tankis ten daug mažesnis.
Visumoj JAV tai ne automobilių pramonė daugiausiai įtakojo, o amerikietiškas gyvenimo būdas ir santvarka - noras gyventi suburbijoj, privatus kapitalas, pigus kuras ir demokratija - kuomet gali pakeisti valdžią kuri nenori leist tau gyvent suburbijoj ir apkrauna mokesčiais, kad susiaurintų gatves ir paleistų patogesnius autobusus bomžams.
- 1 patinka
Comment
-
Visa tai susiję, nes kol nebuvo automobilio, tol nebuvo miestų ekstensyvios plėtros ir išskydimo. Nes nebuvo kaip keliauti. Traukinių, priemiestinių tramvajų ar atsirandančių autobusų tinklas (jiems reikalingi įprasti keliai, kuriais gali ir automobiliai važiuoti) negalėjo užtikrinti tokios urbanizacijos, tik nuosavas automobilis.
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Sunku iš šios balos pusės spręsti, bet panašiau jog USA traukinius permušė ne tiek automobiliai, kiek autobusai ir oro transportas. Europoje gyventojų tankis pasiskirtstęs vienodžiau, todėl visuomet atsiras ką vežti geležinkeliu.
Dėl kiekybinio šuolio - nereikia užmiršti, jog tarp arkliu ir traukiniu Anglijoje buvo įsiterpusi kanalų sistema. Ir keleivių pervežimas geležinkeliu buvo ne tiek kiekybinis, kiek kokybinis šuolis. Jei lyginti kokybinius parametrus, tarpmiestinis kelevių pervežimas oro IR autotransportu yra sulyginamo dydžio šuolis.
Autotransportą greičiau paveikė vairuotojų trūkumas. Teko užpraeitą savaitgali puse ausies paklausyti firmos direktoriaus (už autobuso vairo) pasibėdavojimų.
Dideliuose atstumuose geležinkeliai dar laikėsi kelis dešimtmečius, kol juos užmušė aviacija kažkur septintajame XX a. dešimtmetyje.
Comment
-
Parašė evil Rodyti pranešimą
Keletas pastebėjimų:
- JAV aplamai labai mažai kažko "valdiško" visuose sektoriuose, geležinkelis, traukinų kompanijos, vietomis net miestuose VT yra privatus.
- Ten labai daug demokratijos ir savivaldos. Važiuojant per iš pažiūros vientisą miestą paaiškėja, per 15min pervažiavai juos tris, kurie turi atskiras savivaldas su atskirais biudžetais (tai apima net tokius dalykus kaip policija). Kartu su aukščiau paminėta situacija įtakoti VT formavimą labai sudėtinga.
- Autobusuose bomžų ir narkomanų JAV sakyčiau mažiau nei pas mus, nes ten daug sunkiau patekti be bilieto, priešingai nei pas mus ar daug kur Europoj. Metro yra labiau populiarus tarp narkomanų ir bomžų, nes ten peršoki vartus ir gali visą parą neišlyst.
- VT situacija JAV labai skirtinga tarp miestų. Niujorke VT praktiškai visada yra greičiau už bet kokią kitą transporto priemonę ir netgi susisiekimas iš gretimos NJ valstijos yra patogesnis nei tarp daugumos Lietuviškų miestų ir priemiesčių. Čikagoj VT jau ženkliai prastesnis, jei gyveni toliau nuo metro linijos, bet čia jau veikia tai jog gyventojų tankis ten daug mažesnis.
Visumoj JAV tai ne automobilių pramonė daugiausiai įtakojo, o amerikietiškas gyvenimo būdas ir santvarka - noras gyventi suburbijoj, privatus kapitalas, pigus kuras ir demokratija - kuomet gali pakeisti valdžią kuri nenori leist tau gyvent suburbijoj ir apkrauna mokesčiais, kad susiaurintų gatves ir paleistų patogesnius autobusus bomžams.
- 2 patinka
Comment
-
Prarandamus krovinius pakeis keleiviai?
https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...eiviai-1089393
Netekus Baltarusijos tranzito krovinių Lietuvoje rengiama studija, kurios tikslas suaktyvinti keleivių judėjimą tiek geležinkeliais, tiek per Klaipėdos uostą.
<...>
Atliekant Lietuvos tolimojo susisiekimo studiją siekiama išsiaiškinti ir tai, kaip keleivių vežimas tiek tolimojo maršruto autobusais, tiek geležinkeliais dera su oro uostų lėktuvų grafikais, Klaipėdos jūrų uosto keleivių terminalo laivų atplaukimo laiku.
<...>
Yra idėjų keleivinius geležinkelio maršrutus atvesti ir iki naujosios „Smiltynės perkėlos“. Tai padaryti nebūtų sudėtinga, nes šalia yra į uostą vedančios geležinkelio linijos. Reikėtų tiek prie Centrinio Klaipėdos terminalo, kur atplaukia ir jūrų keltai, tiek prie naujosios „Smiltynės perkėlos“ įrengti nedideles geležinkelio stoteles.
Vizija: traukiniais keleiviai galėtų važiuoti ir į Centrinio Klaipėdos terminalo prieplauką šalia kurios yra geležinkelio bėgiai. V. Matučio nuotr.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimą
2. Ar bus svarstoma apie persėdimą traukinys-traukinys, o ne tik apie traukinys-keltas?
Tolimojo susisiekimo srityje Lietuvoje – nearti dirvonai. Absoliučiai nieko nedaryta. Galima būtų rašyti ir rašyti pasiūlymus.
Pigu
Autobusas Palemonas-Kauno oro uostas, suderintas su traukiniu iš/į Vilnių.
Mažesnių miestų autobusų priderinimas prie traukinių ir bilietų suderinimas
Dviračių stoginės, geresnės stotelių stoginės
Vidutiniška
Traukinių stotelė ties Žarijų g. Vilniuje
Vilkpėdės stotelė ties Tūkstantmečio gatve
Amalių stotelė Kaune
Kaunas-1 stotelė
Papildomi reisai ryte/vakare
Brangu
Geležinkelis į Palangą, Druskininkus
100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 6 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
1. Įdomu, ar toj studijoj nors žodis bus apie integruotąjį taktinį tvarkaraštį ir suderintus persėdimus? Apie paros laiką, kai autobusų kursavimas užtikrinamas minimaliu intervalu (pvz. tarp visų didžiųjų miestų 6-20 val., vėliausias išvykimas ne anksčiau kaip 20:00?). Tam reikėtų vieningos sistemos (informacija+bilietai+tvarkaraščiai) sukūrimo.
2. Ar bus svarstoma apie persėdimą traukinys-traukinys, o ne tik apie traukinys-keltas?
Tolimojo susisiekimo srityje Lietuvoje – nearti dirvonai. Absoliučiai nieko nedaryta. Galima būtų rašyti ir rašyti pasiūlymus.
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
1. Įdomu, ar toj studijoj nors žodis bus apie integruotąjį taktinį tvarkaraštį ir suderintus persėdimus? Apie paros laiką, kai autobusų kursavimas užtikrinamas minimaliu intervalu (pvz. tarp visų didžiųjų miestų 6-20 val., vėliausias išvykimas ne anksčiau kaip 20:00?). Tam reikėtų vieningos sistemos (informacija+bilietai+tvarkaraščiai) sukūrimo.
2. Ar bus svarstoma apie persėdimą traukinys-traukinys, o ne tik apie traukinys-keltas?
Tolimojo susisiekimo srityje Lietuvoje – nearti dirvonai. Absoliučiai nieko nedaryta. Galima būtų rašyti ir rašyti pasiūlymus.
Pigu
Autobusas Palemonas-Kauno oro uostas, suderintas su traukiniu iš/į Vilnių.
Mažesnių miestų autobusų priderinimas prie traukinių ir bilietų suderinimas
Dviračių stoginės, geresnės stotelių stoginės
Vidutiniška
Traukinių stotelė ties Žarijų g. Vilniuje
Vilkpėdės stotelė ties Tūkstantmečio gatve
Amalių stotelė Kaune
Kaunas-1 stotelė
Papildomi reisai ryte/vakare
Brangu
Geležinkelis į Palangą, Druskininkus
-priemiestinių traukinių integracija į miestų bilietų sistemas
-į atskirus regionus orientuotos priemiestinių traukinių sistemos (kaip Anglijoje yra pvz. Northern, West Midlands, Greater Anglia etc.) ir/arba Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos S-Bahnai
-tolimųjų maršrutų važiavimas ne tik iki centrinės stoties bet, Varšuvos ar Gdansko pavyzdžiu, iki kito miesto galo. Vilnius-Klaipėda turėtų važiuoti iki Naujosios Vilnios (Vilniaus Rytinė), arba, jei kada nors geopolitinė situacija pasikeis, Vilnius-Minskas važiuotų iki Panerių (Vilniaus Vakarinė) ar gal net Lentvario
-Vilnius-Klaipėda naktinis maršrutas bent jau vasaros sezono metu
-traukinių sugražinimas į Utenos, Šalčininkų, Kauno-Jonavos, Šeštokų, Alytaus, Rokiškio, Pagėgių-Tauragės linijas
-Kretingos-Skuodo linijos atstatymas
Deja, klasikinis atsakymas visada bus "nėra pinigų/keleivių"... Šiaip neblogai pasijuokiau perskaitęs sakinį apie "pažangų transportą".Paskutinis taisė Elis; 2022.08.08, 22:54.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Elis Rodyti pranešimą-tolimųjų maršrutų važiavimas ne tik iki centrinės stoties bet, Varšuvos ar Gdansko pavyzdžiu, iki kito miesto galo. Vilnius-Klaipėda turėtų važiuoti iki Naujosios Vilnios (Vilniaus Rytinė), arba, jei kada nors geopolitinė situacija pasikeis, Vilnius-Minskas važiuotų iki Panerių (Vilniaus Vakarinė) ar gal net Lentvario
Kai kurie tarpmiestiniai maršrutai važiuoja "giliau", bet tikrai ne visi. Gdynia - Glowna yra persėdimo taškas į daugelį šiaurinių linijų, pasiekiama iš Gdansk SKM traukiniais.
Vilnius neturi tiek kelevių "paskirčių", kad būtų prasmė varyti traukinius iki Naujosios Vilnios ar pvz Panerių. Nebent pasikeistų keleivinių vagonu depo vieta, tuomet be papildomų sąnaudų galima tęsti maršrutą iki jo vartų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Patikslinu dėl Gdansk - Gdynia:
Kai kurie tarpmiestiniai maršrutai važiuoja "giliau", bet tikrai ne visi. Gdynia - Glowna yra persėdimo taškas į daugelį šiaurinių linijų, pasiekiama iš Gdansk SKM traukiniais.
Vilnius neturi tiek kelevių "paskirčių", kad būtų prasmė varyti traukinius iki Naujosios Vilnios ar pvz Panerių. Nebent pasikeistų keleivinių vagonu depo vieta, tuomet be papildomų sąnaudų galima tęsti maršrutą iki jo vartų.
Comment
Comment