Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    O tai - tiesioginė pasekmė to fakto, kad LG ilgą laiką nesilaiko viešųjų pirkimų įstatymo ir nemoka planuoti.
    Aš neginsiu LG, kad pas juos su planavimu viskas geras. Nemanau. Bet yra objektyvūs dalykai ir visko suplanuoti iki paskutinio mažmožio neįmanoma. Čia ne konvejerinė gamyba, kur galima viską suplanuoti.
    Dar kartą kartoju - viešųjų pirkimų įstatymas nepagreitina pirkimo, o jį tik sulėtina, sukuria papildomų biurokratinių kliūčių ir išlaidų. Norėjo kaip geriau, o gavosi kaip visada... Tiksliau, korupciją viešųjų pirkimų įstatymas niekaip nepanaikino, o smulkesniems pirkimams, kur korupcijai dėl per mažų sumų, vietos nėra, tik pailgino, užbiurokratino...

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Mažos vertės (<3k € be PVM) pirkimas be sutarties įvyksta per dieną, su sutartimi (<158k €) - 2-3 savaitės. Ir vis tai pagal viešųjų pirkimų procedūras. Lygiai tiek pat privačiame sektoriuje vyksta derybos ir sutarties derinimas, taip kad LG nėra iškirtinis subjektas.

    Kad nereiktų gadinti teismų durų, reikia tinkamai parengti specifikacijas.
    Neįvyksta per vieną dieną. Nes didelėje įmonėje visada reikia suderinti krūvą leidimų ir surinkti parašus. Tai užtrunka. Po to prekės niekas neduos, kol nebus atliktas apmokėjimas (nebent yra sutartis, bet dėl vienetinio pirkimo tokios sutarties nepasirašoma), o didelėje įmonėje jis vyksta 1-2 dienas, nes buhalterių jei nepatepsi, tai jos sąskaitas apdoros ir mokėjimus atliks iš eilės, o didelėje įmonėje jų daug buhalterijai atnešama.
    Pirkimas vyksta 2-3 savaites, o gautą detalė galima sumontuoti ir suremontuoti įrangą per 2-3 dienas. Va tau ir darbo efektyvumas. Tai iš kur jis bus, jei biurokratija užima 10 kartu daugiau laiko... Čia neskaitant to, kad sumokėjus pinigus dar gali tekti laukti kelias savaites, kol bus pristatyta prekė, kuri sandėliuose neguli, ar ją reikia iš toli atgabenti...
    Privačiame sektoriuje daugumą tokių smulkių pirkimų galima išspręsti per dieną, telefonu, be krūvos popierių ir derinimų. Stambesniems, aišku, reikia daugiau laiko. Bet irgi, jei yra žinomas tiekėjas ir perkama tai, kas turi būti perkama, tai neieškoma butaforinių kitų tiekėjų ir neskelbiamas joks konkursas. Todėl nupirkti irgi galima per kelias dienas. Taip, prekės pristatymas gali užtrukti ilgiau, bet jis bet kokiu atveju bus.

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    Priešpaskutinė apžiūra prieš remontą ir skirta tam, kad išsiaiškinti ką reiks keisti remonto metu. Ne paukščiukų dėliojimui.
    Tik teorijoje, o praktikoje visko neišsiaiškinsi. Galiausiai yra gedimai, kurie įvyksta staiga, ar kokios nors nedidelės avarijos, techniniai įvykiai, kurių nenumatysi niekaip, nebent ekstrasensai netyčia atspėtų...

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    Dėl unikalumo, leiskite nesutikti.
    Tuomet ir kiekvienas automobilis yra unikalus gaminys, ką paneigia atsarginų dalių rinka.
    Šiaip jau, apie 95% pastato inžinerinių sistemų surenkama iš tipinių gaminių. Nesileidžiant iki 'raw material', kiekvienas pastatas yra unikaliu būdu surinktas iš didžiaja dalimi tipinių gaminių.Taip pat ir automobilis ar traukinys - unikalus surinkimo būdas nedaro traukinio unikaliu, tai yra tipinis gaminys (sertifikavimas ir pan) su surinkimo variacijomis.

    Kitas momentas, kad turint labai riboto dydžio parką ko gero nėra įmanoma statistiškai nustatyti ką reiks keisti ir atitinkamai planuoti pirkimus. Bet galima daryti elementariai: "Konkursas YYYY atsarginių dalių tiekimui", galioja 2-3 metus. Einamsios - pagal sąrašą, mažiau einamos - gamintojo kaina + 15%. Analogiškai suknistoms kancprekėms ar kompams.
    Automobilių išleidžiama tūkstančiais, dešimtimis tūkstančių to paties modelio vienetų. O traukinių serijos gaminamos gerai, jei šimtais. O dažnai tik dešimtimis ar vienetais... Tai aišku, kad kuo mažiau, tuo unikaliau...
    Pastatai tai ne automobiliai. Ir tai pabandyk pakeisti langą - teks laukti kelias savaites, kol pagamins, nes pastatų langai šiais laikais nedaromi pagal standartinius matmenis ir kt.
    Taigi aš dar kartą kartoju, kad einamam remontui einamoms medžiagoms ir detalėms galima sudaryti sutartį, bet jei sugenda koks nors mazgas ar dalis, kuri nepapuola į šitą kategoriją, tai pirkimui reikia atskiro konkurso. Galima sudaryti sutartį guoliams, žvakėms, tepalams, visokiems smulkiems davikliams, elektros įrangai smulkiai ir standartinei ir t.t. O jei sugedo traukinio hidraulinė pavarų dėžė. Iš kur ją paimsi greitai, jei reikia keisti visą?


    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Jie neatsako savo galva ir sės, jei reiks, vadovas. O čia aš matau eilinį norą nedirbti savo darbo.
    Nesės vadovas, sės viešųjų pirkimų skyriaus ar departamento vadovas. Žemesnio rango viršininkai irgi neša asmeninę atsakomybę už jam patikėto darbo sritį. Taip, jei bus įrodyta, kad įmones vadovas spaudė ir vertė viešųjų pirkimų skyriaus vadovą pažeisti viešųjų pirkimų procedūras ir t.t., tai tada bus baudžiamas ir jis. Bet ar matyta, kad labai didelėje įmonėje vadovas kada nors būtų nubaustas? Ne, sėda visokie buhalteriai ir žemesni viršininkai...

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Tai dėl gešefto, kaip suprantu, neprieštarauji. Tai kodėl aš turėčiau šį gešeftą ir kažkieno tingūjimą dirbti apmokėti savo pinigais?
    Tai paklausk, kodėl aplamai imami kyšiai, daromos machinacijos, otkatai ir kt.? Taip, tai yra, deja.

    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    Tai, kas išdėstyta aukščiau - totalus bardakas ir absoliučiai jokios kontrolės. Sutvarkius procesus, pasirodytų kad ir keleivių vežimas nėra nuostolingas.
    Sulauksit jūs kada nors normalaus audito ...
    Parodyk nors vieną šalį, kur keleivių vežimas geležinkeliais pelningas? Galbūt egzistuoja atskiri pelningi maršrutai, bet visumoje jis yra nuostolingas. Bet valstybė geležinkelius remia, nes taip pigiau, nei tiesti tūkstančius km 8 juostų automobilių kelių, dusti ir gaišti laiką kamščiuose ir t.t.
    Sutvarkius procesą galima tik kažkiek sumažinti nuostolius, o pelnas - tai pasakų sritis.
    Paskutinis taisė Al1; 2021.06.22, 10:30.

    Comment


      Parašė udrius Rodyti pranešimą
      Turbūt nelabai supranti esmės. Pesą traukinius ir tiekiamąsias dalis gali duoti tik PESA. Nes tai sertifikacija, autorinės teisės ir pan. Joks kaimo jurgis detalių neištekins ar neišlies.
      Nebūtinai gamina pati PESA, bet PESA techninėje specifikacijoje nurodo, kad guolius gamina tokia įmonė, lemputes - tokia ir t.t.

      Comment


        Pagridninė priežastis, kodėl trūksta bilietų - LG nupirko per mažai Pesų Klaipėdos maršrutui, o turimus vagonus su lokomotyvais vengia naudoti daliai reisų, naudoja tik kai kuriems ir tai tuo pačiu reisu gali važiuoti ir Pesa, ir vagonai... Suprantama, kad komforto lygis ne tas, bet ir nereikia tuo pačius reisu gainioti tai Pesos, tai vagonų su lokomotyvu. Reikia griežtai pririšti prie tam tikros poros ir viskas. Tada keleiviams bus aišku, ko tikėtis. Arba reisą laikyti nuolat aptarnaujamu vagonais su lokomotyvu, atitinkamas kelionės laikas ir bilieto kaina, ir klasė. Bet jei yra galimybė, galima leisti ir Pesas. Tačiau ne atvirkščiai.

        Comment


          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
          Nebūtinai gamina pati PESA, bet PESA techninėje specifikacijoje nurodo, kad guolius gamina tokia įmonė, lemputes - tokia ir t.t.
          Kaip suprantu A|1, didesnė problema yra mažaserijinės gamybos detalės pvz kokie paneliai prie durų, pačios durys, langai ar pan.
          Bet irgi, norint galima surasti išeitį kad ir nereiktu organizuoti feikinio konkurso, ir VPĮ nebūtų pažeistas.

          Comment


            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
            Kaip suprantu A|1, didesnė problema yra mažaserijinės gamybos detalės pvz kokie paneliai prie durų, pačios durys, langai ar pan.
            Bet irgi, norint galima surasti išeitį kad ir nereiktu organizuoti feikinio konkurso, ir VPĮ nebūtų pažeistas.
            Problema dažnai yra ir su serijinėmis detalėmis, nes vienintelis gamintojas pasaulyje jas pradėda gaminti tik pasirašius sutartį, t.y. gali pradėti gaminti rytoj, o gali tik po kokių 8 mėnesių.

            Comment


              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Problema dažnai yra ir su serijinėmis detalėmis, nes vienintelis gamintojas pasaulyje jas pradėda gaminti tik pasirašius sutartį, t.y. gali pradėti gaminti rytoj, o gali tik po kokių 8 mėnesių.
              Kas tai per gamintojas? Jis visiem traukiniam gamina, ar tik Pesom?

              Comment


                Parašė Gator Rodyti pranešimą
                Kas tai per gamintojas?
                Pasakysiu taip - vakaruose.
                Parašė Gator Rodyti pranešimą
                Jis visiem traukiniam gamina, ar tik Pesom?
                Ne, ne tik geležinkeliams.

                Comment


                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                  Pasakysiu taip - vakaruose.
                  Ne, ne tik geležinkeliams.
                  Vienintelė gamina detales visiems pasaulio geležinkeliams?

                  Juolab, kad ir pavadinimo nesakai, jei vienintelė pasaulyje gamintų detales tai visi ją žinotų ir nebūtų nė menkiausios prasmės atvirai nesakyt pavadinimo.

                  Kažkas čia neskamba realiai.

                  Comment


                    Parašė Gator Rodyti pranešimą
                    Vienintelė gamina detales visiems pasaulio geležinkeliams?
                    Ne vienintelis, bet PESA leidžia montuoti tik šito gamintojo produkciją (kai kurias detales leidžia 2-3 gamintojų, kai kurias detales - kokio nori).

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      Ne vienintelis, bet PESA leidžia montuoti tik šito gamintojo produkciją (kai kurias detales leidžia 2-3 gamintojų, kai kurias detales - kokio nori).
                      O koks dar "Pesa leidžia", jei garantinis pasibaigęs?

                      Comment


                        Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                        O koks dar "Pesa leidžia", jei garantinis pasibaigęs?
                        Aš ir kiti seni darbuotojai sakom tą patį, bet neseniai priimti sako "negalima". OK, traukiniai stovi ir laukia brangesnės detalės. O nebūtų viešųjų pirkimų - viskas būtų seniai nupirkta.
                        Paskutinis taisė Aleksio; 2021.06.23, 07:14.

                        Comment


                          Yra du variantai:
                          1. Tie neseniai priimti darbuotojai yra baltarankiai manageriai, popierių žiūrkės, nieko technikoje ir geležinkeliuose nesusigaudantys. Parašyta sutartyje - ir nors su galva sieną pramušinės, kito kelio neieškos.
                          2. Korupcionieriai profesionalai - per viešuosius pirkimus išspaus kuo didesnį otkatą.

                          Comment


                            Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                            O koks dar "Pesa leidžia", jei garantinis pasibaigęs?
                            Sertifikavimas.

                            Comment


                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Aš ir kiti seni darbuotojai sakom tą patį, bet neseniai priimti sako "negalima". OK, traukiniai stovi ir laukia brangesnės detalės. O nebūtų viešųjų pirkimų - viskas būtų seniai nupirkta.
                              Tiesiog per mažas ... kaip išversti "fleet"? Laivynas ?
                              Vienos detalės laukianti pesa pamažu pradėtu laukti kelių detaliu.

                              O šiaip, ta detalė absoliučiai neremontuojama ir neatstatoma?

                              Comment


                                Iš šalies labai keistai atrodo ši diskusija ir argumentai dėl ilgų viešųjų pirkimų procedūrų perkant detales. Tai juk galima išsikonkursuoti detalių (konkrečiai traukinių gamintojus, kad būtų galima kreiptis dėl viso spektro detalių) tiekėjus ir su jais pasirašyti ilgalaikes kelerių metų sutartis fiksuotai sumai, tarkim keliems šimtams tūkstančių arba keliems milijonams, priklausomai nuo pirkimų intensyvumo. Ir tada nebus jokių problemų dėl atskirų konkursų organizavimo ir laiko gaišimo.

                                Comment


                                  Taigi aš jau rašiau, kad taip ir daroma, bet absoliučiai visoms detalėms tas negalioja. Nes mes nežinome, kas tai per mazgai, ir detalės, kurios sugedo. Koks jų numatytas patikimumas ir eksploatacijos trukmė? Gal sugedo tokie mazgai, kurie teoriškai turėjo veikti 10 metų ar vos ne visą traukinio eksploatacijos trukmę ir tokių mazgų ar detalių pirkimo niekas neplanavo ir į jokius pirkimus neįtraukinėjo...
                                  Tokius "bendrus" pirkimus irgi riboja įstatymai - sutarties suma yra riboto dydžio. O jei tų reikiamų detalių kainą viršija tą sumą, tiksliau sutarties sumos likutį? Net jei neviršija, bet yra artima jai, tai atlikus tokį pirkimą, užsirauks ir visų likusių detalių pirkimas... Ir vėl reikės laukti, kol įvyks konkursai, o tuo tarpu ir važiuojantys traukiniai negaus remonto, jei įvyks gedimas...
                                  Paskutinis taisė Al1; 2021.06.23, 16:26.

                                  Comment


                                    Parašė Perfect Rodyti pranešimą
                                    Tai juk galima išsikonkursuoti detalių (konkrečiai traukinių gamintojus, kad būtų galima kreiptis dėl viso spektro detalių) tiekėjus ir su jais pasirašyti ilgalaikes kelerių metų sutartis fiksuotai sumai, tarkim keliems šimtams tūkstančių arba keliems milijonams, priklausomai nuo pirkimų intensyvumo. Ir tada nebus jokių problemų dėl atskirų konkursų organizavimo ir laiko gaišimo.
                                    karjera.litrail.lt laukia tavęs.

                                    Comment


                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Taigi aš jau rašiau, kad taip ir daroma, bet absoliučiai visoms detalėms tas negalioja. Nes mes nežinome, kas tai per mazgai, ir detalės, kurios sugedo. Koks jų numatytas patikimumas ir eksploatacijos trukmė? Gal sugedo tokie mazgai, kurie teoriškai turėjo veikti 10 metų ar vos ne visą traukinio eksploatacijos trukmę ir tokių mazgų ar detalių pirkimo niekas neplanavo ir į jokius pirkimus neįtraukinėjo...
                                      Tokius "bendrus" pirkimus irgi riboja įstatymai - sutarties suma yra riboto dydžio. O jei tų reikiamų detalių kainą viršija tą sumą, tiksliau sutarties sumos likutį? Net jei neviršija, bet yra artima jai, tai atlikus tokį pirkimą, užsirauks ir visų likusių detalių pirkimas... Ir vėl reikės laukti, kol įvyks konkursai, o tuo tarpu ir važiuojantys traukiniai negaus remonto, jei įvyks gedimas...
                                      Tai juk organizuojant tiekėjų kokursus konkurso sąlygose ir nebūtina nurodyti visų detalių, kurias ketini pirkti. Pvz. į statybinių medžiagų tiekimo konkursus kviečiami dalyvauti senukai, depo ir moki veži, paskui iš vieno tokio laimėtojo perkama viskas, ką tas tiekėjas siūlo. Tokie konkursai organizuojami pagal prekių grupes, o ne konkrečiam daiktui ir kiekiui.

                                      Comment


                                        Aš dar kartą kartoju, kad tokiems bendriems pirkimams yra sumų lubos. Jei per metus perkama daugiau nei už įstatymu nustatytą sumą, tokie konkursai ir sutartys negalimi ir reikia arba stambinti prekių ir paslaugų asortimentą, labiau juos detalizuoti ar išskaidyti į kelis konkursus, arba pirkti skelbiant konkursą konkrečiai prekei.
                                        Paskutinis taisė Al1; 2021.06.24, 10:43.

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Aš dar kartą kartoju, kad tokiems bendriems pirkimams yra sumų lubos. Jei per metus perkama daugiau nei už įstatymu nustatytą sumą, tokie konkursai ir sutartys negalimi ir reikia arba stambinti prekių ir paslaugų asortimentą, labiau juos detalizuoti ar išskaidyti į kelis konkursus, arba pirkti skelbiant konkursą konkrečiai prekei.
                                          Savaime suprantama, kad visko sumesti į vieną katila negalima, bet galima pasidaryti pvz. atskirus konkursus pagal LTG Link turimų traukinių markes - vieną Pesų detalių tiekimui, antrą Škodų detalių tiekimui, trečią kitiems ir pan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X