...Nu nėra gi techninių galimybių tiesioginiam susisiekimui su Vilniumi...
O tai kaip buvo su šiuo maršrutu iki krizės? Berods Mockavoje keisdavo vežimėlius. Tada buvo naktinis maršrutas, ir dabar, sprendžiant pagal trukmę irgi bus naktinis (kas gaištų šitiek laiko keliaut dieną? )
Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...
O tai kaip buvo su šiuo maršrutu iki krizės? Berods Mockavoje keisdavo vežimėlius. Tada buvo naktinis maršrutas, ir dabar, sprendžiant pagal trukmę irgi bus naktinis (kas gaištų šitiek laiko keliaut dieną? )
Tai, kad tik 10-15 proc ilgiau nei autobusas, kuriais krūvos "gaišta laiką" dieną.
Ir tad laikas kompensuojasi daug patogesne kelione.
O tai kaip buvo su šiuo maršrutu iki krizės? Berods Mockavoje keisdavo vežimėlius. Tada buvo naktinis maršrutas, ir dabar, sprendžiant pagal trukmę irgi bus naktinis (kas gaištų šitiek laiko keliaut dieną? )
Iki RB tiesimo buvo su pradžioje su vienu, o paskui su dviem persėdimais Lietuvoje. Vežimėlių Mockavoje niekada nekeitė. O vėžės keitimo įranga veikė kelis metus ir tik naktiniam traukiniui.
8 su puse - 9 valandas ir autobusas važiuoja. Kai baigs autostradas, važiuos greičiau. Bet dar ne kitais metais.
Ir kas tokiu traukiniu važiuos, kai autobusas ir pigiau, ir kondicionierius veiks, ir filmai ir pan.? 30 netgi per daug, jei kelionė truktų net ir 6 valandas.
Ir kas tokiu traukiniu važiuos, kai autobusas ir pigiau, ir kondicionierius veiks, ir filmai ir pan.? 30 netgi per daug, jei kelionė truktų net ir 6 valandas.
Autobusu važiuoja beveik išskirtinai ypač kainai jautrūs keleiviai. Na panašiai, kaip tie, kur valgo Hesburgeryje, o ne McD, nes ten keliais centais pigiau. Tai autobusais ir toliau važiuos tie, kam kaina yra vienintelis kriterijus, o traukiniais važiuos tie, kam kaina nėra vienintelis kriterijus. Kaip ir dabar traukiniai į Palangą ir Klaipėdą pilni net pirmoje klasėje, nors autobusu nuvažiuoti galėtų 3x pigiau. Tiesiog ne kiekvienas žmogus gali save taip kankinti ir žeminti vardan kelių eurų sutaupymo.
Tas skraidys, kam kaina ne kriterijus. Nes traukinys Lietuvoje ir Lenkijoje turi alternatyvą autobusą, o ne lėktuvą. Autobusas į Klaipėda pora eurų pigesnis nei 1 traukinio klasė, o 2 traukinio pigesnė už autobusą.
Na, aš manau, kad didesnis komfortas važiuoti 8-9 val. tiesiogiai moderniu autobusu (kondicionierius, elektros, USB lizdai), negu 8-9 val. traukiniu su persėdimu Kaune.
Tas skraidys, kam kaina ne kriterijus. Nes traukinys Lietuvoje ir Lenkijoje turi alternatyvą autobusą, o ne lėktuvą. Autobusas į Klaipėda pora eurų pigesnis nei 1 traukinio klasė, o 2 traukinio pigesnė už autobusą.
Važinės, kaip važinėja kitur. Ir šiaip tavo prognozės dažniausiai nesipildo
Na, aš manau, kad didesnis komfortas važiuoti 8-9 val. tiesiogiai moderniu autobusu (kondicionierius, elektros, USB lizdai), negu 8-9 val. traukiniu su persėdimu Kaune.
Tikrai ne. Autostrada dar dar. Bet net ir tada pagal komfortą netraukia net iki prasčiausio traujinio. Kaip pravažinėjęs tiek įvairiais traukiniais, tiek autobusais ne vieną 1000+ km maršrutą įvairiais keliais, labai gerai žinau skirtumus ir privalumus. Iš esmės autobusu važiuoja tik tie, kas negali važiuoti kitaip. Tai visais be išimties atvejais blogiausias būdas kur nors važiuoti. Na nebent tik autostopu blogiau.
Važinės, kaip važinėja kitur. Ir šiaip tavo prognozės dažniausiai nesipildo
Kitur tai nereiškia kad ir pas mus bus. Lietuva visiškas outsaideris VT srityje. Automobilizacija aukštesnė nei didelėje dalyje V. Europos šalių. VT tragiškas. Kodėl kažkas turės važiuoti traukiniu už brangiau, jei galima autobusu? Ar automobiliu. Ar lėktuvu, jei jau ką.
Vakaruose dažniausiai autobusų nėra ir jokios alternatyvos traukiniui iš autobusų pusės dažniausiai nėra. Galiausiai ir Flixbusas jau ne pigi kompanija, kainos jau palyginamos su traukinių, išskyrus kai kuriuos maršrutus. Taip kad nereikia čia sekti pasakų, kad traukinys su vienodu kelionės laiku, bet su dvigubai didesne kaina ir vienu reisu per dieną ar tik savaitgaliais, sugebės konkuruoti su autobusais... Ne tie laikai ir ne tas atvejis.
Na, aš manau, kad didesnis komfortas važiuoti 8-9 val. tiesiogiai moderniu autobusu (kondicionierius, elektros, USB lizdai), negu 8-9 val. traukiniu su persėdimu Kaune.
+- tas pats traukiniuose.
Autobusuose dažniau wifi būna gal nebent.
Bet kur 9val sėdėti, kur gali vaikščioti traukinyje.
Traukiniuose kondicionierius ir elektros lizdai? Lenkijos vagonuose? Pasvajok. Net PKP traukiniuose į Berlyną, sudarytuose iš vagonų (o kitokių ir nėra) neveikia normaliai nei kondicionieriai, nei yra rozetės...
Kaip eilinis vartotojas, važiuoti į Vilnių (iš Kauno) visada renkuosi traukinį, net jei ilgiau veža nei autobusas ar net jei bilietas brangesnis. Visiškas komforto, ramybės ir patogumo pranašumas prieš autobusą. Net keista kai pirma klasė taip pigiai kainuoja (~5 -7 EUR), važinėčiau ir mokėčiau net 2-3x brangiau, nes net nepatogu už tokį komfortą mokėti tiek nedaug. Paslauga tikrai verta daugiau. Aišku, nesu dažnas keleivis (1-2 kartai į 3 mėn.), bet traukinys mano akimis smarkiai laimi prieš autobusą. Važiavimo tolygumas, tyla, patogumas, staliukai, rozetės, wifi, erdvė, vaizdai per langą... prieš autobuso triukšmą, susispaudimą, stabdymą/greitėjimą, kamščius, posūkius, vibraciją, kelio nelygumus ir pan... traukinys deda i vienus vartus.
P.S. juokingiausia tai yra Kautros media sistema atseit.. tam reikia naudoti savo įrenginį tik prisijungus prie jų wifi, stream'ina šiek teik content'o. Ačiū, tam jau senai youtube, netflix ir kiti servisai yra... Maniau, kad turi autobusus su sėdynėse įtaisytais ekranais, kažkas panašaus kaip lėktuvuose... nusivyliau.
Aš esu daug kartų VT važinėjęs tarp Šiaulių ir Vilniaus. Visada, kai tik būdavo galimybė, rinkdavausi autobusą, nes:
1. Traukinys būdavo apypilnis, o autobuse sėdėdavo koks 10-15 keleivių (turbūt 90% važiavimų sėdėdavau patogiai vienas).
2. Traukinys ne kartą yra vėlavęs 20-30 min., autobusas – daug rečiau (kad ir kaip būtų keista).
3. Kelionės trukmė apylygė (tuo metu greičiausias traukinys važiuodavo apie 2:30 val., autobusas – 3:00 val., o Šiauliuose nuo traukinių stoties dar beveik 10 minučių ėjimo iki miesto VT stotelės. Jau nekalbu apie tuos, kuriems Vilniuje reikia į Fabijoniškes ir aplinkines vietas.
Vėliau, kai atsirado traukiniai–ekspresai, pagerėjo tvarkaraštis, traukinys nukonkuruodavo autobusą vien dėl didelio kelionės trukmės skirtumo (2 val. ir 3 val.)., o taip pat ir dėl žemesnės kainos.
Ir dar nepaminėjau – telefono ryšys (tarkim, jei reikia mobilaus interneto darbavimuisi) labai jau prastas didelėje geležinkelio trasos dalyje, ypač ištisoje atkarpoje ties Gaižiūnais, Linkaičiais ir pan., ko nepasakyčiau apie kelius A2 ir A9.
Taip pat aš kalbu labiau apie senesnius laikus, kai traukiny nebūdavo Wi-Fi, ir kartais pakliūdavo 3-ios klasės motrisė arba dar geriau – dyzelinis. Dabar LTG servisas gerokai aukštesnės kokybės. Ir pritariu, kad Vakaruose, ir šiaip iš principo traukinys yra patogesnė susisiekimo priemonė. Čia tiesiog plačiau apgyniau požiūrį, kad dabartinėje situacijoje daugiau nepasidomėjęs verčiau pasirinkčiau Lux Express 9 val. reisą negu, kaip A|1 minėjo, neaiškų PKP vagoną.
Comment