Kaunas-Jonava
Nuo LG "viršininkijos" intrigų atsiriboju, tik pridursiu savo nuomonę, kad traukiniai "Baltija" ir "Pajūris" buvo sumaišyti. Iš Klaipėdos ~10:30h. į Jonavą atvykdavo iš tiesų "Pajūris". Dabar (jei neklystu), rytą ankstesnės "Baltijos" maršrutu į Klaipėdą nuvažiavę, paskui bevardžiu maršrutu į Vilnių grįžę vagonai vakare į Klaipėdą vyksta ankstesniu "Pajūrio maršrutu" ???
Galėčiau daug rašyti apie savo "gastroles" traukiniu iš Kauno į Jonavą. Aišku, kol buvo galimybė. Dabar galimybę smarkiai riboja ne tik dvi traukinio kursavimo dienos, bet ir keleiviui nereali bilieto kaina (8,90 Lt, kai autobusu tik 7 Lt, o dar paturistaujant ir Kauno miesto 29 autobusų maršrutą išnaudojant galima kažkiek pataupyti).
Dar iš vaikystės laikų prisimenu traukinio maršrutą Kaunas-Gaižiūnai. Važiuodavo kažkadą rytą. Tada iškilo klausimas, kurgi tie Gaižiūnai. Kai sužinojau, paaiškėjo - tai stotis prieš Jonavą. Kodėl tas traukinys tada važinėjo ne iki Jonavos, mįsle liko iki dabar. Gal būt kad buvo iš Kauno į Gaižiūnus važinėjančių keleivių, gal tokiu paros metu Gaižiūnų-Jonavos tarpstotyje vykusiems kelio darbams buvo skirtas "langas" (laiko tarpas be traukinių eismo).
Gaižiūnuose traukinys Kaunas-Šiauliai stodavo po ilgametės nebūties pravestas dabartiniu grafiku penktadieniais ir sekmadieniais.
Dumsių stotelė paprauklesnė būtų ją pervardijant Šveicarija. Nes ji yra taip besivadinančios gyvenvietės pašonėje. Į Kalnėnų stotį, esančią tarp Kalnėnų ir Užusalių gyvenviečių, važinėjau traukiniu Kaunas-Šiauliai (vienais metais joje stodavusiu, arčiau nestodavo niekur). Vis išlipdavau vienintelis, paskui į Turžėnus (Karmėlavą) iš ten pėsčias nueidavau sveikatingumo trasai prilygstančiu žvyrkeliuku. Ir tikrai įsitikinau, Kad Kalnėnų stotyje keleivių nebūna... Užusalių gyventojai liko kažkokie paslaptingi ir kitomis prasmėmis.
Nenorėčiau sutikti, kad keleivių nebūtų Neveronyse. Pats 39 maršruto autobusu iki ten pavažiuoju ir toliau pėsčias iki Pravieniškių einu netaip retai. Apie 40 minučių trunkanti kelionė nuo Kauno geležinkelio stoties iki Neveronių pasijunta kaip varginanti ir apie traukinio stotelę ten (tiksliau - jos neegzistavimą) pagalvoju visai neatsitiktinai. Traukinys iš Kauno į Neveronis nuvažiuotų gal per 15 minučių. Ir Maskvoje (žinoma, ir kitų šalių sostinėse) važinėja autobusai, troleibusai, kai kur dar tramvajai, metro... Bet yra ir priemiestinaii traukiniai. Ir visas šis transportas išnaudojamas kompleksiškai, su tarpusdavio ryšiu.
Kol Kauno-Jonavos maršrutu kursavo AR2, į Jonavą važinėjau. Kartais maršrutas ten ir baidvavosi, kartais persėsdavau ir kelionę tęsiau Šiaulių link, kartais iš ten grįžinėdamas. Kai iš Kauno išvažiuodavau reisu ~16-17h, AR2 išvažiuodavo beveik pilnas, daug keleivių išlipdavo Neveronyse, toliau likdavo mažai... Panaši situacija gaudavosi iš Jonavos ~10-11h važiuojant į Kauną: Neveronyse keleivių įlipdavo. Neveronyse stodavo ir D1 Šiauliai-Kaunas-Šiauliai (į Kauną atvykdavęs pats, o kartais M62 atitrauktas ~11h, iš Kauno išvykdavęs arba vėl su M62 pagalba išvežtas ~18h). Po 1996 m. pastebėjau, kad keleiviniam transportui į Neveronis spaudimą darė "mikriukininkų klanas" (kaip ir kažkieno minėtu Jonavos atveju). Beje, dabar Palemone kiek pažiūriu, tai 56 maršruto mikriukai vis važiuoja pilnutėliai (už dabar galiojančią 2,50 Lt kainą tupinčiam važiuoti - ne man...). Tada ir pamastai apie komfortą traukinyje... Gerai, kad atskiri elektriniai traukiniai (netgi keli dviaukščiai) Palemone stoja...
Įdėmiau panagrinėjus keleivių vežimo specifiką elektriniais ir dyzeliniais traukiniais Rygos mieste (čia už mane geresnis specialistas būtų Solvijus), apie tokias stotis ir stoteles kaip Amaliai, Palemonas, Neveronys klausimų nekiltų, kaip Vilniuje nekyla apie Panerius, Pavilnį, Naująją Vilnią. Juo labiau - kai jau pranašaujama apie traukinį Kaunas-Palemonas-Karmėlavos Oro uostas.
Nuo LG "viršininkijos" intrigų atsiriboju, tik pridursiu savo nuomonę, kad traukiniai "Baltija" ir "Pajūris" buvo sumaišyti. Iš Klaipėdos ~10:30h. į Jonavą atvykdavo iš tiesų "Pajūris". Dabar (jei neklystu), rytą ankstesnės "Baltijos" maršrutu į Klaipėdą nuvažiavę, paskui bevardžiu maršrutu į Vilnių grįžę vagonai vakare į Klaipėdą vyksta ankstesniu "Pajūrio maršrutu" ???
Galėčiau daug rašyti apie savo "gastroles" traukiniu iš Kauno į Jonavą. Aišku, kol buvo galimybė. Dabar galimybę smarkiai riboja ne tik dvi traukinio kursavimo dienos, bet ir keleiviui nereali bilieto kaina (8,90 Lt, kai autobusu tik 7 Lt, o dar paturistaujant ir Kauno miesto 29 autobusų maršrutą išnaudojant galima kažkiek pataupyti).
Dar iš vaikystės laikų prisimenu traukinio maršrutą Kaunas-Gaižiūnai. Važiuodavo kažkadą rytą. Tada iškilo klausimas, kurgi tie Gaižiūnai. Kai sužinojau, paaiškėjo - tai stotis prieš Jonavą. Kodėl tas traukinys tada važinėjo ne iki Jonavos, mįsle liko iki dabar. Gal būt kad buvo iš Kauno į Gaižiūnus važinėjančių keleivių, gal tokiu paros metu Gaižiūnų-Jonavos tarpstotyje vykusiems kelio darbams buvo skirtas "langas" (laiko tarpas be traukinių eismo).
Gaižiūnuose traukinys Kaunas-Šiauliai stodavo po ilgametės nebūties pravestas dabartiniu grafiku penktadieniais ir sekmadieniais.
Dumsių stotelė paprauklesnė būtų ją pervardijant Šveicarija. Nes ji yra taip besivadinančios gyvenvietės pašonėje. Į Kalnėnų stotį, esančią tarp Kalnėnų ir Užusalių gyvenviečių, važinėjau traukiniu Kaunas-Šiauliai (vienais metais joje stodavusiu, arčiau nestodavo niekur). Vis išlipdavau vienintelis, paskui į Turžėnus (Karmėlavą) iš ten pėsčias nueidavau sveikatingumo trasai prilygstančiu žvyrkeliuku. Ir tikrai įsitikinau, Kad Kalnėnų stotyje keleivių nebūna... Užusalių gyventojai liko kažkokie paslaptingi ir kitomis prasmėmis.
Nenorėčiau sutikti, kad keleivių nebūtų Neveronyse. Pats 39 maršruto autobusu iki ten pavažiuoju ir toliau pėsčias iki Pravieniškių einu netaip retai. Apie 40 minučių trunkanti kelionė nuo Kauno geležinkelio stoties iki Neveronių pasijunta kaip varginanti ir apie traukinio stotelę ten (tiksliau - jos neegzistavimą) pagalvoju visai neatsitiktinai. Traukinys iš Kauno į Neveronis nuvažiuotų gal per 15 minučių. Ir Maskvoje (žinoma, ir kitų šalių sostinėse) važinėja autobusai, troleibusai, kai kur dar tramvajai, metro... Bet yra ir priemiestinaii traukiniai. Ir visas šis transportas išnaudojamas kompleksiškai, su tarpusdavio ryšiu.
Kol Kauno-Jonavos maršrutu kursavo AR2, į Jonavą važinėjau. Kartais maršrutas ten ir baidvavosi, kartais persėsdavau ir kelionę tęsiau Šiaulių link, kartais iš ten grįžinėdamas. Kai iš Kauno išvažiuodavau reisu ~16-17h, AR2 išvažiuodavo beveik pilnas, daug keleivių išlipdavo Neveronyse, toliau likdavo mažai... Panaši situacija gaudavosi iš Jonavos ~10-11h važiuojant į Kauną: Neveronyse keleivių įlipdavo. Neveronyse stodavo ir D1 Šiauliai-Kaunas-Šiauliai (į Kauną atvykdavęs pats, o kartais M62 atitrauktas ~11h, iš Kauno išvykdavęs arba vėl su M62 pagalba išvežtas ~18h). Po 1996 m. pastebėjau, kad keleiviniam transportui į Neveronis spaudimą darė "mikriukininkų klanas" (kaip ir kažkieno minėtu Jonavos atveju). Beje, dabar Palemone kiek pažiūriu, tai 56 maršruto mikriukai vis važiuoja pilnutėliai (už dabar galiojančią 2,50 Lt kainą tupinčiam važiuoti - ne man...). Tada ir pamastai apie komfortą traukinyje... Gerai, kad atskiri elektriniai traukiniai (netgi keli dviaukščiai) Palemone stoja...
Įdėmiau panagrinėjus keleivių vežimo specifiką elektriniais ir dyzeliniais traukiniais Rygos mieste (čia už mane geresnis specialistas būtų Solvijus), apie tokias stotis ir stoteles kaip Amaliai, Palemonas, Neveronys klausimų nekiltų, kaip Vilniuje nekyla apie Panerius, Pavilnį, Naująją Vilnią. Juo labiau - kai jau pranašaujama apie traukinį Kaunas-Palemonas-Karmėlavos Oro uostas.
Comment