Nežinau kodėl, bet geležinkelis į Trakus ignoruojamas, nepamenu kur skaičiau skirtą lankstinuką turistams anglų kalba, tai ten buvo aprašyti Trakai, o skiltije kaip pasiekti buvo parašyti autobusų tvarkaraščiai ir net nurodytos aikštelės Vilniaus autobusų stotije, tuo tarpu geležinkelis net nepaminėtas.
Turbūt kažkas pamokėjo, už tai, jog nepaminėtų traukinio į Trakus...
Nežinau kodėl, bet geležinkelis į Trakus ignoruojamas, nepamenu kur skaičiau skirtą lankstinuką turistams anglų kalba, tai ten buvo aprašyti Trakai, o skiltije kaip pasiekti buvo parašyti autobusų tvarkaraščiai ir net nurodytos aikštelės Vilniaus autobusų stotije, tuo tarpu geležinkelis net nepaminėtas.
Tokia situacija visiškai absurdiška. Dažnai iš savo gimtojo miesto važiuoju į Vilnių autobusu, tai Trakuose (apie 19.00 val.) stotyje laukia didelis pulkas žmonių, kurių daugumą sudaro užsieniečiai. Žinoma, autobuso vairuotojas daro biznį ir visus keleivius priima, tačiau tuo pačiu metu už 100 metrų stotyje stovi tuščias traukinys į Vilnių...
Na ne 100 metrų, o geras puskilometris. Ir nuo autobusų stoties nesimato.
Seniau autobusų stotyje kabėjo traukinių grafikas.
Ne kartą matavau automobiliu pats, peržiūrėjau kitų analogiškai atliktus pamatavimus, tai nuo žiedo prie Trakų autobusų stoties iki sankryžos su keliu į Rūdiškes yra 300 metrų. Trakų geležinkelio stotis yra tuoj pat už tos sankryžos (joje kelias į Vilnių pasisuka kairiau).
Žinoma, Trakų geležinkelio stoties traukinių tvarkaraštis Trakų autobusų stotyje būti turėtų. Kažkada prisimenu, kad traukiniai iš Kauno į Vilnių buvo surašyti Kauno autobusų stoties 1 aikštelės (Vilnaius krypties) tvarkaarštyje. Nepakenktų tvarkaraštis ir kituose turistų traukos centruose Trakuose.
Reiktų beabejo paskaičiuoti, bet gal Trakuose netgi būtų nenuostolinga leisti miesto autobusą priderinta prie traukinių grafiko nuo Gel. Stoties link pilies ir galima iki Užutrakio. Neesu Trakų transporto žinovas, anksčiau miesto autobusai važinėjo, bet rodos prie Gel. stoties nestodavo.
Klausimas būtų kitas - kam tada autobusas į Vilnių, jei yra traukinys ? Vadinkime taip - valstybinių lėšų švaistymas....
Traukinių tik 9, o autobusų 4kart daugiau. Daugelis ir pigesni už traukinį. Ir lyšnas puskilometris kelio, kai iki pilies dar pora km.
Autobusai ir dabar nestoja prie GS.
Traukinių tik 9, o autobusų 4kart daugiau. Daugelis ir pigesni už traukinį. Ir lyšnas puskilometris kelio, kai iki pilies dar pora km.
Autobusai ir dabar nestoja prie GS.
Tai jei žiūrėsim iš tokių pozicijų, geležinkelį nuo Trakų iki Senųjų Trakų galima nurinkti.
Prisiminiau vieną tipišką kelionę po Trakų apylinkes 2003 metų rugsėjo mėnesį.
Iš Kauno į Lentvarį atvažiavau traukiniu. Iš stoties pėsčias patraukiau link Trakų. Autobusai ir traukiniai tada nedomino, nes norėjau reikiamai apsidairyti miestelyje ir susirasti kelią link Skaisčio ežero. Atšaką į tą poilsiavietę radau pačiame Lentvario gale, autobusų stotelė ten vadinasi Rubiežius, nuo Lentvario pervažos (tos pagrindinės) gavosi 3,5 km. Panašiais pažintiniais (žvalgybiniais) tikslais nuėjau iki Trakų. Traukinio į Vilnių nusprendžiau nelaukti, tai nuėjau į autobusų stotį. Pataikiau į autobusą, kurio maršrutas buvo Trakai-Lentvaris-Vilnius. Važiuoti nusprendžiau tikėdamasis, kad nuo Lentvario toliau važiuos už pervažos pasukęs į dešinę, per Liudvinavą. Deja, apsigavau - autobusas važiavo per Grigiškes, o tas kelias (ypač autostrada) menęs jau nedomino nė kiek. Žemagrindis autobusas sunkiai įveikė "gulinčius policininkus" (tokių gatvėse buvo ne vienas ir ne du). Bet labiausiai nusibodo autobuso stoviniavimas kiekvienoje stotelėje. Nes Lentvaris, Naujasis Lentvaris, Grigiškės ir Vilnius atrodė lyg vientisas meistas, ir tų stotelių yra daug. Kol pagaliau autobusas privažiavo Žemaitės gatvę (iki stoties nevažiavau), tai labai gailėjausi prieš iki galo neapskaičiavęs galimus maksimalaus traukinių išnaudojimo variantus. Ir dabar iš Trakų į Vilnių važiuočiau tik traukiniu. Traukinys tarp Trakų ir Vilniaus stoja Senuosiuose Trakuose, Lentvaryje, Vokėje ir Paneriuose. Palyginimas tas pats kaip iš Kauno į Vilnių važiuoti skirtingų "greiąčų" traukiniais- greituoju (na nors sustojančiu keturiose stotyse) ir stoviniuojančiu "ant kiekvieno kampo".
Traukinys tarp Trakų ir Vilniaus stoja Senuosiuose Trakuose, Lentvaryje, Vokėje ir Paneriuose. Palyginimas tas pats kaip iš Kauno į Vilnių važiuoti skirtingų "greiąčų" traukiniais- greituoju (na nors sustojančiu keturiose stotyse) ir stoviniuojančiu "ant kiekvieno kampo".
Tarp Vokės ir Panerių galėtų padaryti dar vieną stotelę ties Aukštųjų panerių pramonės rajonu. Ten nemažai žmonių dirba ir galėtų naudotis traukiniu kelionei į darbą ir atgal. Pats metus laiko ten dirbau ir važiuodavau nuo stoties 2 troleibusais, o po to autobusu. Užtrukdavo 50min be kamščių. Atgal per kamščius dar ilgiau.
Tarp Vokės ir Panerių galėtų padaryti dar vieną stotelę ties Aukštųjų panerių pramonės rajonu. Ten nemažai žmonių dirba ir galėtų naudotis traukiniu kelionei į darbą ir atgal. Pats metus laiko ten dirbau ir važiuodavau nuo stoties 2 troleibusais, o po to autobusu. Užtrukdavo 50min be kamščių. Atgal per kamščius dar ilgiau.
Tai, kad nuo Vokės stotelės ten visai maloniai prasivaikščiot, beje žinau, kad dauguma būtent iš ten ir eina, o va jeigu priderintų prie traukinių 25 autobusą tai visai gerai gautūsi.
Tai, kad nuo Vokės stotelės ten visai maloniai prasivaikščiot, beje žinau, kad dauguma būtent iš ten ir eina, o va jeigu priderintų prie traukinių 25 autobusą tai visai gerai gautūsi.
Į darba ir atgal ten traukiniu niekas nevažiuoja dėl to kad labai malonu 2-3 km laukais prasivaikščiot. O galėtų, nes nuo stoties traukinys važiuoja 15min, kai tuo tarpu autobusai troleibusai 50min.
Į darba ir atgal ten traukiniu niekas nevažiuoja dėl to kad labai malonu 2-3 km laukais prasivaikščiot. O galėtų, nes nuo stoties traukinys važiuoja 15min, kai tuo tarpu autobusai troleibusai 50min.
O ar nepakaktų tiesiog nutiesti pėsčiųjų/dviračių taką? Autobusu dviračio negalima vežti, o traukiniu — prašom
O ar nepakaktų tiesiog nutiesti pėsčiųjų/dviračių taką? Autobusu dviračio negalima vežti, o traukiniu — prašom
Pavieniai entuziastai ir dabar galėtų taip važiuot, o įrengus stotelę traukinys galėtų perimt nemažai keleivių iš miesto transporto, juk kelionės laiko skirtumas 12min (LG puslapyje iki Vokės) prieš 50min su dviem persėdimais. Tiesiog nerealu. Nebet specialistai žino kokių techninių sunkumų.
Į darba ir atgal ten traukiniu niekas nevažiuoja dėl to kad labai malonu 2-3 km laukais prasivaikščiot. O galėtų, nes nuo stoties traukinys važiuoja 15min, kai tuo tarpu autobusai troleibusai 50min.
Kai į darbą Vilniuje važinėjau traukiniu tai apie 30-40 žmonių būtent ten išlipdavo ir patraukdavo Graičiūno gatvės link, taigi nereikia sakyt, kad nevažinėja. O dėl pačio Vilniaus gyventojų, tai iš stoties į N.Vilnią 31 autobuso kiek pastebėjau visada daugiau laukia negu elektrinio traukinio.
Noriu paklausti LT-1 ir specialisto - negi taip sunku suderinti kiekvienoje stotelėje autobusų ir traukinių grafikus? Gal tada nereikės verkti dėl mažų keleivių srautų...
Kaip pavyzdys Pavenčių geležinkelio stoties grafikas:
Noriu paklausti LT-1 ir specialisto - negi taip sunku suderinti kiekvienoje stotelėje autobusų ir traukinių grafikus? Gal tada nereikės verkti dėl mažų keleivių srautų...
o ką lengviau yra priderinti? traukinį prie autobuso ar autobusą prie traukinio?
Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai
Comment