Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LV] Siaurieji geležinkeliai Latvijoje
Collapse
X
-
Taigi, po paskutinio savaitgalio medžioklės maršrutu Ryga - Piarnu - Talinas pasiekti sekantys rezultatai
Po apsilankymo Rygos geležinkelio muziejuje apžiūrėta 600 mm platforma, šalia yra dar vienas keleivinis vagonėlis , bet man asmeniškai buvo aktuali platforma
Rygos Liaudies buities muziejuje rasta krūva siauruko platformų, dabartinė jų būklė yra tokia:
O taip pat trys keleiviniai vagonėliai iš Viesytės, vienas iš jų restauruojamas... Vagonėlio vidus :
Vėdinimo anga :
Ir tualetas...
Beje, kaip ne keista, visuose Viesytės 600 mm vagonuose buvo tualetai.. Klausimas - o Lietuvoje jie buvo???
Beje, įdomūs iešmai įtaisyti Lavasare geležinkelio muziejuje Estijoje:
Paskutinis taisė udrius; 2010.09.12, 21:26.
Comment
-
Lyvanų (Ruožupės) durpynų geležinekliai
Latgaloje, į rytus nuo Lyvanų (Līvāni) miesto, Ruožupės valsčiuje (Rožupes pagasts) yra dideli durpynai - Skrėbėlių, Pėtermuižos ir Lyvanų. Ten siaurukas nuo Lyvanų buvo nutiestas dar prieš antą pasulinį karą
Šiuo metu Suoltumuose (Soltumi) įsikūrusi "Līvānu kūdras fabrika" SIA.
Latviškai purvs yra pelkė, o kūdra - durpės.
Foto 2011.07
Siauruko ir kelio tiltas per Dubnos upę netoli plento P36 Lyvanai (Līvāni) - Preiliai (Preiļi)
Žemėlapis - iš latviško kompaktinio disko
Siauruko sankasa. Dešinėje matosi tiltas iš ankstesnės nuotraukos
Vaizdas nuo pervažos į kitą pusę
Comment
-
Viesytės siaurasis geležinkelis / Viesītes mazbanītis
Viesytė 1916 m. tapo siaurųjų geležinkelių (600 mm) mazgu - geležinekliai ėjo į Dauzdzevos plačiojo geležinkelio stotį, į Jekabpilį ir Neretą (o toliau - į Suvainiškį-Skapiškį).
Paskutinis traukinys iš Viesytės į Daudzevą išvažiavo 1972 metais
Foto 2011.07
Viesytės siaurojo geležinkelio stotis
Siauruko likučiai panaudoti miestelio papuošimui
Anksčiau čia stovėjo išlikęs siauruko garvežys.
Jis perkeltas į Viesytės muziejų, kad nebūtų niokojamas
Viesytės garvežiukas Ml-635
Foto 2000.07
Autorius J. Sedols.
Nuotrauka iš http://www.geolocation.ws/v/P/100466...tis-2000-07/en
Comment
-
Viesytės siaurasis geležinkelis / Viesītes mazbanītis
Viesytės Sėlijos muziejus. Čia perkeltas garvežys Ml-635 ir keli vagonai
Pradžiai - nedidelis palyginimas
Parašė udrius Rodyti pranešimąRygos Liaudies buities muziejuje rasta krūva siauruko platformų (...)
O taip pat trys keleiviniai vagonėliai iš Viesytės, vienas iš jų restauruojamas... Vagonėlio vidus :
Parašė udrius Rodyti pranešimąIr tualetas...
Beje, kaip ne keista, visuose Viesytės 600 mm vagonuose buvo tualetai.. Klausimas - o Lietuvoje jie buvo???
Nežinau, ar čia tas pats Udrio minėtas vagonas. Muziejaus darbuotoja pasakojo, kad jis buvo skirtas ypač svarbių asmenų kelionėms.
Nors nelabai tikisi, kad koks nors VIPas užklysdavo į tą pakraštį...
Comment
-
Viesytės siaurasis geležinkelis / Viesītes mazbanītis
Foto 2011.07
Sėlijos muziejus įsikūręs buv. siauruko depe
Kabo Sėlijos vėliava
Ml-635. Muziejaus darbuotoja pasakojo, kad "L" raidė reiškia 600 mm pločio vėžę.
Latvijoje išliko šeši siaurojo geležinkelio (1916 m. laidos, Feldbahn 0-8-0T tipo) garvežiai:
ML-611 600mm gauge (Henschel 14437/1916), originally preserved at Uzvara co-operative farm, Bauska, ex-HFB 694, now at the Museum of High Seas Fisheries, Ventspils.
ML-631 600mm gauge (O&K 7999/1915), at the Museum of High Seas Fisheries, Ventspils, Latvia (ex-HFB 483)
ML-635 600mm gauge (Schwartzkopff 6799/1919), preserved at a small railway museum at the site of Viesite N.G.Station, Latvia (ex-HFB 2484)
ML-628 690 mm gauge (OK 8150/1916), at the Jugla Museum of Ethnography, Riga
ML-629 600 mm gauge (OK 8271/1917), at the Agricultural Museum, Talsi, Latvia (ex-HFB 853)
ML-657 600 mm gauge (Esslingen 3887/1918) formerly at Jelgava Latvian Railways (mainline) Depot, Latvia (ex-HFB 2305), but in Riga railway musuem.
Nuotraukos ir aprašymai: http://www.internationalsteam.co.uk/trains/latvia01.htm
Čia tas atnaujintas VIP'ų vagonas
Comment
-
Garvežio ml-611 likimas
1916 m. Gamykloje „henschel“ buvo surinktas siaurojo geležinkelio vėžei pritaikytas vokiečių armijos karo lauko garvežys nr. 694 su gamykliniu numeriu 14437. Būtent šioje gamykloje buvo parengta tokių garvežių techninė dokumentacija, o 1905 m. Pagamintas pirmasis vadinamojo „brigadinio“ 600 mm vėžės garvežio egzempliorius. Keletas tokių garvežių papildė vokiečių armijos ginkluotę dar iki pirmojo pasaulinio karo pradžios, o jam prasidėjus garvežių gamybos tempai labai suspartėjo. Siekiant patenkinti karinius poreikius „brigadiniai“ garvežiai buvo gaminami beveik visose vokiečių garvežių gamyklose, kaip antai: „borsig“, „orenstein & koppel“, „hartman“, „jung“, „krauss“, „maffei“, eslingeno, „schwartzkopff“, „humboldt“, „hohenzollern“, „hanomag“, „linke-hofmann“. Iki 1919 m. Iš viso buvo pagaminta per 2 700 tokių lokomotyvų.
šio tipo garvežiai iš pradžių buvo plačiai naudojami laikinuose pafrontės siaurojo geležinkelio ruožuose ginklams ir šaudmenims gabenti, kariuomenei pervežti, statybinėms medžiagoms transportuoti. Jie paprastai būdavo naudojami ten, kur vyko puolančių ar atsitraukiančių karinių dalinių judėjimas, tačiau keletas garvežių liko vokiečių armijos laikinai okupuotоse teritorijose net ir po to, kai vokiečiai iš jų pasitraukė. Toks likimas ištiko ir garvežį nr. 694, kurį naujai suformuoti latvijos geležinkeliai įtraukė į garvežių parką ir suteikė jam inventorinį ženklą ml-611. Garvežį pradėjus naudoti civilių reikmėms, jis iš pradžių buvo registruotas viesytės depe, o vėliau ir stendės bei ventspilio depuose. Po 1945 m. Jis vėl veikė sėlijos apylinkėse (viesytės depas).
Serija ml pasirinkta pagal darbo pobūdį (m – manevrinis) ir 600 mm vėžę (l – lauko). Iš tiesų šie garvežiai buvo naudojami ne tik kaip manevriniai. Tai buvo pagrindiniai 600 mm vėžės garvežiai, tinkami ir keleiviniams, ir krovininiams traukiniams.
Kai buvo uždarytas paskutinis siaurojo geležinkelio bendrojo naudojimo 600 mm vėžės ruožas, 1973 m. Sausį garvežys ml-611 pagal potvarkį г-29773 buvo perduotas latvijos ssr kultūros ministerijos etnografiniam muziejui. Pinigų naujai įsigytam eksponatui restauruoti muziejus neturėjo. O ir nebuvo prasmės restauruoti garvežį, nes neliko paties geležinkelio. Taigi devintąjį dešimtmetį garvežys buvo pergabentas į bauskę – miestą, kur kadaise taip pat buvo šios vėžės siaurasis geležinkelis. Vis dėlto svarbiausia garvežio deponavimo priežastis buvo vietinio turtingo kolūkio „uzvara“ ketinimai nutiesti siaurąjį geležinkelį nuo bauskės miesto centro iki savo kontoros ir savo žemės ūkio technikos muziejaus kamardoje. Kiek daugiau nei dešimt kilometrų tais laikais turtingai įmonei atrodė vieni niekai... Bet atėjo permainų metai, ir xx a. Dešimtąjį dešimtmetį garvežys su keletu vagonų teberūdijo vietinėje lentpjūvėje, o jo vertingų detalių ir mazgų vis mažėjo. Garvežiu susidomėjo ne tik vietiniai vagišiai, bet ir įvairūs aferistai bei verslininkai. Ir, atrodo, kad tik keletą geležinkelio entuziastų – dainį punculs, andrį biedriņš ir šio straipsnio autorių – jaudino šio garvežio likimas. Būtent dainio pastangomis 2004 m. Garvežys buvo pergabentas į ventspilį. Vis dėlto ir ten vietos muziejaus darbuotojai iš pradžių nesuprato, ką veikti su gerokai apardytu ir rūdijančiu eksponatu. Juk vieną tokį garvežį jie turėjo veikiantį. Tačiau dainio atkaklumas ir gerai susiklosčiusios aplinkybės lėmė, kad 2011-aisiais garvežys ml-611 buvo pradėtas restauruoti – dabar jau kaip latvijos geležinkelių istorijos muziejaus pagrindinių fondų eksponatas.
Paskelbus konkursą buvo išrinktas restauracijos darbų vykdytojas. Juo tapo čekų įmonė „atlas union“. Iš esmės visi darbai buvo atliekami įmonėje „sea cz“: čia buvo pagamintas naujas garo katilas, išrinktas ir iš naujo surinktas visas garvežys. Restauravimo procesą nuolat stebėjo latvijos geležinkelių istorijos muziejaus restauratorė līga līce ir restauravimo darbų konsultantas davis bušs. Nepaisant trumpų terminų ir iš pradžių kilusių pradinės darbų stadijos nuogąstavimų, visi restauravimo darbai buvo atlikti kokybiškai, tad 2012 m. Liepos 7 d. Garvežys išvyko į pirmąją kelionę vietiniu kolyno siauruoju geležinkeliu.
Liepos 16-ąją garvežį oficialiai priėmė užsakovas. Buvo sudaryta speciali komisija, į kurią įėjo latvijos geležinkelių technikos direkcijos techninės inspekcijos ir riedmenų remonto skyriaus atstovai bei latvijos geležinkelių istorijos muziejaus atstovai.
Toms altbergs
Comment
-
Gulbene
Foto 2013.07
Gigantiška Gulbenės stotis - kažkada buvęs keturių geležinkelio linijų mazgas
Dabar liko tik platusis geležinkelis į Maduoną - Pliavinias ir siaurukas į Alūksnę
Viduje išlikusi autentiška tarpukario architektūra.
Keli plakatai apie siaurąjį geležinkelį ir jo apylinkes
Paskutinis taisė Romas; 2013.08.15, 00:12.
Comment
-
Mazbanītis Gulbene - Alūksne
Siauruko tvarkaraštis (kūstības saraksts)
Kasdien vyksta dvi traukinių poros.
33 km atstumas įveikiamas į Alūksnę per 1 val. 25 min., o atgal - per 1 val. 20 min. (turbūt važiuoja į pakalnę).
Gulbene - Alūksne išv. 13:00, 18:00
Alūksne -Gulbene išv. 15:25, 19:55
http://www.banitis.lv/timetable.htm
Comment
-
Taigi, dabar jau grįžtame į Latviją Šį kartą sujungiu du siaurukus, nes realiai jie daugiau yra muziejiniai - atrakciiniai reikalai
Pirmas iš jų - tai žemės ūkio technikos muziejus, dar kitaip vadinamas Latvijas Lauksaimniecības muzejs, (Kaleji). Įsikūręs šalia Talsi miestelio. Sakoma, kad kažkada kolūkio pirmininkas buvo didelis technikos mylėtojas ir sugebėju surinti pakanakmą technikos kolekcija. Na o kad ją išsaugoti sugalvojęs pastatyti "priešatominę slėptuvę". Apie muziejų daug nepasakosiu, plačiau rasite
http://www.llm.lv/
Bet kokiu atveju analogiško muziejaus Lietuvoje nerasta.
Viena iš salių:
Ir dabar klausimas prie ko čia siaurukas? Kažkada per Talsi miestelį ėjo vienas iš didelio 600 mm siauruko tinklų dalių, tad šiame muziejuje kaip pridera atsirado :
Comment
-
Taigi, tęsiame pramogas Netoli Talsi yra toks mažas miestelis Valdemarpils (apie jo pavadinimo kilmę atskira šneka).
Netoli šio miestelio įsikūrė vienas menininkas su savo sodyba Arlava (Kaulini). Na, kad nebūtų nuobodu gyventi, 5 ha plote atsirado ir ~900 m siaurukas.
Plačiau apie meistrą
http://meistarsigurds.lv/igurds/par-sevi/
Na , kad jis tikrai kietas meistras - pas jį daržinėje toks aparatas stovi Beje, tai ne mašina, nes variklis... nuo žoliapjovės
O čia pats lokomotyvas savo depe
Perjungiame iešmus
ir į kelionę
Aparatas beje, pilnai "samodelka"
Ir įdomi bėgių gardelė
Tad tiek apie tuos du objektus
- 4 patinka
Comment
-
Comment