Vienas pažįstamas Akmenės gyventojas pasakojo apie traukinio Vilnius-Mažeikiai-Vilnius tvarkaraštį prieš ~30 metų. Su tais pasakojimais būčiau linkęs sutikti, nes tą kažkiek patvirtina mano archyvai. Traukinio išvykimo laikas iš Vilniaus svyruodavo tarp 18 ir 19 h, atvykimas į Mažeikius – tarp 24 ir 01h, išvykimas atgal – tarp 3 ir 4 h. Dar pats prisimenu, kaip ne kartą šiuo traukiniu iš Šiaulių į Jonavą išvažiuodavau ~5h ryto (Jonavoje persėsdavau į D1 Jonava-Kaunas). Mažeikių tvarkaraščio darkymai prasidėjo berods 1994 metais. Iš Vilniaus išvažiuoti pradėta anksčiau (įkandin vakarinio greitojo į Klaipėdą), iš Mažeikių atgal išvažiuoti pradėta 24-01 h ir Šiauliuose prisikabinta prie „Naktinės Klaipėdos“...
To žmogaus prisiminimuose įdomus dar vienas dalykas. Nors prieš 30-40 metų traukinys iš Vilniaus ir į Vilnių tarp Šiaulių ir Mažeikių praktiškai buvo naktinis, iš Naujosios Akmanės į Ventos gyvenvietėje esančią Akmenės geležinkelio stotį važiuodavo autobusas. Naktį jis padarydavo du reisus. Atvažiuodamas pasitikti iš Vilniaus parvažiuojančio traukinio, jis atveždavo keleivių, kurie iš Akmenės stoties važiuodavo į Mažeikius ir ten persėsdavo į naktinį Ryga-Klaipėda. Juo į Klaipėdą nuvažiuodavo ~5:30-6 h, taip pat buvo galimybė Vainiuodėje arba Priekulėje iš jo persėsti į priemiestinį traukinį Vainiuodė-Liepaja (ilgai laukti taip pat nereikėjo).
Parvežęs iš Vilniaus (arba Kauno) grįžusius keleivius, tas pats autobusas vykdydavo kitą reisą – nuveždavo susiruošusius anksti važiuoti į sostinę arba Kauną.
Nežinau, kiek tuose draugo pasakojimuose yra tiesos. Truputėlį juoko sukėlė prisiminimas, kaip studentams iš Akmenės rajono po tokios naktinės kelionės pirmadienio rytą būdavo baisiai sunku paskaitose, bet vis vien iš tokio Lietuvos pakraščio traukiniu į Kauną ir Vilnių važiuoti būdavę geriau nei autobusu (ankstyvasis iš N.Akmenės į Kauną išvykdavo ~4h).
Kiek teko skaityti Mažeikių laikraštį „Santarvė“, radau informaciją apie naktinį miesto autobuso maršrutą aplink miestą. Pasirodo, autobuso važinėjimo grafikas buvo priderintas prie traukinių Klaipėda-Mažeikiai, Ryga-Mažeikiai, Vilnius-Mažeikiai, Ryga-Klaipėda, Mažeikiai-Vilnius, Mažeikiai-Klaipėda, Mažeikiai-Vilnius.
Temoje apie dyzelinius traukinius ir automotrisas minėjau, kad vietinio susisiekimo autobusų grafikai prie traukinių gerai priderinti Vilkaviškio ir Pilviškių stotyse. Tuos derinius daug metų stebėjau pastoviai. Netgi į ankstyvąjį traukinio reisą į Kauną (išvykimo laikas svyravo 5:00-5:30h) iš miesto autobusas būdavo, tačiau paskutiniu metu pastebėjau, kad jis taip anskti važinėti liko tik pirmadieniais.
Būtų įdomu sužinoti apie dabar egzistuojančius gerus arba blogus derinius kitose stotyse, esančiose toliau nuo miestų centrų arba užmiesčiuose (iš Turmanto į Zarasus, iš Marcinkonių į Druskininkus, iš Šalčininkų į Stasylas, iš Šeštokų į Lazdijus, iš Kybartų į Vištytį, taip pat Kėdainiuose, Jonavoje, Plungėje, Telšiuose ir kituose meistuose, kur geležinkelio stotis yra tolėliau nuo centro).
To žmogaus prisiminimuose įdomus dar vienas dalykas. Nors prieš 30-40 metų traukinys iš Vilniaus ir į Vilnių tarp Šiaulių ir Mažeikių praktiškai buvo naktinis, iš Naujosios Akmanės į Ventos gyvenvietėje esančią Akmenės geležinkelio stotį važiuodavo autobusas. Naktį jis padarydavo du reisus. Atvažiuodamas pasitikti iš Vilniaus parvažiuojančio traukinio, jis atveždavo keleivių, kurie iš Akmenės stoties važiuodavo į Mažeikius ir ten persėsdavo į naktinį Ryga-Klaipėda. Juo į Klaipėdą nuvažiuodavo ~5:30-6 h, taip pat buvo galimybė Vainiuodėje arba Priekulėje iš jo persėsti į priemiestinį traukinį Vainiuodė-Liepaja (ilgai laukti taip pat nereikėjo).
Parvežęs iš Vilniaus (arba Kauno) grįžusius keleivius, tas pats autobusas vykdydavo kitą reisą – nuveždavo susiruošusius anksti važiuoti į sostinę arba Kauną.
Nežinau, kiek tuose draugo pasakojimuose yra tiesos. Truputėlį juoko sukėlė prisiminimas, kaip studentams iš Akmenės rajono po tokios naktinės kelionės pirmadienio rytą būdavo baisiai sunku paskaitose, bet vis vien iš tokio Lietuvos pakraščio traukiniu į Kauną ir Vilnių važiuoti būdavę geriau nei autobusu (ankstyvasis iš N.Akmenės į Kauną išvykdavo ~4h).
Kiek teko skaityti Mažeikių laikraštį „Santarvė“, radau informaciją apie naktinį miesto autobuso maršrutą aplink miestą. Pasirodo, autobuso važinėjimo grafikas buvo priderintas prie traukinių Klaipėda-Mažeikiai, Ryga-Mažeikiai, Vilnius-Mažeikiai, Ryga-Klaipėda, Mažeikiai-Vilnius, Mažeikiai-Klaipėda, Mažeikiai-Vilnius.
Temoje apie dyzelinius traukinius ir automotrisas minėjau, kad vietinio susisiekimo autobusų grafikai prie traukinių gerai priderinti Vilkaviškio ir Pilviškių stotyse. Tuos derinius daug metų stebėjau pastoviai. Netgi į ankstyvąjį traukinio reisą į Kauną (išvykimo laikas svyravo 5:00-5:30h) iš miesto autobusas būdavo, tačiau paskutiniu metu pastebėjau, kad jis taip anskti važinėti liko tik pirmadieniais.
Būtų įdomu sužinoti apie dabar egzistuojančius gerus arba blogus derinius kitose stotyse, esančiose toliau nuo miestų centrų arba užmiesčiuose (iš Turmanto į Zarasus, iš Marcinkonių į Druskininkus, iš Šalčininkų į Stasylas, iš Šeštokų į Lazdijus, iš Kybartų į Vištytį, taip pat Kėdainiuose, Jonavoje, Plungėje, Telšiuose ir kituose meistuose, kur geležinkelio stotis yra tolėliau nuo centro).
Comment