Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Elektriniai traukiniai Lietuvoje
Collapse
X
-
Lietuvos geležinkelių ER9M-532 ir 390 vagonai Rygoje prieš kelias dienas. Įdomu, kam jų prireikė? RVR lygtai galas. Latviams kintamos srovės traukiniai nereikalingi. Nebent dalims? Ar visgi gal per kokią tarpinę firmelę suremontuos ir prakals. Tik klausimas, kam? Kazachstanui? Daugiau nelabai yra kam. Ukraina pati remontuotųsi.
http://gallery.balticrailpics.net/di..._display_media
http://gallery.balticrailpics.net/di..._display_media
Comment
-
Naujų traukinių pirkimas.
Jau buvo skelbta info apie tai, kad LTG Link planuoja pirkti naujus traukinius. Šiek tiek panagrinėjęs konsultacijos pirkimo dokumentus, atrinkau esminius punktus:- Intercity EMU:
- Traukiniai bus skirti tiek vidinėms kelionėms (labiausiai tikėtina Vilnius-Klaipėda bei gal keli Vilnius-Kaunas ekspresai) bei maršrutui Vilnius - Minskas.
- Elektrinė trauka, ne mažiau kaip du pantografai.
- Juose bus verslo, I bei II klasės - verslo klasė - 8-12 vietų; I klasė - 16-24 vietų; II klasė - 176-214 vietų; Viso apie 200-250 vietų.
- Kiekviena sėdynė turi turėti 220v lizdą.
- Numatyti sustojimai kas 50km.
- Max. greitis 160kmh.
- Planuojamas kiekis - 9 vnt. (papildomai gali būti perkama 5 vnt).
- Bistro zona - ne mažiau 15 m2, vietos valgyti užkandžius, vietos kavos ir užkandžių aparatams
- Vieta konduktoriui - 5 m2, mikrobangų krosnelė, kavos aparatas, šaldytuvas, praustuvas ir t.t.
- Salono išdėstymas: II klasė 2+3, I klasė 2+2, Verslo klasė 2+2. Pageidautinas vietų su dideliu stalu kiekis yra 50% nuo visų vietų. Ne mažiau trijų tualetų, iš kurių vienas pritaikytas neįgaliesiems.
- Regional DMU:
- traukiniai bus skirti vietinėms kelionėms, tikriausiai dabartinių dyzelinių maršrutų greitiesiems laikams (kurie nestoja visose stotelėse).
- Dyzelinė trauka.
- Juose bus I bei II klasės - I klasė - 10 vietų; II klasė - 140 vietų; Viso - 150 vietų.
- Kiekviena sėdynė turi turėti 220v lizdą.
- Sustojimai - kas 20/30km.
- Max. greitis 160kmh.
- Numatomas kiekis - 21 vnt. (papildomai gali būti 10).
- Bistro zona - apie 10 m2 "self service" vietos kavos ir užkandžių aparatams
- Konduktoriui atskira darbo vieta su staliuku.
- Salono išdėstymas: II klasė 2+3, I klasė 2+2. Pageidautinas vietų su dideliu stalu kiekis yra 20% nuo visų vietų. Ne mažiau dviejų tualetų, iš kurių vienas pritaikytas neįgaliesiems.
- Urban EMU:
- traukiniai bus skirti priemiesčio kelionėms - Vilnius - Kena, Trakai ir kiti panašūs maršrutai.
- Elektrinė trauka, ne mažiau kaip du pantografai.
- Dokumentuose sumaišyta klasių informacija - nurodoma, kad juose bus trečia klasė, tačiau numatomos vietos nurodomos II klasė - 120-150 vietų; Viso apie 120-150 vietų. Panašu, kad vis dėl to bus perkama trečia klasė.
- Kiekviena sėdynių pora turi turėti 220v lizdą.
- Numatomi dažni sustojimai.
- Max. greitis 120kmh.
- Perkamas kiekis 8 vnt. (gali būti +10).
- Bistro zona - apie 10 m2 "self service" vietos kavos ir užkandžių aparatams
- Konduktoriui atskira darbo vieta su staliuku.
- Salono išdėstymas: 2+3 arba 3+3. Vienas tualetas, pritaikytas neįgaliesiems.
- Intercity EMU, Regional DMU ir Urban EMU vienodos platformos (t.y. vežimėliai, traukos varikliai, stabdžių sistemos, sukabinimo įtaisai, kėbulo elementai, išorinis dizainas ir pan. vienodi visoms kategorijoms. Skirtumas tik traukos tipas, salono išdėstymas ir komforto lygis - pagal šį punktą, visi traukiniai bus vieno modelio, tik skirsis dyzelinė arba elektrinė trauka. Kokie gamintojai galėtų pasiūlyti tokius variantus?
- Elektriniai traukiniai turi turėti galimybę važiuoti be kontaktinio tinklo (depo teritorijoje). Ar dabartiniai EJ575 traukiniai turi tokią galimybę?
- Visų traukinių Salono išplanavimas turi būti viename lygyje, be papildomų pakopų, t.y. be laiptelių. Taip pat Dviračių vietos turi būti orientuotos viename vagone. Taip pat turi būti galimybė didinti arba mažinti vietų skaičių (žiema/vasara).
- Preliminariais parko modelio rezultatais ir kintančiais keleivių srautais DMU Regio tipo traukiniai turėtų būti apie 100 vietų ir dažnai sujunginėjami/atjunginėjami tarpusavyje (kartais iki keturių traukinių).
- Dalis iš DMU Regio ir EMU Urban traukinių galėtų būti bimodaliniai arba hibridiniai, kuriuos būtų galima eksploatuoti tiek elektrifikuotuose tiek ne elektrifikuotuose ruožuose. Šiuos variantus svarstytumėme jei jie būtų ekonomiškai pagrįsti ir pavyktų pritraukti ES finansavimą. Kiek apytiksliai padidėtų šių traukinių kainą ir eksploatacijos išlaidos lyginant su standartiniais dyzeliniais arba elektriniais traukiniais.
- 7 patinka
Comment
- Intercity EMU:
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimąIntercity EMU, Regional DMU ir Urban EMU vienodos platformos (t.y. vežimėliai, traukos varikliai, stabdžių sistemos, sukabinimo įtaisai, kėbulo elementai, išorinis dizainas ir pan. vienodi visoms kategorijoms. Skirtumas tik traukos tipas, salono išdėstymas ir komforto lygis - pagal šį punktą, visi traukiniai bus vieno modelio, tik skirsis dyzelinė arba elektrinė trauka. Kokie gamintojai galėtų pasiūlyti tokius variantus?
Parašė Ignalina Rodyti pranešimąElektriniai traukiniai turi turėti galimybę važiuoti be kontaktinio tinklo (depo teritorijoje). Ar dabartiniai EJ575 traukiniai turi tokią galimybę?
Kur būtų galima peržiūrėti konsultacijos pirkimo dokumentus?
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąKur būtų galima peržiūrėti konsultacijos pirkimo dokumentus?
4. TS main requirements for consultation services vol.10 (LT and EN).xlsx
- 1 patinka
Comment
-
Pridėčiau dar porą esminių reikalavimų, pirmasis iš kurių gerokai sumažina Pesos galimybes dalyvauti konkurse: DMU elektrinė trauka (ne hidraulinė kaip pas Pesas) ir pritaikymas 200mm bei 550 mm aukščio peronams.
Taip pat priminsiu kad ispanų gamintojai Talgo ir CAF dalyvavo Latvių EMU konkurse. Talgo netgi pateikė pigiausią pasiūlymą, bet buvo priverstas nusileisti Škodai, kuri pateikė labai jau optimistinius elektros sąnaudų skaičiavimus (buvo vertinami viso gyvenimo ciklo kaštai).
Tiek Talgo, tiek CAF numato savo regioninių traukinių DMU versijas su elektrine pavara. Juos ir Stadlerį, kuris turi gatavą modelį atitinkantį reikalavimus, traktuočiau kaip realiausius pretendentus.
Žinoma visada kas nors iš didžiojo trejeto (Alstom, Bombardier ir Siemens) gali sugalvoti kad užsakymo dydis vis tik pakankamas jiems užsiimti naujos savo traukinių versijos kūrimu. Priminsiu kad net ir paminėtas Siemens Desiro RU neatitiktų kelių esminių reikalavimų: perono aukščio, nes yra iš esmės pritaikytas 1050mm peronams, o taip pat neturi DMU varianto. Todėl vis tiek turėtų būti kuriama nauja versija.
- 1 patinka
Comment
-
Alytuje ant buvusio geležinkelio Varėna - Alytus pylimo buvusios Alytaus stoties vakarinio kelyno gale (einant nuo stoties link pėsčiųjų tilto per Nemuną buvusio geležinkelio tilto vietoje, apie 150 metrų nuo buvusios A. Baranausko g. pervažos) pastatytas elektrinio traukinio ER9M-390 galinis vagonas Nr. 09. Jame planuojama įrengti kavinę ar restoraną (nors kažin ar šis žodis tinka). Vagonas pastatytas pavasarį ar vasaros pradžioje, bet, deja, darbai lėtai juda.
Straipsnis 15 min.
https://www.15min.lt/pasaulis-kisene...iu-642-1337062
Kovo viduryje vagonas stovėjo Vilniaus stotyje.
Dabar Alytuje. Vaizdas ateinant nuo buvusios pervažos. Maždaug čia buvo bėgių pabaiga, kai stotis dar veikė.
Iš priekio.
Iš galo.
- 12 patinka
Comment
-
Klaipėdos jūrų uoste naudojamų lokomotyvų temoje yra naujienų:
Bega“ nuo 2016 m. vykdo manevrinių geležinkelio lokomotyvų modernizavimo programą, pagal kurią dyzeliniai šilumvežiai yra keičiami elektriniais robotizuotais lokomotyvais. Iki šių metų kompanijos „Bega“ specialistai buvo sukūrę ir pagaminę keturis į tinklą įjungiamus elektrinius lokomotyvus. 2020-aisiais specializuotas inžinerinis krovos kompanijos padalinys pristatė dar vieną unikalų įrenginį, neturintį analogų nei jūrų uostų, nei geležinkelių sistemose. Tai – autonominis elektrinis robotas-lokomotyvas, varomas įkraunama ličio-jonų baterija ir turintis nuosavą 4 kW galios saulės energijos jėgainę. Su pilnai įkrauta baterija robotas gali dirbti apie 24 valandas, baterijos įkrovimo laikas – iki 2 valandų. Elektrinio variklio galia – 80 kW, jo pakanka patraukti daugiau nei 20 pilnų vagonų, arba per 2000 tonų.
Remiantis Europos aplinkos agentūros 2019 m. Oro taršos emisijų vadovo pateikiama skaičiavimo metodika, vienas tradicinis manevrinis šilumvežis, priklausomai nuo jo dydžio ir pajėgumo, degindamas dyzelinį kurą, per metus į aplinką išleidžia nuo 106 iki 132 tonų CO2 ir kitų emisijų. Tuo metu elektriniai lokomotyvai, kurių kompanijoje „Bega“ greitu metu iš viso dirbs devyni, jokių teršalų į aplinką neišmeta. Įgyvendinusi geležinkelio lokomotyvų modernizavimo programą, vien tik šioje veiklos srityje „Bega“ eliminuos per 1000 tonų CO2 emisijų kasmet.
Pasak „Begos“ generalinio direktoriaus Laimono Rimkaus, šiuo metu kompanija jūrinio klasterio rėmuose kartu su partneriais ruošia naują elektros traukos lokomotyvo prototipo projektą. Tokie lokomotyvai galėtų dirbti uosto privažiuojamųjų geležinkelių ruožuose, kurie pirmame etape nebus elektrifikuoti, bei aptarnauti uosto terminalus, pramonės objektus. Į šį projektą, be kita ko, planuojama įtraukti ir elektrinės vidaus vandenų baržos sukūrimą.
Pasak „Begos“ generalinio direktoriaus Laimono Rimkaus, šiuo metu kompanija jūrinio klasterio rėmuose kartu su partneriais ruošia naują elektros traukos lokomotyvo prototipo projektą. Tokie lokomotyvai galėtų dirbti uosto privažiuojamųjų geležinkelių ruožuose, kurie pirmame etape nebus elektrifikuoti, bei aptarnauti uosto terminalus, pramonės objektus. Į šį projektą, be kita ko, planuojama įtraukti ir elektrinės vidaus vandenų baržos sukūrimą.
„Planuojame, kad tiek elektros traukos lokomotyvui, tiek baržai būtų galima pritaikyti tą pačią modulinę elektros jėgainę. Tokiomis elektrinėmis vidaus vandenų baržomis iš Lietuvos gilumos į jūrų uostą galėtų būti gabenami, pavyzdžiui, ekologiniai grūdai, arba tokie kroviniai, kurių pirkėjams yra svarbu žinoti, jog prekės transportuojamos žaliuoju transportu su deklaruota nuline emisija. Kiek teko susipažinti su Vakarų Europos uostų patirtimi šioje srityje, kurdami tokias transporto „ekosistemas“ kol kas mes nuo jų neatsiliekame, o kai kur gal net ir lenkiame. Tačiau privačių iniciatyvų sėkmei ir rezultatams nemažai įtakos turės ir šalies valstybinių institucijų požiūris bei dalyvavimas šiuose procesuose teikiant tam tikrą pagalbą, kuriant investicijų į žaliąsias technologijas skatinimo priemones. Tikime, kad mums parodytas verslo, pramonės bendruomenių, visuomenės ir valdžios dėmesys padrąsins veikti toliau, nes, be žinių, reikalingi ir dideli materialiniai ištekliai“, - sako L. Rimkus.Paskutinis taisė Abrakadabra; 2021.01.01, 21:48.
- 1 patinka
Comment
Comment