Gal reikėtų sukurti naują temą "Nauji 2009/2010 m. pėsčiųjų keleivių ruožai likviduotuose keleivinių traukinių maršrutuose"?
Beje, šiuo laikotarpiu labai aktuali tema. Ir stotys renovuotos - bus kur pailsėt kelionėje.
turiu pastebeti, kad LG keleiviu vezimo sunkmeciui labai didelia itaka turi vyriausybes vykdoma politika LG atzvilgiu! labai jau didelis vyriausybes noras paversti LG nuostolinga greitu laiku,
vienas pavyzdziu: tarifas kurio neleidzia mazinti susisiekimo ministerija su masiuliu priesaky.......
Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.
Klausykit, reikia pradėti keleivinių vagonų prikabinti prie prekinių traukinių. Būtų daug pigiau. ir keleivių atsirastų. Iš Vilniaus į Klaipėdą per naktį, argi ne puiku.
Krizė ne krizė, bet tokio transporto vakumo tikriausiai Lietuvoje dar nėra buvę. Po karo daugiau traukinių kursavo, klestėjimas - iki 1992-1994 m.
Atiteks geras kasnelis - autobusams kaip 1998-1999 m. kai traukinių bilietų kainos buvo aukštesnės nei autobusų - tuomet ir prasidėjo didysis ritimasis į apačia. Ir vis dar riedam.
Jau kiek maršrutų panaikinta, ir Siauruką taip pat sunaikino.
Įdomu kas bus 2011 m. - tikriausiai liks keli Vilnius-Kaunas, 2 Klaipėda-Vilnius, Maskva-Kaliningradas ir dar keletas.
Geležinkelio verslo ypatumai
Šiuo metu nemaža dalis geležinkelio linijų formaliai dirba nuostolingai ir yra išlaikomis nedaugelio pagrindinių, pelningų linijų sąskaita. Praeityje Anglijoje yra buvę bandymų radikaliai sutrumpinti geležinkelių tinklą, paliekant tik pelningas linijas. Nelauktai paaškėjo, jog tai padarius žymiai sumažėja „perspektyvių“ linijų teikiamas pelnas, nes „nuostolinga“ periferija tiekia keleivius, kurie, panaikinus greta jų esančią stotį, nustoja naudotis geležinkelio paslaugomis. Pasitaiko, jog panaikinus geležinkelį autobusais nesinaudojama dėl prastesnės paslaugų kokybės. Panaikinus ir autobusus, kai kuriose vietose gali nelikti jokio visuomeninio transporto. Praeityje atliktų geležinkelio tinklo trumpintojų darbai neretai kritikuojami už trumparegiškumą, nenumatant miestų ir miestelių augimo, taigi ir didėjančių poreikių transportui.
Dėl tokių priežasčių mažinti geležinkelių tinklą reikia labai apgalvotai. Nors pats geležinkelis ne visada pelningas, gyventojams jis neretai daug patrauklesnis (greitesnis, patogesnis) už autobusų transportą.
Liūdna...
Bet manau, kad būtina atsižvelgti ir į asmeninių automobilių skaičiaus augimą... Kiek tokių buvo tarpukariu, pokariu, iki 1990 ir dabar. Manau, kad tendencijos vienareikšmiškai nepalankios viešajam transportui... Ir dar kelių tinklas pas mus ne kaip Lenkijoje...
Šiuo metu nemaža dalis geležinkelio linijų formaliai dirba nuostolingai ir yra išlaikomis nedaugelio pagrindinių, pelningų linijų sąskaita. Praeityje Anglijoje yra buvę bandymų radikaliai sutrumpinti geležinkelių tinklą, paliekant tik pelningas linijas. Nelauktai paaškėjo, jog tai padarius žymiai sumažėja „perspektyvių“ linijų teikiamas pelnas, nes „nuostolinga“ periferija tiekia keleivius, kurie, panaikinus greta jų esančią stotį, nustoja naudotis geležinkelio paslaugomis. Pasitaiko, jog panaikinus geležinkelį autobusais nesinaudojama dėl prastesnės paslaugų kokybės. Panaikinus ir autobusus, kai kuriose vietose gali nelikti jokio visuomeninio transporto. Praeityje atliktų geležinkelio tinklo trumpintojų darbai neretai kritikuojami už trumparegiškumą, nenumatant miestų ir miestelių augimo, taigi ir didėjančių poreikių transportui.
Dėl tokių priežasčių mažinti geležinkelių tinklą reikia labai apgalvotai. Nors pats geležinkelis ne visada pelningas, gyventojams jis neretai daug patrauklesnis (greitesnis, patogesnis) už autobusų transportą.
Pilnai sutinku. Geras palyginimas Joniškis ir Skuodas. Joniškyje, kur yra neuždarytas krovininis geležinkelis palei geležinkelį susikūrė keletas didelių įmonių užsiimančių žemės ūkio prdukcijos kaupimu ir perdirbimu, nes yra patogu ir pigiau vežti krovinius.
O tokiam Skuodui uždarius geležinkelį ateitis ne kokia.
Labai man nepatinka susidariusi padėtis dėl keleivinių traukinių.
Estijoje, kur tinklas blogesnis nei Lietuvoje - į periferiją kursuoja vienas kitas keleivinis traukinys.
Geriausia padėtis - Latvijoje.
Bet pas mus labiausiai atnaujinti riedmenys - tai klausimas kam to REIKĖJO?
Gaila, kad infrastruktūros atžvilgiu esame atsilikusi šalis.
Geras palyginimas Joniškis ir Skuodas. Joniškyje, kur yra neuždarytas krovininis geležinkelis palei geležinkelį susikūrė keletas didelių įmonių užsiimančių žemės ūkio prdukcijos kaupimu ir perdirbimu, nes yra patogu ir pigiau vežti krovinius.
O tokiam Skuodui uždarius geležinkelį ateitis ne kokia.
Pas mus labiausiai atnaujinti riedmenys - tai klausimas kam to REIKĖJO?
O aš nesuprantu kito dalyko - kodėl savivaldybės steigia ir dotuoja autobusų parkus, bet to paties nedaro su traukiniais? Jau daug kartų įrodinėjau, kad pasiteisintų traukinio maršrutas Daugpilis - Panevėžys - Šiauliai - Klaipėda. Panašiai ir su siauruku Panevėžys - Anykščiai - Rubikiai. Vietoj autobusų ar mikroautobusų galėjo ne laidoti, o didinti dotacijas siaurukui.
O aš nesuprantu kito dalyko - kodėl savivaldybės steigia ir dotuoja autobusų parkus, bet to paties nedaro su traukiniais? Jau daug kartų įrodinėjau, kad pasiteisintų traukinio maršrutas Daugpilis - Panevėžys - Šiauliai - Klaipėda. Panašiai ir su siauruku Panevėžys - Anykščiai - Rubikiai. Vietoj autobusų ar mikroautobusų galėjo ne laidoti, o didinti dotacijas siaurukui.
Aš tą visą laiką irgi sakiau. Latvijoje tą padarė - pernai panaikino 300 autobusų maršrutų, išsaugojo veikiantį siauruko ruožą. Tai galėjo daryti Susisiekimo ministerija valstybiniu lygiu tardamasi su savivaldybėmis.
Vien Joniškio r. savivaldybė kas mėn. pakloja po 100 000 - 200 000 į mėn. dotacijomis ir tarp kitų dotuoja ir Šiaulių-Joniškio ruožą.
Sugražinti prarastus keleivius bus ne taip ir lengva - beveik neįmanoma - tik tuo atveju jei padarys dideles rekonstrukcijas, kurios leis važiuoti minimum 160 km/h.
O tai nerealu - RailBaltica nepajudėjo nė per nago juodimą.
Geri norai
Nesu transporto ekspertas, bet kiek tenka matyti, tai traukinys ta kryptimi pravažiuoja praktiškai tuščias. Taip, kad geriau lėšas nukreipti racionaliau, pvz. pasistengti, kad Rail Baltica eitų per Panevėžį, o ne bandyti išsaugoti labai nuostolingus vietinius maršrutus į nedidelius miestus.
Geri norai
Nesu transporto ekspertas, bet kiek tenka matyti, tai traukinys ta kryptimi pravažiuoja praktiškai tuščias. Taip, kad geriau lėšas nukreipti racionaliau, pvz. pasistengti, kad Rail Baltica eitų per Panevėžį, o ne bandyti išsaugoti labai nuostolingus vietinius maršrutus į nedidelius miestus.
Railbalticos nebus artimiausius 50 metų. IR iš viso ar ji reikalinga. Juk neišnaudojama net esama infrastruktūra.
Vien Joniškio r. savivaldybė kas mėn. pakloja po 100 000 - 200 000 į mėn. dotacijomis ir tarp kitų dotuoja ir Šiaulių-Joniškio ruožą.
Sugražinti prarastus keleivius bus ne taip ir lengva - beveik neįmanoma - tik tuo atveju jei padarys dideles rekonstrukcijas, kurios leis važiuoti minimum 160 km/h.
Ieškok išeities ir ją rasi. Štai kai pagaliau kažkada atsiras traukinys tarp Šiaulių ir Jelgavos (tarkim tai bus Vilnius - Ryga), Joniškio savivaldybė pareiškia, kad nuo šiol ji nebekompensuos autobusų kelionių maršrute Šiauliai - Joniškis - LT/LV siena ryšium su dotacijomis, skirtomis kompensuoti važiavimą traukiniu minėtais maršrutais. Aišku, tada arba traukinių reisų turės būti ne vienas ir ne du kasdien, arba "drausti" šia trasa važiuoti autobusams/mikroautobusams mažiausiai 1h prieš ir po traukinio išvykimo.
Ieškok išeities ir ją rasi. Štai kai pagaliau kažkada atsiras traukinys tarp Šiaulių ir Jelgavos (tarkim tai bus Vilnius - Ryga), Joniškio savivaldybė pareiškia, kad nuo šiol ji nebekompensuos autobusų kelionių maršrute Šiauliai - Joniškis - LT/LV siena ryšium su dotacijomis, skirtomis kompensuoti važiavimą traukiniu minėtais maršrutais. Aišku, tada arba traukinių reisų turės būti ne vienas ir ne du kasdien, arba "drausti" šia trasa važiuoti autobusams/mikroautobusams mažiausiai 1h prieš ir po traukinio išvykimo.
Ir ne tik šioje, bet ir kitose savivaldybėse taip turėtų veikt ši sistema. Ypač Mažeikiai-Šiauliai ruože, kol neuždarė ir tos linijos.
Ruože tarp Joniškio ir LT/LV sienos autobusų maršrutai nedubliuoja geležinkelio - jie kursuoja po nuošalius kaimus nuo geležinkelio nutolę 5-9 km. Prie geležinkelio būtų vos 2 kaimeliai - Šarkių gel. st. ir gan didelis Milvydžių kaimas prie pat sienos - iki kur nėra maršrutinio autobuso.
Tačiau yra kaip yra. Ir nieko nepakeisi - reikėjo apie tai galvoti nuo 1992 m. kai susisiekimas dar buvo optimalus. Dabar iki tol tobulai veikusi sistema visiškai sugriauta. Ir nebematau reikalo daugiau diskutuoti šia tema.
Pas mus Lietuvoje kažkodėl viskas kitaip.
Railbalticos nebus artimiausius 50 metų. IR iš viso ar ji reikalinga. Juk neišnaudojama net esama infrastruktūra.
Jei vis tik "Rail Baltica" bus, tai kur šiame geležinkelyje bus KAUNO stotis?
Tikriausiai en kur dabartinė senoji M.K.Čiurlionio gatvės ir Vytauto prospekto sankryžoje. Jei ji bus ties Rokeliais ar Mauručiais, tai keleiviams nauda menka...
Klausykit, reikia pradėti keleivinių vagonų prikabinti prie prekinių traukinių. Būtų daug pigiau. Ir keleivių atsirastų. Iš Vilniaus į Klaipėdą per naktį, argi ne puiku.
Ta proga pridedu nuorodą į filmuką - http://www.youtube.com/watch?v=IBgnJ...eature=related
Nuo filmuko pradžios praėjus 2min. 15 sek., matyti kaip keleivinis vagonas prikabintas prie siauruko prekinio traukinio sąstato.
Šilumvežis ar kartais ne TU3 ?
Iš Panevėžio važinėdavę siaurukai taip pat būdavę ne keleiviniai, o krovininiai-keleiviniai (gruzopassažirskije). Prie naktį per Vilnių kažkada važiuodavusio pašto-bagažo traukinio Maskva-Kaliningradas taip pat būdavo kabinami keleiviniai vagonai Vilnius-Kaliningradas.
Jei vis tik "Rail Baltica" bus, tai kur šiame geležinkelyje bus KAUNO stotis?
Tikriausiai en kur dabartinė senoji M.K.Čiurlionio gatvės ir Vytauto prospekto sankryžoje. Jei ji bus ties Rokeliais ar Mauručiais, tai keleiviams nauda menka...
Is viso neaisku, kaip ta RailBaltica kirs Lietuva.
Comment