Teko Vokietijoj važiuot su LINT41 (berods) - RA2 tipo didelis dyzelinis tramvajus. Irgi pasižymi triukšmingumu ir kukliu komfortu palyginus su "tikrais" traukiniais.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Dyzeliniai traukiniai ir automotrisės Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąTeko Vokietijoj važiuot su LINT41 (berods) - RA2 tipo didelis dyzelinis tramvajus. Irgi pasižymi triukšmingumu ir kukliu komfortu palyginus su "tikrais" traukiniais.
Comment
-
Ilgai laukus RA2 važiavimų Kauno kryptimi ir toliau į Suvalkiją, liepos 23 d. įvyko beveik anšlagas.
Į traukinį Vilnius-Šeštokai įsėsti sugalvojau Palemone. Stoties prieigose pašiurpau pamatęs stovintį trijų vagonų RA2 (nusigandau, gal mano laikrodis vėluoja, gal jau pavėlavau į Šeštokų traukinį). Bet nuogąstavau be reikalo.
Dyzelinio traukinio RA2-039 reisas buvo bandomasis. Kiek perone pro langus mačiau, salonuose nuo krėslų dar nenulupinėtos polietileno plėvelės. Ant langų užklijuota informacija skelbė Mityščiuose (prie Maskvos) pagaminto traukinio eksportą į Lietuvą. Keli vyrai analizavo traukinio važiavimą iš Vilniaus Palemoną, aptarė tolesnį važiavimą į Šeštokus (priekin praleidus keleivinį). Kažkodėl buvo sureikšminamas traukinio įsibėgėjimo (pagreičio) klausimas (greitesnį nei DR1A, o ką bekalbėti apie senukus D1 įsibėgėjimą pastabėjau pora dienų anksčiau su RA2 važiuodamas iš Marijampolės į Kauną).
Pėsčiųjų viaduku per geležinkelį vaikščioję Palemono gyventojai į stovintį naują traukinį reagavo įvairiai: vieni žvilgsnio nenukreipė kad ir skubėdami, kiti galvos nepasuko kad ir vos vos šlepsėdami (tokia jau realybė, „Kaunas yra Kaunas“).
Pažintį su RA2 039 laikinai nutraukė rytiniame Palemono stoties gale pasirodęs Vilniaus-Šeštokų DR1A.
Kai DR1A atvyko į Marijampolės geležinkelio soties 1-ą kelią, 2-ame stovėjo prieš 15 minučių iš Kauno atvažiavęs RA2 (dviejų vagonų). Didelio siurprizo nepajutau, nes prieš porą dienų juo važiavau. Bet išlipęs iš stoties eiti neskubėjau: vis tik į naują traukinį paspoksoti norėjosi. Juo labiau – kai žinojau apie galimą bandomojo RA2 039 važiavimą įkandin. Ir neapsigavau: praėjus 15 minučių (liepos 23 d. ~14:15 val.)
Marijampolės geležinkelio stotyje susitiko du nauji dyzeliniai traukiniai RA2 .
Įvykis neeilinis, bet stotyje paparacių nesimatė.
Bandomuoju reisu į Šeštokus važiavęs RA2 Marijampolėje pastovėjo kelias minutes: išvažiavo, kai keleivinis jau buvo pasiekęs Kalvariją.
Dviejų vagonų RA2 iš Marijampolės į Kauną išvažiavo pagal tvarkaraštį – 15:58 val., bandomasis RA2 039 Marijampolės stotį nesustodamas pravažiavo ~16:30 val. Kiek suprantu, sustoti jam teko Vinčuose: reikėjo praleisti iš Kauno 15:55h. reisu Nr.687 į Marijampolę išvažiavusią automotrisą AR2.
Liepos 24 d. iš Kauno 12:35h į Marijampolę važiavo jau ne RA2, o senukas D1. Iš Vilniaus į Šeštokus kaip įprasta važiavo DR1A, o Kaune turimas (nežinia kuriam laikui) RA2 17:20h. išvažiavo į Kybartus. Nuvažiavęs į Kybartus, šis traukinys nakvoja...
Pačiu piko metu būdingam keleivių srautui dviejų vagonų traukinys į Kybartus mažokas. Tai matėsi, tą pačią nuomonę išgirdau dviem liepos 23 d. dviem RA2 susitikus Marijampolės geležinkelio stotyje.Paskutinis taisė Vitas; 2009.02.12, 20:13.
Comment
-
Parašė Vitas Rodyti pranešimąIlgai laukus RA2 važiavimų Kauno kryptimi ir toliau į Suvalkiją, liepos 23 d. įvyko beveik anšlagas.
Į traukinį Vilnius-Šeštokai įsėsti sugalvojau Palemone. Stoties prieigose pašiurpau pamatęs stovintį trijų vagonų RA2 (nusigandau, gal mano laikrodis vėluoja, gal jau pavėlavau į Šeštokų traukinį). Bet nuogąstavau be reikalo.
Dyzelinio traukinio RA2-039 reisas buvo bandomasis. Kiek perone pro langus mačiau, salonuose nuo krėslų dar nenulupinėtos polietileno plėvelės. Ant langų užklijuota informacija skelbė Mityščiuose (prie Maskvos) pagaminto traukinio eksportą į Lietuvą. Keli vyrai analizavo traukinio važiavimą iš Vilniaus Palemoną, aptarė tolesnį važiavimą į šeštokus (priekin praleidus keleivinį). Kažkodėl buvo sureikšminamas traukinio įsibėgėjimo (pagreičio) klausimas (greitesnį nei DR1A, o ką bekalbėti apie senukus D1 įsibėgėjimą pastabėjau pora dienų anksčiau su RA2 važiuodamas iš Marijampolės į Kauną).
Pėsčiųjų viaduku per geležinkelį vaikščioję Palemono gyventojai į stovintį naują traukinį reagavo įvairiai: vieni žvilgsnio nenukreipė kad ir skubėdami, kiti galvos nepasuko kad ir vos vos šlepsėdami (tokia jau realybė, „Kaunas yra Kaunas“).
Pažintį su RA2 039 laikinai nutraukė rytiniame Palemono stoties gale pasirodęs Vilniaus-Šeštokų DR1A.
Kai DR1A atvyko į Marijampolės geležinkelio soties 1-ą kelią, 2-ame stovėjo prieš 15 minučių iš Kauno atvažiavęs RA2 (dviejų vagonų). Didelio siurprizo nepajutau, nes prieš porą dienų juo važiavau. Bet išlipęs iš stoties eiti neskubėjau: vis tik į naują traukinį paspoksoti norėjosi. Juo labiau – kai žinojau apie galimą bandomojo RA2 039 važiavimą įkandin. Ir neapsigavau: praėjus 15 minučių (liepos 23 d. ~14:15 val.)
Marijampolės geležinkelio stotyje susitiko du nauji dyzeliniai traukiniai RA2 .
Įvykis neeilinis, bet stotyje paparacių nesimatė.
Bandomuoju reisu į Šeštokus važiavęs RA2 Marijampolėje pastovėjo kelias minutes: išvažiavo, kai keleivinis jau buvo pasiekęs Kalvariją.
Dviejų vagonų RA2 iš Marijampolės į Kauną išvažiavo pagal tvarkaraštį – 15:58 val., bandomasis RA2 039 Marijampolės stotį nesustodamas pravažiavo ~16:30 val. Kiek suprantu, sustoti jam teko Vinčuose: reikėjo praleisti iš Kauno 15:55h. reisu Nr.687 į Marijampolę išvažiavusią automotrisą AR2.
Liepos 24 d. iš Kauno 12:35h į Marijampolę važiavo jau ne RA2, o senukas D1. Iš Vilniaus į Šeštokus kaip įprasta važiavo DR1A, o Kaune turimas (nežinia kuriam laikui) RA2 17:20h. išvažiavo į Kybartus. Nuvažiavęs į Kybartus, šis traukinys nakvoja...
Pačiu piko metu būdingam keleivių srautui dviejų vagonų traukinys į Kybartus mažokas. Tai matėsi, tą pačią nuomonę išgirdau dviem liepos 23 d. dviem RA2 susitikus Marijampolės geležinkelio stotyje.
Vakar buvau Marijampoleje pafotografuoti. Ech, diena pavelavau.
Comment
-
Jau kelias savaites Kaisiadoriu stoties kelyje stovi galinis D1 traukinio vagonas. Be numeriu - visi nuplesti, viduje irgi. Taciau likusi lentele su uzrasu
"Ганц-Маваг Будапешт 1978". Vaikai dauzo langus, spalvotuju metalu rinkejai isplesineja kabelius, vamzdelius ir t.t. Matyti ir bomzai nakvoja, nes viduje maciau skuduru...
Idomu, kodel ji cia paliko. O vagonas buvo glaistyti pradetas... Nors kai kur kiaurai prarudije...
Comment
-
Čia tai DR1A-300 Lietuvos Geležinkeliu tiesiog ispudingai pavaro ir kodel dūmai eina dar pro apačia?pažiurekite------->http://www.youtube.com/watch?v=cp7xX...eature=related
Comment
-
Sveiki, nors ir pavėluotai, bet noriu pasidalinti matytais vaizdais ir patirtais įspūdžiais.
2008-06-22 Maršrutu Vilnius - Ignalina, traukinys Nr. D896 (išvykimo laikas iš Vilniaus 14:00, atvykimo į Ignaliną - 15:49) važiavo RA-2 (94 24 90-03 302-7).
Kelionės metu buvo šiokių tokių keistenybių, pvz. buvo du konduktoriai, bet jie vaikščiojo abu iš karto; antra - mašinistas dažnai naudojo garsinį signalą, nors anksčiau važiuojant šiuo maršrutu su DR1A taip nebūdavo. Ir galų gale, traukinys naujas, bet informacinė sistema dar buvo tinkamai nesuderinta: išorėje neveikė švieslentės, viduje data būdavo rodoma rusiškai. Galų gale, aš asmeniškai šiek tiek nusivyliau šiuo LG pirkiniu, nes man su modernizuotu DR1A važiuoti buvo maloniau, nes jis buvo gerokai tylesnis ir mažiau jautėsi kelio nelygumai. Beje, tikėjausi rasti čia kondicionierių, tačiau netgi to nebuvo.
Pridedu kelias nuotraukas, darytas Ignalinos stotyje:
Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2008.08.31, 20:43.
Comment
-
Beje, gal kas galėtų papasakoti plačiau apie šiuos D1-567 ir D1-509, stovinčius N.Vilnios elektrodepe. Ar jie laukia "geresnių laikų" ar tiesiog nėra kur padėti. Ir ne tik šie, tokių D1 ten kaži kiek...
Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2008.08.31, 20:31.
Comment
-
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąSveiki, nors ir pavėluotai, bet noriu pasidalinti matytais vaizdais ir patirtais įspūdžiais.
2008-06-22 Maršrutu Vilnius - Ignalina, traukinys Nr. D896 (išvykimo laikas iš Vilniaus 14:00, atvykimo į Ignaliną - 15:49) važiavo RA-2 (94 24 90-03 302-7).
Kelionės metu buvo šiokių tokių keistenybių, pvz. buvo du konduktoriai, bet jie vaikščiojo abu iš karto; antra - mašinistas dažnai naudojo garsinį signalą, nors anksčiau važiuojant šiuo maršrutu su DR1A taip nebūdavo. Ir galų gale, traukinys naujas, bet informacinė sistema dar buvo tinkamai nesuderinta: išorėje neveikė švieslentės, viduje data būdavo rodoma rusiškai. Galų gale, aš asmeniškai šiek tiek nusivyliau šiuo LG pirkiniu, nes man su modernizuotu DR1A važiuoti buvo maloniau, nes jis buvo gerokai tylesnis ir mažiau jautėsi kelio nelygumai. Beje, tikėjausi rasti čia kondicionierių, tačiau netgi to nebuvo.
Kas liečia RA2 švieslentes, tai gal jose iš tikrųjų gedimas buvo, o gal nedegė dėl mašinisto (aišku, ir dėl jo padėjėjo – jį kaltinčiau daugiau) aplaidumo, o gal ir nepatyrimo kaip su tokia technika dirbant neseniai. Dėl datos rašymo tai jokio kaltinimo nemesčiau, nes kaip datą dabar teisingai rašyti, ginčytis galima be galo (principu „diena-mėnuo-metai“ parašytų pamatau dažnai). Įžiūriu RA2 minusą – dėl priekio nuožulnumo gana toli nuo priekinio lango įmontuota švieslentė matoma blogai, saulėtą dieną netgi atrodo, kad joje niekas nedega. Šioje temoje esu rašęs, kad RA2 variklis įmontuotas po grindimis (ne patalpoje, kaip pas D1 ir DR1A), todėl lauke (kai durys atidarytos – ir viduje) girdėti toks triukšmas. Nelygų važiavimą per bėgių sandūras taip pat esu pastebėjęs ir paminėjęs. Tokio „daikčiuko“ kaip oro kondicionierius traukinyje nė neįsivaizduoju. Jo nėra netgi tokiame lėktuve kaip „kukurūzininkas“ An-2.
Traukiniui garsinis signalas privalomas ties kiekvienu ženklu su pavaizduotu „klaksonu“ (dūdele). Pavyzdžiui, artėjant pervažai, pėsčiųjų perėjai, darbų vykdymo vietai ir pan. Ženklo reikalavimų nesilaikymas – nusižengimas galiojančioms taisyklėms. Deja, toks pažeidimas labai paplitęs, nors nustatytos tvarkos laikytis vis primena traukinių užvažiavimai ant pėsčiųjų ir vis pasitaikančios avarijos pervažose, po tokių įvykių sutrinkantis traukinių eismas ir kt. Ne kartą pastebėjau, kad garsinio signalo atžvilgiu sąžiningumu pasižymi į Šeštokus atvažiuojantys Lenkijos mašinistai. Garsinis signalas taip pat privalomas ir nesant minėto ženklo, kai pagelžkelėje yra žmonių. Vasarą pakeliui į Ignaliną jų būti galėjo.
Vokiškas pirkinys tikriausiai būtų geresnis už rusišką, bet ten panaši technika gaminama 1435mm vėžės bėgiams, ją 1520mm vėžei perdirbti sunkumų susidaro.
Nuotraukoje: dyzeliniai traukiniai D1-749 и RА2-020 (tiesa, ne Lietuvoje) http://www.parovoz.com/newgallery/pg...LNG=RU#picturePaskutinis taisė Vitas; 2008.09.09, 01:01.
Comment
-
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąBeje, gal kas galėtų papasakoti plačiau apie šiuos D1-567 ir D1-509, stovinčius N.Vilnios elektrodepe. Ar jie laukia "geresnių laikų" ar tiesiog nėra kur padėti. Ir ne tik šie, tokių D1 ten kaži kiek...
Comment
-
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąSveiki, nors ir pavėluotai, bet noriu pasidalinti matytais vaizdais ir patirtais įspūdžiais.
2008-06-22 Maršrutu Vilnius - Ignalina, traukinys Nr. D896 (išvykimo laikas iš Vilniaus 14:00, atvykimo į Ignaliną - 15:49) važiavo RA-2 (94 24 90-03 302-7).
Kelionės metu buvo šiokių tokių keistenybių, pvz. buvo du konduktoriai, bet jie vaikščiojo abu iš karto; antra - mašinistas dažnai naudojo garsinį signalą, nors anksčiau važiuojant šiuo maršrutu su DR1A taip nebūdavo. Ir galų gale, traukinys naujas, bet informacinė sistema dar buvo tinkamai nesuderinta: išorėje neveikė švieslentės, viduje data būdavo rodoma rusiškai. Galų gale, aš asmeniškai šiek tiek nusivyliau šiuo LG pirkiniu, nes man su modernizuotu DR1A važiuoti buvo maloniau, nes jis buvo gerokai tylesnis ir mažiau jautėsi kelio nelygumai. Beje, tikėjausi rasti čia kondicionierių, tačiau netgi to nebuvo.
Pridedu kelias nuotraukas, darytas Ignalinos stotyje:
Vaziuojant DR1A ar tuo labiau D1 motoriniame vagone variklio triuksmas irgi nera toks jau zemas. RA2 variklis po grindimis, todel labiau jauciasi ir variklio vibracijos. Jei variklis butu atskiroje vagono dalyje virs vagono remo, turbut RA2 butu tylesnis. RA2 is tiesu "kietokas" yra ir kelio nelygumai juntami.
Kondicionieriai yra tik masinistu kabinoje. Tikrai keista, kodel neuzsake su kondicionieriais salone.
Siaip as manau, kad RA2 labiau tiktu marsrutams iki 100 km, Pavyzdziui, Vilnius - Kena.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąSeniai norejau paklausti apie pirmuosius elektrinius traukinius Lietuvoje. Ar tai buvo ER9P? Kiek vagonu sudare sastatai - 8, 10, ar 12? Dabartiniai ER9M buvo 8, 10 ar 12 vagonu perkami?
Siuo metu eksloatuojami keli motoriniai vagonai turi numeri ER9M-XXX-09. Zinant el. traukiniu vagonu numeracija ir galima vagonu skaiciu traukinyje (lyginis, nuo 4 iki 12), iseina, kad nauji traukiniai buvo 10 vagonu minimum.
Kiek prisimenu, Minske ER9P būdavo 10 vagonų. Gal būt tarp Vilniuje ir Minske buvusių elektrinių traukinių depų kažkoks tai ryšys buvo (gal būt traukinių remonte), todėl su vagonų kažkaip gavosi (kaip dabar visiška maišalynė su numeracija LG traukinių D1). Taip pat įdomu, kur dingo prikabinamieji vagonai , kai iš 8 vagonų LG elektriniuose liko 6, dar vėliau - 4 vagonai?
Girdėjau gandų, kad dyzelinius trauknius D1 Vengrijoje gamindavo iš 6 vagonų, bet į Lietuvą (o gal ir į visą TSRS ?) petekdavo iš keturių.
Comment
-
Parašė Vitas Rodyti pranešimąTikrai prisimenu, kad 1976 metais Lietuvoje ER9P ir ER9M važinėjo iš 8 vagonų. Į numeraciją nesigilinau, nelabai jau ir ką prisiminsi apie tai. Bet gerai prisimenu, kad D1 (o gal ir D)Vilniaus mazge būdavo iš 4 vagonų, Radviliškio mazge - iš 3, taigi elektrinį traukinį pagal vagonų kiekį vadindavome dvigubai ilgesniu nei dyzelinis, nors D1 vagono ilgis mažesnis nei ER9M.
Kiek prisimenu, Minske ER9P būdavo 10 vagonų. Gal būt tarp Vilniuje ir Minske buvusių elektrinių traukinių depų kažkoks tai ryšys buvo (gal būt traukinių remonte), todėl su vagonų kažkaip gavosi (kaip dabar visiška maišalynė su numeracija LG traukinių D1). Taip pat įdomu, kur dingo prikabinamieji vagonai , kai iš 8 vagonų LG elektriniuose liko 6, dar vėliau - 4 vagonai?
Girdėjau gandų, kad dyzelinius trauknius D1 Vengrijoje gamindavo iš 6 vagonų, bet į Lietuvą (o gal ir į visą TSRS ?) petekdavo iš keturių.
Is Baltarusijos negalejo patekti atskiri vagonai i Lietuva, nes Baltarusijos gelezinkeliai buvo atskiri, o mes priklauseme Pabaltijo gelezinkeliams. Latvijoje ir Estijoje nuolatine itampa, taip pat ir Kalinigrado srityje, o pas mus kintama.
Todel, ziurint i numeracija, gaunasi, kad galejo buti ir 10 vagonu sastatai - galbut tik keli, o like - 8. As esu mates siemet tik du skirtingus vagonus su numeriu 09. Del 12 as irgi abejoju. Turbut kad tokiu nebuvo.
Veliau, mazinant vagonu skaiciu traukinyje, matomai bemotorius prikabinamus i metalo lauza pridave.
Kas liecia 09 numeri. Galejo buti dar ir toks variantas: papildomas vagonas buvo pagamintas veliau, pagal spec. uzsakyma, galbut del gedimu nurasius viena is esamu traukinio vagonu. Jis turejo jau ekslpoatuojamo astuonvagonio traukinio numeri, o, kad nebutu painiavos, jo numeris sastate buvo 09. Taciau toks vagonu dagaminimas matyt galejo buti dar iki 1990 m.
Beje, Estijoje ER2K eksploatuojami ir 3 vagonu sastatais. Nors gamintojo numatytas minimalus vagonu skaicius - 4. Perdare patys ar Rygoje.
D1 visada buvo 4 vagonu is gamyklos. D buvo triju vagonu. Todel ir Radviliskyje tik D galejo buti 3 vagonu. D1 eksploatuoja kaip 3 ar net 2 vagonu tik siuo metu. Beje, dar siemet teko matyti (pora kartu) D1 sudaryta is 4 vagonu ne depe, o marsrute.
Sesiu vagonu buvo DP-0x traukiniai.
Ganz-MAVAG gamykla savo laiku gamino ivairius traukinius ivairioms salims.
Geras puslapis www.Ganzdata.hu. Gamyklines brosiuros apie visus sios gamyklos traukinius - pradedant nuo treciojo 20 a. desimtmecio iki pat kokiu 1987 ar 88 metu.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąForume pries kazkie tai laiko buvi ideta sena tarpukario reklamine nuotrauka su MAN automotrise. Ar jos buvo tikrai nupirktos ir eksploatuojamos Lietuvoje? O gal ta nuotrauka toje nuotraukoje pavaizduota tik planuota pirkti automotrise. Taciau taip ir nenupirktos.
Ar tokie "stebuklai" buvo nuprikti ar ne?
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąIdedu sumazinta anksciau forume buvusia motrises nuotrauka.
Ar tokie "stebuklai" buvo nuprikti ar ne?
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąIdedu sumazinta anksciau forume buvusia motrises nuotrauka.
Ar tokie "stebuklai" buvo nuprikti ar ne?
Mano senelis tarpukario laikais (ir vėliau) tarnavo geležinkelyje. Paskutiniuosius kelis metus iki Vilniaus krašto grąžinimo, buvo Vievio gel. stoties viršininku. Iš jo pasakojimų atsimenu, kad iš Kauno, tuometinės sostinės, iki Vievio kursavo itin greitos (iki 100 km/h) vieno vagono automotrisės. Tad gaima spręsti, kad jos buvo nupirktos.
Paskutinė stotelė prie Lenkijos demarkacinės linijos buvo Balceriškės.Rieda gatvėmis, keliais, laukais mėlyna citrina - pagauk, jei sugebėsi...
Comment
Comment