Nuo 2016 m. gruodžio 11 d. Lietuvoje kaip ir kitose šalyse įsigalios naujas keleivinių traukinių tvarkaraštis. Iš Kauno nebeliks maršruto, kai išvyksta ir iki Kazlų Rūdos važiuoja du sukabinti PESA (620M) tipo vienvagoniai riedmenys, Kazlų Rūdoje jie išsiskiria, pirmasis važiuoja į Kybartus, antrasis - į Marijampolę.
Taigi, gruodžio 10 d. 9:15h Kauno geležinkelio stotyje tokia "pesų" išvykimo akimirka bus paskutinė, ir iki tos dienos tikslinga tokius išvykimus ir važiavimus pafotografuoti, pafilmuoti. Viena nuotrauka jau yra temoje http://www.miestai.net/forumas/showt...t=17067&page=8
Žinoma, ateityje kažkiek tikėtina, kad kažkuriuo maršrutu vietoje vienos "Pesos" dviguba išvažiuos gal prieš ilgąjį savaitgalį, bet tokia viltis maža (Kauno depe, kiek pastebėjau, tokie riedmenys yra tik trys)...
DR1A-300 modernizacija eina į pabaigą. Depe lauke jau stovi du trivagoniai sąstatai su abiem motorinėm galvom. Viena nuo 300-ojo, kita 276. Prikabinamas abiem atvejais 300-asis. Tik kodėl ne vienas sąstatas su visais 300-aisiais vagonais, o kitas - 276 galvos su 300 prikabinamu? Kodėl nėra bemotorių galvų? Negi taip ir eksploatuos trivagonius su dviem motoriniais...
Beje, estiškų DR1A jau nebėra. Tikriausiai supjaustyti į metalo laužą nuvarė.
276-1/3 yra perdaryti kaip prikabinami vagonai su valdymo kabina, iš jų demontuoti varikliai ir vietoje varkilinės patalpos padarytos vietos dviračių laikymui, 300-iniai varikliniai su varikliais iš estiškų DR-1A...
Šią savaitę (ketvirtadienį) mačiau dirbantį tokį sąstatą:
Kiek dar liko DRA eksploatacinio rezervo, t.y. kiek ilgai dar jie važinės Lietuvoje? Teko nesenai važiuoti į Ignaliną, tai pasakysiu D1 mediniai suolai beveik patogesni buvo.
Lygtai apie 15 suformuotų traukinių sąstatų yra. Pernai buvo konkursas traukinių būklės įvertinimui su galimybe pratęsti eksploataciją. Realiai jie 5 metus tikrai dar važinės. Gal ne visi, bet dauguma tai tikrai. O ir tuos, kuriems jau reikės remonto, gali būti, kad dar kapitalins. Didžiausias amžius - 29 metai. Taigi, dar ne tas amžius, kad būtų galima nurašinėti masiškai.
O realiai bus taip: DR1A bus eksploatuojami tol, kol bus eliktrifikuota linija į Klaipėdą. Tada jai nupirks naujus elektrinius traukinius, o visi 7 vnt. 740ML bus permes į priemiestį. Tada tikriausiai kelis labiausiai nusidėvėjusius DR1A nurašys. Taip pat po linijos į Minską elektrifikacijos lieka laisvi trys dvivagoniais 630M, ir tai įvyks gal šių metų pabaigoje, gal kitų metų pradžioje. Dar ir Pesų 620M yra per daug, kai kuriais maršrutais galima leisti, jei reikia ir po dvi sukabintas. Jei į Keną tikrai paleis elektrinius traukinius, tai dar pora automotrisių atsilaisvina. Todėl manau, kad artimiausius kelis metus nebus perkama jokių naujų dyzelinių traukinių, o DR1A pakeitimui didesnis naujų traukinių užpirkimas galbūt įvyks ne anksčiau kaip po gero penkmečio.
Važinėja. Pernai buvo modernizuotas VLRD, padalintas į dvi dalis. Modernizuotos abi galvos ir du prikabinami vagonai (4 ir 8). Kaip nemotorinės galvos panaudotos DR1A-276 galvos. Išimti varikliai, jų vietoje salonas dviračiams vežti. Taip pat modernizuojant panaudotos Estijos geležinkelių DR1A (239-3, 244-1 и 244-4) dalys, negaliu garantuoti, bet atrodo, kad ir varikliai (nes pas estus buvo lygtai MTU, kuriuos atkapitalino).
Du DR1A-300 sąstatai tokie: 300-1 + 300-4 + 276-1 ir 300-3 + 300-8 + 276-3.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ iš esmės atnaujina keleivinių riedmenų parką. Per pastaruosius aštuonerius metus įsigyta 12 automotrisių 620 M, 3 dyzeliniai traukiniai 630MiL, 7 dyzeliniai traukiniai 730ML, 11 elektrinių traukinių EJ575, 9 keleiviniai kupė tipo vagonai.
lrytas.lt
Kur galima išvysti 730ml? Tik į Klaipėdą? Pasidarė įdomu, nes vos ne kasdien tenka sutikti 630mil Ignalinoje, kartais net po du kartus, nors jis juk skirtas Minskui, kaip suprantu.
Pasidarė įdomu, nes vos ne kasdien tenka sutikti 630mil Ignalinoje, kartais net po du kartus, nors jis juk skirtas Minskui, kaip suprantu.
Minsko reisų aptarnavimui pakanka vieno traukinio (jeigu daug keleivių - dviejų), todėl likę važinėja kitais maršrutais (Turmantas, Šiauliai, kartais Marcinkonys).
Comment