Berods Udrius žino, bet tuo pačiu gal bus įdomu ir kitiems...
Noriu paklausti, kurie D1 (numeriai) dabar yra nurašyti arba artimiausiu metu bus nurašyti ir pjaustomi?
Ir kodėl keletas D1 traukinių vienetų (567, 509 ir 385) keletą metų tebestovi elektrinių traukinių depe Naujojoje Vilnioje. Galbūt planuojama atnaujinti ar parduoti (pvz, Ukrainai)?
Berods Udrius žino, bet tuo pačiu gal bus įdomu ir kitiems...
Noriu paklausti, kurie D1 (numeriai) dabar yra nurašyti arba artimiausiu metu bus nurašyti ir pjaustomi?
Ir kodėl keletas D1 traukinių vienetų (567, 509 ir 385) keletą metų tebestovi elektrinių traukinių depe Naujojoje Vilnioje. Galbūt planuojama atnaujinti ar parduoti (pvz, Ukrainai)?
Kaip sakė Udrius, jų pardavimo aukcionas neįvyko, tai metalo laužas tikriausiai (vien aliuminio ten kiek ). O kas zinot, ar TEM2 pardavimo aukcionas įvyko?
Kažkada jau rašiau, kad Lenkijoje užsakomos automatrisės bus analogiškos toms, kurios dabar važinėja Ukrainoje. Visgi, radau šaltinį, kuris patvirtina mano spėjimą (Europos geležinkelių serveris):
Yra kelios priežastys. Kaip ir ne kartą minėta, Susisiekimo ministerija spaudžia LG, kad keleivių vežimas nebūtų apleistas.
Be to, vien šiemet nuostolingiems vietinimas maršrutams kompensuoti valstybė skyrė 25,9 mln. litų (t.y. apie penktadalį visų patiriamų nuostolių).
Be to, kaip skelbia LG, modernizavus ar kapitaliai suremontavus riedmenis ir įsigijus naujų, sąnaudos buvo sumažintos apie 20 proc.
Dar kita priežastis - iš esmės keleivių skaičius , kad ir nedaug, bet didėja. Tiesa, tas neatsispindi oficialiuose duomenyse.
Beje, LG ataskaitose už 2007 m. radau, kad vis dar eksploatuojamas vienas D-1, kuriam daugiau kaip 40 metų. Gal kas žino, kuris konkrečiau?
Labai paprasta, kurio serijos numeris maziausias, tas ir yra seniausias... Pvz LG naujausias D-1 yra 767
Labai paprasta, kurio serijos numeris maziausias, tas ir yra seniausias... Pvz LG naujausias D-1 yra 767
Nėra taip paprasta, kaip kartais atrodo iš pirmo žvilgsnio. Juk nenueisi į Vilniaus, Kauno ar Radviliškio depo teritoriją ir neapvaikštinėsi sustatytus "dyzeliukus" D1 ir DR1A (o dar taip norėtųsi tarp jų surasti RA2). Nes apsauginių pilna kaip pas prastą ūkininką šunų. Ne kartą įsitikinau, kad sargas kai kada būna galingesnis už įmonės viršininką ar direktorių. Dėl šios priežasties forume dažnai nepavyksta parašyti kažką apie krovinių gabenimą, prekinius šilumvežius, lokomotyvus ir jų ūkį, bendrai geležinkelio infrastruktūrą, nedrįstant "apsišauti" belieka liesti prieinamesnes temas apie keleivių vežimą.
Aišku, žinau kad bėgiais ir ypač iešmais vaikščioti pavojinga, bet...
"Bet" lieka "bet".
Su gerais apsauginiais geruoju susitaręs, panašia technika kelis kartus pasidomėjau.
Bet pabuvojus Vilniaus, Kauno, Radviliškio depuose, apvaikštinėjus sustatytus D1 ir užsirašinėjus jų numerius, suklysti vis tiek gali, nes dalis tų dyzelinių traukinių "nakvoja" Turmanto, Ignalinos, Varėnos, Rūdiškių, Kybartų, Šeštokų, Rokiškio, Klaipėdos stotyse. Nuo gegužės 25 d. dar naktimis stovės Šilutėje ir Mažeikiuose.
Apie Lietuvos geležinkeliais dar važinėjantį seniausią D1 žinoti būtų įdomu. Nes prisimenu kaip kažkur panašiai prieš ~40 metų Marijampolės geležinkelio stotyje ~20h. lenkdavosi du keleiviniai traukiniai: iš Alytaus į Vilnių važiuodavęs D1 ir iš Kauno į Alytų - keleivinis su garvežiu (ne šilumvežiu). Ir kažkur apie tuos metus pastarąjį pakeitė D1. Panašių pakeitimų tuo laiku būta daugiau. Panašu, kad maždaug prieš 40 metų iš Vengrijos gauta nemaža „siunta“ dyzelinių traukinių D1, ko aiškiai pasigedau vėliau.
Kažkur prieš 30 metų vienoje LTV laidoje „TV forumas“ dalyvavusiems tuometinės ПБЛТ ЖД Vilniaus apygardos vadams uždaviau klausimą, kodėl Vilniaus depe senieji D1 nekeičiami naujesniais ir modernesniais latviškais DR1 (prieš tai kelis kartus buvau Rygoje ir įsitikinau, kad Latvijos sostinės mazge senųjų D1 nėra, kad ten važinėja RVR gaminami DR1). Atsakęs aukštas geležinkelio pareigūnas pažymėjo, kad klausimas įdomus. Atsakyta, kad Vilniaus depas turi labai galingą D1 eksploatavimo ir remontavimo bazę, todėl šiais traukiniais atsikratyti neskubama, nors naujesnių DR1 įsigyti numatoma.
Norėčiau pasitikslinti: gal tai buvo iš pradžių ne D1, o D serijos dyzeliniai traukiniai?
Ar D markės (be vienetuko) dyzelinis traukinys kartais ne toks, kaip http://www.olitaorany.puslapiai.lt/pokario_vaizdai.htm nuotraukose pirmas pokarinis (1959m.) traukinys, atstatytu geležinkeliu atvykęs į Alytaus stotį (dabar vadinamą senąja, jau tik buvusią, Gardino gatvėje)?
Traukinio galai, skirtingai negu D1, nuožulnesni (panašesni į Klaipėdos mazge jau įsivaizduojamo RA2), valdymo kabinų priekiniai langai mažesni, vagonų langai – retesni (o gal tik mažesni ir su didesniais tarpais tarp jų?)
Lietuvos geležinkelių muziejuje (Vilniuje, Mindaugo g.) tokių traukinių nuotraukų mačiau. Dar prisimenu tokį važinėjusį iš Vilniaus į Kaliningradą, vagonai lyg tai buvo 6. Tokių dyzelinių traukinių važinėjimo maršrutais Vilnius-Kaunas ir Kaunas-Alytus jau neprisimenu bent 40 metų.
Ar D markės (be vienetuko) dyzelinis traukinys kartais ne toks, kaip http://www.olitaorany.puslapiai.lt/pokario_vaizdai.htm nuotraukose pirmas pokarinis (1959m.) traukinys, atstatytu geležinkeliu atvykęs į Alytaus stotį (dabar vadinamą senąja, jau tik buvusią, Gardino gatvėje)?
Traukinio galai, skirtingai negu D1, nuožulnesni (panašesni į Klaipėdos mazge jau įsivaizduojamo RA2), valdymo kabinų priekiniai langai mažesni, vagonų langai – retesni (o gal tik mažesni ir su didesniais tarpais tarp jų?)
Lietuvos geležinkelių muziejuje (Vilniuje, Mindaugo g.) tokių traukinių nuotraukų mačiau. Dar prisimenu tokį važinėjusį iš Vilniaus į Kaliningradą, vagonai lyg tai buvo 6. Tokių dyzelinių traukinių važinėjimo maršrutais Vilnius-Kaunas ir Kaunas-Alytus jau neprisimenu bent 40 metų.
Vienoje iš nuotraukų stovi, berods, rusų gamybos dyzelinis traukinys DP. Kad būtų aiškiau, įdėsiu abiejų traukinių nuotraukų nuorodas:
Gaila, kad daug nežinau apie pirmąją dyzelinę techniką mūsų šalyje, bet manau, kad abu šios serijos traukiniai buvo patys pirmieji "dyzeliukai" mūsų šalyje, neskaitant prancūziškų pokario automatrisių.
Pagal 2007 m. sutartį su UAB „TMHB“ AB „Lietuvos geležinkeliai“ įsigyja 4 naujus dyzelinius traukinius: 4 traukinius po 2 vagonus ir 2 prikabinamus vagonus. Traukiniai bus pradėti eksploatuoti 2008 metais. Šie traukiniai pakeis artimiausiu metu nurašomus D1 traukinius. Nauji dyzeliniai traukiniai ekonomiškesni (apie 10% mažesnės kuro sąnaudos, 4 kartus mažesnės alyvų sąnaudos) bei gerokai komfortiškesni už senuosius.
Kažkaip pasirodė keista - perkami nauji RA2 tik 10% ekonomiškesni (kuro prasme) už senukus D1? Pamatęs pūkščiantį dūmijantį D1 vis pagalvoji - kiek sutaupyti būtų galima jį pakeitus. O čia 10%
P.S. Gal vertėtų temos pavadinimą kiek pakeisti, be lokomotyvų paminint ir kitus riedmenis? arba DMU/EMU atskirą temą sukurti?
Comment