Na atrodo gal ir geriau, bet autobusas niekad nebus geriau už traukinį. Nebent privatus.
DR1A turi: kondicionerių, vakuuminį tualetą, tamsintus stiklus, minkštas sėdynes, 2 klasės saloną. Stovi vokiškas variklis, čekų pavarų dežė. Max greitis 120km/h. Elektroninę informavimo sistemą. Priešgaisrinę sistemą. Štai DR1A nuotraukos:
Na atrodo gal ir geriau, bet autobusas niekad nebus geriau už traukinį. Nebent privatus.
DR1A turi: kondicionerių, vakuuminį tualetą, tamsintus stiklus, minkštas sėdynes, 2 klasės saloną. Stovi vokiškas variklis, čekų pavarų dežė. Max greitis 120km/h. Elektroninę informavimo sistemą. Priešgaisrinę sistemą. Štai DR1A nuotraukos:
Oj, sorry, ne tą norėjau pasakyt. Norėjau pasakyt, kad aš kol kas renkuosi autobusą - jis patogesnis, greitesnis, nei traukinys. Nors sutinku su tavim, kad traukinys (modernus) yra patogesnis ir komfortabilesnis ir netgi greitesnis nei autobusas. Gaila, bet kolkas tokių LT neturime.
Nuotraukos gražios, traukinys irgi atrodo neblogai, tik įdomu kiek tokių yra? Ir kokia tikimybe su tokiu vaziuoti is Vln i Kauna?
Į Kauną važiuoja elektriniai traukiniai, kurių modernizacija(kažin kodėl) pasibaigė ties vienu traukiniu. Tad tikimybė nelabai didelė. Bet yra traukinys į Šeštokus per Kauną ir dar kartais(ryte ir vakare) į Kauną važiuoja dizelis. Šiap tokių DR`ru yra apie 16. Jie važiuoja į: Turmantą, Ignaliną, Keną, Šeštokus, Varėna, Marcinkonys ir t.t.
Na atrodo gal ir geriau, bet autobusas niekad nebus geriau už traukinį. Nebent privatus.
DR1A turi: kondicionerių, vakuuminį tualetą, tamsintus stiklus, minkštas sėdynes, 2 klasės saloną. Stovi vokiškas variklis, čekų pavarų dežė. Max greitis 120km/h. Elektroninę informavimo sistemą. Priešgaisrinę sistemą. Štai DR1A nuotraukos:
Oj gerus prisiminus sitas traukinys kelia - su juo visada varau i Sestokus, o tai reiskia kad turiu interraila ir toliau nusimato ilga kelione traukiniais po Europa
You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...
Tai va, nuvažiuojant 6:50 papuolė toks apynaujis vagonas, tvarkingas naujai aptrauktom sėdynėm, bet visiškai nepritaikytas dviračiams vešti, yra tie rėmai pakabinimui, bet... tad reikėjo įgrūst į kampą. Na o grįžtant 4:30 dar prastesnis pasitaikė... Taip kad nepavyko papault į liuxą...
"Lietuvos geležinkeliai" imasi atnaujinti keleivinių traukinių parką. Jau šiais metais Lietuvoje pradės kursuoti lig šiol nematyti modernūs traukiniai, o iki 2013 m. ketinama atsisakyti didžiosios dalies šiuo metu eksploatuojamo transporto. Įmonės atstovai neslepia, kad tokios investicijos į nuostolingą keleivinių pervežimo šaką - ne tik savanoriška iniciatyva, bet ir būtinybė.
"Lietuvos geležinkelių" Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pirmasis pavaduotojas Gintaras Gelumbickas "Respublikai" sakė, kad bene labiausiai traukinių parką atnaujinti spaudžia laikas, nes jau po keleto metų baigsis daugelio senųjų traukinių eksplotavimo terminas.
Nauji traukiniai - būtinybė
"Dabartinis keleivinių traukinių parkas yra labai senas - maždaug 2013 m. dauguma senų traukinių teks atiduoti į metalo laužą. Jeigu "Lietuvos geležinkeliai" dabar nevykdys atnaujinimo programos, nebeturės priemonių teikti keleivinio transporto paslaugas. Kitąmet planuojama pradėti dviejų dviaukščių elektrinių traukinių, kurių bendra vertė - apie 60 mln. litų, eksploataciją, atnaujinti ir dyzelinių traukinių parką. Bus įsygiti 4 nauji dyzeliniai traukiniai, kursuoti pradės 2007-2008 m.", sakė G.Gelumbickas.
Kaip rodo kitų Europos Sąjungos valstybių patirtis, pradėjus eksloatuoti naujos klasės keleivinius traukinius bei padidinus keleivių komfortą ir teikiamų paslaugų kokybę padidėja traukinių keleivių srautas. Vis dėlto "Lietuvos geležinkelių" atstovas neslepė, kad milijoninės investicijos į traukinių parką vargu ar atsipirks. Pasak jo, krovinių pervežimas yra pagrindinis geležinkelio kompanijų pelno šaltinis, o keleivių vežimas dažniausiai yra nuostolingas.
"Kad investicijos grįš - mažai tikėtina, nes ir turtingose Europos valstybėse apie 70 proc. keleivinio geležinkelių transporto išlaidų dotuojamos valstybės lėomis, o vežėjas turi dengti apie 30 proc. savo nuostolių", pripažino pašnekovas.
Sutaupys 15-20 proc.
Napaisant numatomo investicijų dydžio, jos netūrėtų atsiliepti keleivinio transporto kainai. "Kainos kyla ne dėl naujų riedmenų įsigyjimo ar pan., o dėl bendro eksploatacijos sąnaudų augimo: brangsta kuras, didėja remontavimo išlaidos ir t.t. Paleidus naujus traukinius, mažės kuro išlaidos, eksploatacijos sąnaudos, padidės keleivių komfortas. Investicijas dengia ne brangstantys bilietai, o mažėjančios įrangos eksploatavimo sąnaudos", - aiškino G.Gelumbickas.
Kalbant apie kuro, tepalų bei kitas sąnaudas, naujieji traukiniai bus maždaug 15-20 proc. efektyvesni. Be to, galimybės manipuliuojant geležinkelio sąstato dydžiu leis optimaliau išnaudoti traukinių pajėgumą. Tokiu būdu, G.Gelumbickio teigimu, "Lietuvos geležinkeliai" kasmet sutaupys po keletą milijonų litų.
"Jei keleivių daug, galima prikabinti papildomų vagonų, jei mažai - atkabinti. Tokiu būdu dar labiau sumažinamos sąnaudos, smarkiai padidėja keleivinio geležinkelių transporto efektyvumas. Be to, naujus riedmenis bus galima ilgai ekploatuoti. Modernizuojant parką, t.y. perkant naujesnius, tačiau jau naudotus traukinius, jie gali būti eksploatuojami 15-20 metų, o naujieji riedmenys tranaus 30 ar net 40 metų", - tvirtino pašnekovas.
Naujieji dyzeliniai "Lietuvos geležinkelių" traukiniai kol kas važinės nedideliais atstumais, pirmieji veikiausiai kursuos tarp Vilniaus ir Kauno. Jų kuro sąnaudos bus neką didesnės už krovinių automobilių: šimtui kilometrų maždaug 30-35 litrai dyzelino. Palyginimui: senieji įmonės ekploatuojami traukiniai šimtui kilometrų nuvažiuoti sunaudoja 50 litrų kuro.
Be to, traukinių salonai bus stebimi kameromis, todėl tikimasi, kad sumažės vagišių ar mėgstančių gadinti inventorių keleivių. G.Gelumbickas teigė turįs vilties, kad keleiviai ir neraginami tausos naujuosius "Lietuvos geležinkelių" traukinius.
Comment