O nesvarbu, kad jis 1000AG silpnesnis?
Ir kuo taip blogesni naujieji TEP70?
Na as ten juk su humoru rasiau O siaip tai aisku TEP-70 geresne technika, naujesnes kartos, su keturtakciu varikliu (kuriame esant laisvoms apsukoms i puse cilindru nepaduodamas kuras, taip gaunant ekonomija) ir t.t. Savu laiku senukas TEP60 buvo pagrindinis keleivinis lokomotyvas. Dabar tiesa pasakius LG jis geda savotiska daro, nes turetu vazineti nebent kaip veikiantis muziejinis eksponatas ypatingomis progomis.. Na bet dar keletas metu ir neturetume jau tokiu senienu matyti vazinejanciu reguliariais marsrutais..
Siandien TEP60-202 nedatempe traukinio Nr.30 Kaliningradas-Maskva iki Vilniaus. Su valandos pavelavimu partempe 2M62. Bet po to TEP'as atsikabino ir pats nupuskavo i depa, nors variklio garsas buvo kazkoks itartinas.
Gal kas tiksliau žino, kiek iš viso vienas TEP'as gali patempti vagonų? Kažkur esu girdėjęs, kad 15 (?). Beje, sekmadienį kai traukinys atvyko į Kretingą palydovė minėjo, kad jau iš kitų stočių bilietai į šitą traukinį jau buvo neparduodami, o traukinio viršininkė davė velnių, kad plydovės laipina visus keleivius ir parduoda bilietus traukiny, nors jau nėra vietų
Važiuojant į priekį viršininkė per langą šaukė, kad skubėtų laipint keleivius, Šiauliuose kone rėkė, kai į pirmą vagoną per lėtai sodinama. Matyt grafikas tikrai įtemptas...
Idomu is kur tokie duomenys nesamoningi, kad TEP gali tik 15 vagonu tempti.. TEP gali ju kad ir 30 tempti, priklauso nuo kiekvieno konkretaus atvejo (kelio profilio, reikiamo greicio islaikymo, peronu ilgio ir t.t.). Tranzitiniai traukiniai i Kaliningrada kartais buna ir 24 vagonu. Toki traukini be problemu nutempia tiek TEP-60, tiek TEP-70 (pastarajam aisku lengviau).
O grafikas aisku kad itemptas, nes vis norima trumpinti keliones laika, o greitis juk nedideja (jau senokai beveik visame Vilnius - Klaipeda ruoze greitis keleiviniams traukiniams 120 km/h). Tad ir trumpinama sustojimu saskaita, taip pat ismesti is grafiko rezerviniai laiko intarpai kelio remonto darbams (o juk kelio darbu mazasniu ar didesniu bus visada). Vat ir neatvyksta beveik niekada del to grafiku..
Oho, čia aš kaip dar nelabai besigaudantis bėginiame transporte nustebau šiek tiek. Tokiu greičiu jie ir važiuoja? Kiek yra vietų kur turi sumažinti greitį ir kiek tokia kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą trunka?
Apie 4 val. 40 min. 120 km/h - tai maksimalus galimas greitis. Mat aplamai gelezinkeliuose yra tam tikras tiek liniju, tiek riedmenu klasifikavimas ar reitingavimas pagal geicius. Taigi, Lietuvoje magistralinese linijose Kena-Vilnius-Kaunas-Kybartai, bei Kaisiadorys - Radviliskis-Siauliai-Klaipeda greitis yra 120 km/h. Yra atskiru ruozu ir siuose koridoriuose, kuriuose greitis mazesnis (tai nebutinai stotys).
Dyzeliniai traukiniai D1 bei DR1A konstrukcinis greitis - 120 km/h, RA2 -100 km/h, elektriniu ER9M konstrukcinis greitis - 130 km/h, keleiviniu lokomotyvai TEP60 - 160 km/h, TEP70 - 160 km/h. Ilgalaikis ju darbinis greitis yra mazenis - berods 120 ar 130 km/h. Taciau su keleiviniais vagonais yra prasciau - visi seni vagonai yra sukonstruoti 120 km/h greiciui. Tik siemet nupirkti nauji keleiviniai vagonai skirti 160 km/h.
Apie 4 val. 40 min. 120 km/h - tai maksimalus galimas greitis. Mat aplamai gelezinkeliuose yra tam tikras tiek liniju, tiek riedmenu klasifikavimas ar reitingavimas pagal geicius. Taigi, Lietuvoje magistralinese linijose Kena-Vilnius-Kaunas-Kybartai, bei Kaisiadorys - Radviliskis-Siauliai-Klaipeda greitis yra 120 km/h. Yra atskiru ruozu ir siuose koridoriuose, kuriuose greitis mazesnis (tai nebutinai stotys).
Dyzeliniai traukiniai D1 bei DR1A konstrukcinis greitis - 120 km/h, RA2 -100 km/h, elektriniu ER9M konstrukcinis greitis - 130 km/h, keleiviniu lokomotyvai TEP60 - 160 km/h, TEP70 - 160 km/h. Ilgalaikis ju darbinis greitis yra mazenis - berods 120 ar 130 km/h. Taciau su keleiviniais vagonais yra prasciau - visi seni vagonai yra sukonstruoti 120 km/h greiciui. Tik siemet nupirkti nauji keleiviniai vagonai skirti 160 km/h.
Gal nesupyks auksciau esancio straipsnelio rasytojas, bet truputi papildysiu 1. 4 val 40 min - tai nera pats maziausias laikas nuvykti is Vilniaus i Klaipeda. Jei ismestume visus sustojimus, papildomai laimetume mazdaug 40 min (kiekvienam sustojimui pridemame po 5 min: 1 min. - stabdymas, 2 min. - keleiviu laipinimas, ~2 min. isibegejimas). Tad jei labai noretume, nuvyktume i Klaipeda per 4 val., bet niekur pakeliui nesustotume... 2. 120 km/h leistinas greitis dar yra nuo Bezdoniu iki Turmanto esanciuose tarpstociuose. Beje, jei neklystu pries pora metu butent sio ruozo Pabrades-Svencioneliu tarpstotyje musu TEP-70 testavo Keleiviniu vagonu depe rekonstruota vagona restorana. Buvo pasiekiamas apie 150 km/h (!) greitis. 3. D-1 konstrukcinis greitis yra 100 km/h (bent jau LG toks max greitis jiems nustatytas). 4. Lokomotyvai TEP 160 km/h greiciu gali tempti sastata pastoviai, jei tik leidzia kelio profilis ir traukinio svoris (beje, nustatant konstrukcini greiti vienas is svarbiausiu kriteriju yra stabdziu efektyvumas, t.y. ar jie sugebes sustabdyti traukini per nustatyta atstuma). Paradoksas, bet TEP-60 be vagonu gali vaziuoti mazesniu - tik 118 km/h greiciu, nes sunkaus lokomotyvo stabdziai nepajegus butu sustabdyti masinos per nustatyta atstuma (kai buna su vagonais, pastarieji pristabdo ir lokomotyva). Beje, per kazkada seniai vykusius bandymus senukas TEP-60 isvystydavo 220 km/h greiti. Ivertinus visas technines charakteristikas buvo nustatytas 160 km/h greitis.
Šiandien traukinį Nr.30 Kaliningradas-Maskva atitempė 2M62-0210. Už buvo prikabintas neveikiančiu varikliu TEP60-0993. Pamirė vienoje pirmų kelionių... Dar visai neaprūkusiu stogu. Čia Daugpilio meistrų kokybė išlįsti pradeda?
Šiandien traukinį Nr.30 Kaliningradas-Maskva atitempė 2M62-0210. Už buvo prikabintas neveikiančiu varikliu TEP60-0993. Pamirė vienoje pirmų kelionių... Dar visai neaprūkusiu stogu. Čia Daugpilio meistrų kokybė išlįsti pradeda?
Mačiau prieš porą mėnesių panašų vaizdą, tik jis dar keistesnis buvo: TEP60, nudažytas naująja LG spalvų schema (raudona+sidabrinė), už jo prikabintas M62 (ant šono užrašas "Keleivinis"), o tada traukinys "Jantar". Po to, atvažiavus BČ TEP70BS, abu LG šilumvežiai nuvažiavo link lokomotyvų depo. Abiejų varikliai veikė.
Galbūt jau buvo minėta forume, kad TSRS laikais buvo bendra Pabaltijo geležinkelių valdyba su centru Rygoje, todėl latviai pirmieji ir pasiėmė geriausias mašinas.
Kaip po lokomotyvų padalinimo Lietuvai neteko TEP70, tiktai TEP60 ir 2TEP60. Lokomotyvai TEP70 atiteko Latvijai ir Estijai. Estija daugumą jų sėkmingai numarino, po to pardavė Baltarusijai. Daugelį jų dabar galima pamatyt Vilniuj su tranzitiniais traukiniais arba Vilnius-Maskva, Maskva-Vilnius (LG kažkodėl rašo Moskva).
Comment