Kelionė Šiauliai-Vilnius-Šeštokai-Belystokas 1 diena
Taigi nusprendėme mažumėle pakeliauti maršrutu Šiauliai-Vilnius-Šeštokai-Belystokas. Žinoma ne apsiprekinti kaip daro nemaža dalis mūsų tautiečių, bet susipažinti su šio ruožo traukinių eismu, traukiniais ir netgi "gauti peno" diskusijoms dėl RailBaltica projekto.
Ekspedicija prasidėjo nuo nekalto noro apžiūrėti Kauno HES užtvanką (tiesa pasakius įspūdžio nepadarė). Buvo galvojama kad būtų neblogai nuvažiuoti bent iki Šeštokų apžiūrėti lenkiško keleivinio traukinio, tačiau Šeštokai per maža gyvenvietė. Kelionė prailginta iki Suvalkų, tačiau galų gale nuspręsta važiuoti iki didesnės Belystoko stoties, kur atvyksta nemažai keleivinių, priemiestinių bei kitų traukinių.
Kelionė iš Šiaulių į Belystoką traukiniais su tyrumpesniais (20 min.) ar ilgesniais persėdimais (nuo 1:00 iki 2:30 val.) truko 10:30 val., atgal - 9 val.
Pasiėmę GPS nuo Vilniaus iki Belystoko pamatavome greitį. Dyzelinis traukinys DR1A Vilnius-Šeštokai iki Palemono traukė 105-119 km/h, iki Kazlų Rūdos - 100-110 km/h, iki Marijampolės - 60-70 km/h, o toliau dar linksmiau iki 40-60 km/h.
Dar lėčiau "sekėsi" lenkišku traukiniu iki Trakiškių - 40-50 km/h, nuo Trakiškių iki Suvalkų jau greičiau - 50-60 km/h, nuo Suvalkų iki Augustavo - 80-88 km/h, nuo Augustavo iki Belystoko traukinys sulėtėjo - 70-80 km/h.
Lėčiausiai traukiniai važiavo ten kur yra mediniai pabėgiai, trumpieji bėgiai - Kazlų Rūda - Trakiškiai. Traukinys labai judėjo.
Bilietų kainos 78,37 LTL į priekį ir atgal Šeštokai-Belystokas-Šeštokai. Šiauliai-Kaišiadorys - 25,70, Šeštokai-Kaišiadorys 2 klase - 20,20. Atgaliniam bilietui prisitaikiau 15 proc. nuolaidą (išskyrus Šeštokai-Belystokas-Šeštokai - jis jau yra akcijinis).
Į Šeštokus atvyko apie 30-40 keleivių ir jie išsibarstė "kiek toliau nei Belystokas". Gal vos keletas išlipo Trakiškiuose, Suvalkuose. Tiesa pasakius juos buvo sunku skaičiuoti, nes šis traukinys "oro nevežioja", žmonių masės - sunku pasakyti kas ir kur išlipo.
Be to mes "dirbome" - fotografavome ir kalbinome apie geležinkelius Trakiškiuose įlipusią lenkų močiutę.
Beje, pastebėjau 1 "paparacį" fotografuojantį lenkų traukinį tarp Mockavos ir Šeštokų.
Kelionę pradėjau iš Šiaulių rytiniu traukiniu Klaipėda-Vilnius. Jis buvo 12 vagonų (6 jų Dainų šventės dalyviams).
Toliau kelionę tęsėme dyzeliniu traukiniu Vilnius-Šeštokai. Traukinys atvykęs į Šeštokų stotį.
Šeštokuose perlipome į lenkų greitąjį 3 vagonų traukinį Šeštokai-Varšuva. Pagal tokį greitį tai būtų sunku pavadinti "greituoju".
Geležinkelis labai vingiuotas, iki Mockavos eina dviejų standartų bėgiai, pabėgiai mediniai, gruntas - vietoj skaldos žvyras.
Nuo Trakiškių pabėgiau jau betoniniai, o vietoj žvyro papilta skaldos. Lenkų traukinys mažiau judėjo - gal todėl, kad buvo keleivinis, o ne dyzelinis.
Suvalkuose prikabino dar 7 vagonus Suvalkai-Varšuva, šilumvežis pakeistas iš galo į priekį.
Šioje stotyje stovėjo nauja dvivagonė Pesa. Šis traukinys važinėja tarp Suvalkų ir Belystoko kaip priemiestinis. Kaip skelbia informacija ant šio traukinio - tai vykdyto programos "Palenkės vaivadystės transporto problemų sprendimas" iš ES regioninių programų lėšų rezultatas. Viso buvo skirtas 21 mln zlotų, kurių 6 mln. skyrė ES.
Geležinkelis iki Belystoko kaip ir iki Suvalkų buvo vingiuotas. Įdomu kaip bus tiesiamas RailBaltica geležinkelis per tokį kalvotą Suvalkijos reljefą?
Vingis tarp Augustavo ir Sokulkos.
Sokulkos geležinkelio stotyje stovėjo elektrinis priemiestinis traukinys.
Čiarno Belystoko stotyje toks pat traukinys.
Ir pagaliau Belystoko stotis. Keleivių gausumas liudija, kad traukiniai Lenkijoje oro nevežioja. Suvalkuose ir Belystoke galima persėdti į kitus traukinius vežančius į Krokuvą, Olštyną, Torunę, Štėtiną. Šilumvežį pakeitė elektrovežis.
Belystoko stotyje šilumvežį keičia elektrovežis.
Priemiestinis traukinys Belystoko geležinkelio stotyje. Jie labiau man priminė metro traukinius.
Ir dar... Belystoko geležinkelio stotyje eismas atrodė, kad yra reguliuojamas semaforais. Netrukus tuo teko ir įsitikinti. Semaforai "išnyksta" tarp Sokulkos ir Augustavo. Nuotrauka daryta temstant.
Taigi apibendrinus kelionę priėjau išvados, kad mūsų Lietuvos geležinkeliai toliau pažengę (mano važiuotame ruože traukiniai greitesni, žinoma tarp Varšuvos ir Krokuvos traukiniai važiuoja labai greitai), stotys gražesnės ir švaresnės.
Ir dar vienas klausimas - kaip mes vykdysime RailBaltica projektą kai toks Sulvalkijos reljefas kalvotas, o lenkų infrastruktūra šiame regione gana atsilikusi? Įtariu, kad tai ir liks popieriuje ir galimybių studijose.
Railbalticos entuziastams (toks ir aš esu) siūlyčiau pravažiuoti šiuo ruožu tais pačiais tarukiniais ir susidaryti tikrą vaizdą.
Pravažiuodami Marijampolę autobusų stotyje mačiau nemažai tarptautinių autobusų - nesuprantu, kodėl žmonės nevažiuoja šiuo traukiniu, o kankinasi ilgoje kelionėje autobusu. Tuo labiau, kai yra nemažai persėdimų į kitus traukinius Suvalkuose ar Belystoke - į Torunę, Olštyną, Krokuvą, Štėtiną ir t. t.
Taigi nusprendėme mažumėle pakeliauti maršrutu Šiauliai-Vilnius-Šeštokai-Belystokas. Žinoma ne apsiprekinti kaip daro nemaža dalis mūsų tautiečių, bet susipažinti su šio ruožo traukinių eismu, traukiniais ir netgi "gauti peno" diskusijoms dėl RailBaltica projekto.
Ekspedicija prasidėjo nuo nekalto noro apžiūrėti Kauno HES užtvanką (tiesa pasakius įspūdžio nepadarė). Buvo galvojama kad būtų neblogai nuvažiuoti bent iki Šeštokų apžiūrėti lenkiško keleivinio traukinio, tačiau Šeštokai per maža gyvenvietė. Kelionė prailginta iki Suvalkų, tačiau galų gale nuspręsta važiuoti iki didesnės Belystoko stoties, kur atvyksta nemažai keleivinių, priemiestinių bei kitų traukinių.
Kelionė iš Šiaulių į Belystoką traukiniais su tyrumpesniais (20 min.) ar ilgesniais persėdimais (nuo 1:00 iki 2:30 val.) truko 10:30 val., atgal - 9 val.
Pasiėmę GPS nuo Vilniaus iki Belystoko pamatavome greitį. Dyzelinis traukinys DR1A Vilnius-Šeštokai iki Palemono traukė 105-119 km/h, iki Kazlų Rūdos - 100-110 km/h, iki Marijampolės - 60-70 km/h, o toliau dar linksmiau iki 40-60 km/h.
Dar lėčiau "sekėsi" lenkišku traukiniu iki Trakiškių - 40-50 km/h, nuo Trakiškių iki Suvalkų jau greičiau - 50-60 km/h, nuo Suvalkų iki Augustavo - 80-88 km/h, nuo Augustavo iki Belystoko traukinys sulėtėjo - 70-80 km/h.
Lėčiausiai traukiniai važiavo ten kur yra mediniai pabėgiai, trumpieji bėgiai - Kazlų Rūda - Trakiškiai. Traukinys labai judėjo.
Bilietų kainos 78,37 LTL į priekį ir atgal Šeštokai-Belystokas-Šeštokai. Šiauliai-Kaišiadorys - 25,70, Šeštokai-Kaišiadorys 2 klase - 20,20. Atgaliniam bilietui prisitaikiau 15 proc. nuolaidą (išskyrus Šeštokai-Belystokas-Šeštokai - jis jau yra akcijinis).
Į Šeštokus atvyko apie 30-40 keleivių ir jie išsibarstė "kiek toliau nei Belystokas". Gal vos keletas išlipo Trakiškiuose, Suvalkuose. Tiesa pasakius juos buvo sunku skaičiuoti, nes šis traukinys "oro nevežioja", žmonių masės - sunku pasakyti kas ir kur išlipo.
Be to mes "dirbome" - fotografavome ir kalbinome apie geležinkelius Trakiškiuose įlipusią lenkų močiutę.
Beje, pastebėjau 1 "paparacį" fotografuojantį lenkų traukinį tarp Mockavos ir Šeštokų.
Kelionę pradėjau iš Šiaulių rytiniu traukiniu Klaipėda-Vilnius. Jis buvo 12 vagonų (6 jų Dainų šventės dalyviams).
Toliau kelionę tęsėme dyzeliniu traukiniu Vilnius-Šeštokai. Traukinys atvykęs į Šeštokų stotį.
Šeštokuose perlipome į lenkų greitąjį 3 vagonų traukinį Šeštokai-Varšuva. Pagal tokį greitį tai būtų sunku pavadinti "greituoju".
Geležinkelis labai vingiuotas, iki Mockavos eina dviejų standartų bėgiai, pabėgiai mediniai, gruntas - vietoj skaldos žvyras.
Nuo Trakiškių pabėgiau jau betoniniai, o vietoj žvyro papilta skaldos. Lenkų traukinys mažiau judėjo - gal todėl, kad buvo keleivinis, o ne dyzelinis.
Suvalkuose prikabino dar 7 vagonus Suvalkai-Varšuva, šilumvežis pakeistas iš galo į priekį.
Šioje stotyje stovėjo nauja dvivagonė Pesa. Šis traukinys važinėja tarp Suvalkų ir Belystoko kaip priemiestinis. Kaip skelbia informacija ant šio traukinio - tai vykdyto programos "Palenkės vaivadystės transporto problemų sprendimas" iš ES regioninių programų lėšų rezultatas. Viso buvo skirtas 21 mln zlotų, kurių 6 mln. skyrė ES.
Geležinkelis iki Belystoko kaip ir iki Suvalkų buvo vingiuotas. Įdomu kaip bus tiesiamas RailBaltica geležinkelis per tokį kalvotą Suvalkijos reljefą?
Vingis tarp Augustavo ir Sokulkos.
Sokulkos geležinkelio stotyje stovėjo elektrinis priemiestinis traukinys.
Čiarno Belystoko stotyje toks pat traukinys.
Ir pagaliau Belystoko stotis. Keleivių gausumas liudija, kad traukiniai Lenkijoje oro nevežioja. Suvalkuose ir Belystoke galima persėdti į kitus traukinius vežančius į Krokuvą, Olštyną, Torunę, Štėtiną. Šilumvežį pakeitė elektrovežis.
Belystoko stotyje šilumvežį keičia elektrovežis.
Priemiestinis traukinys Belystoko geležinkelio stotyje. Jie labiau man priminė metro traukinius.
Ir dar... Belystoko geležinkelio stotyje eismas atrodė, kad yra reguliuojamas semaforais. Netrukus tuo teko ir įsitikinti. Semaforai "išnyksta" tarp Sokulkos ir Augustavo. Nuotrauka daryta temstant.
Taigi apibendrinus kelionę priėjau išvados, kad mūsų Lietuvos geležinkeliai toliau pažengę (mano važiuotame ruože traukiniai greitesni, žinoma tarp Varšuvos ir Krokuvos traukiniai važiuoja labai greitai), stotys gražesnės ir švaresnės.
Ir dar vienas klausimas - kaip mes vykdysime RailBaltica projektą kai toks Sulvalkijos reljefas kalvotas, o lenkų infrastruktūra šiame regione gana atsilikusi? Įtariu, kad tai ir liks popieriuje ir galimybių studijose.
Railbalticos entuziastams (toks ir aš esu) siūlyčiau pravažiuoti šiuo ruožu tais pačiais tarukiniais ir susidaryti tikrą vaizdą.
Pravažiuodami Marijampolę autobusų stotyje mačiau nemažai tarptautinių autobusų - nesuprantu, kodėl žmonės nevažiuoja šiuo traukiniu, o kankinasi ilgoje kelionėje autobusu. Tuo labiau, kai yra nemažai persėdimų į kitus traukinius Suvalkuose ar Belystoke - į Torunę, Olštyną, Krokuvą, Štėtiną ir t. t.
Comment