Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT-PL] Maršrutas Vilnius-Šeštokai-Suvalkai-Varšuva

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Kelionė Šiauliai-Vilnius-Šeštokai-Belystokas 1 diena

    Taigi nusprendėme mažumėle pakeliauti maršrutu Šiauliai-Vilnius-Šeštokai-Belystokas. Žinoma ne apsiprekinti kaip daro nemaža dalis mūsų tautiečių, bet susipažinti su šio ruožo traukinių eismu, traukiniais ir netgi "gauti peno" diskusijoms dėl RailBaltica projekto.
    Ekspedicija prasidėjo nuo nekalto noro apžiūrėti Kauno HES užtvanką (tiesa pasakius įspūdžio nepadarė). Buvo galvojama kad būtų neblogai nuvažiuoti bent iki Šeštokų apžiūrėti lenkiško keleivinio traukinio, tačiau Šeštokai per maža gyvenvietė. Kelionė prailginta iki Suvalkų, tačiau galų gale nuspręsta važiuoti iki didesnės Belystoko stoties, kur atvyksta nemažai keleivinių, priemiestinių bei kitų traukinių.
    Kelionė iš Šiaulių į Belystoką traukiniais su tyrumpesniais (20 min.) ar ilgesniais persėdimais (nuo 1:00 iki 2:30 val.) truko 10:30 val., atgal - 9 val.
    Pasiėmę GPS nuo Vilniaus iki Belystoko pamatavome greitį. Dyzelinis traukinys DR1A Vilnius-Šeštokai iki Palemono traukė 105-119 km/h, iki Kazlų Rūdos - 100-110 km/h, iki Marijampolės - 60-70 km/h, o toliau dar linksmiau iki 40-60 km/h.
    Dar lėčiau "sekėsi" lenkišku traukiniu iki Trakiškių - 40-50 km/h, nuo Trakiškių iki Suvalkų jau greičiau - 50-60 km/h, nuo Suvalkų iki Augustavo - 80-88 km/h, nuo Augustavo iki Belystoko traukinys sulėtėjo - 70-80 km/h.
    Lėčiausiai traukiniai važiavo ten kur yra mediniai pabėgiai, trumpieji bėgiai - Kazlų Rūda - Trakiškiai. Traukinys labai judėjo.
    Bilietų kainos 78,37 LTL į priekį ir atgal Šeštokai-Belystokas-Šeštokai. Šiauliai-Kaišiadorys - 25,70, Šeštokai-Kaišiadorys 2 klase - 20,20. Atgaliniam bilietui prisitaikiau 15 proc. nuolaidą (išskyrus Šeštokai-Belystokas-Šeštokai - jis jau yra akcijinis).
    Į Šeštokus atvyko apie 30-40 keleivių ir jie išsibarstė "kiek toliau nei Belystokas". Gal vos keletas išlipo Trakiškiuose, Suvalkuose. Tiesa pasakius juos buvo sunku skaičiuoti, nes šis traukinys "oro nevežioja", žmonių masės - sunku pasakyti kas ir kur išlipo.
    Be to mes "dirbome" - fotografavome ir kalbinome apie geležinkelius Trakiškiuose įlipusią lenkų močiutę.

    Beje, pastebėjau 1 "paparacį" fotografuojantį lenkų traukinį tarp Mockavos ir Šeštokų.

    Kelionę pradėjau iš Šiaulių rytiniu traukiniu Klaipėda-Vilnius. Jis buvo 12 vagonų (6 jų Dainų šventės dalyviams).


    Toliau kelionę tęsėme dyzeliniu traukiniu Vilnius-Šeštokai. Traukinys atvykęs į Šeštokų stotį.


    Šeštokuose perlipome į lenkų greitąjį 3 vagonų traukinį Šeštokai-Varšuva. Pagal tokį greitį tai būtų sunku pavadinti "greituoju".


    Geležinkelis labai vingiuotas, iki Mockavos eina dviejų standartų bėgiai, pabėgiai mediniai, gruntas - vietoj skaldos žvyras.






    Nuo Trakiškių pabėgiau jau betoniniai, o vietoj žvyro papilta skaldos. Lenkų traukinys mažiau judėjo - gal todėl, kad buvo keleivinis, o ne dyzelinis.


    Suvalkuose prikabino dar 7 vagonus Suvalkai-Varšuva, šilumvežis pakeistas iš galo į priekį.
    Šioje stotyje stovėjo nauja dvivagonė Pesa. Šis traukinys važinėja tarp Suvalkų ir Belystoko kaip priemiestinis. Kaip skelbia informacija ant šio traukinio - tai vykdyto programos "Palenkės vaivadystės transporto problemų sprendimas" iš ES regioninių programų lėšų rezultatas. Viso buvo skirtas 21 mln zlotų, kurių 6 mln. skyrė ES.


    Geležinkelis iki Belystoko kaip ir iki Suvalkų buvo vingiuotas. Įdomu kaip bus tiesiamas RailBaltica geležinkelis per tokį kalvotą Suvalkijos reljefą?
    Vingis tarp Augustavo ir Sokulkos.






    Sokulkos geležinkelio stotyje stovėjo elektrinis priemiestinis traukinys.


    Čiarno Belystoko stotyje toks pat traukinys.


    Ir pagaliau Belystoko stotis. Keleivių gausumas liudija, kad traukiniai Lenkijoje oro nevežioja. Suvalkuose ir Belystoke galima persėdti į kitus traukinius vežančius į Krokuvą, Olštyną, Torunę, Štėtiną. Šilumvežį pakeitė elektrovežis.






    Belystoko stotyje šilumvežį keičia elektrovežis.




    Priemiestinis traukinys Belystoko geležinkelio stotyje. Jie labiau man priminė metro traukinius.


    Ir dar... Belystoko geležinkelio stotyje eismas atrodė, kad yra reguliuojamas semaforais. Netrukus tuo teko ir įsitikinti. Semaforai "išnyksta" tarp Sokulkos ir Augustavo. Nuotrauka daryta temstant.


    Taigi apibendrinus kelionę priėjau išvados, kad mūsų Lietuvos geležinkeliai toliau pažengę (mano važiuotame ruože traukiniai greitesni, žinoma tarp Varšuvos ir Krokuvos traukiniai važiuoja labai greitai), stotys gražesnės ir švaresnės.
    Ir dar vienas klausimas - kaip mes vykdysime RailBaltica projektą kai toks Sulvalkijos reljefas kalvotas, o lenkų infrastruktūra šiame regione gana atsilikusi? Įtariu, kad tai ir liks popieriuje ir galimybių studijose.
    Railbalticos entuziastams (toks ir aš esu) siūlyčiau pravažiuoti šiuo ruožu tais pačiais tarukiniais ir susidaryti tikrą vaizdą.
    Pravažiuodami Marijampolę autobusų stotyje mačiau nemažai tarptautinių autobusų - nesuprantu, kodėl žmonės nevažiuoja šiuo traukiniu, o kankinasi ilgoje kelionėje autobusu. Tuo labiau, kai yra nemažai persėdimų į kitus traukinius Suvalkuose ar Belystoke - į Torunę, Olštyną, Krokuvą, Štėtiną ir t. t.
    Paskutinis taisė Salvijus; 2009.10.27, 22:45.

    Comment


      #22
      Nusprendėme skirti dėmesio šio maršruto apžvalgai. Iki Varšuvos nevažiavome, apsiribojome ties Balstoge (Bialystok). Taigi, sekmadienį 2009-07-05 išvykome į kelionę.

      Kelionės pradžia - Vilnius. Į traukinį lipantys žmonės sudarė nemažą grūstį, todėl atrodė kad jų labai daug. Bet viduje buvo ganėtinai laisva.

      Visą kelią iki Kazlų Rūdos dyzeliukas spaudė 120 km/h, išskyrus Kauno aplinkkelį Palemonas-Jiesia, ten greitis buvo 80 km/h.



      Nuo Kazlų Rūdos iki Vinčų greitis buvo 60-70 km/h. Už Vinčų keletą kilometrų buvo apie 40, bet vėliau vėl įsibėgėjo. Vėl 50 km/h buvo tik tarpstotyje Kalvarija-Šeštokai.
      Sustojimas Vinčuose. Keleivių buvo keletas. Traukinys buvo užlaikytas kelioms minutėms, degė raudona šviesa. Greičiausiai tarpstotyje dar buvo dyzeliukas Kaunas-Marijampolė.



      Marijampolė keleivių gausa sekmadienį nepasižymėjo.



      Į šeštokus atvykti vėlavome 5 minutes, lenkų traukinys jau stovėjo. Šilumvežis SU45-017 ir trys keleiviniai vagonai.



      Antros klasės kupė



      O paskutinis vagonas pasirodo skirtas dviratininkams.



      Įvažiavome į Lenkijos teritoriją.



      Pirma stotis Lenkijoje - Trakiškės. Užpuola dviratininkai ir išvaro mus iš paskutinio vagono.





      Suvalkai. Iki jų atpukšėjome 40-50 km/h greičiu. Ten laukė septynetas keleivinių vagonų, kuriuos prikabino prie mūsų traukinio ir tęsėme kelionę didesniame traukinyje. Prikabinimas ir lokomotyvo pervarymas į kitą sąstato galą užtruko apie 15 min.



      Manevrai. Iš pradžių šilumvežis su vagonais nuvažiuoja į aklakelį, tada pristumia juos prie kitų stovinčių vagonų, tada jie sukabinami. Po to šilumvežis nuvažiuoja į kitą sąstato galą.



      PESA automotrisė, važiuosianti maršrutu Suvalkai-Balstogė.



      Pakeliui, ties Augustavu. Nuo Suvalkų iki Balstogės traukinys važiavo 80, kartais 90 km/h greičiu.



      Kitas keleivinis traukinys Augustave.



      Vietomis nauja skalda.



      Semaforas. Galvojau, kad neveikiantis.



      Sokulka. Čia nemažas rusiškos vėžės kelynas.



      Pagaliau atvykome į Balstogę. Keleivių buvo tikrai daug, tiek išlipančių, tiek įlipančių.





      Atvažiavo elektrovežis. Toliau eina elektrifikuota linija.



      Kairėje priemiestinis elektrinis traukinys. Labai primena metro traukinius. Dešiniau - manevruojantis lokomotyvas SU45-017.



      Pasirodo tie semaforai veikiantys. Visoje Balstogės stotyje eismas reguliuojamas jais. Visi iešmai rankiniai. Keista matyti tokius dalykus didelėje stotyje. Juolab pačiuose Suvalkuose viskas buvo automatizuota...



      Tęsinys - Rytoj.
      Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.07.06, 23:28.

      Comment


        #23
        Puikus fotoreportazas, aciu labai

        Comment


          #24
          Oho, padoresnių vagonų lenkai iki Šeštokų išskyrė
          Pasigedau 2 esminių punktų - kur, kokiai atkarpai buvo perkami bilietai ir jų kainos.
          Kiek žmonių visgi važiavo traukiniu "iš Lietuvos į Lenkiją" (gal net pastebėjot kiek iš Lietuvos važiavo toliau nei Suwalkai)
          You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...

          Comment


            #25
            puikus prisiminimai kartu su siuo marsrutu Tenka pora kartu per metus keliauti, tai nuo Bialystock tikrai traukiniai toli grazu ne ora vezioja, patikekit

            Comment


              #26
              Parašė zanaz Rodyti pranešimą
              Oho, padoresnių vagonų lenkai iki Šeštokų išskyrė
              Pasigedau 2 esminių punktų - kur, kokiai atkarpai buvo perkami bilietai ir jų kainos.
              Kiek žmonių visgi važiavo traukiniu "iš Lietuvos į Lenkiją" (gal net pastebėjot kiek iš Lietuvos važiavo toliau nei Suwalkai)
              Papildžiau info tekste:
              "Bilietų kainos 78,37 LTL į priekį ir atgal Šeštokai-Belystokas-Šeštokai. Šiauliai-Kaišiadorys - 25,70, Šeštokai-Kaišiadorys 2 klase - 20,20. Atgaliniam bilietui prisitaikėiau 15 proc. nuolaidą (išskyrus Šeštokai-Belystokas-Šeštokai - jis jau yra akcijinis).
              Į Šeštokus atvyko apie 30-40 keleivių ir jie išsibarstė "kiek toliau nei Belystokas". Gal vos keletas išlipo Trakiškiuose, Suvalkuose. Tiesa pasakius juos buvo sunku skaičiuoti, nes šis traukinys "oro nevežioja", žmonių masės - sunku pasakyti kas ir kur išlipo."

              Comment


                #27
                Išaušus kitos dienos rytui nukeliavome į stotį. Traukinys į Šeštokus iš Balstogės išvyksta 10:10.

                Prie stoties stovi garvežiukas, kaip paminklas Lenkijos geležinkelių 150-mečiui.



                Dar sykį - Semaforai Balstogės stotyje.



                Ir pati stotis.



                Pabėgiai gerokai aplipę tepalais, o šalia pilna šiukšlių ir nuorūkų.



                Atvyksta traukinys į Varšuvą. Žmonės jau būriuojasi.



                Netoliese manevravo šilumvežis SM48, tas pats rusiškas TEM2, tik ant europinės vėžės.



                Atvyksta traukinys Varšuva-Šeštokai.



                Traukinys į Varšuvą, tik jau su elektrovežiu.



                Semaforui pasikėlus išvykstame.



                Pakelės smarkiai apžėlę.



                Kai kurios stotys irgi...



                Jau mišri sistema - šviesoforas prikabintas.



                Vėl sutikome automotrisę Suvalkai-Balstogė, tik šį kartą Sokulkoje.



                Stovi šilumvežiai ST44 - rusiški M62 standartinėje vėžėje.



                Kuo arčiau Lietuvos, tuo moderniau - nauji šviesoforai ir Bobmardier centralizacija.





                Geležinkelis eina šalia ViaBaltica kelio.



                Nusprendžiau apžiūrėti vagonus:

                Pirmosios klasės kupė


                Antrosios klasės kupė


                Antrosios klasės atviro tipo sėdimasis vagonas. Toks sąstate buvo tik vienas.


                Vagone sėdint nelabai jautėsi kelio nelygumai, bet nuėjęs į priekį prie šilumvežio, pamačiau kad jis labai šokinėja. Į nuotrauką pateko ir sraigtinė sankaba.


                ViaBaltica kelias ties Suvalkais.


                Vagonų atkabinimas Suvalkuose. Į Šeštokus atvažiavo trys, kaip ir anksčiau.


                Suvalkijos kalvos.



                Trakiškių senoji stotis.



                Pagaliau Lietuvoje.



                Cisternų perpylimo įrenginiai Mockavoje



                Paminklas Mockavoje. Ar tik ne RailBalticai?



                Nuo Mockavos iki Šeštokų abiejų standartų bėgiai eina viename kelyje.



                Iešmai Šeštokuose.



                Šeštokai. Keleivių buvo gerokai daugiau nei sekmadienį.



                Marijampolėje taip pat įlipo nemažai.



                Kazlų Rūdoje - taip pat. Nuo čia jau galėjome pasigėrėti Lietuvos geležinkelių infrastruktūra - greitis iš karto ženkliai padidėjo.



                Ir pagaliau Vilnius.



                Dviratininkai lekia prieš nosį manevruojančiai PESA (kurios nesimato)...



                Taigi, kelionė baigta. Lenkijos geležinkeliai paliko įspūdį, kaip prastesnės būklės nei Lietuvoje. Greitojo traukinio greitis 80 km/h, o eismas reguliuojamas semaforais, iešmai rankiniai.
                Būsimoji RailBalticos trasa pasitikėjimo anaiptol nekelia, geležinkelis labai vingiuotas. Tiesiant RB reikėtų tai daryti visiškai iš naujo. Tačiau, ką mes išlošime turėdami geležinkelį iki valstybės sienos, jeigu Lenkijoje visi geležinkeliai ne per geriausi. Tuomet jau reikėtų tiesti naują iki pat Varšuvos. Tik tada jau klausimas, gal geriau rusiškos vežės? Ir dar - ar lenkams iš viso ko nors reikia? Panašu, jog jiems gerai ir dabartinė situacija...
                Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.07.23, 16:19.

                Comment


                  #28
                  Belystokas-Šeštokai-Kaišiadorys-Šiauliai 2 diena

                  Taigi, kaip žadėjau tęsiu reportažą apie kelionę į Belystoką. Gal kiek informacija ir pasikartos su kolegos Vytauto LT, tačiau kiekvienas tuos dalykus mato skirtingai.
                  Į akis krito tai, kad Lenkijoje stotyse vaikšto po 2 apsauginius (pagal užrašus supratau, kad tai atskira geležinkelių saugos tarnyba), taip pat 2 apsauginiai nuolat vaikščiodavo traukinyje į priekį ir atgal. Man kažką kolega minėjo apie prieš keletą metų Lenkijoje vyskusį reiškinį "traukinių piratai" ar tai tiesa?

                  Bunda Belystoko stotis (rytas apie 8:30 vietos laiku). Stotį puošia veikiantys semaforai.





                  Atvyskta traukinys Varšuva-Sulvalkai-Šeštokai




                  Kelionė atgal į Šeštokus. Geležinkelis labai vingiuotas. Ruožas tarp Belystoko ir Suvalkų.


                  Prie Sokulkos stoties semaforai atlieka savo darbą.




                  Sokulkos geležinkelio stotyje pavyko užfiksuoti gražuolę dvivagonę automotrisę PESA. Ji važiuoja priemiestiniu maršrutu Suvalkai-Belystokas. Stotis kaip ir kitos šiame ruože gerokai nudevėtos, o mūsų blyzgėte blizga.






                  Geležinkelio ruožas tarp Sokulkos ir Suvalkų.








                  Suvalkų geležinkelio stotis






                  Ruožas tarp Suvalkų ir Trakiškių. Šalia prieina plentas.




                  Išvažiuojant iš Mockavos geležinkelio stoties link Šeštokų.






                  Šeštokų geležinkelio stotyje susitiko 2 pavėlavę traukiniai.


                  Traukinys Šeštokai-Vilnius išvyksta iš Kaišiadorių stoties.
                  Paskutinis taisė Salvijus; 2009.07.08, 23:32.

                  Comment


                    #29
                    Jūs čia kartu susitarę važiavote ? o kaip su nakvyne, kur nakvojote kiek mokėjote ?

                    Comment


                      #30
                      Taip. Tai jau trečia tokia kelionė. Nakvojome viešbutyje Turkus - visai netoli stoties. parke nemiegosi juk nors ir ten žymiai šilčiau nei Lietuvoje. Užsakiau internetu, bet vietoje pigiau. Dvivietis 120 ar 150 ZPL, internetu - 179 ZPL. Kiekvienam gavosi po 70 ZPL.
                      Paskutinis taisė Salvijus; 2009.07.07, 23:19.

                      Comment


                        #31
                        tai gerai pavažinėjot reiks kada nors ir man pabandyti

                        Comment


                          #32
                          Kaip sakau visiems mažumėlę pasivažinėjom. Rekomenduoju ir kitiems pabandyti šį maršrutą. Nenusivilsite.

                          Comment


                            #33
                            as tai butinai rekomenduociau visiemsmano jau du kartus isbandyta Vilnius-Sestokai-Bialystok-Warszawa-Krakow-Zakopane patikekit ispudziu netruks

                            Comment


                              #34
                              Ačiū už nuotraukas

                              Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                              Nuo Mockavos iki Šeštokų abiejų standartų bėgiai eina viename kelyje.
                              Labai aiškiai matosi, kad nublizginti europinio standarto bėgiai.
                              Kažkada galvojau, kad europiniai bėgiai yra rusiškų bėgių viduje, o iš tikrųjų jie persidengę - vėžių pločių skirtumas tik apie 9 cm

                              Comment


                                #35
                                Šaunūs fotoreportažai.
                                O gal kas varšuvoje esate buvę? įdomu, kaip atrodo stotis ir jos aplinka Lenkijos sostinėje.

                                Comment


                                  #36
                                  Buvau 5 kartus. Į Varšuvą nekėlėm tikslo nuvažiuoti - būtųme pamatę nublizgintą sostinę.
                                  Centrinė yra požeminė. Nepamatysi geležinkelio gyvybės tiek kiek Belsytoke.
                                  Tiesa pasakius visur gražu.
                                  Paskutinis taisė Salvijus; 2009.07.09, 00:07.

                                  Comment


                                    #37
                                    Krokuvos senasis stoties pastatas tikrai grazesnis uz Warzsawa Centralna naujus dangoraizius. Noirs jie taip pat suteikia savotisko zavesio

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė railman Rodyti pranešimą
                                      "Bendradarbiaujama su Lenkijos geležinkeliais dėl kokybiškų traukinių tvarkaraščių jungčių, vykstant iš Vilniaus per Varšuvą į Viena, Budapeštą, Prahą ir Berlyną, rezultatą norima pasiekti jau šį rudenį."
                                      Super, kad tik sutvakytų tas jungtis ir persėdimų laikus iki rinktinės varžybų su Austrija spalį.
                                      Beliktu tik prie interreilo prisijungt.

                                      Beje prisiminiau 2005 Liublijanoj, pakeliui į Eurobasket Belgrade nufotkinau tokį plakatą - specialios kainos slovėnam keliaut į Serbiją palaikyt savo rinktinės. Kelias grupeles traukinį užmačiau.
                                      Ar LKF ir LG pasiūlys kąnors lietuviams į Vroclavą, Lodzę ir Katovicus

                                      You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė zanaz Rodyti pranešimą
                                        Super, kad tik sutvakytų tas jungtis ir persėdimų laikus iki rinktinės varžybų su Austrija spalį.
                                        Beliktu tik prie interreilo prisijungt.

                                        Beje prisiminiau 2005 Liublijanoj, pakeliui į Eurobasket Belgrade nufotkinau tokį plakatą - specialios kainos slovėnam keliaut į Serbiją palaikyt savo rinktinės. Kelias grupeles traukinį užmačiau.
                                        Ar LKF ir LG pasiūlys kąnors lietuviams į Vroclavą, Lodzę ir Katovicus

                                        Atvaizdas
                                        Nusiunciau uzklausa siuo klausimu i LKF (Lietuvos krepsinio federacija). Kai tik gausiu (jei gausi) atsakyma, butinai patalpinsiu

                                        Comment


                                          #40
                                          Sveiki,

                                          Noreciau padekoti uz Jusu laiska, del galimybes nuvykti pigiau i krepsinio cempionata Lenkijoje.
                                          Siuo metu daveme uzklausa “Lietuvos gelezinkeliams” kai tik turesime atsakyma butinai Jus informuosime.

                                          Pagarbiai,

                                          LIETUVOS KREPSINIO FEDERACIJA

                                          LITHUANIAN BASKETBALL FEDERATION

                                          Comment

                                          Working...
                                          X