Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT-PL] Maršrutas Vilnius-Šeštokai-Suvalkai-Varšuva

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kokie dar konkursai? Krovinių vežimas visoje ES 1435 mm vėže visiškai liberalizuotas - veža kas tik nori, kas atitinka minimalius reikalavimus (turi licenciją ir kitus reikiamus dokumentus toje šalyje, kurioje ketina vežti). Tam nereikia jokio konkurso. Su keleivių vežimu yra kitaip - jis dotuojamas, todėl arba konkursas, arba tiesioginė sutartis su vežėju (čia, žinoma, eina kalba tik apie valstybinius geležinkelius) be konkurso.

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą
      O matyti "kodėl ne", tai šiaip reiktų. Gera vieta pradėti matyti būtų kad ir visas ligšiolinis RB projekto track recordas Lietuvoje, kur absoliučiai visos iki vienos projekto dalys belenkaip vėlavo ir šiuo metu vėlavimai tik didėja. Negana to, net nepateikiami paaiškinimai, kodėl taip yra, nors viskas lyg ir savo vietose ir projektas turėtų judėti pilnbu greičiu be jokių trukdžių. Geras pavyzdys - Jonavos tiltas, kuriam dar net polių turbūt nebaigė kalti, nors šiuo metu tiltas jau turėjo būti praktiškai baigtas. Vis dar nematai, kodėl iki 2030 Kaunas-Lenkija neturi absoliučiai jokių šansų būti užbaigtas?
      "Absoliučiai visos iki vienos" vėluojančios projekto dalys yra pagrinde Kaunas-Latvijos siena atkarpa, nes kitur daugiau mažiau pagal planą eina. Ir aš esu išgirdęs gana patikimų kuždesių kad vėluoja didžiąja dalimi dėl to kad projektuotojas prisišiko tiek kad statytojai nenori imti kontrakto kol nepataisys. Kodėl neina viešai dėl šito tai nežinau, bet įtarimas toks kad nelabai ką pakeistų, nes projektavimą kaip ir bendra įmonė užsakė, ir jai reikėtų knistis, o ne lietuviams. Kitų sekcijų projektavimą kitos įmonės daro, dėl ko mano pasitikėjimas kad jos greičiau vyks gerokai stipresnis.

      Parašė John Rodyti pranešimą
      Ir čia net nekalbant apie riedmenų pirkimą, dėl kurio vis dar spengianti tyla
      Dėl riedmenų, tai nelabai manau kad kas nors konkretaus ir bus išgirsta iki kol nebus pirkimas paskelbtas. Žinau kad bent LTG Link kažką patys planuoja, bet kada paskelbs kažką konkrečiau tai nežinau.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Kokie dar konkursai? Krovinių vežimas visoje ES 1435 mm vėže visiškai liberalizuotas - veža kas tik nori, kas atitinka minimalius reikalavimus (turi licenciją ir kitus reikiamus dokumentus toje šalyje, kurioje ketina vežti). Tam nereikia jokio konkurso. Su keleivių vežimu yra kitaip - jis dotuojamas, todėl arba konkursas, arba tiesioginė sutartis su vežėju (čia, žinoma, eina kalba tik apie valstybinius geležinkelius) be konkurso.
        Prieeigos prie daugumos geležinkelių ES, įskaitant ir rusišką 1520/1524, ir Iberijos 1668, ir Airijos 1000 vėžes yra liberalizuotos. Įskaitant ir keleivių vežimą. Tiesiog nedaug įmonių nori vežti keleivius prieš tai negavus kokios nors subsidijos garantijos, nes keleivių vežimas bendrai imant yra nuostolingas. Ar pavyks gauti norimus laikus vežimui ir t.t. tai jau kitas klausimas, bet nereikia jokio konkurso ar sutarties kad vežti keleivius, dėl to iš tos Čekų įmonės ir girdėjom apie planus naktiniam traukiniui - ten ta įmonė maždaug hobio lygio, ir jokių galimybių neturi gauti sutarties iš valstybės ar panašiai, bet vis dėl to vežimus planuoja ir daro.

        Comment


          Aš dėl to rašiau apie 1435 mm, kad šioje vėžėje yra reali konkurencija ir dirba visų šalių (neišskiriu valstybiniai, ar privatūs) vežėjai. Su kitomis vežėmis taip nėra. Toks DB dirba visoje Europoje. Taip kad galės vežti ir Lietuvoje. Berods jis (DB Cargo Polska) netgi turi licenciją Lietuvoje veikti (negarantuoju, bet lygtai vienu metu važinėjo iki Mockavos). Keleivių vežimas yra kas kita. Privatininkams tai visiškai neįdomu, jei tik valstybė neskelbia konkurso ir nemoka už keleivių kilometrus. Čia subsidijos nepadeda. Turi būti 100 proc. finansavimas iš valstybės ar vietinės valdžios. Tada privatininkai dirba. Turistiniai, istoriniai ir pan. traukiniai ne į temą. Apie juos kita kalba. Nors kai kuriuose segmentuose yra ir visiškai laisvos iniciatyvos ir veiklos - tas pats FlixTrain. Kadangi RB iš karto yra ir bus nuostoliga, keleivių pervežimams reikės ne subsidijų, o konkurso ir garantuoto finansavimo. Kaip tai bus daroma, neaišku. Faktas vienas, kad viso trys šalys - Lietuva, Latvija ir Estija (o gal ir Lenkija) turės susitarti, kokį modelį pasirinkti - bendros kompanijos-vežėjo steigimas ar bendras tarptautinio konkurso skelbimas vežėjui parinkti.
          Paskutinis taisė Al1; 2024.10.05, 09:00.

          Comment


            Nežinau į kurią temą geriau dėt... Latvio kelionė iš Rygos į Lenkiją. Matosi kad trūksta dar vieno reiso, suderinto traukiniu į Mockavą. Jei būtu, gal ir atsirastu kad ir minimali paklausa iš Rygos.




            Paskutinis taisė Konstantin; 2024.10.13, 12:07.

            Comment




              dar viena apžvalga Krokuva - Vilnius


              Comment

              Working...
              X