Na, visvien egzotiška - geležinkelis, einantis gatvės viduriu. Jei kokioje Indijoje tai normalus reiškinys, tai Europoje visgi kelia nuostabą
JAV tai irgi visai normalus reiškinys. Ir ne tik privažiuojamosios linijos, ko Europoje visgi pasitaiko, o magistralinės linijos įkaitant ir su keleiviniais (ne turistiniais, o Amtrako ar kitais) traukiniais.
Lietuvoje būtų tik bliovimas ir vėmimas dėl tokių geležinkelio atkarpų. Vien, kiek pamenu, Alytuje buvo trydos dėl geležinkelio per miestą. Bet jis nėjo gatvėmis.
Taigi, iš Žilinos ČD traukiniu atvykau į Česky Tešiną. Kelios nuotraukos stotyje.
Vaizdas nuo pirmojo perono.
Privataus vežėjo RegioJet traukinys. Elektrovežis 162-119. Nei elektrovežis, nei vagonai nėra nauji, tai naudoti ČD ar Slovakijos geležinkelių, o vagonai ir galbūt DB ar dar kitų vežėjų, riedmenys, kuriuos susipirko RegioJet.
ČD priemiestinė ŠKODA EJ471. ČD serija 971, numeris 054.
PKP Cargo elektrovežis ET22-703 su rūdos sąstatu lėtai pravažiavo 6 keliu.
Pusvagoniai su rūda.
Dar vienas dviaukštis 471-081. Įtariu, kad atskiras serijos numerius turi vagonai, o ne visas traukinys. Motorinis vagonas yra 471 serijos, o galinis bemotoris 971 serijos.
Anksčiau buvęs vienas miestas, Tešinas po Antrojo pasaulinio karo buvo padalintas lenkams ir čekams. Dabar tai du miestai, kuriuos skiria Olsos upė. Tarp miestų susisiekimo keleiviniais traukiniais nėra, nors geležinkelis yra. Tiesiog gautųsi didelė kilpa. Iš Tešino į Ciešyną (Lenkijos) važinėja autobusai. Retai. Todėl iš geležinkelio stoties, nuo kurios iki sienos su Lenkija yra 400 m, nuėjau į Lenkiją pėsčias. Iki Ciešyno geležinkelio stoties yra apie 1,8 km. Bet apie ją temoje apie Lenkijos geležinkelius kiek vėliau.
Iš Žilinos išvykau į Čekiją ČD traukiniu iki Tešino. Tarp abiejų buvusios Čekoslovakijos valstybių yra geras susisiekimas traukiniais. Iš senų laikų. Įskaitant ir užvažiuojančius tarptautinius-priemiestinius su normaliais, o ne plėšikiškais tarifais.
Nedidelis tęsinys iš Čekijos bus temoje apie Čekijos geležinkelius.
Norejau paklaust kaip TSRS laikais buvo tikrinamos lokomotyvu brigados ir prekiniai sastatai kertantys valstybes siena tose vietose kur nebuvo oficialiu sienos kirtimo punktu. Pvz Uzgorodas - Velke Kapusany. Tuo ruozu eidavo tik prekes
Kaip tai nebuvo sienos kirtimo punktų? Jie ten buvo, tik ne keleiviams. Tikrino kaip ir visur kitur.
Tai nori pasakyt kad 6000t sastatas paleistas is Uzgorodo ant sienos ribos buvo sustabdomas patikrint masinisto ir jo padejejo pasus? Per google view nematyt jokio pastato toje vietoje. Pastatas matosi tik linijoje Chop - Cierna nad tisou kur mano nuomone vykdoma sienos kirtimo procedura
Užgorodas - ne pasienio stotis. Pasienio stotis - Čopas. Patikrinimas vyksta pasienio stotyje, o paskui, jei ką, jei siena toli, su mašinistu kartu vyksta ir pasienietis, kuris išlipa prie sienos. Niekas ten 6000 tonų per sieną nevarinėja. Mažiau. Jei reikia, tai ir sustabdo. Jei ką, pats mačiau, kaip beveik ant sienos stovi jau praėję kontrolę Ukrainos sąstatai, laukdami leidimo įvažiuoti į Slovakiją. Ne kitaip buvo ir tarybiniais metais. O pas slovakus, bent jau šiais laikais, yra pasienio patikros postas prie pat sienos, o ne Čiernoje prie Tisos.
Užgorodas - ne pasienio stotis. Pasienio stotis - Čopas. Patikrinimas vyksta pasienio stotyje, o paskui, jei ką, jei siena toli, su mašinistu kartu vyksta ir pasienietis, kuris išlipa prie sienos. Niekas ten 6000 tonų per sieną nevarinėja. Mažiau. Jei reikia, tai ir sustabdo. Jei ką, pats mačiau, kaip beveik ant sienos stovi jau praėję kontrolę Ukrainos sąstatai, laukdami leidimo įvažiuoti į Slovakiją. Ne kitaip buvo ir tarybiniais metais. O pas slovakus, bent jau šiais laikais, yra pasienio patikros postas prie pat sienos, o ne Čiernoje prie Tisos.
As sneku apie tarpstoty Uzgorodas - Velke Kapusany.Paziurek google maps .Tame tapstotyje varineja manau tokius svorius nes linija 1520 eina iki pat Kosice plieno kombinato
Tai ten juk aiškiai matosi, kad yra kažkoks tai pasienio postas prieš pat sieną prie Palo miestelio ar kaimo. Taip, ir sustabdo ir kas čia tokio? 6 km. Va, juk Ir Paneriuose kai reikia stabdomi prekiniai praleisti keleivinius, kai iki Vaidotų apie 11 km. Pagrindinės muitinės procedūros ir dokumentų tvarkymas atliekamas Užgorode, o mašinistus patikrina prieš sieną. Ten gal dar paskutinį kartą ir sąstatą apžiūri, kad kokie nors zacepiorai nebandytų prasmukti per sieną.
Tai ten juk aiškiai matosi, kad yra kažkoks tai pasienio postas prieš pat sieną prie Palo miestelio ar kaimo. Taip, ir sustabdo ir kas čia tokio? 6 km. Va, juk Ir Paneriuose kai reikia stabdomi prekiniai praleisti keleivinius, kai iki Vaidotų apie 11 km. Pagrindinės muitinės procedūros ir dokumentų tvarkymas atliekamas Užgorode, o mašinistus patikrina prieš sieną. Ten gal dar paskutinį kartą ir sąstatą apžiūri, kad kokie nors zacepiorai nebandytų prasmukti per sieną.
O tu dar pabandyk per street walk Slovakijos puseje paziureti ten prikrautos kruvos vagonu vezimeliu - taip iseina kad ir prekiniams vagonams ten juos pakeicia ?
Tai jei linija 1520 mm, tai ką ten keičia? Galbūt sukrauti vežimėliai. O šiaip tai prekiniams irgi galima keisti. XIX a. pabaigos technologijos.
Net ir vėžės keitimas SUW2000 yra prekiniams. Ir Mockavoje buvo keičiamas ne tik keleivinių vežimėlių aširačių plotis, bet ir prekinių.
Comment