Sveiki. Seniai ruošiausi sukurti temą skirtą geležinkeliams Vilniaus mieste, kuri apimtų magistralinius, privažiuojamuosius kelius, geležinkelio viadukus, pervažas, o taip pat buvusius mieste geležinkelius, nes visiems žinomas Vilniaus siaurukas ar Panerių tunelis, apie kuriuos plačiai diskutuota ne viename interneto forume, nėra vieninteliai geležinkelio objektai išnykę nuo žemės paviršiaus.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus miesto geležinkeliai
Collapse
X
-
Geležinkeliečių ligoninės atšaka.
XIX amžiaus antroje pusėje geležinkelis pasiekė Vilnių. Pamažu radosi vis daugiau žmonių dirbančių geležinkelių srity. 1912 metais Vilniuje atidaryta ligoninė skirta geležinkeliečiams gydyti. Iki ligoninės nutiesta geležinkelio atšaka. Tiesą pasakius, nežinau kada ir kokiu tikslu buvo nutiesti bėgiai. Pirmas mano rastas žemėlapis su pažymėta atška yra 1921-ųjų metų. Atšakos galas ties ligonine, pagal skirtingų laikų žemėlapius eina skirtinga trajektorija (ir net dalijasi į dvi): gal tai tik netikslumas, o gal keitėsi dėl to, kad keitėsi jo paskirtis. Manyčiau, kad pradžioje jis buvo naudojamas ligoninės statyboms, vėliau, kažkur skaičiau, kad juo buvo gabenamas kuras į ligoninės katilinę, na o pastačius paildomas atšakas, sąstatams į jas nukreipti.
Mano žiniomis, apie 1925 metus atšaka pratęsta Vilkpėdės, Naugarduko gatve iki Spirito Monopolijos (dabartinės Vilniaus Degtinės , Panerių g. 47).
Iš 1942 metų žemėlapio:
Po karo, pastačius kuro bazę, lygiagrečiai nutiesta antra atšaka. Dalis Vilkpėdės gatvės pavirto bazės teritorija.
Iš šių laikų žemėlapio (bėgiai kavartale tarp Panerių ir Naugarduko gatvių per klaidą neištrinti). Kada išties išardyti bėgiai šiame kvartale niekur skaityti neteko.
Posūkis link ligoninės, 2002-ieji...
Posūkis link ligoninės, 2006-ieji...
Atkarpa tarp posūkio ir buvosios pervažos.
Paskutinis traukinys, spėju; fotografuota 2006 lapkričio 26 dieną.
Maždaug po mėnesio atšaka ties degaline buvo uždaryta, o poros savaičių demontuota. Beje, kairėjė matosi bėgių į naftos bazę pėdasakai. Atšaka sukanti į kairę – į kietojo kuro bazę.
Bėgiai į naftos bazę demontuoti anksčiau, kažkada dar iki 2006 05 mėn.
„Paskutinis traukinys“ juda tolyn. Perjungiamas iešmas.
Link kietojo kuros bazės...
Bazėjė.
Atgal su kroviniu Beje, čia matyti kaip rankiniu būdu įjungiama pervažos signalizacija.
Pervaža.
Tęsinys - netrukus...Paskutinis taisė railman; 2011.04.19, 23:43.
-
Parašė railman Rodyti pranešimąGeležinkeliečių ligoninės atšaka.
XIX amžiaus antroje pusėje geležinkelis pasiekė Vilnių. Pamažu radosi vis daugiau žmonių dirbančių geležinkelių srity. 1912 metais Vilniuje atidaryta ligoninė skirta geležinkeliečiams gydyti. Iki ligoninės nutiesta geležinkelio atšaka. Tiesą pasakius, nežinau kada ir kokiu tikslu buvo nutiesti bėgiai. Pirmas mano rastas žemėlapis su pažymėta atška yra 1921-ųjų metų. Atšakos galas ties ligonine, pagal skirtingų laikų žemėlapius eina skirtinga trajektorija (ir net dalijasi į dvi): gal tai tik netikslumas, o gal keitėsi dėl to, kad keitėsi jo paskirtis. Manyčiau, kad pradžioje jis buvo naudojamas ligoninės statyboms, vėliau, kažkur skaičiau, kad juo buvo gabenamas kuras į ligoninės katilinę, na o pastačius paildomas atšakas, sąstatams į jas nukreipti.
Mano žiniomis, apie 1925 metus atšaka pratęsta Vilkpėdės, Naugarduko gatve iki Spirito Monopolijos (dabartinės Vilniaus Degtinės , Panerių g. 47).
Iš 1942 metų žemėlapio:
Atvaizdas
Po karo, pastačius kuro bazę, lygiagrečiai nutiesta antra atšaka. Dalis Vilkpėdės gatvės pavirto bazės teritorija.
Iš šių laikų žemėlapio (bėgiai kavartale tarp Panerių ir Naugarduko gatvių per klaidą neištrinti). Kada išties išardyti bėgiai šiame kvartale niekur skaityti neteko.
Atvaizdas
Posūkis link ligoninės.
Atvaizdas
Atkarpa tarp posūkio ir buvosios pervažos.
Atvaizdas
Paskutinis traukinys, spėju; fotografuota 2006 lapkričio 26 dieną.
Maždaug po mėnesio atšaka ties degaline buvo uždaryta, o poros savaičių demontuota. Beje, kairėjė matosi bėgių į naftos bazę pėdasakai. Atšaka sukanti į kairę – į kietojo kuro bazę.
Atvaizdas
Bėgiai į naftos bazę demontuoti anksčiau, kažkada dar iki 2006 05 mėn.
Atvaizdas
Naugarduko gatveje begiai isardyti apie 1998-2000 metus.
Dar buvo atsaka, ejusi Algirdo gatves viduriu iki kuro kontoros Algrido ir Kauno gatviu kampe.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąI Dar buvo atsaka, ejusi Algirdo gatves viduriu iki kuro kontoros Algrido ir Kauno gatviu kampe.
Dar viena atšaka kirto Švitrigailos gatvę, tarp Panerių ir Geležinkelio gatvių.
Comment
-
Parašė Zorro Rodyti pranešimąIš Google maps, 2002 m. Dar matosi.
Atvaizdas
Dar viena atšaka kirto Švitrigailos gatvę, tarp Panerių ir Geležinkelio gatvių.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąDar buvo atsaka, ejusi Algirdo gatves viduriu iki kuro kontoros Algrido ir Kauno gatviu kampe.
Ar kolegos pateiktoje nuotraukoje iš palydovo išties matosi geležinkelis, galima ir suabejoti, nes jis matosi gana ryškiai, o tai man labiau primena šviežiai pakloto asfalto juostą vietoje bėgių. Būtų gerai, jei kas tiksliai pasakytų kada bėgiai buvo išardyti.
Geležinkelio pėdsakai 2005 rudenį:
O štai ir bėgiai apie 2000 metus.
Šaltinis: http://baptist.w3.lt/lietuv/nuotr/pastat_pic.htm
Šaltinis: http://baptist.w3.lt/lietuv/nuotr/pastat_pic.htm
www.paveldas.vilnius.ltPaskutinis taisė railman; 2011.04.18, 07:52.
Comment
-
http://foto.terpe.lt/inkelti/2009011...0723_38590.jpg
Šitą gabalą gerai atsimenu. Buvo kokie 1996 metai, kai mačiau manevrinį važiuojantį čia.
Comment
-
Pranešimo "Geležinkeliečių ligoninės atšaka" pratęsimas - pabaiga.
Kaip minėjau, kuro bazė „okupavo“ dalį Vilkpėdės gatvės. Tiesiant pietinį aplinkelį ir dėl kitų priežasčių, kuro bazė iškelta, o
Vilkpėdės gatvė pratęsta, o tiksliau Vilkpėdės gatvės dalis tarp ligoninės ir Naugarduko gatvės atstatyta kaip gretutinio transporto infrastruktūros tinklo objektas.
Buvusios naftos bazės teritorija maksimaliai užteršta. Devinto dešimtmečio pradžioje naftos produktų pasirodė jau beveik už kilometro nuo naftos bazės, netoli Neries ir dviejų Vilniaus centralizuotų vandenviečių esančiuose šaltiniuose. Daugiau: http://72.14.221.104/search?q=cache:...t&ct=clnk&cd=3
Pabaigai, keletas nuotarukų palyginimui:
...tie, kurie mano, kad gimė ar paėmė foto aparatą į rankas per vėlai ir nususpėjo įamžinti kai kurių negrįžtamai išnykusių dalykų, paimkite foto aparatą šiandien, nes rytoj tai gali istorija...
Comment
-
ilestmort
-
Parašė ilestmort Rodyti pranešimąar temos esmė (tikslas) yra pati tema?
Comment
-
Parašė railman Rodyti pranešimą
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąAr taip tik atrodo, ar išties bėgiai ėjo vos keli cm nuo pastato sienos?
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąDar buvo atsaka, ejusi Algirdo gatves viduriu iki kuro kontoros Algrido ir Kauno gatviu kampe.
Prieš keletą dienų suradau laiko nulėkti į Kuro kontorą, Algirdo ir Kauno gatvių kampe.
Čia buvo geležinkelio vartai. Nuotraukoje nesimato, bet praėjimas užtvertas spygliuota viela. Tačiau einant ne pro vartus, galiama visai lengvai patekti vidun.
Rodos, paskutinis traukinys čia labai, labai seniai tebuvo...
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąAr taip tik atrodo, ar išties bėgiai ėjo vos keli cm nuo pastato sienos?
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąPo galais , žmonės, būkite geri, nuvažiuokite iki savanorių prospekto esančios elektrinės ir nufotografuokite tuos kranus, kol jie dar gyvi.
Comment
Comment