Parašė robertas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Geležinkelių eismo organizavimas ir kiti techniniai klausimai
Collapse
X
-
-
Parašė LT-1 Rodyti pranešimą..viena karta tokiu greiciu vaziavo esant itin tirstam rukui, biski nejauku buvo...
Comment
-
Parašė x21 Rodyti pranešimąo radaro nera?Paskutinis taisė LT-1; 2008.01.25, 17:34.
Comment
-
Parašė LT-1 Rodyti pranešimą...Tad radaras tikrai nereikalingas...
Nu bet jei neturi radaro, reiskia neturi...
Keista siaip.
Comment
-
Parašė x21 Rodyti pranešimąRadaras galetu padeti jei netycia atsiranda kliutis (kad ir traktorius koks) prasto matomumo atveju. Pradeti stabdyti anksciau - didesnis sansas isvengti auku ir/arba turto apgadinimo/praradimo..
Nu bet jei neturi radaro, reiskia neturi...
Keista siaip.
Comment
-
Siaip nemanau kad matomumas gali buti didesnis uz stabdymo nuotoli - gi tokiu atveju nebutu ne vienos avarijos kai diena pervazoje masina nuskina... o automobiliu radarai tik keliasdesimt metru ima - traukiniui del tiek nera prasmes..
Parašė x21 Rodyti pranešimąNu aš tik šiaip paklausiau, radaras nėra prabanga, kai kalba eina apie eismo saugą. Dabar net kaikurie automobiliai komplektuojami radarais, kad išvengti susidurimo...
O kaip traukiniai važiuoja kai matomumas mažesnis nei stabdymo kelias? Atrodo nesaugu nematyti kas priekyje darosi...
Comment
-
Parašė x21 Rodyti pranešimąNu aš tik šiaip paklausiau, radaras nėra prabanga, kai kalba eina apie eismo saugą. Dabar net kaikurie automobiliai komplektuojami radarais, kad išvengti susidurimo...
O kaip traukiniai važiuoja kai matomumas mažesnis nei stabdymo kelias? Atrodo nesaugu nematyti kas priekyje darosi...Paskutinis taisė LT-1; 2008.01.26, 00:08.
Comment
-
Parašė LT-1 Rodyti pranešimąTegul tik tos saugos laikosi autotransporto vairuotojai, labai daznai megstantys vaziuoti per raudona pervazos sviesofora..Tik nepakantumas teisės pažeidimams ir optimizmo skleidimas atves mūsų valstybę į tiesos kelią :)
Comment
-
Truputi vel uzsiimsime svietimu Papasakosiu apie tai, kaip valdomas traukiniu eismas tarpstociuose, kaip traukiniai isleidziami is stociu. Yra daug budu, kaip valdyti traukiniu eisma, tad nuosekliai papasakosiu apie kiekviena is ju. Kaip bus traukinys isleidziamas is stoties priklauso nuo to, kokiu budu yra valdomas eismas tarpstociuose, esanciuose prie tos stoties. Paprasciausia, patogiausia valdyti eisma, kai irengta automatine blokuote. Esant siai sistemai, tarpstociai buna padalinti i blok-ruozus, kuriuos skiria tarpstocio sviesoforai. Paprastai tarpai tarp tu sviesoforu buna apie 1 km, taciau ne maziau nei traukinio stabdymo kelias. Teoriskai kiekviename ruoze gali buti po traukini, bet tada jie stovetu, o ne vaziuotu. Kad eismas vyktu normaliai, tarp traukiniu turi buti nors 1 laisvas blok-ruozas. Automatines blokuotes principas parodytas paveikslelyje. Jame matoma, kad nesant traukinio, tarpstocio sviesoforas dega zalia sviesa. Kai blok-ruoza uzima traukinys, ji ribojantis sviesoforas dega raudonai. Dar pries tai esantis sviesoforas dega geltonai (geltona reiskia, kad galima vaziuoti , bet buti pasirengus sustoti - sekantis sviesoforas rodo draudziamaji signala). Beje, aotomatine blokuote buna vienpuse ir dvipuse. Dvipuse blokuote visada irengiama vienkeliuose tarpstociuose, o vykdant pvz didelius tarpstocio remonto darbus, irengiama ir dvikeliame ruoze. Tada, uzdarius viena is dvikelio tarpstocio keliu, eismas automatines blokuotes principu (tarpstotyje gali buti daug traukiniu) vykdomas 1 keliu. tai yra efektyvu, nes galima traukinius leisti paketais, t.y. paleisti kelis lyginius traukinius, jiems pravaziavus paleisti pora ar kelis nelyginius traukinius. Tokiu budu maksimaliai isnaudojamas tarpstocio pralaidumas. Beje, jei esant dvipusei automatinei blokuotei traukinys vaziuoja netaisyklinguoju, kitaip tariant kairiuoju keliu, masinistas lauko sviesoforo signalu nemato (nes ju tiesiog nera), o naudojasi mano kazkuriame anktesniame pasakojime minetu irengtu mazu sviesoforu kabinoje (beje, tas sviesoforas vadinasi automatine lokomotyvo signalizacija) Galima pamineti, kad naujai irengtuose automatines blokuotes ruozuose (pvz. Kaisiadorys - Linkaiciai) abiem keliais buna irengta dvipuse automatine blokuote, tad galima abiem keliais paleisti tos pacios krypties traukinius (pvz krovinini aplenkti keleiviniu nei vienam nesustojus). Tokiu tad principu ir veikia automatine blokuote - patikima, efektyvi traukiniu eismo valdymo priemone. Dar galima pridurti, kad tai ir saugumo atzvilgiu patikima sistema, nes jei nuo traukinio atsikabintu ir liktu vagonai, tai blok-ruozo, kuriame liko vagonai, sviesoforas degtu raudona spalva. Taip pat pvz trukus begiui, nutruksta elektros grandine, ir blok-ruozo, kuriame truko begis, sviesoforas taip pat iskarto uzsidegtu raudonai. Automatine blokuote irengta daugumoje pagrindiniu LG liniju (Kena - Vilnius-Kaunas- Mauruciai, Kaisiadorys-Siauliai-Kuziai, Vilnius - Stasylos ir kt.)
Kita priemone, naudojama traukiniu eismui valdyti - pusiau automatine blokuote. Tai sena, paprasta sistema, taciau pasizyminti ir neefektyvumu. Pirmiausias jos minusas tas, kad esant siai blokuotei, tarpstotyje gali buti tik vienas traukinys, kitaip tariant kol isleistas traukinys netatvyks i sekancia stoti, tol kito traukinio i tarpstoti nebus galima isleisti. Kitas minusas tas, kad jeigu stotis jau ijunge leidziamaji sviesofora isvaziuoti i tarpstoti, o traukinys sugedo (ar siaip kokia problema), tai uzgesinus leidziamaji signala ji antra karta ijungti jau negalima. Tos pacios krypties vaziuojanciam traukiniui israsomas leidimas pravaziuoti raudona signala ir vykti iki kitos stoties, o jei reikia isleisti priesini (is priesingos stoties) traukini - reikia nutraukti pusiau automatines blokuotes veikima ir eisma tvarkyti telefono rysiu (na cia jau smulkmeniska info, gal kas ir nesupras ka as cia norejau pasakyti ) Tokiu problemu nera automatineje blokuoteje, ten sviesofora galima jungineti kiek tik nori kartu. Pusiau automatines blokuotes sistema dar vis naudojama senesiuose, maziau apkrautuose LG ruozuose, pvz N. Vilnia -Turmantas, S.Trakai - Varena, Radviliskis-klaipeda (per pagegius) ir kt. Tai yra 2 sistemos, kuriu pagalba ir valdomas eismas LG.
Dar paminesiu senovine valdymo sistema, kuri kaip rezervine valdymo sistema dar buvo naudojama pries keliolika metu ir LG. Tai elektro-krivuline sistema.. Esant siai valdymo sistemai, traukiniui uzimti tarpstoti leidimas yra ne leidziamasis sviesoforo signalas, o krivule. Krivule - tai mazdaug begvines dydzio pailgas apvalus metalinis profilis. Ju buna ivairiausiu profiliu, nes kiekvienas tarpstotis turi tureti vis kitos serijos krivules. Tos pacios serijos krivules gali buti naudojamos ne mazesniu kaip 3 tarpstociu atstumu. dabar apie sistemos veikima. Tarpstoti ribojanciose stotyse yra aparatai, kuriuose yra bent po pora desimciu krivluliu (butinai tos pacios serijos, nes kitu seriju tiesiog i aparata nebus imanoma ideti). Sie aparatai tarpusavyje sujungti el. grandinemis. Is aparato krivule galima isimti tik tada, kaip abiejuose aparatuose yra nelyginis krivuliu skaicius. Isemus nors viena, suminis skaicius jau yra lyginis, tad kitos krivules jau neisims nei viena stotis, o tai reiskia, kad jei jau vienas traukinys gavo leidima uzimti tarpstoti, kitas traukinys tokio leidimo (krivules) jau negaus. Atvykus traukiniui, krivule dedama i aparata, ju skaicius tampa nelyginis, tada vel bet kuri stotis vel gali isimti ja ir duoti kitam traukiniui. Sistema paprasta, taciau labai neefektyvi, nes kiekvienoje stotyje masinistas budetojui turi ismesti pravaziuoto tarpstocio krivule ir pagriebti specialiu lanku budetojo laikoma sekancio tarpstocio krivule (kad nereiktu visiskai sustoti). Be to budavo atveju, kad ziema i sniega ikritusios krivules nerasdavo, tad elektromechanikas is aparato isimdavo dar viena (kad butu nelyginis skaicius), pavasari radus reikedavo vel koreguoti krivuliu skaiciu.. Zodziu, sistema tikrai muziejine, neefektyvi, taciau taip kadais ir buvo valdomas eismas...
Paminesiu dar viena eismo valdymo buda - tai traukiniu eismo organizavimas telefono rysiu. Sis budas daznai naudojas ir siandien, sugedus ar remontuojant mano pirmasias 2 paminetas eismo valdymo sistemas - automatine blokuote ir pusiau automatine blokuote. Si buda galima naudoti visuose tarpstociuose, nes bet kokiu atveju, organizuojant eisma siuo budu, tarpstotyje gali buti tik vienas traukinys. Sio budo esme - tai keitimasis telefono rysiu grieztai reglamentuotais registruojamais isakymais. Siu isakymu fragmentai skamba mazdaug taip: "Ar galiu isleisti traukini Nr...." "Laukiu traukinio Nr..." Traukinys Nr... isvyko ... val. ... min", "traukinys Nr. .... atvyko ... val. min.... " Tokiu isakymu pagalba ir organizuojamas eismas, siais isakymais keiciasi tarpstoti ribojanciu stociu budetojai, juos kontroliuoja traukiniu eismo tvarkdarys (nelietuviskai -dispeceris). Uzimti tarpstoti masinistui yra israsomi kelio leidimai - specialus blankai. Jie suteikia teise pravaziuoti raudonai deganti isleidziamamaji stoties sviesofora ir vaziuoti iki kitos stoties. Si sistema naudojama kaip minejau tik isimtiniais atvejais. Jos minusai didziausi tie, kad eismo valdymas vykdomas ne prietaisu (blokuotes, sviesoforu) pagalba, kurie neleidzia suklysti, o paciu darbuotoju atsakomybe. Kitas minusas - minetus kelio leidimus galima israsyti tik atvykus pries tai isleistam traukiniui i gretima stoti, tad jei kitas, ta pacia kryptimi vaziuosiantis traukinys jau atvykes, turi laukti ilgai - kol bus israsytas leidimas ir nunestas masinistui. Daznai stoties budetojo patalpos yra toli nuo sustojusio traukinio, tad leidimo pristatymas uzima daug laiko, kartais 10-15 min.
Tad siek tiek apie eismo valdyma. Beje cia tera aisbergo virsunele, nes taisyklese yra numatytos praktiskai visos galimos nestandartines situacijos (pvz. negalima pakeisti blokuotes krypties, neisijungia sviesoforas, klaidingas tarpstocio blok-ruozo uzimtumas ir simtai kitu atveju. Kaip veikti kiekvienu is ju, yra tiksliai numatyta insrukcijose.
Stengiausi parasyti kuo paprasciau ir suprantamiau, ir tikiuosi, kad velgi kazkam bus idomu pasiskaitinetiPaskutinis taisė LT-1; 2008.01.26, 19:45.
Comment
-
Parašė praetor Rodyti pranešimąKokiu pagrindu atsisakoma pervazu su uztvaru?
Comment
-
Parašė LT-1 Rodyti pranešimąSiaip tai ypatingo skirtumo tarp pervazos su uztvaru ir be nera. Sviesoforas lieka toks pats abiejuose variantuose, kurias, degant vaziuoti per pervaza grieztai draudziama. Kas nenores taisykliu laikytis, apvaziuos ir uztvara. O pervazu su uztvarais mazeja del brangesnes ju eksploatacijos, nes uztvarus neretai sulauzo. Sovietu laikais vos ne kiekvienoje pervazoje ir budetojas budavo, taciau tokiso prabangos atsisakyta jau seniai. Pervazininkai budi tik itin judriose (tiek traukiniu tiek autotransporto atzvilgiu) pervazose. Daugelyje stociu pervazas stebi stociu budetojai monitoriuose. Siaip pasikartosiu, bet reikia tik vieno - kad vairuotojai grieztai laikytusi keliu eismo taisykliu, kurios gelezinkelio pervazu atzvilgiu labai tiklsiai ir grieztai surasytos (baudos irgi beje labai dideles uz pazeidimus pervazose).
O galimas toks atvejis, kad raudonas draudziamas signalas dega prie pervazos ir per 10min joks traukinys neprarieda?Tik nepakantumas teisės pažeidimams ir optimizmo skleidimas atves mūsų valstybę į tiesos kelią :)
Comment
-
Parašė praetor Rodyti pranešimąTaisykliu (visu) laikantis butu idealu viskas.
O galimas toks atvejis, kad raudonas draudziamas signalas dega prie pervazos ir per 10min joks traukinys neprarieda?
Comment
-
Atsimenu, kad sakei, jog sugedus ten kazkam issijungia pervaza.
Cia man taip buvo nutike prie pervazos vaziuojant link Skaiscio ezero tuo keliuku nusukus nuo magistrales. Traukinio nebuvo lb ilgai.Tik nepakantumas teisės pažeidimams ir optimizmo skleidimas atves mūsų valstybę į tiesos kelią :)
Comment
-
Parašė LT-1 Rodyti pranešimąSiaip tai ypatingo skirtumo tarp pervazos su uztvaru ir be nera. Sviesoforas lieka toks pats abiejuose variantuose, kurias, degant vaziuoti per pervaza grieztai draudziama. Kas nenores taisykliu laikytis, apvaziuos ir uztvara. O pervazu su uztvarais mazeja del brangesnes ju eksploatacijos, nes uztvarus neretai sulauzo.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė praetor Rodyti pranešimąTaisykliu (visu) laikantis butu idealu viskas.
O galimas toks atvejis, kad raudonas draudziamas signalas dega prie pervazos ir per 10min joks traukinys neprarieda?
Parašė RHCP@ Rodyti pranešimąAčiū, įdomu. O krivulinė sistema tai prajuokinoSilpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai
Comment
Comment