Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių eismo organizavimas ir kiti techniniai klausimai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą

    Tame pačiame 15min. straipsnyje kaip ir rašo, kad bus open-source ir su standartais:
    Taip. Dėl to ir sakau, kad obliai kurie rašė straipsnį turbūt turėjo omeny atvirus standartus rašydami „skaitmenizavimas“. Netikiu, kad kitos šiuolaikinės signalizacijos naudoja analoginius signalus...

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą
      Mūsų žurnaliūgos, kaip visada, nieko neraukdami, tiesiog pacopypeistina pranešimą spaudai be jokių techninių detalių. Čia, kaip suprantu, apie tą patį rašo dar 2020 pabaigos IRJ straipsnis. LTG Infra planavo projektą užbaigti iki 2023 galo, bet, kaip jau visada LTG nutinka, užsivėlino porą trejetą metelių. Straipsnis mokamas, bet pasižaidus su browseriu, nesunkiai atidarys visą straipsnį:
      LTG Infra to upgrade rolling stock control systems - International Railway Journal (railjournal.com)

      Ištrauka apie techninę dalį:
      Visiškai skirtingas reikalas, tu žurnaliūga. Riedmenų gabarito ir aišdėžių kontrolė yra visiškai skirtingas reikalas nuo signalizacijos. Bet pist protą kad viskas vėluoja ir viskas blogai tai vis dėl to norisi, tai ignoruokim

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Jei signalizaciją darys, kuri veiktų ne tiesioginiu kabeliu, o per internetą, tai apie saugumą tegul užmiršta.
        LTG Infra turi savo tinklą kuris šalia visos infrastruktūros eina su dubliavimu ir pan., buvo net neseniai skelbta apie neseniai užbaigtą šio tinklo modernizacijos projektą. Tai kad skaitmeniniais metodais komunikuoja nereiškia kad saugumas kažkaip prarandamas.

        Comment


          Aš niekur neminėjau apie tai, kad skaitmeninis blogai. Aš tik sakau, kad nebūtų tai kažkoks visiškai atviras "standartas", prie kurio prisijungti, kurį nulaužti būtų galima internetu. Geležinkelių signalizacija tai ne kažkoks šviesoforas, kad ir sudėtingoje sankryžoje įrengtas. Jei šviesoforas nustos veikti, tai kaip nors pagal kelio ženklus važiuos, o jei geležinkelio signalizacija bus pachierinta sąmoningai dėl galimybės ją valdyti iš išorės, tai jau gali bus katastrofa...

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            Aš niekur neminėjau apie tai, kad skaitmeninis blogai. Aš tik sakau, kad nebūtų tai kažkoks visiškai atviras "standartas", prie kurio prisijungti, kurį nulaužti būtų galima internetu. Geležinkelių signalizacija tai ne kažkoks šviesoforas, kad ir sudėtingoje sankryžoje įrengtas. Jei šviesoforas nustos veikti, tai kaip nors pagal kelio ženklus važiuos, o jei geležinkelio signalizacija bus pachierinta sąmoningai dėl galimybės ją valdyti iš išorės, tai jau gali bus katastrofa...
            Slaptumas nėra gera saugumo priemonė. Viso labo truputi lėčiau nulaužinėtų, bet vis tiek nulaužinėtų jeigu kreivai padaryta bus. Bet bent kai atvirai daroma, galima laisvai ir aiškiai patikrinti kaip yra padaryta ir įsitikinti kad skylių nėra. Taip visas suknistas internetas per kurį bendraujame veikia, ir nulaužomos daugiausiai uždaros sistemos, kai tuo tarpu atakos atviroms sistemoms yra ganėtinai retos.

            Priedo, kodėl jums atrodo kad tai kad standartas atviras, vidinis tinklas bus iš išorės pasiekiamas?

            Comment


              Ne slaptumas, o priėjimas prie sistemos iš išorės. Jo neturėtų būti fiziškai.

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Ne slaptumas, o priėjimas prie sistemos iš išorės. Jo neturėtų būti fiziškai.
                Kodėl jums atrodo kad atviro kodo sistema turėtų jo turėti daugiau nei dabar yra?

                Comment


                  Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                  Visiškai skirtingas reikalas, tu žurnaliūga. Riedmenų gabarito ir aišdėžių kontrolė yra visiškai skirtingas reikalas nuo signalizacijos. Bet pist protą kad viskas vėluoja ir viskas blogai tai vis dėl to norisi, tai ignoruokim
                  My bad, ne tas projektas.

                  Visgi tavo pasišventimas net nepasidomėjus iškart gulti kryžiumi už viską, kas vyksta LTG ir pulti į asmeniškumus prieš tuos, kurie reiškia kritiką, yra gana komiškas. Guess what, ir tas LTG Infros riedmenų kontrolės projektas jau vėluoja maždaug metus ir nenustebsim, jei vėluos ir 2-3.

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Aš niekur neminėjau apie tai, kad skaitmeninis blogai. Aš tik sakau, kad nebūtų tai kažkoks visiškai atviras "standartas", prie kurio prisijungti, kurį nulaužti būtų galima internetu. Geležinkelių signalizacija tai ne kažkoks šviesoforas, kad ir sudėtingoje sankryžoje įrengtas. Jei šviesoforas nustos veikti, tai kaip nors pagal kelio ženklus važiuos, o jei geležinkelio signalizacija bus pachierinta sąmoningai dėl galimybės ją valdyti iš išorės, tai jau gali bus katastrofa...
                    „Standartas“ apibūdina kokio tipo signalai ar žinutės siunčiama. Atviras standartas reiškia, kad įvairūs gamintojai gali gaminti įrangą komunikuojančią tuo standartu. Standarto atvirumas nesako, kad ta sistema nebus izoliuota „oro tarpu“ nuo išorinio pasaulio.

                    Comment


                      Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                      Kodėl jums atrodo kad atviro kodo sistema turėtų jo turėti daugiau nei dabar yra?
                      Nes galvojo apie atvirą kaip alaus bokalas, o ne atvirą kaip kalba

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        My bad, ne tas projektas.

                        Visgi tavo pasišventimas net nepasidomėjus iškart gulti kryžiumi už viską, kas vyksta LTG ir pulti į asmeniškumus prieš tuos, kurie reiškia kritiką, yra gana komiškas. Guess what, ir tas LTG Infros riedmenų kontrolės projektas jau vėluoja maždaug metus ir nenustebsim, jei vėluos ir 2-3.
                        Na ir tavo pasišventimas net nepasidomėjus iškart gulti kryžiumi prieš viską ką daro LTG ir pulti į asmeniškumus prieš tuos kurie reiškia palaikymą, yra gana komiškas. Kai pirmiau einama kritikuoti įmonė ir Lietuvos žurnalistų sugebėjimai vietoj to kad pasižiūrėti ar nedarai visiškai basic klaidos kurią iškarto įmanoma pamatyti, ir kai tą kitiems iškišus pradedama ginčyti žmogaus kuris tai parodė manieros, tai klausimas ar jūs norite kad sistema bendrai gerėtų, ar tiesiog galimybės stumti ant valstybinių įmonių. Manau aš pats gana aiškiai išreiškiu abejones dėl LTG sprendimų kai nesugebu matyti juose logikos, bet kai ateina pora žmonių kūrie garsiai pradeda nesąmones skleisti, ir aš tom nesąmonėm prieštarauju, tai tikriausiai skaitosi kad viskam gulu kryžiumi

                        Comment


                          Straipsnyje aiškiai parašyta ' ... atviru kodų gristą standartus atitinkančią ...'. Kaip ten gavos atviri standartai ir valdymas internetu - tik ši grupė težino.

                          Ir plius "išanalizuoti galimybę", kas galbūt reiškia vėjais paleistus pinigus.
                          Paskutinis taisė ejs-ejs; 2024.09.25, 16:23.

                          Comment


                            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
                            Straipsnyje aiškiai parašyta ' ... atviru kodų gristą standartus atitinkančią ...'. Kaip ten gavos atviri standartai ir valdymas internetu - tik ši grupė težino.

                            Ir plius "išanalizuoti galimybę", kas galbūt reiškia vėjais paleistus pinigus.
                            Sakyčiau čia labiau analizė ir yra daroma kad išsiaiškinti ar šitai daryti nėra vėjais paleidinėti pinigus (aš nemanau, bet analizė nekenkia).

                            Comment


                              Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                              Sakyčiau čia labiau analizė ir yra daroma kad išsiaiškinti ar šitai daryti nėra vėjais paleidinėti pinigus (aš nemanau, bet analizė nekenkia).
                              Žiūrim paprasčiau: įmonė, kurį daugiau kaip 10 metų užsiima eismo klausimais, turėtų žinoti kas įmanoma, o kas ne.

                              Ir jei užsakovas nori atviro, t.y. audituojamo, kodo - ji turėtų pasakyti kokios yra rizikos ir kuri kodo ar įrangos dalis gali neatitikti tokių reikalavimų.

                              Tai - konsultacijos paslaugą, o ne galimybių studija. Abiem atvejais nėra nieko blogo, bet PR užkeltas labiau nei turėtų būti. Jie gi viešai neskelbia apie biuro kavos tiekėjų parinkimo studiją.

                              Comment


                                Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                Žiūrim paprasčiau: įmonė, kurį daugiau kaip 10 metų užsiima eismo klausimais, turėtų žinoti kas įmanoma, o kas ne.

                                Ir jei užsakovas nori atviro, t.y. audituojamo, kodo - ji turėtų pasakyti kokios yra rizikos ir kuri kodo ar įrangos dalis gali neatitikti tokių reikalavimų.

                                Tai - konsultacijos paslaugą, o ne galimybių studija. Abiem atvejais nėra nieko blogo, bet PR užkeltas labiau nei turėtų būti. Jie gi viešai neskelbia apie biuro kavos tiekėjų parinkimo studiją.
                                Aš pastebėsiu kad bent jau įspanų pranešime ( https://www.indracompany.com/sites/d...agreement_.pdf ) yra minimas ETCS L2, ir kadangi kalbama konkrečiai apie LTG Infra o ne RailBaltica, manau kad čia gali būti susijęs reikalas su 1520mm geležinkelių signalizavimu, palaikant ir ETCS L2 ir egzistuojančią sovietinę signalizaciją (ETCS turi galimybės veikti tokiu rėžimu). Ir čia būtų ganėtinai naujas reikalas, kam iš tiesų reikia indelio ir iš įmonės kuri žino europines signalizacijos sistemas, ir iš įmonės kuri žino sovietinę signalizaciją.

                                Taipogi įtariu kad minimas atvirumas būtent dėl to nes LTG nori kad jei kažką tokio patys įsidiegs kad ir Latviai su Estais įsidiegtų, ir tikimasi kad su atviru standartu bus didesni šansai jog jie tokias sistemas irgi įsidiegs. Kiek tenka nugirsti, pas Latvius ir Estus geležinkeliai vis dar palyginus sovietynas ir jie skirtingai nei LTG nuo sovietinių tinklų ir sovietinių standartų pabėgti neskuba.

                                Comment


                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                  „Standartas“ apibūdina kokio tipo signalai ar žinutės siunčiama. Atviras standartas reiškia, kad įvairūs gamintojai gali gaminti įrangą komunikuojančią tuo standartu. Standarto atvirumas nesako, kad ta sistema nebus izoliuota „oro tarpu“ nuo išorinio pasaulio.
                                  Taip, nesako, bet gi šiais laikais stengiamasi viską valdyti per tinką, viską sujungti į "daiktų internetą", kad galiausiai durnos galvos gali prakišti tokį dalyką ir geležinkelio signalizacijai...

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                    Taip, nesako, bet gi šiais laikais stengiamasi viską valdyti per tinką, viską sujungti į "daiktų internetą", kad galiausiai durnos galvos gali prakišti tokį dalyką ir geležinkelio signalizacijai...
                                    Su „daiktų internetu“ nėra problemų jei tai yra vietinis „daiktų internetas“ atskirtas nuo likusio pasaulio. Kas kiek žinau ir yra geležinkeliuose. Tik nori keisti iš uždaro vieno ar kelių gamintojų formato į tokį, kuriam galėtų įvairių gamintojų įrangą.

                                    Comment


                                      Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                      Žiūrim paprasčiau: įmonė, kurį daugiau kaip 10 metų užsiima eismo klausimais, turėtų žinoti kas įmanoma, o kas ne.

                                      Ir jei užsakovas nori atviro, t.y. audituojamo, kodo - ji turėtų pasakyti kokios yra rizikos ir kuri kodo ar įrangos dalis gali neatitikti tokių reikalavimų.

                                      Tai - konsultacijos paslaugą, o ne galimybių studija. Abiem atvejais nėra nieko blogo, bet PR užkeltas labiau nei turėtų būti. Jie gi viešai neskelbia apie biuro kavos tiekėjų parinkimo studiją.
                                      Audituoti galima ir ne atvirą kodą. Atviras kodas yra kai jį gali pritaikyti savo reikmėms ir naudoti su įvairių tiekėjų papildymais savo nuožiūra be to kas jį parašė leidimo.

                                      Comment


                                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                        Audituoti galima ir ne atvirą kodą. Atviras kodas yra kai jį gali pritaikyti savo reikmėms ir naudoti su įvairių tiekėjų papildymais savo nuožiūra be to kas jį parašė leidimo.
                                        alga , va toks dabar jaunimas ...
                                        Net licencijos sąlygas tingi skaityti.

                                        Comment


                                          Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                          alga , va toks dabar jaunimas ...
                                          Net licencijos sąlygas tingi skaityti.
                                          Kurias licencijos sąlygas? Kad būna atvejų kai ne atvirą kodą leidžia audituot? O dėl atviro kodo detalių - reiktų kitoj temoj diskutuot apie OSI licencijų skirtumus nuo BSD iki GPL ir tarp GLP 2 ir 3 versijos...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X