Visada norėjau pasiteirauti šios srities žinovų vienu klausimu. Ką geležinkelių eisme reiškia mėlynasis šviesos signalas ? Koks skirtumas tarp vieno ir dviejų degančių signalų ?
Bedirbdamas pastebėjau,kad kai kurių vagonų ašių ratai yra ne vienodai sudile. Pvz priekinėje ašyje abu storesni,o galinio plonesni.Kas tada įtakoja tokį reiškinį?Ar čia nevienodai buvo keičiami ratai? Beja šitą pastebėjau ant cisternų ir automobilių transportavimo vagonų.
Viename rate atsiranda iščiuoža, ar kitas aširačio defektas. Defektinį aširatį reikia keisti. Ant vieno vežimėlio turi būti vienodo(?) nusidėvėjimo aširačiai.
Viename rate atsiranda iščiuoža, ar kitas aširačio defektas. Defektinį aširatį reikia keisti. Ant vieno vežimėlio turi būti vienodo(?) nusidėvėjimo aširačiai.
Tai jei vienodos,bet kodėl tada skiriasi? Nebent šlifuoja paskui juos nuo iščiuožu.
Viename rate atsiranda iščiuoža, ar kitas aširačio defektas. Defektinį aširatį reikia keisti. Ant vieno vežimėlio turi būti vienodo(?) nusidėvėjimo aširačiai.
Prekiniuose vagonuose viename vežimėlyje skersmenų skirtumas gali būti ne daugiau 20mm, viename vagone - ne daugiau kaip 40mm (jeigu atminti nepaveda).
Dar turiu klausimuką , ar šio šviesoforo reikšmė vienoda kaip ir vieno žalio degančio,ar geltono degančio - mirksinčio? Nes šiuo atveju tai degė šie 3 žali , 1 geltonas, o pačiame viršuje dar ir mirksėjo geltonas vienu metu,po to pralekė EJ - 575.
Dar turiu klausimuką , ar šio šviesoforo reikšmė vienoda kaip ir vieno žalio degančio,ar geltono degančio - mirksinčio? Nes šiuo atveju tai degė šie 3 žali , 1 geltonas, o pačiame viršuje dar ir mirksėjo geltonas vienu metu,po to pralekė EJ - 575.
Šveisoforas įrengtas prieš iešmą, kurio kryžmeženklis yra 1/18. Du geltoni, iš jų vienas mirksintis, viena žalia šviečianti juosta - leidžiama važiuoti į šoninį kelią ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, sekantį šviesoforą pravažiuoti sumažintu greičiu.
Šveisoforas įrengtas prieš iešmą, kurio kryžmeženklis yra 1/18. Du geltoni, iš jų vienas mirksintis, viena žalia šviečianti juosta - leidžiama važiuoti į šoninį kelią ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, sekantį šviesoforą pravažiuoti sumažintu greičiu.
Ačiū. Iešmas buvo,nes čia šis šviesoforas yra prieš tunelį į Kauno gel. stotį.
Dar turiu klausimuką , ar šio šviesoforo reikšmė vienoda kaip ir vieno žalio degančio,ar geltono degančio - mirksinčio? Nes šiuo atveju tai degė šie 3 žali , 1 geltonas, o pačiame viršuje dar ir mirksėjo geltonas vienu metu,po to pralekė EJ - 575.
Ten skaitoma, kad dega ne trys žali signalai, o žalia horizontali juosta. Ji, kaip jau atsakyta, rodo apie per iešmus į šoninį kelią sukant leidžiamą 80 km/h greitį. Jos nesant arba jau nedegant maksimalus greitis prie dviejų geltonų signalų būtų 40 km/h. Viršutinio geltono signalo mirksėjimas reiškia, kad kitame šviesofore (kuris šiuo atevju yra jau išlindus iš tunelio) dega leidžiamas signalas, bet už jo leistinas greitis - ne daugiau 40 km/h. Jei per iešmus į šoninį ir ten būtų leidžiama važiuoti 80 km/h (ko Kauno stoties kelyne nėra) arba važiuojama tiesiuoju keliu (Kauno stotyje - pirmuoju), tada šviesoforo viršuje mirksėtų žalias (tokia signalų kombinacija dažnai pastebima Kaišiadorių geležinkelio stoties pirmame kelyje, kai traukinys važiuoja link Jonavos).
Vienas baltas - leidžiama manevruoti, du balti-leidžiama manevruoti - šiuo signalu atitvertas kelias yra laisvas.
Ar Lietuvos stotyse yra šviesoforų, kuriuose galimas dviejų baltų signalų įjungimas? Klausiu dėl to, kad po kelyną pasivaikščioti negalima, o iš keleivinio traukinio ne ką pamatysi...
(...)
Koks skirtumas tarp vieno ir dviejų degančių signalų ?
Neparašyta, kokios spalvos signalai minimi. Apie skirtumą tarp vieno ir dviejų baltos spalvos signalų atsakyta...
Dažniausiai pastebimi du geltoni signalai. Vienas geltonas reiškia, kad už jo traukinys per iešmus važiuos tiesiuoju keliu, du geltini - suks į šoninį kelią. Viršutinio geltono mirksėjimas rodo, kad kitame šviesofore dega važiuoti leidžiantis signalas.
Beje, dar galima kombinacija iš trijų geltonų signalų. Tai reiškia, kad dyzelinis arba elektrinis (motorvagoninis) traukinys priimamas į kelią, kuris užimtas kito tokio pat traukinio. Pavyzdys -traukinių susijungimo stotys. Lietuvoje tokių tur būt nėra.
RŽD keleivinis traukinys "Gintaras" (Maskva-Kaliningradas (iš Vilniaus išv. 4:08h) šiandien (rugsėjo 5 d.) per Kauno miestą (Kauno geležinkelio stotį)nevažiavo. Kiek rytą pabuvau prie geležinkelio stoties, tai pravažiuojančio prekinio traukinio nemačiau.
Panašu, kad aplinkkelis per HES-ą neuždarytas. Gal būt kurią dieną buvo duotas laiko langas kokiems darbams... Arba prekinių traukinių eismas buvo suintensyvėjęs, ir susidarė keblumų prasilenkti Rokų stotyje.
Teisingai. Vakar jau nebevažiavo per Kauną niekas. Per HES-ą važinėjo. Tik labai keista buvo , ant jo degė žalias šviesoforas , laukiau traukinio , bet paskui užgeso ir nuo Rokų atvažiavo link Palemono sąstatas. Tai nesupratau kame čia šaknys.
Teisingai. Vakar jau nebevažiavo per Kauną niekas. Per HES-ą važinėjo. Tik labai keista buvo , ant jo degė žalias šviesoforas , laukiau traukinio , bet paskui užgeso ir nuo Rokų atvažiavo link Palemono sąstatas. Tai nesupratau kame čia šaknys.
Šiuo atveju žalias šviesoforo signalas degė, nes blokuojamasis ruožas buvo laisvas. Automatinės blokuotės ruožuose tarpstočio šviesoforai visuomet signalizuoja kelio užimtumą.
Tavo stebėtu atveju buvo taip: Pravažiavo traukinys nuo Palemono ir liko ta kryptimi žalias signalas, nes traukinys jau buvo nutolęs. Tada eismo tvarkdarys perjungė automatinės blokuotės kryptį ir išleido traukinį iš Rokų - tarpstočio šviesoforai Rokų kryptimi užgeso ir įsijungė priešinga kryptimi.
Traukiniui važiuojant automatinės blokuotės ruožais šviesoforų signalai keičiasi taip: žalias - kai priekyje laisva du ar daugiau blokuojamųjų ruožų, geltonas - kai priekyje laisvas tik vienas blokuojamasis ruožas, raudonas - ruožas užimtas, pravažiuoti signalą draudžiama. Ilgiau pastovėjęs prie tarpstočio šviesoforo gali pastebėti, kaip kinta signalai traukiniui pravažiavus. Šviesoforas iš žalio (geltono) į raudoną persijungia iš karto, kai pirma traukinio ašis pravažiuoja izoliuotą sandūrą, esančią prie šviesoforo, atitinkamai į geltoną šviesoforas persijungs, kai iš ruožo išvažiuos paskutinė to traukinio ašis.
Comment