Ka reiškia prie kai kurių geležinkelio šviesoforu pakabintos mažos lentelės su keliais skaičiais ar raidėmis? Ir kur galima sužinoti krovininių traukinių grafikus kelionės?
Ka reiškia prie kai kurių geležinkelio šviesoforu pakabintos mažos lentelės su keliais skaičiais ar raidėmis? Ir kur galima sužinoti krovininių traukinių grafikus kelionės?
Jei matei lenteles su rusiškom raidėm "M", "Н" ir "Ч", tai pirmoji reiškia, kad šviesoforas skirtas manevravimams, antrasis reiškia "нечётный" (toliau nuo Maskvos) ir trečiasis - "чётный" (į Maskvą).
Bandžiau paaiškinti gana paprastai ir tiek, kiek žinau. Tokia ženklinimo sistema likus nuo Tarybų Sąjungos laikų. Gal senesni žmonės dar prisimins, kad seniau ir kilometražo stulpeliuose rašydavo atstumus nuo Maskvos.
Jei matei lenteles su rusiškom raidėm "M", "Н" ir "Ч", tai pirmoji reiškia, kad šviesoforas skirtas manevravimams, antrasis reiškia "нечётный" (toliau nuo Maskvos) ir trečiasis - "чётный" (į Maskvą).
Bandžiau paaiškinti gana paprastai ir tiek, kiek žinau. Tokia ženklinimo sistema likus nuo Tarybų Sąjungos laikų. Gal senesni žmonės dar prisimins, kad seniau ir kilometražo stulpeliuose rašydavo atstumus nuo Maskvos.
Jei matei lenteles su rusiškom raidėm "M", "Н" ir "Ч", tai pirmoji reiškia, kad šviesoforas skirtas manevravimams, antrasis reiškia "нечётный" (toliau nuo Maskvos) ir trečiasis - "чётный" (į Maskvą).
Bandžiau paaiškinti gana paprastai ir tiek, kiek žinau. Tokia ženklinimo sistema likus nuo Tarybų Sąjungos laikų. Gal senesni žmonės dar prisimins, kad seniau ir kilometražo stulpeliuose rašydavo atstumus nuo Maskvos.
Siaip tai su maskva nedaug ka bendro turi. Lenteles ant sviesoforu gali buti ivairiausios. Tame pranesime teisybes yra - M raide zymimi manevriniai sviesoforai. Prie M raides dar buna skaicius, nes stotyje paprastai buna ne vienas sviesoforas, o vienodu ju uzrasu buti negali. Tad didelese stotyse prie M raides galime pamatyti net 14, 80, 132. Manevriniai sviesoforai dazniausiiai numeruojami paeliui pagal issidestyma. Tik lyginiame iesmyne visi ju numeriai buna lyginiai M2, M8, M112 ir t.t., nelyginiame - nelyginiai - M1, M15, M135 ir t.t. Isleidziamieji, ileidziamieji sviesoforai turi rusiskas Н ir Л raides. Daugelyje sviesoforu jos pakeistos i lietuviskas L (lyginis) ir N (nelyginis). Sios raides zymi eismo krypti - lygine ar nelygine (kaip pastebejote turbut, traukiniai irgi i viena puse vyksta lyginiais numeriais, o i kita - nelyginiais. Kryptis nustatoma taip - krypciai is pietu i siaure ir is vakaru i rytus suteikiami lyginiai numeriai, o priesingai krypciai - nelyginiai.
Pvz. lygines krypties sviesoforas is X stoties 5 kelio tures lentele L5, jo antrinis sviesoforas - AL5 ir t.t. Kalnelio sviesoforai anksciau turejo raide Г (горочный), dabar K (kalnelio). Tarpstocio sviesoforai turi tik numeri, tie numeriai suteikiami is eiles numeruojant sviesoforus. Yra dar daugybe kitokiu sviesoforu numeraciju lenteliu..
Siaip tai cia labai plati tema, nesiplesiu, nes kita vertus cia paini ta numeracija..
Siaip tai su maskva nedaug ka bendro turi. Lenteles ant sviesoforu gali buti ivairiausios. Tame pranesime teisybes yra - M raide zymimi manevriniai sviesoforai. Prie M raides dar buna skaicius, nes stotyje paprastai buna ne vienas sviesoforas, o vienodu ju uzrasu buti negali. Tad didelese stotyse prie M raides galime pamatyti net 14, 80, 132. Manevriniai sviesoforai dazniausiiai numeruojami paeliui pagal issidestyma. Tik lyginiame iesmyne visi ju numeriai buna lyginiai M2, M8, M112 ir t.t., nelyginiame - nelyginiai - M1, M15, M135 ir t.t. Isleidziamieji, ileidziamieji sviesoforai turi rusiskas Н ir Л raides. Daugelyje sviesoforu jos pakeistos i lietuviskas L (lyginis) ir N (nelyginis). Sios raides zymi eismo krypti - lygine ar nelygine (kaip pastebejote turbut, traukiniai irgi i viena puse vyksta lyginiais numeriais, o i kita - nelyginiais. Kryptis nustatoma taip - krypciai is pietu i siaure ir is vakaru i rytus suteikiami lyginiai numeriai, o priesingai krypciai - nelyginiai.
Pvz. lygines krypties sviesoforas is X stoties 5 kelio tures lentele L5, jo antrinis sviesoforas - AL5 ir t.t. Kalnelio sviesoforai anksciau turejo raide Г (горочный), dabar K (kalnelio). Tarpstocio sviesoforai turi tik numeri, tie numeriai suteikiami is eiles numeruojant sviesoforus. Yra dar daugybe kitokiu sviesoforu numeraciju lenteliu..
Siaip tai cia labai plati tema, nesiplesiu, nes kita vertus cia paini ta numeracija..
Kažkodėl įdomi situacija pasidaro Šeštokuose. Keleivinis traukinys Vilnius-Šeštokai atvyksta 193 numeriu (nelyginiu), lenkiškas į Varšuvą išvyksta 91002 numeriu (lyginiu). Važiavimo kryptis nesikeičia. kame reikalas? Ar Lenkijoje taisyklė kita ?
Kažkodėl įdomi situacija pasidaro Šeštokuose. Keleivinis traukinys Vilnius-Šeštokai atvyksta 193 numeriu (nelyginiu), lenkiškas į Varšuvą išvyksta 91002 numeriu (lyginiu). Važiavimo kryptis nesikeičia. kame reikalas? Ar Lenkijoje taisyklė kita ?
Na nieko cia ypatingo, 193 - numeris pagal normas, galiojancias Lietuvoje (kaip beje visoje buvusioje tarybu sajungoje). 91002 - numeris pagal Lenkijoje galiojancias normas. Nesidomejau lenku taisyjklemis, bet gal pas juos lygine ir nelygine kryptis kitaip nei pas mus nustatoma.
Beje, pvz is Palemono traukiniui isvykus i Radviliski, numeracija buna lygine, o Gaiziunuose, kur atsaka prisijungia prie Kaisiadoriu - Radviliskio linijo, tampa nelygine (ir atvirksciai). Keiciasi numeracija ir Pagegiuose, kai vaziuojama is Radviliskio i Klaipeda (ar atvirksciai).
Siaip tai su maskva nedaug ka bendro turi. Lenteles ant sviesoforu gali buti ivairiausios. Tame pranesime teisybes yra - M raide zymimi manevriniai sviesoforai. Prie M raides dar buna skaicius, nes stotyje paprastai buna ne vienas sviesoforas, o vienodu ju uzrasu buti negali. Tad didelese stotyse prie M raides galime pamatyti net 14, 80, 132. Manevriniai sviesoforai dazniausiiai numeruojami paeliui pagal issidestyma. Tik lyginiame iesmyne visi ju numeriai buna lyginiai M2, M8, M112 ir t.t., nelyginiame - nelyginiai - M1, M15, M135 ir t.t. Isleidziamieji, ileidziamieji sviesoforai turi rusiskas Н ir Л raides. Daugelyje sviesoforu jos pakeistos i lietuviskas L (lyginis) ir N (nelyginis). Sios raides zymi eismo krypti - lygine ar nelygine (kaip pastebejote turbut, traukiniai irgi i viena puse vyksta lyginiais numeriais, o i kita - nelyginiais. Kryptis nustatoma taip - krypciai is pietu i siaure ir is vakaru i rytus suteikiami lyginiai numeriai, o priesingai krypciai - nelyginiai.
Pvz. lygines krypties sviesoforas is X stoties 5 kelio tures lentele L5, jo antrinis sviesoforas - AL5 ir t.t. Kalnelio sviesoforai anksciau turejo raide Г (горочный), dabar K (kalnelio). Tarpstocio sviesoforai turi tik numeri, tie numeriai suteikiami is eiles numeruojant sviesoforus. Yra dar daugybe kitokiu sviesoforu numeraciju lenteliu..
Siaip tai cia labai plati tema, nesiplesiu, nes kita vertus cia paini ta numeracija..
Siaip tai su maskva nedaug ka bendro turi. Lenteles ant sviesoforu gali buti ivairiausios. Tame pranesime teisybes yra - M raide zymimi manevriniai sviesoforai. Prie M raides dar buna skaicius, nes stotyje paprastai buna ne vienas sviesoforas, o vienodu ju uzrasu buti negali. Tad didelese stotyse prie M raides galime pamatyti net 14, 80, 132. Manevriniai sviesoforai dazniausiiai numeruojami paeliui pagal issidestyma. Tik lyginiame iesmyne visi ju numeriai buna lyginiai M2, M8, M112 ir t.t., nelyginiame - nelyginiai - M1, M15, M135 ir t.t. Isleidziamieji, ileidziamieji sviesoforai turi rusiskas Н ir Л raides. Daugelyje sviesoforu jos pakeistos i lietuviskas L (lyginis) ir N (nelyginis). Sios raides zymi eismo krypti - lygine ar nelygine (kaip pastebejote turbut, traukiniai irgi i viena puse vyksta lyginiais numeriais, o i kita - nelyginiais. Kryptis nustatoma taip - krypciai is pietu i siaure ir is vakaru i rytus suteikiami lyginiai numeriai, o priesingai krypciai - nelyginiai.
Pvz. lygines krypties sviesoforas is X stoties 5 kelio tures lentele L5, jo antrinis sviesoforas - AL5 ir t.t. Kalnelio sviesoforai anksciau turejo raide Г (горочный), dabar K (kalnelio). Tarpstocio sviesoforai turi tik numeri, tie numeriai suteikiami is eiles numeruojant sviesoforus. Yra dar daugybe kitokiu sviesoforu numeraciju lenteliu..
Siaip tai cia labai plati tema, nesiplesiu, nes kita vertus cia paini ta numeracija..
LT-1 rašė:-'' Sios raides zymi eismo krypti - lygine ar nelygine (kaip pastebejote turbut, traukiniai irgi i viena puse vyksta lyginiais numeriais, o i kita - nelyginiais''. Kaip suprasti ta, kad traukiniai i viena puse vyksta lyginiais numeriais?
Taip ir suprast, pavyzdžiui esi turbūt girdėjęs stotyje skelbiant traukinys numeris 671 arba 682 išvyksta... Nu tai ir bus 671-nelyginis numeris, 682-lyginis. Tik aš nesuprantu kam to reikia? Kodėl traukinys negali išvažiuoti ir grįžti su tuo pačiu numeriu?
Taip ir suprast, pavyzdžiui esi turbūt girdėjęs stotyje skelbiant traukinys numeris 671 arba 682 išvyksta... Nu tai ir bus 671-nelyginis numeris, 682-lyginis. Tik aš nesuprantu kam to reikia? Kodėl traukinys negali išvažiuoti ir grįžti su tuo pačiu numeriu?
Panašu, kad geležinkelio ruožo Rūdiškės - Valkininkai rekonstrukcija prasidės dar šiemet. Šiandien teko važiuoti Varėnos kryptimi ir atgal ir minėtame ruože buldozeris lyginamo pylimą išardyto kelio vietoje (šalia dabartinio kelio).
Beje, pakeliui teko matyti naujus V raidės šviesoforus (tiesa, kol kas prie jų prikabintas X). Ką reiškia ta V?
Comment