Splito gelezinkelio stotys, 2008-08-18
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, BG, GR] Geležinkeliai Balkanuose
Collapse
X
-
Nenorėjau kurti atskiros temos, todėl nutariau pasireikšti čia
Teko lankytis Bulgarijoje ir vykti traukiniu iš Sofijos į Varną. Traukinys vyksta per visą Bulgariją. Kelionės trukmė - daugiau kaip 7 valandos. Šiaip traukinys važiuoja (tiksliau lekia, nes jo greitis vietomis tikrai neįsivaizduojamas) labai gražiomis apylinkėmis - vien ko verta kelionė per Stara Planina kalnus...
Visą septynių valandų kelionę vagonus traukia ŠKODA elektrovežis. Teko vykti 1 klase ir jei kas nors sugalvosite Bulgarijoje vykti 2 klase, tai nepatariu (nes ten žmonės susigrūdę bile kaip, be to, antra klase važiuoj daug gipsių ). Kaina pirmyn atgal 1 klase - 44 levai (kažkur apie 75 Lt)
Jūsų dėmėsiui keletas nuotraukų. Į priekį važiavo 5 vagonai, atgal - 6. Sąstate viso labo dvi konduktorės. Apie jokias papildomas paslaugas traukiniuose tiek į Varną, tiek į Burgasą, tiek į Thessaloniki nėra nė kalbos. Bulgarijoje visai normalu, kad traukinys važiuoja kokiu 120-140 km/h greičiu su atidarytomis durimis (kaip kad buvo su mano vagonu). Riedmenys iš tikrųjų baisūs (kaip matysit, turi jie šį tą ir naujesnio), nors vidus - visai padorus. Teko matyti vietinio susisiekimo elektrinius traukinius, tai nežinau, ar išdrįsčiau jais važiuoti
Bulgarijos stotys - klaikios (nors beveik visose pastebėjau veikia užkandinės, kavinės ar kokie nors kioskai), nors infrastruktūra pakankamai tvarkinga. Vis dėlto maždaug pusėje ruožo tarp Sofijos ir Varnos vis dar yra trumpabėgiai, bet jie netrukdo traukiniui lėkti 120 km/h. Visame ruože iki pat Varnos - automatinė blokiruotė.
Didžioji dalis Bulgarijos geležinkelių - elektrifikuoti. Nežinau, bet gal tai galiam sieti su tuo, kad Bulgarija turi Kozlodujaus atominę, todėl problemų dėl apsirūpinimo elektra - nėra. Tiesa, kaip žinot, stojant į ES keturi blokai buvo uždaryti, bet vis tiek liko veikti dar du.
Jei kas nors dar domina - klauskit .
Deja, važiuoajt per kalnus išsikrovė fotoaparatas, todėl labai gaila, kad nepavyko padayti nuotraukų važiuojant jais.Paskutinis taisė 2Pack; 2010.07.18, 20:32.
- 10 patinka
Comment
-
Belgrado centrinė stotis
RVR traukinys Beograd-Novi Sad
Jugoslaviški Zagrebo Končarai.
Ir traukinys atgal į Novi Sad-Beograd
Ir pabaigai linksmesne gaida...
Galvoju, nejaugi Serbijoje yra tokių "protingų individų", jog reikia tokių perspėjančių ženklų ir nesupranta, kad ropštis ant vagono stogo viršaus, judant traukiniui ir pasiremiant aukštos įtampos laidais, yra pavojinga?
Juokas juokais, bet po 5 minučių - išvydau tokį vaizdą. Kai nekantriausi (kai kurie net su "terbom") bėgo per bėgius į kitą pusę, kad tik įlipti pirmiems į traukinį ir užsiimti vietas, kai pamatė, jog traukinys yra ~500-600m. nuo perono. O kai apsaugininkas sušuko, jog šį kartą durys atsidarys tik iš perono pusės, kaip ir priklauso; visi vėl bėgo atgal į peroną per bėgius. Galvojau, jog jau kažką partrenks - bet nieko. Na pasirodo tas ženklas gali būti nebe reikalo pakabintas; Balkanuose viskas įmanoma - tereikia tikėti
Paskutinis taisė tivoli; 2010.08.21, 14:29.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąNa, prie Dunojaus Serbijoje daug miestų nėra, o Belgrade tikrai negalėtų būti tokia maža stotis.
P.S. Žiūriu, Serbijoje geležinkeliai labai blogai prižiūrimi.
mįslės įdėjimą perleidžiu kitam
Comment
-
Kažkur dingo vienas nario zanaz pranešimas. Radau per Google.
Jei atsiras kitoje temoje, atkursime
zanaz 2017.09.26, 18:21
Rijeka - Liublijana
Rugsėjo 4 pakeliui į rinktinės mačą
Rijekos stotis pobaisė
Kasoj pasakė kad geležinkelis remontuojamas ir autobusas iki Iliska Bistrica kuri jau Slovėnijoj (atvažiavus ~10h autobusu iš Splito jau taip norėjosi traukinio erdvės, bet dar ne, dar valandėlę pakentėt reiks)
9 eurai, eurais ir priėmė kasoj
Ilirska Bistriča Slovėnijoj
eksponatas prie stoties
Galų gale galima išsitiest
Dar šiek tiek apie Liublijanos stotį, ten tai labirintai, kokios 5 kavinės barai, McDonaldas, tualetai tik kavinės lankytojams, viešų neradau. Pačios kasos nedidelė patalpa, laukiamojo kaip tokio ir nepastebėjau.
Priešais esanti autobusų stotis išvis, kaip priešais Vilnaius geležinkelio stotį esančios viešojo transporto stotelės, tik iš vis be pastogių jokių. "Stoties pastatas" - toks ilgas kioskas. Vėliau teko laukt naktinio autobuso į Italiją, tai ne nebūtų kur nuo lietaus pasislėpt. Gerai kad visai padorus baras kitoj gatvės pusėj, visą parą dirbantis.
- 1 patinka
Comment
-
Prieš papildant temą nuotraukomis - išsamus Pietryčių Europos geležinkelių žemėlapis: buv. Jugoslavijos, Albanijos, Graikijos, Bulgarijos, Turkijos Europinės dalies, taip pat Vengrijos, Rumunijos, Moldovos ir dalies Ukrainos (Besarabijos).
Paspaudus - didesnis vaizdas
https://upload.wikimedia.org/wikiped...ast_Europe.png
Железничке мапе | Železničke mape | Railway maps https://www.skyscrapercity.com/showt...hp?p=120028580
Comment
-
ŽCG. Juodkalnijos geležinkeliai / Željeznica Crne Gore / Жељезница Црне Горе
Sunku patikėti, kad iki 1975 metų Juodklanijoje beveik nebuvo geležinkelių.
Tais metais baigtas statyti geležinkelis nuo Jugoslavijos sostinės Belgrado iki Juodkalnijos uosto Baro.
Jame yra daug tunelių (ilgiausias siekia virš 6 km), o iš tiltų žymiausias yra tiltas per Mala Rijeką. Jis pastatytas 1969-1973 m. Ilgis 498,8 metrai, o aukštis - 200 metrų. Jis buvo aukščiausias pasaulyje 1973-2001 metais.
Bendra informacija iš Vikipedijos
Rail transport in Montenegro https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_t..._in_Montenegro
Željeznička pruga Beograd – Bar https://hr.wikipedia.org/wiki/%C5%BD..._%E2%80%93_Bar
Most iznad Male rijeke https://hr.wikipedia.org/wiki/Most_iznad_Male_rijeke
Mala Riejka Viaduct: https://en.wikipedia.org/wiki/Mala_Rijeka_Viaduct
Juodkalnijos geležinkelių schema labai paprasta:
- Iš šiaurės į pietus einantis Belgrado - Baro geležinkelis.
- Nuo sostinės Podgoricos atsišakoja buvusi apleista atšaka į antrą pagal dydį miestą Nikšičių (Nikšić), kuri nesenai elektrifikuota ir vėl pritaikyta keleivių vežimui
- Krovininė linija į Albanijos Škoderio (Shkodra) miestą.
https://www.skyscrapercity.com/showt...hp?p=120028580
Visas Juodkalnijos geležinkelių tvarkaraštis telpa ant vieno lapo:
3 poros tarptautinių traukinių iš Serbijos iki Baro - 2 iš Belgrado, o buvęs Budapešto reisas sutrumpintas iki Suboticos
3 poros Serbijos pasienyje esančios Bijela Pole iki Baro (elektrovežis + vagonai)
Kitur važinėja vietiniai elektriniai traukiniai
7 poros traukinių tarp Podgoricos ir Baro (su važiuojančiais iš Bijelo Pole bus 10 porų traukinių)
5 poros traukinių nuo Podgoricos iki antro pagal dydį miesto Nikšičiaus (Nikšić)
Tvarkaraštis kuris kabo visose Juodkalnijos stotyse
(paspaudus - didesnis vaizdas)
Traukinių kainos juokingos:
Podgorica - Kolašin (70 km) 3,20 EUR / 1 kl. 4,80 EUR
Podgorica - Bar (40 km) 2,40 EUR / 1 kl. 3,60 EUR
Kolašin-Bar (110 km) 5,40 EUR / 1 kl. 8,20 EUR
Sutomore- Virpazar 1,00 EUR
Virpazar - Podgorica 1,00 EUR
Kelionės planavimui - Juodkalnijos geležinkelių tvarkaraščiai:
Željeznički prevoz Crne Gore AD http://www.zcg-prevoz.me/opste-informacije.html
Comment
-
Planuodami kelionės į kalnus logistiką rišomės prie geležinkelio
Belgrado - Baro geležinkelis - vienas įspūdingiausių kelionės po Juodkalniją epizodų
Tą geležinkelį pirmą kartą pamatėme iš apačios, važiuodami keliu M-2, kuris eina Moračos upės slėniu
Aukščių skirtumas - virš 500 metrų
Žemėlapis iš www.mapy.cz
Vaizdas iš apačios
Lutovo stotis
Tunelis po tunelio
Moračos slėnis nuo geležinklio
Geležinkelio Belgradas - Baras (Beograd - Bar) profilis
https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnst...ad%E2%80%93Bar
Aukščiausia esanti Kolašino stotis - apie 1000 m virš jūros lygio ir 100 m virš Kolašino miesto
Tiltas ruože Kolašin - Mojkovac, Biogradska Gora nacionaliniame parke
- 7 patinka
Comment
-
Išbandysime Belgrado - Baro geležinkelį
Kelionė geležinkeliu iš Kolašino kalnuotoje Juodkalnijos pusėje į Sutomorę prie Adrijos jūros.
Schema iš Vikipedijos
https://upload.wikimedia.org/wikiped...stellen%29.png
Kolašin.
Kasos neveikia, bet iš pat ankstaus ryto bando atsidaryti kavinė
Jau žinome, kad bilietus nusipirksime traukinyj.e
Traukinyje Belgradas-Baras (Beograd-Bar) yra tik trys vagonai.
Vagonas serbiškas, jo palydovai - serbai; lokomotyvas priklauso Juodkalnijos geležinkeliams ŽCG.
Kai pasižiūri į tuos dvimetrinius Juodkalnijos stočių budėtojus, nekyla klausimų, kodėl buvusi Jugoslavija iki šiol tebegarsėja krepšininkais
Traukinys pustuštis. Jis daugiau važiuoja tuneliais nei atvira vieta.
Trebešicos tunelis 5122 m ilgio. Geležinkelis persiverčia iš Taros-Drinos-Savos-Dunojaus baseino į Moračos baseino slėnius. .
Didžiulis malonumas važiuoti kalnų geležinkeliais
Ruožas Trebešica-Lutovo.
Prasideda pakaitomis tuneliai ir estakados.
- 4 patinka
Comment
-
Juodkalnijos geležinkeliai / Željeznice Crne Gore
Belgrado - Baro geležinkelis / Železnička pruga Beograd - Bar / Пруга Београд—Бар
Foto 2018.09
Kalnų geležinkelio ruožas Lutovo - Bratonožići / Лутово - Братоножићи
Geležinkelis nutiestas 500 metrų virš Moračos slėnio.
Apačioje kelias M-2 Podgorica-Kolašin
Stotis Bratonožići / Братоножићи
- 3 patinka
Comment
-
Ruožas Bratonožići - Bioče / Братоножићи - Биоче.
Žemėlapis iš www.mapy.cz
Čia yra tiltas per Mala Rijeka upę / Most iznad Male rijeke / Мост изнад Мале Ријеке.
Upės pavadinimas reiškia mažą upę; yra ir pas mus Mažupė, kuri teka pro Joniškėlį.
Tiltas pastatytas 1969-1973 m, tiesiant Belgrado-Baro geležinkelį Ilgis 498,8 m, aukštis 200 metrų (kaip 5 Lyduvėnų tiltai). Iki 2001 metų tai buvo aukščiausias pasaulio geležinkelio tiltas
https://en.wikipedia.org/wiki/Mala_Rijeka_Viaduct
Už Bratonožići / Братоножићи geležinkelis pastebimai važiuoja žemyn.
Į priešingą pusę lokomotyvas turėtų geropai papūškuoti
Statoma autostrada Bar - Boljare - (Belgradas)
- 2 patinka
Comment
-
Iškart už tunelio - tas garsusis tiltas.
Foto 2018.09
Tiltas per Mala Rijeka upę / Most iznad Male rijeke / Мост изнад Мале Ријеке.
Vaizdas į šoną gražus, bet ne super ypatingas.
Turbūt visas įdomumas būtų nuo tilto žiūrint žemyn
Už tilto geležineklis vėl neria į tunelį
Už posūkio pro apmusijusį langą galima matyti tiltą
Bioče / Биоче
- 6 patinka
Comment
-
Juodkalnijos geležinkeliai
Traukinys Belgradas- Baras
Ruožas Podgorica - Sutomore.
Podgoricoje išlipo dauguma keleivių
Už Podgoricos - saulės išdeginta lyguma
Gal čia šios karšos vasaros anomalija, nes apie šiuos krašus rašoma, jog Zetos upės žemuma yra labai derlinga
Geležinkelis kerta Skadaro nacionalinį parką
Tiltas per Skardaro ežerą (Skadarsko jezero / Скадарско језеро)
Šalia eina plentas M2 Podgorica-Bar
Mašinų eilutė prie įvažiavimo į Virpazare esančią Skadaro nacionalinio parko iškylų po ežerą pradžios vietą
Virpazar / Вирпазар
Čia traukinys kelias minutes stovėjo laukdamas prasilenkiančio traukinio
Kelių aptarnavimo technika
Tarp Zetos žemumos ir jūros yra kalnagūbriai su viršūnėmis iki 1353 m aukščio
Sozinos tunelis / Tunel Sozina / Тунел Созина (6172 m) yra ilgiausias Juodkalnijoje ir Belgrado-Baro trasoje
Sutomore (Сутоморе) - kurortas prie Adrijos jūros
Paskutinis taisė Romas; 2018.10.16, 00:38.
- 2 patinka
Comment
-
Grįžtame iš Juodkalnijos pajūrio į Podgoricą
Pakeliui užsukome į Skadaro nacionalinį parką
Sutomore / Сутоморе
Stotis - Tito laikų jugoslaviško brutalistinio socrealizmo stiliaus
Po truputį renkasi keleiviai.
Nusipirkome bilietus. Pora stotelių iki Virpazaro - 1 EUR.
Vaizdas link Podgoricos
Vaizdas atgal link Baro uosto
Mūsų traukinukas Bar - Podgorica
- 2 patinka
Comment
Comment