Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, BG, GR] Geležinkeliai Balkanuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Foto 2018.09
    Sutomore -Virpazar


    Didelę kelio dalį važiavome po žeme, Sozinos tunelyje (ilgis 6170 m).


    Virpazar / Вирпазар
    Ir čia stoties budėtojas - kaip Jugoslavijos rinktinės krepšininkas











    Comment


      #62
      Juodkalnija
      Plento ir geležinkelio tiltas per Skadaro ežerą

      Foto 2018.09
      Greitasis naktinis-rytinis traukinys Nr. 433 / Brzi voz 433 Beograd - Bar.






      Greitasis dieninis traukinys Nr. 430 / Brzi voz 430 Bar - Beograd.

      Comment


        #63
        Virpazar / Вирпазар
        Po pasiplaukiojimo Skadaro ežere laukiame traukinio į Podgoricą






        Traukinys Bar - Podgorica


        Comment


          #64
          Virpazar - Podgorica
          Foto 2018.09


          Skadaro ežeras


          Golubovci


          Golubovcuose prasilenkiame su vėluojančiu traukiniu Bijelo Polje - Bar. Prasilenkimas turėjo būti Virpazare.
          Balkanuose rūkantiems yra puikios sąlygos


          Aerodrom




          Podgoricos priemiesčiai


          Comment


            #65
            Podgorica / Подгорица


            Mūsų traukinys


            Rygos RVR gamybos senas traukiinys


            Senas RVR elektrinis traukinys važinėja iš Podgoricos į Nikšičių




            Comment


              #66
              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Rygos RVR gamybos senas traukiinys

              Senas RVR elektrinis traukinys važinėja iš Podgoricos į Nikšičių
              Jugoslavijos geležinkeliai įsigijo iš TSRS 53 Rygos (RVR) elektrinius traukinius, 6 iš jų atiteko Juodkalnijai. Vienas iš jų 2006 metais pateko į avariją, kai žuvo 47 ir nukentėjo 200 keleivių.
              http://zelezniceblog.blogspot.com/2015/03/rvr-412.html

              Comment


                #67
                Užsilikusios praėjusio rudens nuotraukos iš Juodkalnijos
                Foto 2018.09
                Podgorica / Подгорица


                Juodkalnijos sostinė visiškai nesužavėjo - skirtingai nei visos kitos Juodkalnijos vietos. Teoriškai buvo galima ilgiau pabūti Podgoricos centre, nes iki stoties pėsčiomis galima nueiti per pusvalandį. Bet nutarėme, kad dar būti tokioje Podgoricoje esant +30°C yra per daug. Anksčiau grįžome į stotį; ten pasitrynėme iki savo traukinio valandą ar pusantros.

                Comment


                  #68
                  Podgorica / Подгорица
                  Foto 2019.09

                  Bendras vaizdas nuo perono






                  Tokie seni traukiniai važinėja linijoje Podgorica - Nikšić








                  Metrika. Rygos RVR elektrinis traukinys pagamintas 1984 m., modernizuotas 2013 m.


                  Kitame perone jau renkasi žmonės

                  Comment


                    #69
                    Podgorica / Подгорица
                    Foto 2019.09

                    Į kitą peroną


                    Iš pajūrio atvažiuoja vietinis traukinys Bar - Podgorica - Bijelo Polje








                    Lokomotyvas


                    Įlaipinimas į pirmos klasės vagoną


                    Mūsų traukinys jau atvažiavo


                    Atrodo, visi tilpo.


                    Pradedama anksti leisti į mūsų traukinį Pogorica - Bar.
                    Iki išvykimo dar apie 20-30 minučių

                    Comment


                      #70
                      Podgorica / Подгорица
                      Foto 2019.09

                      Paskutinės valandos Juodkalnijoje

                      Gražusis mūsų traukinys Podgorica -Bar.
                      Iki oro uosto važiuosime vieną stotelę


                      Šių elektrinių traukinių įvertinome jau anksčiau.
                      Paaiškėjo, kad vagone yra ir labai erdvus tualetas




                      Kukli stotelė "Aerodrom"


                      Navigacija telefone.
                      Nuo stotelės Aerodrom iki Podgoricos (TGD) oro uosto - tik 15-20 minučių pėsčiomis


                      Namo...

                      Comment


                        #71

                        Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis / Hercegovačka Dalmatinska uska željeznička pruga (Ćiro) 1901-1976

                        Siaurasis geležinkelis Mostar-Čapljina-Gabela-Ravno-Hum-Dubrovnik-Herceg Novi-Zelenika (su atšaka Hum-Trebinje) nutiestas Austro-Vengrijai okupavus Osmanų imperijai priklausiusią Bosniją ir Hercegoviną. Pirmiausiai 1884 m. nuo Adrijos pajūrio nutiestas siaurasis geležinkelis Metkovići-Čapljina-Mostar.
                        1897-1901 m. nutiestas Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis Gabela-Hum-Dubrovnik (Gruž uostas)-Zelenika (su 16,6 km atšaka Hum-Trebinje).


                        https://www.ciro.herzegovinabike.ba/...ce-do-stanice/

                        Tarpukariu, jau Jugoslavijos Karalystės laikais buvo planai sujungti Belgradą su Adrijos jūra. Buvo ginčijamasi dėl naujo uosto vietos. Neretvos deltoje esantis Pločės uostas nukonkuravo Neumo (Kleko), Splito ir Dubrovniko variantus. Siaurasis geležinkelis nuo Adrijos jūros iki Sarajevo ėjo trasa Ploče-Čapljina-Mostar-Sarajevo. Dėl finansinių sunkumų ir interesų grupių ginčų geležinkelio proejktas aprengtas tik 1936 m. Jis buvo pradėtas tiesti tik 1938 m., iki 1940 m. pabaigos buvo pastatyta 80%-žemės darbų, pastatytos kelios stotys, tiltai ir tuneliai. Po 1941 Vokietijos Italijos ir jų sąjungininkų invazijos darbai sustojo, bet Pločės-Sarajevo geležinkelį pabaigė Italijos okupantai. Po karo geležinkelis buvo atstatytas.
                        Socialistinės Jugoslavijos laikais geležinkelis Sarajevas-Mostar-Ploče modernizuotas į platųjį ir elektrifikuotas, pakeista trasa dėl Neretvos upėje pastatytų elektrinių užtvankų. Pl;atusis geležinkelis baigtas teisti 1966 metais.
                        Željeznička pruga Sarajevo – Ploče

                        Hercegovinos-Dalmatijos siaurukas savo geriausiais laikais buvo toliau plečiamas. Nuo Trebinės (Trebinje) 1931 m. nutiesta 42 km atšaka iki Bilečios (Bileća), o 1938 m. -71 km iki Nikšičiaus Juodklanijoje.
                        Nutiesus 1966 m. platųjį Sarajevo-Pločės geležinkelį Dalmatijos - Hercegovinos siaurukas Ćiro prasidėjonuo Gabelos stoties į pietus nuo Čaplinos (Čapljina).
                        Željeznička pruga Gabela – Zelenika

                        Siaurąjį geležinkelis nukonkuravo autotransportas. Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis palaipsiui nustojo veikti:
                        Sarajevo– Metković – Ploče 1966 m.
                        Uskoplje – Zelenika 1968 m.
                        galutinai Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis (Čapljina–Gabela–Dubrovnik ir Hum– Trebinje – Bileća) nustojo veikti 1976 metais. Darbo neteko virš 1500 geležinkelininkų. Riedmenys ir inventorius parduoti į Italiją, Vokietiją Alžyrą, Olandiją.
                        http://www.historija.ba/d/252-ukinut...ebinje-bileca/

                        Dalmatijos - Hercegovinos siaurasis geležinkelis (Ćiro) šiuo metu yra Bosnijos ir Hercegovinos (daugiausia FBiH, šiek tiek Srpskos Respublikos), Kroatijos bei Juodkalnijos teritorijose.

                        Apie Hercegovinos-Dalmatijos siaurąjį geležinkelį yra išsamus straipsnis kroatų kalba Željeznička pruga Gabela – Zelenika
                        Kuklesnės versijos yra vokiečių (Dalmatinerbahn), čekų (Železniční trať Gabela–Zelenika), italų (Ferrovia Čapljina-Zelenica) kalbomis.
                        Anglų kalba yra senos Ćiro stočių nuotraukos su aprašymais: Od stanice do stanice / From station to station
                        Apie platujį geležinkelį Sarajevas-Mostaras-Ploče Željeznička pruga Sarajevo – Ploče (yra versija ir angliškai).

                        Kelios archyvinės Ćiro nuotraukos




                        Čapljina 1968




                        FOTO/ Kako je „ćiro“ zamakao preko Zlatišta http://www.hercegovinapromo.com/%D1%...7%D0%BB%D0%B0/
                        https://hr.wikipedia.org/wiki/%C5%BD...80%93_Zelenika

                        Comment


                          #72
                          Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis 2016-...
                          Biciklistička ruta
                          Ćiro / Dviračių takas "Siaurukas"

                          Prieš keletą metų Kroatijos ir Bosnijos-Hercegovinos teritorijoje įgyvendintas Europos Sąjungos remiamas projektas „Biciklom kroz istoriju – Revitalizacija stare uskotračne pruge „Ćiro“ (Dviračiu per istoriją, senojo siaurojo geležineklio "Ćiro" revitalizacija)

                          Kad bendrą projektą parengė Kroatija ir Hercegovinos kroatai, nieko keisto.
                          Kur kas įdomiau, kad projekte dalyvavo ir Srpskai Respublikai priklausiančio Trebinės (Trebinje) institucijos.

                          Apytikrė projekto trasa dabartiniame žemėlapyje (padidinus mastelį trasa realiai nužymėta)

                          www.mapy.cz

                          Kelios trasos nuotraukos



                          https://www.blic.rs/vesti/republika-...g-ciru/4ndfx33
                          https://dubrovacki.slobodnadalmacija...z-dvije-drzave
                          http://www.ciro.herzegovinabike.ba/w...Brosura_KB.pdf

                          Comment


                            #73
                            Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица
                            Muziejinis geležinkelis Serbijoje (Mokra Gora - Šargan Vitrasi) bei Bosnijoje-Hercegovinoje (Mokra Gora-Višegrad)


                            Žemėlapis iš www.mapy.cz

                            Foto 2019.09
                            Mokra Gora




                            Šargan Vitasi


                            Vidikovac Krst








                            Daugiau nuotraukų - temoje [SRB] Geležinkelis Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

                            Comment


                              #74
                              Vakar Serbijoje atidarytas greitasis geležinkelis Belgradas - Novi Sadas, trasos nuo Budapešto iki Adrijos jūros dalis.
                              Pagreitės kelias iš Vidurio Rytų Europos į Balkanus

                              TanJug 2022.03.19
                              With high-speed rail line, Serbia heading to future
                              Belgrade-Novi Sad high-speed rail line was opened to passenger transport on Saturday with an inaugural ride of a train named Soko (Falcon).

                              Two hundred and seventy passengers, including Serbian President Aleksandar Vucic, the PMs of Serbia and Hungary, Ana Brnabic and Viktor Orban, Serbian government ministers, other state officials and 80 reporters, were on board the high-speed train for the approx. 40-minute journey from Belgrade to Novi Sad.

                              A part of a future Belgrade-Budapest high-speed rail line that will allow trains to run at speeds up to 200 kph, the 74.9 km route to Novi Sad is an infrastructure project worth 935 mln dollars.
                              It was built by Chinese and Russian contractors and Serbian subcontractors.

                              http://www.tanjug.rs/full-view_en.aspx?izb=723367
                              Labai gali būti, kad geležinkelį statė tie patys kiniečiai CRBC, kurių dukterinė įmonė negalės dalyvauti Rail Baltica tilto per Nerį statyboje.

                              Bandomojo važiavimo video
                              Beograd Centar - Novi Sad Cab

                              https://youtu.be/dUkbP8FhB70?t

                              Comment

                              Working...
                              X