Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, BG, GR] Geležinkeliai Balkanuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Splito gelezinkelio stotys, 2008-08-18





    Comment


      #42
      Nenorėjau kurti atskiros temos, todėl nutariau pasireikšti čia

      Teko lankytis Bulgarijoje ir vykti traukiniu iš Sofijos į Varną. Traukinys vyksta per visą Bulgariją. Kelionės trukmė - daugiau kaip 7 valandos. Šiaip traukinys važiuoja (tiksliau lekia, nes jo greitis vietomis tikrai neįsivaizduojamas) labai gražiomis apylinkėmis - vien ko verta kelionė per Stara Planina kalnus...
      Visą septynių valandų kelionę vagonus traukia ŠKODA elektrovežis. Teko vykti 1 klase ir jei kas nors sugalvosite Bulgarijoje vykti 2 klase, tai nepatariu (nes ten žmonės susigrūdę bile kaip, be to, antra klase važiuoj daug gipsių ). Kaina pirmyn atgal 1 klase - 44 levai (kažkur apie 75 Lt)
      Jūsų dėmėsiui keletas nuotraukų. Į priekį važiavo 5 vagonai, atgal - 6. Sąstate viso labo dvi konduktorės. Apie jokias papildomas paslaugas traukiniuose tiek į Varną, tiek į Burgasą, tiek į Thessaloniki nėra nė kalbos. Bulgarijoje visai normalu, kad traukinys važiuoja kokiu 120-140 km/h greičiu su atidarytomis durimis (kaip kad buvo su mano vagonu). Riedmenys iš tikrųjų baisūs (kaip matysit, turi jie šį tą ir naujesnio), nors vidus - visai padorus. Teko matyti vietinio susisiekimo elektrinius traukinius, tai nežinau, ar išdrįsčiau jais važiuoti
      Bulgarijos stotys - klaikios (nors beveik visose pastebėjau veikia užkandinės, kavinės ar kokie nors kioskai), nors infrastruktūra pakankamai tvarkinga. Vis dėlto maždaug pusėje ruožo tarp Sofijos ir Varnos vis dar yra trumpabėgiai, bet jie netrukdo traukiniui lėkti 120 km/h. Visame ruože iki pat Varnos - automatinė blokiruotė.
      Didžioji dalis Bulgarijos geležinkelių - elektrifikuoti. Nežinau, bet gal tai galiam sieti su tuo, kad Bulgarija turi Kozlodujaus atominę, todėl problemų dėl apsirūpinimo elektra - nėra. Tiesa, kaip žinot, stojant į ES keturi blokai buvo uždaryti, bet vis tiek liko veikti dar du.
      Jei kas nors dar domina - klauskit .

















      Deja, važiuoajt per kalnus išsikrovė fotoaparatas, todėl labai gaila, kad nepavyko padayti nuotraukų važiuojant jais.
      Paskutinis taisė 2Pack; 2010.07.18, 20:32.

      Comment


        #43
        Elektrovežis tai SSRS serijos ČS2 analogas.

        Comment


          #44
          Belgrado centrinė stotis


          RVR traukinys Beograd-Novi Sad




          Jugoslaviški Zagrebo Končarai.




          Ir traukinys atgal į Novi Sad-Beograd


          Ir pabaigai linksmesne gaida...

          Galvoju, nejaugi Serbijoje yra tokių "protingų individų", jog reikia tokių perspėjančių ženklų ir nesupranta, kad ropštis ant vagono stogo viršaus, judant traukiniui ir pasiremiant aukštos įtampos laidais, yra pavojinga?

          Juokas juokais, bet po 5 minučių - išvydau tokį vaizdą. Kai nekantriausi (kai kurie net su "terbom") bėgo per bėgius į kitą pusę, kad tik įlipti pirmiems į traukinį ir užsiimti vietas, kai pamatė, jog traukinys yra ~500-600m. nuo perono. O kai apsaugininkas sušuko, jog šį kartą durys atsidarys tik iš perono pusės, kaip ir priklauso; visi vėl bėgo atgal į peroną per bėgius. Galvojau, jog jau kažką partrenks - bet nieko. Na pasirodo tas ženklas gali būti nebe reikalo pakabintas; Balkanuose viskas įmanoma - tereikia tikėti
          Paskutinis taisė tivoli; 2010.08.21, 14:29.
          Kopenhaga/Roskildė / Stokholmas I II III IV
          Dordrechtas/Haarlemas
          Nesebaras/Plovdivas
          Kiolnas

          Comment


            #45
            Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
            Na, prie Dunojaus Serbijoje daug miestų nėra, o Belgrade tikrai negalėtų būti tokia maža stotis.
            P.S. Žiūriu, Serbijoje geležinkeliai labai blogai prižiūrimi.

            mįslės įdėjimą perleidžiu kitam
            Na būklė nekažink kokia. Kiek mačiau per langą - daug kur pabėgiai mediniai, tačiau eismas vyksta gan intensyviai.

            Comment


              #46
              Albanija (Tirana, Durres, Vlore)








































































































































              Paskutinis taisė digital; 2018.09.17, 23:08. Priežastis: atkurtos nuotraukos

              Comment


                #47
                Kažkur dingo vienas nario zanaz pranešimas. Radau per Google.
                Jei atsiras kitoje temoje, atkursime

                zanaz 2017.09.26, 18:21
                Rijeka - Liublijana
                Rugsėjo 4 pakeliui į rinktinės mačą

                Rijekos stotis pobaisė









                Kasoj pasakė kad geležinkelis remontuojamas ir autobusas iki Iliska Bistrica kuri jau Slovėnijoj (atvažiavus ~10h autobusu iš Splito jau taip norėjosi traukinio erdvės, bet dar ne, dar valandėlę pakentėt reiks)



                9 eurai, eurais ir priėmė kasoj



                Ilirska Bistriča Slovėnijoj





                eksponatas prie stoties



                Galų gale galima išsitiest




                Dar šiek tiek apie Liublijanos stotį, ten tai labirintai, kokios 5 kavinės barai, McDonaldas, tualetai tik kavinės lankytojams, viešų neradau. Pačios kasos nedidelė patalpa, laukiamojo kaip tokio ir nepastebėjau.
                Priešais esanti autobusų stotis išvis, kaip priešais Vilnaius geležinkelio stotį esančios viešojo transporto stotelės, tik iš vis be pastogių jokių. "Stoties pastatas" - toks ilgas kioskas. Vėliau teko laukt naktinio autobuso į Italiją, tai ne nebūtų kur nuo lietaus pasislėpt. Gerai kad visai padorus baras kitoj gatvės pusėj, visą parą dirbantis.

                Comment


                  #48
                  Prieš papildant temą nuotraukomis - išsamus Pietryčių Europos geležinkelių žemėlapis: buv. Jugoslavijos, Albanijos, Graikijos, Bulgarijos, Turkijos Europinės dalies, taip pat Vengrijos, Rumunijos, Moldovos ir dalies Ukrainos (Besarabijos).
                  Paspaudus - didesnis vaizdas


                  https://upload.wikimedia.org/wikiped...ast_Europe.png
                  Железничке мапе | Železničke mape | Railway maps https://www.skyscrapercity.com/showt...hp?p=120028580

                  Comment


                    #49
                    ŽCG. Juodkalnijos geležinkeliai / Željeznica Crne Gore / Жељезница Црне Горе

                    Sunku patikėti, kad iki 1975 metų Juodklanijoje beveik nebuvo geležinkelių.
                    Tais metais baigtas statyti geležinkelis nuo Jugoslavijos sostinės Belgrado iki Juodkalnijos uosto Baro.
                    Jame yra daug tunelių (ilgiausias siekia virš 6 km), o iš tiltų žymiausias yra tiltas per Mala Rijeką. Jis pastatytas 1969-1973 m. Ilgis 498,8 metrai, o aukštis - 200 metrų. Jis buvo aukščiausias pasaulyje 1973-2001 metais.

                    Bendra informacija iš Vikipedijos
                    Rail transport in Montenegro https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_t..._in_Montenegro
                    Željeznička pruga Beograd – Bar https://hr.wikipedia.org/wiki/%C5%BD..._%E2%80%93_Bar
                    Most iznad Male rijeke https://hr.wikipedia.org/wiki/Most_iznad_Male_rijeke
                    Mala Riejka Viaduct: https://en.wikipedia.org/wiki/Mala_Rijeka_Viaduct

                    Juodkalnijos geležinkelių schema labai paprasta:
                    - Iš šiaurės į pietus einantis Belgrado - Baro geležinkelis.
                    - Nuo sostinės Podgoricos atsišakoja buvusi apleista atšaka į antrą pagal dydį miestą Nikšičių (Nikšić), kuri nesenai elektrifikuota ir vėl pritaikyta keleivių vežimui
                    - Krovininė linija į Albanijos Škoderio (Shkodra) miestą.

                    https://www.skyscrapercity.com/showt...hp?p=120028580

                    Visas Juodkalnijos geležinkelių tvarkaraštis telpa ant vieno lapo:
                    3 poros tarptautinių traukinių iš Serbijos iki Baro - 2 iš Belgrado, o buvęs Budapešto reisas sutrumpintas iki Suboticos
                    3 poros Serbijos pasienyje esančios Bijela Pole iki Baro (elektrovežis + vagonai)

                    Kitur važinėja vietiniai elektriniai traukiniai
                    7 poros traukinių tarp Podgoricos ir Baro (su važiuojančiais iš Bijelo Pole bus 10 porų traukinių)
                    5 poros traukinių nuo Podgoricos iki antro pagal dydį miesto Nikšičiaus (Nikšić)

                    Tvarkaraštis kuris kabo visose Juodkalnijos stotyse
                    (paspaudus - didesnis vaizdas)



                    Traukinių kainos juokingos:
                    Podgorica - Kolašin (70 km) 3,20 EUR / 1 kl. 4,80 EUR
                    Podgorica - Bar (40 km) 2,40 EUR / 1 kl. 3,60 EUR
                    Kolašin-Bar (110 km) 5,40 EUR / 1 kl. 8,20 EUR
                    Sutomore- Virpazar 1,00 EUR
                    Virpazar - Podgorica 1,00 EUR

                    Kelionės planavimui - Juodkalnijos geležinkelių tvarkaraščiai:
                    Željeznički prevoz Crne Gore AD http://www.zcg-prevoz.me/opste-informacije.html
                    Paskutinis taisė Romas; 2018.10.16, 20:27. Priežastis: Patikslintos kainos

                    Comment


                      #50
                      Planuodami kelionės į kalnus logistiką rišomės prie geležinkelio
                      Belgrado - Baro geležinkelis - vienas įspūdingiausių kelionės po Juodkalniją epizodų

                      Tą geležinkelį pirmą kartą pamatėme iš apačios, važiuodami keliu M-2, kuris eina Moračos upės slėniu
                      Aukščių skirtumas - virš 500 metrų

                      Žemėlapis iš www.mapy.cz

                      Vaizdas iš apačios


                      Lutovo stotis




                      Tunelis po tunelio


                      Moračos slėnis nuo geležinklio


                      Geležinkelio Belgradas - Baras (Beograd - Bar) profilis

                      https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnst...ad%E2%80%93Bar

                      Aukščiausia esanti Kolašino stotis - apie 1000 m virš jūros lygio ir 100 m virš Kolašino miesto


                      Tiltas ruože Kolašin - Mojkovac, Biogradska Gora nacionaliniame parke


                      Comment


                        #51

                        Išbandysime Belgrado - Baro geležinkelį
                        Kelionė geležinkeliu iš Kolašino kalnuotoje Juodkalnijos pusėje į Sutomorę prie Adrijos jūros.

                        Schema iš Vikipedijos

                        https://upload.wikimedia.org/wikiped...stellen%29.png

                        Kolašin.
                        Kasos neveikia, bet iš pat ankstaus ryto bando atsidaryti kavinė
                        Jau žinome, kad bilietus nusipirksime traukinyj.e




                        Traukinyje Belgradas-Baras (Beograd-Bar) yra tik trys vagonai.
                        Vagonas serbiškas, jo palydovai - serbai; lokomotyvas priklauso Juodkalnijos geležinkeliams ŽCG.


                        Kai pasižiūri į tuos dvimetrinius Juodkalnijos stočių budėtojus, nekyla klausimų, kodėl buvusi Jugoslavija iki šiol tebegarsėja krepšininkais


                        Traukinys pustuštis. Jis daugiau važiuoja tuneliais nei atvira vieta.
                        Trebešicos tunelis 5122 m ilgio. Geležinkelis persiverčia iš Taros-Drinos-Savos-Dunojaus baseino į Moračos baseino slėnius. .


                        Didžiulis malonumas važiuoti kalnų geležinkeliais


                        Ruožas Trebešica-Lutovo.
                        Prasideda pakaitomis tuneliai ir estakados.




                        Comment


                          #52
                          Kelionė ruože Kolašin-Podgorica yra puiki visomis prasmėmis

                          Paskutinis vagonas turi tą privalumą, kad galima fotografuoti pro galinį langą

                          Tuneliai ir trumpi estakadų šmėkštelėjimai keičia vienas kitą












                          Lutovo stotis






                          Vėl tunelis

                          Comment


                            #53
                            Juodkalnijos geležinkeliai / Željeznice Crne Gore
                            Belgrado - Baro geležinkelis / Železnička pruga Beograd - Bar / Пруга Београд—Бар

                            Foto 2018.09
                            Kalnų geležinkelio ruožas Lutovo - Bratonožići / Лутово - Братоножићи




















                            Geležinkelis nutiestas 500 metrų virš Moračos slėnio.
                            Apačioje kelias M-2 Podgorica-Kolašin




                            Stotis Bratonožići / Братоножићи




                            Paskutinis taisė Romas; 2018.10.11, 08:57. Priežastis: Bratonožiči

                            Comment


                              #54
                              Ruožas Bratonožići - Bioče / Братоножићи - Биоче.

                              Žemėlapis iš www.mapy.cz

                              Čia yra tiltas per Mala Rijeka upę / Most iznad Male rijeke / Мост изнад Мале Ријеке.

                              Upės pavadinimas reiškia mažą upę; yra ir pas mus Mažupė, kuri teka pro Joniškėlį.
                              Tiltas pastatytas 1969-1973 m, tiesiant Belgrado-Baro geležinkelį Ilgis 498,8 m, aukštis 200 metrų (kaip 5 Lyduvėnų tiltai). Iki 2001 metų tai buvo aukščiausias pasaulio geležinkelio tiltas
                              https://en.wikipedia.org/wiki/Mala_Rijeka_Viaduct

                              Bratonožići / Братоножићи geležinkelis pastebimai važiuoja žemyn.
                              Į priešingą pusę lokomotyvas turėtų geropai papūškuoti






                              Statoma autostrada Bar - Boljare - (Belgradas)





                              Comment


                                #55

                                Iškart už tunelio - tas garsusis tiltas.
                                Foto 2018.09

                                Tiltas per Mala Rijeka upę / Most iznad Male rijeke / Мост изнад Мале Ријеке.




                                Vaizdas į šoną gražus, bet ne super ypatingas.
                                Turbūt visas įdomumas būtų nuo tilto žiūrint žemyn




                                Už tilto geležineklis vėl neria į tunelį


                                Už posūkio pro apmusijusį langą galima matyti tiltą






                                Bioče / Биоче

                                Comment


                                  #56
                                  Ruožas Bioče - Podgorica

                                  Tolumoje matosi statoma autostrada Baras - Boljare - (Belgradas)














                                  Statoma autostrados Baras - Boljare - (Belgradas) tunelio kasimas




                                  Podgoricos priemiesčiai


                                  Comment


                                    #57
                                    Podgoricos geležinkelio stotis






                                    Lokomotyvas stumia krovininius vagonus




                                    Traukinys netrukus pajuda





                                    Šoniniuose keliose daug aprūdijusių vagonų ir lokomotyvų






                                    Comment


                                      #58
                                      Juodkalnijos geležinkeliai
                                      Traukinys Belgradas- Baras

                                      Ruožas Podgorica - Sutomore.
                                      Podgoricoje išlipo dauguma keleivių


                                      Už Podgoricos - saulės išdeginta lyguma
                                      Gal čia šios karšos vasaros anomalija, nes apie šiuos krašus rašoma, jog Zetos upės žemuma yra labai derlinga




                                      Geležinkelis kerta Skadaro nacionalinį parką






                                      Tiltas per Skardaro ežerą (Skadarsko jezero / Скадарско језеро)


                                      Šalia eina plentas M2 Podgorica-Bar


                                      Mašinų eilutė prie įvažiavimo į Virpazare esančią Skadaro nacionalinio parko iškylų po ežerą pradžios vietą


                                      Virpazar / Вирпазар
                                      Čia traukinys kelias minutes stovėjo laukdamas prasilenkiančio traukinio
                                      Kelių aptarnavimo technika






                                      Tarp Zetos žemumos ir jūros yra kalnagūbriai su viršūnėmis iki 1353 m aukščio
                                      Sozinos tunelis / Tunel Sozina / Тунел Созина (6172 m) yra ilgiausias Juodkalnijoje ir Belgrado-Baro trasoje


                                      Sutomore (Сутоморе) - kurortas prie Adrijos jūros
                                      Paskutinis taisė Romas; 2018.10.16, 00:38.

                                      Comment


                                        #59
                                        Juodkalnija.
                                        Sutomore geležinkelio stotis


                                        Ir šioje stotyje stoties budėtojas aukštaūgis, su Jugoslavijos krepšinio rinktrinei tinkamais duomenimis


                                        Traukinys Belgradas-Baras, kuriuo atvažiavome iš kalnuose esančio Kolašino




                                        Comment


                                          #60
                                          Grįžtame iš Juodkalnijos pajūrio į Podgoricą
                                          Pakeliui užsukome į Skadaro nacionalinį parką

                                          Sutomore / Сутоморе
                                          Stotis - Tito laikų jugoslaviško brutalistinio socrealizmo stiliaus


                                          Po truputį renkasi keleiviai.
                                          Nusipirkome bilietus. Pora stotelių iki Virpazaro - 1 EUR.


                                          Vaizdas link Podgoricos


                                          Vaizdas atgal link Baro uosto


                                          Mūsų traukinukas Bar - Podgorica


                                          Comment

                                          Working...
                                          X