Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių rinkos liberalizavimas Lietuvoje ir Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė disident Rodyti pranešimą
    Čia jau sudominai. Įdomu, kokie tie reikalavimai? Negi užtenka nusipirkt dreziną, praeit kažkokią apžiūrą, nusamdyt atitinkamos kategorijos mašinistą, įregistruot įmonę ir jau gali vežiot bobutes į kaimą tarkim tais sutvarkytais ruožais? Kažkaip viskas atrodo iš fantastikos srities, ką čia parašiau..
    Riedmenys turi buti sertifikuoti 1520 mm vezei. Bent jau. Aisku, niekas neleistu vezti keleiviu gyvuliniuose vagonuose.

    Comment


      Parašė LT-1
      Vat, vat, tik ir nepradekime steneti.. Kad keleiviu vezimas - nuostolingas - akivaizdu (tas pat ir kitose valstybese, panasiose i Lietuva).
      Tai Baltarusija ir Latvija jau nebepanašios, taip išeina...

      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Riedmenys turi buti sertifikuoti 1520 mm vezei. Bent jau. Aisku, niekas neleistu vezti keleiviu gyvuliniuose vagonuose.
      Tarkim įsigytum teisę vežti keleivius, pradžiai tą patį nelaimingą D1 iš dabartinės keleivių direkcijos nupirktum ir važinėk sau. Ko dar trūksta? Turbūt tik pinigų...
      Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.05.10, 13:55.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Taigi viskas liberalizuota jau ir dabar. Gali vezti kiekvienas, atitinkantis tam tikrus reiklalavimus. Stai, kaip jau rasiau pries kelis menesius, UAB "Perpus" ir "Mazeikiu naftai" buvo isduotos licencijos kroviniu vezimui. Tai kodel jokia imone nesikreipia del keleiviu vezimo? Ne liberalizacijoje problema, o nuostoliu kompensavime uz keleiviu vezima, kuris yra nuostolingas LG. Butu nuostolingas ir kitiems vezejams. Ta pati problema yra aktuali visam viesajam transportui Lietuvoje.
        Ir kokia gi dar kompanija, apart LG, veža krovinius tarkim iš Klaipėdos uosto į Vilnių, Kauną, Panevėžį ir t.t.??? Gal net nuotraukų kaip įrodymų būtų?
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
          Ir kokia gi dar kompanija, apart LG, veža krovinius tarkim iš Klaipėdos uosto į Vilnių, Kauną, Panevėžį ir t.t.??? Gal net nuotraukų kaip įrodymų būtų?
          Kol kas nei viena. Taciau jau dvi minetos imones turi licencijas. Apie tai buvo skelbta Valstybines gelezinkeliu transporto inspekcijos puslapyje, gal ir kur kitus.
          Taip kad liberalizacija jau vyksta.

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            Kol kas nei viena. Taciau jau dvi minetos imones turi licencijas. Apie tai buvo skelbta Valstybines gelezinkeliu transporto inspekcijos puslapyje, gal ir kur kitus.
            Taip kad liberalizacija jau vyksta.
            Pirma kregždė dar ne pavasaris.
            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              Parašė Wycka Rodyti pranešimą
              Pirma kregždė dar ne pavasaris.
              Atvaizdas
              Faktas tas, kad kitoms kompanijoms uzsiimti gelezinkeliu pervezimais su savo lokomotyvais jau nera teisiniu kliuciu. Kitas dalykas - techniniai reikalavimai, mokesciai uz infrastruktura ir t.t. Kas del keleiviu pervezimu - tai jais niekas neuzsiims dabartinemis salygomis (kai nera garantuotu valatybes dotaciju), nes nuostolinga. Apie tai jau daug kartu diskutuota.

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Faktas tas, kad kitoms kompanijoms uzsiimti gelezinkeliu pervezimais su savo lokomotyvais jau nera teisiniu kliuciu. Kitas dalykas - techniniai reikalavimai, mokesciai uz infrastruktura ir t.t. Kas del keleiviu pervezimu - tai jais niekas neuzsiims dabartinemis salygomis (kai nera garantuotu valatybes dotaciju), nes nuostolinga. Apie tai jau daug kartu diskutuota.
                Teisė yra viena, o realus gyvenimas — labai dažnai visai kas kita. Štai kartą J. Urbšys paklausė Stalino, ar įmanoma išstoti iš TSRS. Stalinas atsakė, kad TSRS konstitucija tai leidžia, bet kiekvienoje respublikoje tam ir veikia komunistų partijos, kad tos respublikos niekada to nenorėtų. Kažkas panašaus ir su Lietuvos geležinkeliais. Infrastruktūra yra, teisinė bazė yra, bet tam ir yra LG, kad niekas niekada "nenorėtų" tais geležinkeliais nei krovinių, nei keleivių vežti.
                O šiaip patiems LG nereikėtų tos liberalizacijos šitaip keikti. Kažin ar į tokią sąlyginai mažą rinką ateis investuotojas iš Vakarų Europos, juk pvz norint pervežti krovinį iš Prahos į Taliną reikės ties Šeštokais vėžę keisti. O kur dar visokie techniniai reikalavimai, kurie ne visada sutampa 1435 ir 1520 vėžėms...
                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                  Teisė yra viena, o realus gyvenimas — labai dažnai visai kas kita. Štai kartą J. Urbšys paklausė Stalino, ar įmanoma išstoti iš TSRS. Stalinas atsakė, kad TSRS konstitucija tai leidžia, bet kiekvienoje respublikoje tam ir veikia komunistų partijos, kad tos respublikos niekada to nenorėtų. Kažkas panašaus ir su Lietuvos geležinkeliais. Infrastruktūra yra, teisinė bazė yra, bet tam ir yra LG, kad niekas niekada "nenorėtų" tais geležinkeliais nei krovinių, nei keleivių vežti.
                  O šiaip patiems LG nereikėtų tos liberalizacijos šitaip keikti. Kažin ar į tokią sąlyginai mažą rinką ateis investuotojas iš Vakarų Europos, juk pvz norint pervežti krovinį iš Prahos į Taliną reikės ties Šeštokais vėžę keisti. O kur dar visokie techniniai reikalavimai, kurie ne visada sutampa 1435 ir 1520 vėžėms...
                  Neaties cia jokie investuotojai. Vietine chebryte bizni suks. O zinant lietuvisko verslo ypatybes, nieko gero gelezinkeliams tai nezada. Todel geriau neskubeti ir palaukti. Nes istiks "Lietuvos kuro" ar avialiniju likimas (nebutinai tuir buti LG privatizuota; pakaks, jei koks parazitas uzsises ant LG su auksciausios valdzios palaiminimu).

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Neaties cia jokie investuotojai. Vietine chebryte bizni suks. O zinant lietuvisko verslo ypatybes, nieko gero gelezinkeliams tai nezada. Todel geriau neskubeti ir palaukti. Nes istiks "Lietuvos kuro" ar avialiniju likimas (nebutinai tuir buti LG privatizuota; pakaks, jei koks parazitas uzsises ant LG su auksciausios valdzios palaiminimu).
                    O aš ir neteigiu, kad LG reikia nedelsiant privatizuoti. Tegul tik sudaromos lygios sąlygos užsiimti geležinkelių vežimo veikla visiems to pageidaujantiems subjektams, ir ne tik teisiškai, bet ir praktiškai. Tam infrastruktūros mokesčio dydis turi būti įrodytas realiais skaičiais (kelio tiesimo, remonto ir einamosios priežiūros kaštai, nusidėvėjimas, investicijos į eismo saugą ir t.t.), pati infrastruktūra perduota niekaip su LG nesusijusia įmone ar SM padaliniui; pagaliau ir geležinkelio verslu užsiimanti bendrovė turės būti atleista nuo kuro akcizo mokesčio, jeigu šie mokesčiai eina autokelių, o ne geležinkelių priežiūrai (pagaliau kam mokėti tokį mokestį, jeigu jau sumokėjai infrastruktūros mokestį?). Yra ir daugiau niuansų, bet kas domisi Lietuvos geležinkeliais, juos visus puikiai žino.
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                      O aš ir neteigiu, kad LG reikia nedelsiant privatizuoti. Tegul tik sudaromos lygios sąlygos užsiimti geležinkelių vežimo veikla visiems to pageidaujantiems subjektams, ir ne tik teisiškai, bet ir praktiškai. Tam infrastruktūros mokesčio dydis turi būti įrodytas realiais skaičiais (kelio tiesimo, remonto ir einamosios priežiūros kaštai, nusidėvėjimas, investicijos į eismo saugą ir t.t.), pati infrastruktūra perduota niekaip su LG nesusijusia įmone ar SM padaliniui; pagaliau ir geležinkelio verslu užsiimanti bendrovė turės būti atleista nuo kuro akcizo mokesčio, jeigu šie mokesčiai eina autokelių, o ne geležinkelių priežiūrai (pagaliau kam mokėti tokį mokestį, jeigu jau sumokėjai infrastruktūros mokestį?). Yra ir daugiau niuansų, bet kas domisi Lietuvos geležinkeliais, juos visus puikiai žino.
                      Nera pilno infrastrukturos atskytimo nuo vezejo. Vienintelis zinomas atvejis - Suomija. Visose kitose salyse, kur rinka liberalizuota, infrastruktura ir pervezimai nera atskirti. Tik vidine tvarka ir skaidrumas gelezinkelio imoneje yra. To labiausiai LG ir truksta (kaip ir kitoms valstybinems istaigoms ir imonems).
                      Kitas atvejis, kai gelezinkelia yra privatizuoti. Cia yra ivaikriu varinatu. Bet daugiausiai vis tiek privatizuojama yra tam tikra infrastruktura ir pervezimai joje. Kitos kompanijos ta infrastruktura gali naudotis ribotai, kaip kad Japonijoje ar Anglijoje. Estija - pavyzdys, kaip nereiketu daryti.

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Nera pilno infrastrukturos atskytimo nuo vezejo. Vienintelis zinomas atvejis - Suomija. Visose kitose salyse, kur rinka liberalizuota, infrastruktura ir pervezimai nera atskirti. Tik vidine tvarka ir skaidrumas gelezinkelio imoneje yra. .............
                        ir su Suomija ne viskas taip gražu. RHK tėra pinigų ir turto turėtojas, o visą darbą (tiek infrastruktūros priežiūrą, tiek eismo valdymą) atlieka VR group, t.y. buvę Suomijos geležinkeliai.
                        Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai

                        Comment


                          Parašė aesde Rodyti pranešimą
                          ir su Suomija ne viskas taip gražu. RHK tėra pinigų ir turto turėtojas, o visą darbą (tiek infrastruktūros priežiūrą, tiek eismo valdymą) atlieka VR group, t.y. buvę Suomijos geležinkeliai.
                          Baltarankiai vadybininkai...

                          Comment


                            Še tau, boba, devintinės! Kažkas naujo - pasirodo, ir krovinių gabenimas jau tapo "nuostolingas"

                            Geležinkelininkai žada peržiūrėti krovinių gabenimo tarifus
                            http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=22118537

                            Paslaugos buvo teikiamos žemiau savikainos, krizės metu tai negali tęstis“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.
                            Beje, kalbama apie 2008 metus.

                            Comment


                              Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                              Še tau, boba, devintinės! Kažkas naujo - pasirodo, ir krovinių gabenimas jau tapo "nuostolingas"



                              Beje, kalbama apie 2008 metus.
                              Iš naujo perskaityk

                              Kalba apie papildomas paslaugas: manevravimą ir vagonų pristatymą.
                              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                              Comment



                                Europos Komisija (EK) įspėjo Lietuvą ir dar 20 Europos Sąjungos šalių dėl nepakankamos pažangos liberalizuojant geležinkelių rinką. EK pranešime teigiama, jog būtina spręsti tam tikrus svarbius klausimus, kad konkurencijai būtų atvertos įspėtų valstybių geležinkelių rinkos. EK nuomone, šalys narės turėtų toliau reformuoti geležinkelių sistemas tiek geležinkelių įmonių, tiek ir vartotojų naudai. Anot pranešimo, EK pagrįstas nuomones 21 valstybei narei, kurios neužtikrino tinkamo teisės aktų, bendrai vadinamų pirmuoju geležinkelių teisės aktų paketu, įgyvendinimo, išsiuntė trečiadienį. Komisija atkreipė dėmesį į tai, kad įspėtose šalyse narėse infrastruktūros valdytojas nėra nepriklausomas nuo geležinkelio įmonių, neįsteigta nepriklausoma reguliavimo institucija, turinti būtinus įgaliojimus spręsti geležinkelių sektoriaus konkurencijos problemas, trūksta tiesioginėmis geležinkelio paslaugų sąnaudomis pagrįstų tarifų sistemų bei kita. Pasak pranešimo, po to, kai pernai birželio 24-ąją šalims narėms buvo išsiųsti oficialūs pranešimai, kai kurios valstybės narės pakeitė savo nacionalines taisykles, kad šios atitiktų Bendrijos teisę. Nuo minėtos datos praėjus daugiau kaip vieneriems metams dauguma valstybių narių, anot EK, padarė pažangą, tačiau vis tiek nevisapusiškai laikosi tam tikrų ES direktyvų reikalavimų. EK įspėjimo, be Lietuvos, sulaukė Airija, Austrija, Belgija, Čekija, Danija, Estija, Graikija, Ispanija, Italija, Latvija, Lenkija, Liuksemburgas, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija, Švedija, Vengrija bei Vokietija.
                                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                Comment


                                  O ta debiliska ES neispejo del darbuotoju algu? Blem kinisa kai kazkokie sikniai sedintys siltose kedese kazkur evropoj mala s.... Tai dw pinigu kiek reikia ir nereiks ispet

                                  Comment


                                    Parašė padejejas Rodyti pranešimą
                                    O ta debiliska ES neispejo del darbuotoju algu? Blem kinisa kai kazkokie sikniai sedintys siltose kedese kazkur evropoj mala s.... Tai dw pinigu kiek reikia ir nereiks ispet
                                    tai kuo cia nepatenkintas dabar, taip ir nesupratau ?
                                    Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.

                                    Comment


                                      Kuom susijusios algos darbuotojams ir rinkos liberalizavimas, ty. teisinės bazės nebuvimas ? Juk ne mašinistai kuria įstatymus ir poįstatiminius aktus

                                      Comment


                                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą

                                        ....EK įspėjimo, be Lietuvos, sulaukė Airija, Austrija, Belgija, Čekija, Danija, Estija, Graikija, Ispanija, Italija, Latvija, Lenkija, Liuksemburgas, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija, Švedija, Vengrija bei Vokietija.
                                        tai reiskia - dauguma ES nariu daro viena politika, bet Briuselio kopustai, atsiprasau, deputatai, bruka savo logaritmines tiesas? nemanau, kad reikia privatizuot infrastruktura - bus kaip Estijoj. tereikia sumanesniu galvu, o ne platesniu uzpakaliu keleiviu vezimo valdyboj.
                                        P.S. ar yra, kas negavo ispejimo?
                                        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                        Comment


                                          Infrastrukturos privatizuot niekas ir nereikalauja. Taciau, manau, kad kas tinka dideliems Vokietijos ar Prancuzijos gelezinkeliams, gali visiskai netikti maziems mazu valstybiu gelezinkeliams. O ES visiems vienodas salygas nustato...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X