Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių rinkos liberalizavimas Lietuvoje ir Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Dar toks klausimas - o juk ES geležinkelių direktyvos galioja Ispanijoje ir Portugalijoje (ten vėžė irgi ne europinė)?

    Privatizacija - tai dar ne liberalizacija.
    Visiškai teisingai. Valstybinį monopolistą privatizavus, gauname privatų monopolistą

    Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
    tai galbūt šios 3 direkcijos tarpusavyje atsiskaito kaip savarankiški rinkos dalyviai, pagal "Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatų" 2,3,3 punktą?
    Gaila, kad niekas negali atsakyt į mano klausimus apie "ūkiskaitą". Tad kol neįrodyta kitaip, tenka daryti prielaidą kad skelbiamas atskyrimas LG viduje yra tik forma, bet ne turiniu.

    p.s: beje, o juk "ūkiskaita" - tai sovietinės ekonomikos termino "chozraščiot" lietuviškas atitikmuo. Keista matyti tokius terminus 2008 pabaigos pranešimuose spaudai.
    Paskutinis taisė c2h5oh; 2008.12.09, 17:52.

    Comment


      E.Masiulis: socialdemokratų užuovėja "Lietuvos geležinkeliuose" bus griaunama
      delfi.lt

      na va ir artėja privataus monopolisto laikai (pvz AB Machimos geležinkeliai arba promgaz-lytva ), o liberalizacija lieka kyboti danguje liberals

      Comment


        /\ Valstybinis monopolistas dar pats savaime nėra blogai, jeigu jis veikia rinkoje ir yra prižiūrimas kaip privatus subjektas; t.y. yra visiška pajamų, išlaidų, tuo pačiu ir pelno kontrolė, investicijos į save (darbo priemonių atnaujinimas, kvalifikacijos kėlimas), lygios teisės su visais esamais ar būsimais konkurentais. Geriausias tokio darinio pavyzdys - STATOIL. Žinoma, iki šiol be priekaištų tai veikė tik Skandinavijoje...
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
          E.Masiulis: socialdemokratų užuovėja "Lietuvos geležinkeliuose" bus griaunama
          delfi.lt

          na va ir artėja privataus monopolisto laikai (pvz AB Machimos geležinkeliai arba promgaz-lytva ), o liberalizacija lieka kyboti danguje liberals
          O prie ko cia liberalizavimas?
          Tai, kad strategineje monopolineje valstybineje imoneje uzsisedi kai kurie "kadrai" ar imoneje i atsakingus postus skiriami asmenys tik del priklausomybes valdanciai partijai, nera gerai. Taciau kas gali paneigti, kad po kurio laiko LG netaps liberalu "prieglauda"...

          Comment


            Informacija is

            http://www.vgi.lt

            2009.02.11 AB "Mažeikių nafta" išduota licencija vežti krovinius geležinkelių transportu Lietuvos Respublikos teritorijoje

            2009.02.11 UAB "Perpus" išduota licencija vežti krovinius geležinkelių transportu Lietuvos Respublikos teritorijoje

            Si imone tiekia gelezinkelio krovos paslaugas, sandeliavimo ir pan. paslaugas
            UAB "Perpus" turi tik viena lokomotyva - TGM23D48-174. Turbut su sia licencija jis gales isvaziuoti ir i LG kelius manevriniams darbams...


            Ypac LG gali nukenteti, "jei Mazeikiu nafta" isigis silumveziu ir ims pati vezti naftos produktus...
            Paskutinis taisė Al1; 2009.02.27, 21:18.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Informacija is

              http://www.vgi.lt

              2009.02.11 AB "Mažeikių nafta" išduota licencija vežti krovinius geležinkelių transportu Lietuvos Respublikos teritorijoje

              2009.02.11 UAB "Perpus" išduota licencija vežti krovinius geležinkelių transportu Lietuvos Respublikos teritorijoje

              Si imone tiekia gelezinkelio krovos paslaugas, sandeliavimo ir pan. paslaugas
              UAB "Perpus" turi tik viena lokomotyva - TGM23D48-174. Turbut su sia licencija jis gales isvaziuoti ir i LG kelius manevriniams darbams...


              Ypac LG gali nukenteti, "jei Mazeikiu nafta" isigis silumveziu ir ims pati vezti naftos produktus...
              Tokia "Transachema" jau seniai turi licencija, bet ju krovinius tempo LG silumveziai. Kol nebus kazkokiu dideliu pasikeitimu, tai manau nelabai kiti vezejau tampys traukinius savais lokomotyvais. Kas del mazeikiu naftos - tai ir spauda rase, pasirasyta ilgalaike sutartis tarp MN ir LG, tad nelabai LG ir nukentes.. Kita vertus jei ir veztu savais lokomotyvais - infrastrukturos mokescius tektu moketi vievien..

              Comment


                Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                Tokia "Transachema" jau seniai turi licencija, bet ju krovinius tempo LG silumveziai. Kol nebus kazkokiu dideliu pasikeitimu, tai manau nelabai kiti vezejau tampys traukinius savais lokomotyvais. Kas del mazeikiu naftos - tai ir spauda rase, pasirasyta ilgalaike sutartis tarp MN ir LG, tad nelabai LG ir nukentes.. Kita vertus jei ir veztu savais lokomotyvais - infrastrukturos mokescius tektu moketi vievien..
                Taip. infrastrukturos mokescti mokes, bet mokesti uz transportavimo paslauga - ne.
                O reikia nepamirsti, kad 2011 metais turi buti isteigta valstybine imone, kuri perims visos gelezinkeliu infrastrukturos valdyma. Taip yra parasyta gelezinkeliu transporto reformos istatyme. Taigi LG liks vezejo funkcija. Tiesa, neaisku, ar infrastruktura valdysianti imone bus LG (kaip koncerno) dalimi.

                Comment


                  Na, nežinau, tvarka ar netvarka, bet blogiau nebus, tikiuosi...
                  Vien tai, jog Infrastruktūra, Krovinių direkcija, Keleivių direkcija bus atskirtos, jau viskas pradės veikti kitaip, nepaisant to, kad visos įmonės priklausytų valstybei. O dabar viskas verda tam pačiam katile ir niekas nesupaiso kas kur vyksta... Todėl ir siekiama keleivių vežimą padaryti nuostolingu... Kai bus reorganizuota, reikia tikėtis, kad DL bent šiek tiek stengsis pritraukti keleivių...

                  Comment


                    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                    Na, nežinau, tvarka ar netvarka, bet blogiau nebus, tikiuosi...
                    Vien tai, jog Infrastruktūra, Krovinių direkcija, Keleivių direkcija bus atskirtos, jau viskas pradės veikti kitaip, nepaisant to, kad visos įmonės priklausytų valstybei. O dabar viskas verda tam pačiam katile ir niekas nesupaiso kas kur vyksta... Todėl ir siekiama keleivių vežimą padaryti nuostolingu... Kai bus reorganizuota, reikia tikėtis, kad DL bent šiek tiek stengsis pritraukti keleivių...
                    Manau, kad ne. Nei vienas verslininkas nenori imtis keleivių vežimo verslo. Visi tik nori "prihvatizuoti" pelningą krovinių vežimą, o visa kita jų visiškai nedomina. Atskyrus visas veiklas, manau, kad keleivių vežimas išliks valstybės rankose. Ir tolimesnis scenarijus bus toks: prasidės kažkas panašaus į optimizavimą, po kurio galbūt galėsime traukiniu nuovažiuoti tik į Kauną, na dar į Maskvą, Sankt Peterburgą.

                    Comment


                      Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                      Manau, kad ne. Nei vienas verslininkas nenori imtis keleivių vežimo verslo. Visi tik nori "prihvatizuoti" pelningą krovinių vežimą, o visa kita jų visiškai nedomina. Atskyrus visas veiklas, manau, kad keleivių vežimas išliks valstybės rankose. Ir tolimesnis scenarijus bus toks: prasidės kažkas panašaus į optimizavimą, po kurio galbūt galėsime traukiniu nuovažiuoti tik į Kauną, na dar į Maskvą, Sankt Peterburgą.
                      Pilnai palaikau sias mintis. Valstybe tikrai nenores kisti pinigu i nuostolinga veikla. O kad padarius keleiviu, kroviniu ir infrastrukturos padalinius savarankiskus, kazkas zenkliai pageres keleiviu vezime, sunkiai imanoma. Pavyzdys ta pati Estija - ten pvz dviauksciu traukiniu nei kvapo.. Tad siuo metu, kol keleiviu vezimo nuotoliai yra dengiami is kroviniu vezimo pelno, manau yra Lietuvoje keleiviu vezimo sakos "aukso" amzius.
                      Dabar del krizes zenkliai sumazejus kroviniu srautams, tikrai islaidos bus mazinamos ir keleviu vezimo sakoje (kad prasides keleiviu vezimo sakos recesija, jau gerokai anksciau esu rases).
                      Tiesiog nebus uz ka padengti dideliu nuotoliu, tad teks juos mazinti..
                      P.S.
                      Tie, kuriems labai svarbus keleiviu vezimas (ypac i visokius uzkampius kaip Silute, Marcinkonys, Rokiskis ir t.t.) ir nori sia saka matyti einancia i prieki, turetu vos ne melstis, kad LG nebutu suskaidytas

                      Comment


                        Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                        (ypac i visokius uzkampius kaip Silute, Marcinkonys, Rokiskis ir t.t.)
                        Šilutė ir Panevėžys (Rokiškis) - užkampiai..?
                        Tada pagal tokią logiką, ne užkampiai yra tik Vilnius ir Kaunas, na gal dar Klaipėda ir Šiauliai.
                        Paskutinis taisė 2Pack; 2009.03.29, 23:37.

                        Comment


                          Tie, kuriems labai svarbus keleiviu vezimas (ypac i visokius uzkampius kaip Silute, Marcinkonys, Rokiskis ir t.t.) ir nori sia saka matyti einancia i prieki, turetu vos ne melstis, kad LG nebutu suskaidytas [/QUOTE]

                          ...ir jei ivyktu taip vadinamas LG "ispardavimas" keleiviu vezimas speju butu atiduotas panasaus plauko kontorai kaip mazeikiu nafta williams'ui kur, nuostoli turi dengti valstybe, ir tai butu tik "iseitis" max porai metu.
                          Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.

                          Comment


                            Skaldyk ir valdyk principas yra efektyvus (kaip si zodi megsta liberalai, LLRI ir stambaus kapitalo atstovai). Dabar ateina eile ji panaudoti Lietuvos gelezinkeliuose. Jau eina snekos (kol kas tik snekos, tai artimiausiu metu nerealu,bet visuomenei jau pradedama tam nuteikineti) ir apie automobiliu keliu apmokestinima.
                            Paskutinis taisė Al1; 2009.04.03, 17:35.

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                              Skaldyk ir valdyk principas yra efektyvus (kaip si zodi megsta liberalai, LLRI ir stambaus kapitalo atstovai). Dabar ateina eile ji panaudoti Lietuvos gelezinkeliuose. Jau eina snekos (kol kas tik snekos, tai artimiausiu metu nerealu,bet visuomenei jau pradedama tam nuteikineti) ir apie automobiliu keliu apmokestinima.
                              Kelių mokestis yra Katalonijoje, Vokietijoje, čia ne naujiena.

                              Comment


                                Parašė 2Pack Rodyti pranešimą
                                Kelių mokestis yra Katalonijoje, Vokietijoje, čia ne naujiena.
                                O ar matei ju kelius? Sunku lyginti su Lietuvos keliais.

                                Comment


                                  Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                                  O ar matei ju kelius? Sunku lyginti su Lietuvos keliais.
                                  Koks skirtumas. Krizė.

                                  Comment


                                    Parašė 2Pack Rodyti pranešimą
                                    Kelių mokestis yra Katalonijoje, Vokietijoje, čia ne naujiena.
                                    Vokietijoje automobiliams iki berods 7.5 tonu keliu mokescio nera.

                                    Kita vertus, ten kur tas mokestis yra paprastai galioja ir ganetinai griezti reikalavimai. Pvz turi buti padorus alternatyvus kelias. Arba kaip pvz tokioj prancuzijoje greitkeliai nors ir statomi uz privacius pinigus, bet po kazkiek metu pereis i visuomenes rankas.

                                    Comment


                                      Parašė LT-1
                                      Vat, vat, tik ir nepradekime steneti.. Kad keleiviu vezimas - nuostolingas - akivaizdu (tas pat ir kitose valstybese, panasiose i Lietuva). O dividentai nueidavo anksciau i investicijas - infrastruktura, riedmenis ir t.t., dalis be abejo ir keleiviu vezimo nuostoliams kompensuoti. Dabar, sunkmeciu (o jis LG jau tikrai pakankamai stipriai jauciasi), tie dividentai ypac svarbus - keleiviniu traukiniu kaip matom nelabai sumazejo, o vaziuojanciu jais (kaip ir autobusais) sumazejo. Reiskia ir pajamos zenkliai sumazejo is keleiviu vezimo. Tad is kur tu pinigu paimti?? Gal parekomenduosi koki saltini?
                                      Kartais pagalvoji - gal is tikruju greiciau liberalizuotu ta gelezinkeliu rinka, tai tokie cirkai dingtu, valstybe privaletu kompensuoti pilnai nuostolius, arba uztikrinti visuomenes poreikius kitomis transorto rusimis, (galbut racionalesnemis, nes priziureti begiu kelia, kuriuo i para pravaziuoja keli traukiniai su minetomis bobutemis, yra per didele prabanga). O traukiniu, veziojanciu kelias bobutes i kaimelius, neliktu.. Tad laukime liberalizacijos
                                      Taigi viskas liberalizuota jau ir dabar. Gali vezti kiekvienas, atitinkantis tam tikrus reiklalavimus. Stai, kaip jau rasiau pries kelis menesius, UAB "Perpus" ir "Mazeikiu naftai" buvo isduotos licencijos kroviniu vezimui. Tai kodel jokia imone nesikreipia del keleiviu vezimo? Ne liberalizacijoje problema, o nuostoliu kompensavime uz keleiviu vezima, kuris yra nuostolingas LG. Butu nuostolingas ir kitiems vezejams. Ta pati problema yra aktuali visam viesajam transportui Lietuvoje.

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Taigi viskas liberalizuota jau ir dabar. Gali vezti kiekvienas, atitinkantis tam tikrus reiklalavimus. Stai, kaip jau rasiau pries kelis menesius, UAB "Perpus" ir "Mazeikiu naftai" buvo isduotos licencijos kroviniu vezimui. Tai kodel jokia imone nesikreipia del keleiviu vezimo? Ne liberalizacijoje problema, o nuostoliu kompensavime uz keleiviu vezima, kuris yra nuostolingas LG. Butu nuostolingas ir kitiems vezejams. Ta pati problema yra aktuali visam viesajam transportui Lietuvoje.
                                        Čia jau sudominai. Įdomu, kokie tie reikalavimai? Negi užtenka nusipirkt dreziną, praeit kažkokią apžiūrą, nusamdyt atitinkamos kategorijos mašinistą, įregistruot įmonę ir jau gali vežiot bobutes į kaimą tarkim tais sutvarkytais ruožais? Kažkaip viskas atrodo iš fantastikos srities, ką čia parašiau..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X