Parašė specialistas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Siemens ER20 CF lokomotyvai Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė VLRD-1 Rodyti pranešimątaip, bei ir alyvos chemija pastudijavau neblogai, anksciau apie rugscius mazai zinojau
Comment
-
Parašė specialistas Rodyti pranešimąMalonu žinoti, kad lokomotyvus remontuojantis personalas kelia savo kvalifikaciją ir gilina žinias.Paskutinis taisė VLRD-1; 2010.09.05, 01:22.
Comment
-
Sveiki, klaidžiodamas po internetą užtikau ER 20 039 040 nuotraukas Vokietijoje, bei jų transportavimą
http://www.bahnbilder.de/name/einzel...ks~ER20CF.html
http://www.bahnbilder.de/name/einzel...ks~ER20CF.html
http://www.bahnbilder.de/name/einzel...ks~ER20CF.html
http://www.bahnbilder.de/name/einzel...ks~ER20CF.htmlPaskutinis taisė Eimantas; 2010.09.09, 13:07.
Comment
-
Parašė rangler Rodyti pranešimąWhen 4 diesel locomotives Siemens ER-20 with numbers 041,042,043,044 should be delivered to LG?
Comment
-
Parašė rangler Rodyti pranešimąWhen 4 diesel locomotives Siemens ER-20 with numbers 041,042,043,044 should be delivered to LG?
Comment
-
Sėkmės formulė – nauji „Siemens“ lokomotyvai
Žilvinas URBUTIS
„Lietuvos geležinkeliai“ įžengė į naują vystymosi etapą. Šį laikotarpį galima tapatinti su praėjusio šimtmečio septintuoju dešimtmečiu, kai buvo atsisakoma garvežių ir pereinama prie šilumvežių traukos.
Sprendimas pereiti prie visiškai kito technologinio lygio priimtas po ilgų diskusijų, kurių metu buvo sprendžiama, ar modernizuoti senuosius „2M62“ klasės lokomotyvus investuojant milžiniškas lėšas, ar įsigyti naujų traukos riedmenų. Po ilgų derybų nuspręsta kardinaliai atnaujinti lokomotyvų parką ir surasti kompaniją, kuri suprojektuotų ir pagamintų šilumvežių seriją pagal „Lietuvos geležinkelių“ reikalavimus. Šiam projektui pasirinkta garsi Vokietijos kompanija „Siemens“. Nors vokiečiai dirba įvairiuose žemynuose, tokio tipo užsakymas pakankamai sudėtingas, nes ši kompanija iki tol neturėjo darbo su plačiųjų geležinkelių technika patirties.
Vokietijos kompanijos „SCI Verkehr“ skaičiavimais, 2009–2013 metais geležinkelių įrangos ir paslaugų vertė Rytų Europoje vidutiniškai gali siekti apie 11 milijardų eurų. Įvertinę Rytų Europos rinkos pajėgumą vokiečiai ėmėsi šio projekto. Sėkmingas šio projekto įgyvendinimas atvertų neribotas galimybes 1520 mm vėžių lokomotyvų rinkoje.
2005 metais „Lietuvos geležinkeliai“ „Siemens“ kompanijai pateikė užsakymą pagaminti 34 dyzelinius-elektrinius „Eurorunner“ lokomotyvus. Užsakymo vertė – 123 mln. eurų. Projektavimo ir konstravimo darbai užtruko apie porą metų.
„ER20 CF“ lokomotyvas, kaip ir daugelis kitų Europos šalių eksploatuojamų lokomotyvų, pagamintas „Eurorunner“ platformos pagrindu, kurią dyzeliniams lokomotyvams sukūrė „Siemens“. „ER20 CF“ yra pirmasis šios platformos lokomotyvas, pritaikytas plačiajai 1520 mm vėžių rinkai.
Vieno projekto vadovų Matthias Chollet teigimu, „ER20 CF“ lokomotyvas yra pirmasis AB „Siemens“ lokomotyvas, skirtas 1520 mm vėžei. Nors kai kurie „ER20 CF“ lokomotyvo vidaus patalpų bei mašinisto kabinos komponentai panašūs su „Rh2016OBB“ („Austrijos geležinkeliai“), „BB475000SNCF“ serijų („Prancūzijos nacionaliniai geležinkeliai“) lokomotyvais, lietuviškojo lokomotyvo kėbulo ir važiuoklės konstrukcija visiškai nauja.
Projekto iššūkis vokiečių inžinieriams buvo stabdžių sistema. Pneumatinę rusiško valdymo sistemą jie pakeitė į Vidurio Europos šalims būdingą standartinę pneumatinę-elektroninę sistemą.
Lokomotyvų dizainui įtakos turėjo keletas faktorių – kliento pageidavimai, kaina, įstatymų reikalavimai techniniams parametrams. Šilumvežį nudažyti raudonai pasiūlė vokiečių gamintojai, kuriems pritarė ir projekto užsakovai.
Įvairūs šilumvežio komponentai, stogas, priekinė dalis, mašinisto stalas ir t.t. buvo gaminami skirtingose vietose. Į šilumvežių surinkimo gamyklą Miunchene buvo pristatyta 3753 dalys. Jei įvairius įrenginius bandytume išskirstyti į smulkias detales, tai jų susidarytų maždaug apie 100 000 tūkst. vienetų. Dirbant dviem pamainomis, sudarytomis iš 20 žmonių, šilumvežis surinktas per dvylika darbo dienų.
Vokiečiai paneigė „Britanijos geležinkelio“ žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją, kad pagal lietuviškąjį šilumvežio projektą bus gaminami elektrovežiai „Portugalijos geležinkeliams“. Toks įtarimas galėjo kilti dėl to, jog kai kurie „Portugalijos geležinkelių“ lokomotyvų komponentai išties panašūs, pavyzdžiui, priekinė dalis, tačiau konstrukcijos visgi skirtingos. Be to, šios šalies lokomotyvai yra keturių ašių bei lengvesni.
Pasakodamas apie ypatingas „ER20 CF“ šilumvežio savybes Matthias Chollet pažymėjo, jog lokomotyvas sunkesnis negu buvo sumanyta pradžioje. Jis sveria 138 tonas, dėl to gali išvystyti aukštą traukimo jėgą (450 kN). Bandomieji važiavimai parodė, kad šilumvežis viena sekcija gali traukti 3500–4000 tonų sąstatus. Be to, lokomotyvas labai tylus. Panašus Austrijoje eksploatuojamas „Rh2016“ serijos lokomotyvas vadinamas „kuždančiu“. Dėl „Common Rail“ dyzelinių variklių technologijos ir ypatingos važiuoklės bei traukos variklių konstrukcijos sunaudojama mažai degalų. Maksimalus leistinas šių lokomotyvų greitis – 160 km/h.
Lietuvai pagaminti šilumvežiai riedėjo Vokietijos geležinkeliais iki uosto, kur sukrauti į laivus-keltus, nuplukdyti į Klaipėdos uostą. Važiavimui per Vokietiją 1435 mm bėgiais gamintojai pagamino papildomą važiuoklę (dvi poras vežimėlių dviejų lokomotyvų persiuntimui). Jų važiuoklės savo konstrukcija panašios į lokomotyvo „ER20 CF“ originalias važiuokles. Tačiau ratų plotis pakeistas, vežimėliai yra be traukos variklių bei stabdžių. Transportavimui yra naudojami adapteriai, kurie vienoje pusėje turi europinę sujungimo sankabą, o kitoje – rusišką autosankabą „SA3“.
2007 metų rugsėjo 9 dieną laivu-keltu iš Mukrano į Klaipėdos Tarptautinę jūrų perkėlą pristatytas pirmasis „ER20 CF“ serijos šilumvežis. Pasirašius priėmimo-perdavimo aktą tarp „Siemens“ ir „Lietuvos geležinkelių“, šilumvežis „ER20-001“ nutemptas į Radviliškio lokomotyvų depą.
Spalio–gruodžio mėnesiais „Lietuvos geležinkelių“ specialistai, bendradarbiaudami su kolegomis iš Ukrainos Dnepropetrovsko geležinkelių transporto universiteto atliko bandomuosius važiavimus. Bandymų metu „ER20-022“ serijos lokomotyvas nesunkiai įveikė vieną sudėtingiausių ir aukščiausių įkalnių ruože Telšiai–Lieplaukė su prikabintu 4600 tonų sąstatu (senasis dviejų sekcijų 2M62 serijos lokomotyvas šį ruožą įveikia tik su 3600 tonų sąstatu).
Vadovaujantis atliktų bandymų rezultatais, nustatytos vienodos traukinių svorio normos vienam „ER20 CF“ serijos lokomotyvui. Šis šilumvežis gali dirbti ir kaip kelių sekcijų traukos junginys. Vienu metu įmanoma suformuoti trijų sekcijų „ER20 CF“ lokomotyvų junginį.
Bandymų metu buvo imituotas „ER20 CF“ lokomotyvo ir prekinių vagonų susidūrimas leidžiant įvairiais greičiais (iki 11 km/h) vandeniu užpildytą vagonų cisterną. Lokomotyvo autosankaba buvo apkabinta davikliais, matuojančiais smūgio jėgas.
Šios serijos lokomotyvo valdymo kabinos atitinka aukščiausius pasaulinius reikalavimus, jose įrengti oro kondicionieriai, šildymo sistemos, suspaustu oru reguliuojamos sėdynės, patogiai suprojektuotas valdymo punktas. Dideli priekinių langų stiklai ir jų valytuvai garantuoja gerą matomumą bet kokiomis meteorologinėmis sąlygomis. Į kabiną patenkama per šonines duris, kurių stiklai yra tamsinti. Įrengtas šiuolaikiškas tualetas. Lokomotyvą gali valdyti vienas mašinistas – jo darbą palengvina kompiuterinė ir diagnostinė sistema.
Šiuo metu „ER20 CF“ serijos lokomotyvai naudojami traukti prekiniams sąstatams geležinkelių linijomis Radviliškis–Vaidotai, Radviliškis–Klaipėda, Radviliškis–Pagėgiai–Klaipėda, Bugeniai – Klaipėda.
Prailginus geležinkelio kelius link Klaipėdos uosto ir Kaliningrado srities (Rusija) planuojama tempti 6000–8000 tonų sąstatus. Manoma, jog 138 tonas sveriantis lokomotyvas Lietuvos geležinkelių linijomis galės pervežti trečdaliu daugiau krovinių nei iki šiol.
Visi „ER20 CF“ serijos lokomotyvai priskirti Radviliškio lokomotyvų depui. Šiame depe porai metų įsikūrė ir „Siemens“ kompanijos specialistų grupė, stebinti naujųjų lokomotyvų darbą.
Šešių ašių „ER20 CF“ lokomotyvus planuojama pritaikyti keleiviams vežti. Iki 2009 metų vidurio pagal kontraktą Lietuvą pasieks visi 34 lokomotyvai. „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė naują kontraktą dėl dešimties papildomų lokomotyvų, kurie bus pristatyti 2010 metų birželio–rugsėjo mėnesiais. Iš viso Lietuvoje kursuos 44 „ER20 CF“ lokomotyvai.
Comment
-
Parašė gm61 Rodyti pranešimąPaleisti jau visi Siemensai i kelia ir kolkas sekmingai rieda.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąBaltic Railways Magazine Nr.1/2009Kapitalizmas – sistema atgyvenusi, vedanti į niekur.
Comment
-
Parašė Combat Rodyti pranešimąNeteko buvoti tame lokomotyve. Jame yra WC?! Tikrai įdomu. Ar yra kur foto (geriau be „turinio“, aišku)? Kaip vyksta jo aptarnavimas? Kad TEP60 WC yra, teko girdėti, bet kiek teko tame lokomotyve buvoti, taip jo ir nepamačiau. Kokiuose lokomotyvuose jie dar yra?
Comment
-
na kad , ir 2m62m ale biotualetai, juk maximos maiselis ekologiskas dabar,
o turinys trasa)))
Be keleiviniu dar turi ER20 , bet ten jau lagerio kulturistu reik but , kad
tilptum.......Paskutinis taisė rakolioux; 2010.10.25, 02:40.Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.
Comment
-
Parašė Combat Rodyti pranešimąNeteko buvoti tame lokomotyve. Jame yra WC?! Tikrai įdomu. Ar yra kur foto (geriau be „turinio“, aišku)? Kaip vyksta jo aptarnavimas? Kad TEP60 WC yra, teko girdėti, bet kiek teko tame lokomotyve buvoti, taip jo ir nepamačiau. Kokiuose lokomotyvuose jie dar yra?
Comment
-
In general do LG Drivers like driving the ER20s compared to 2M62s?
I drive Class 170s in the UK and i find driving plastic crap so to speak..
Nothing special... most UK drivers find modern traction dull and without character. We miss the old Locos and Slam doors... Too many computers nowadays and we are getting faults that arent there!!!
Comment
Comment