Nebūk vaikas, nežinai kai kurių nuansų. Visų pirma, tie geležinkeliai yra Latvijos nuosavybė, antra infrastruktūros mokestis už vieną km latvijoje yra 15 lt, t.y. tiek pat kiek vokietijoje, 3. kiek girdėjau ten yra labai sunkus profilis, ir t.t.t.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Gelžk. Kretinga-Skuodas-Priekulė
Collapse
X
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąNebūk vaikas, nežinai kai kurių nuansų. Visų pirma, tie geležinkeliai yra Latvijos nuosavybė, antra infrastruktūros mokestis už vieną km latvijoje yra 15 lt, t.y. tiek pat kiek vokietijoje, 3. kiek girdėjau ten yra labai sunkus profilis, ir t.t.t.
Comment
-
Nemanau, kad kelio profilis ruože Šeštokai - Alytus yra lengvesnis...
Beje, dar viena publikacija šia tema:
Iš "Santarvė", 2008-03-07
Geležinkelio liniją – ne kroviniams, o keleiviams
Kristina VARKALYTĖ
Būti ar nebūti geležinkelio linijai Mažeikiai–Klaipėda per Skuodą? – diskutuoja politikai, verslininkai ir šiaip mažeikiškiai. Nuomonės prieštaringos. Bet visi sutaria – ši linija būtų nuostolinga, o dotuoti neišgali nei savivaldybės, nei Vyriausybė.
Realesnė atrodo galimybė Mažeikiams turėti keleivinį traukinį Vilniaus kryptimi – bent iki Šiaulių.
REKONSTRUKCIJOS ŠALININKAMS TRŪKSTA ARGUMENTACIJOS
Geležinkelio linija Mažeikiai–Klaipėda per Skuodą, apie penkiolika kilometrų besitęsianti ir kaimyninės Latvijos teritorija, susisiekimui nebenaudojama jau daugiau nei dešimtmetis.
Dabartiniais Susisiekimo ministerijos skaičiavimais, šiai geležinkelio linijai vien Lietuvos teritorijoje rekonstruoti reikėtų apie 100 milijonų litų, tuo tarpu kiek būtų važiuojančiųjų – nežinia.
Mažeikių rajono meras Vilhelmas Džiugelis „Santarvei“ sakė, kad neverta „šnekėti emocijomis“, o argumentacijos trūksta.
„Šnekant su susisiekimo ministru reikalinga argumentacija, turi būti žinomi srautai. Nesakau, kad to (geležinkelio linijos Mažeikiai–Klaipėda – K. V.) nereikia, bet turi būti rimtos studijos. Aš manau, kad infrastruktūrą reikia palikti ateičiai, galvojant apie miesto plėtrą, – apie linijos reikalingumą svarstė V. Džiugelis ir pridūrė, kad jei galėtų rinktis, prioritetą teiktų keleivinio traukinio maršruto Mažeikiai–Vilnius atnaujinimui. – Traukiniai būtų kur kas greitesni. Gal traukiniu važiuotų ne tik verslininkai, bet ir Savivaldybės darbuotojai, tarp jų ir meras.“
SAVIVALDYBĖS DOTUOTI NEIŠGALI
Geležinkelio linijos Mažeikiai–Klaipėda per Skuodą atnaujinimas labiau rūpi skuodiškiams, nors vėliau Skuodo rajono meras Stasys Vainoras „Santarvei“ pripažins, jog jiems svarbiau atgaivinti atkarpą iki uostamiesčio – geležinkelis iki Mažeikių ne toks aktualus.
„Atnaujinus kelią Skuodas–Klaipėda būtų sprendžiamos socialinės problemos, kadangi daug žmonių dirba Klaipėdoje. Ministras paminėjo, kad atkarpą Skuodas–Klaipėda atgaivinti tikrai reikėtų. Dabar iki mūsų nuo Klaipėdos yra privažiuojamasis kelias, bet keleivių niekas neveža. O dėl Mažeikių – neaišku, pažadėjo išsiaiškinti galimą srautą,“ – apie pokalbį su ministru pasakojo Skuodo rajono meras.
Abiejų rajonų vadovams AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai sakė, kad keleivinį traukinį būtų galima skirti, jei atsirastų, kas dotuotų nuostolius. Tačiau pačios savivaldybės padengti važiavimo nuostolių neišgali, o Vyriausybė kol kas apie tai tyli.
Susisiekimo ministro patarėjas bei Mažeikių rajono savivaldybės tarybos narys Darius Jarmantavičius „Santarvei“ sakė, kad dėl geležinkelio maršrutų dotacijų su Vyriausybe vis kalbama, tačiau lėšų stinga daug kur ir jos paskirstomos svarbesnėms reikmėms.
„Yra ir kitų socialinių funkcijų, kad ir tie patys mokytojai. Jų algas kelti, bibliotekininkų, – valdžios atsisakymo dotuoti galimai nuostolingus maršrutus argumentus vardijo Tarybos narys. – Be to, būkime atviri, kiek į Skuodą važiuojančiųjų būtų?“
KALBOS SUAKTYVĖJA PRIEŠ RINKIMUS
Susisiekimo ministro patarėjas D. Jarmantavičius prasitarė, jog kalbų dėl geležinkelio linijos, artėjant rinkimams, politikai nevengia – populizmo daug.
„Politikai gali pakalbėti: „Mes padarysime geležinkelį“, – ir tai jiems bus pliusas prieš rinkimus. Būkime politikai, bet būkime realistai. Sakykime teisybę, kaip yra,“ – „Santarvei“ sakė D. Jarmantavičius.
Tuo tarpu aktyviai mažeikiškiams bei skuodiškiams ėmusis tarpininkauti Seimo narė Audronė Pitrėnienė rankų dar nenuleidžia, nors, kaip pati pripažino, vilties labai maža.
„Po truputį judiname, bet sunkiai. Tačiau tokio atsakymo, kad nebevarkit, nieko nebus, taip pat nesame sulaukę. Realiai galvojant, tas maršrutas bus nuostolingas, bet čia ne vien tik ekonominis sprendimas, socialinė funkcija svarbesnė,“ – tikino Seimo narė, artėjant rinkimams vis dažniau apsilankanti Mažeikiuose.
„Jie (Susisiekimo ministerija – K. V.) kalba – reikia apie 100 milijonų litų, bet juk yra europinės lėšos, kurias būtų galima pritraukti. Matyt, kertasi kažkieno interesai,“ – situaciją vertino A. Pitrėnienė.
PRIVATININKAMS – KELIAS LAISVAS
AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai tikina, jog niekur jokie interesai nesikerta – esą kam atrodo, kad apsimoka atnaujinti liniją Mažeikiai–Klaipėda per Skuodą, tegul tai ir daro.
Įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas „Santarvę“ patikino, kad tai realu: „Kur problema? Jiems atrodo, kad apsimoka? Tada tegul stato naują ar rekonstruoja senąją liniją, ir tegul važiuoja traukiniai. Susimokės infrastruktūros mokestį, ir tegul važiuoja.“
„Lietuvos geležinkeliai“ atnaujinti šios, per Latviją einančios, linijos kol kas neplanuoja.
A. Šimėnas abejojo, ar apskritai būtų keleivių tarp Mažeikių, Skuodo ir Klaipėdos. Be to, rajonas ir taip nesąs nuskriaustas – didžiausiai rajono įmonei AB „Mažeikių nafta“ sudarytos geros sąlygos.
„Mažeikiams kvėpavimą – atsigabenti žalios naftos ir išvežioti produkciją – mes davėme. Esame daug investavę į liniją Mažeikiai–Kužiai,“ – tvirtino vienas iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovų.
ĮMONĘ LINIJA NUDŽIUGINTŲ
Važiuojant traukiniu iš Mažeikių į Klaipėdą per Skuodą „sutaupoma“ per 100 kilometrų, jei lyginsime kelionę į Klaipėdą per Kužius. Tai domina AB „Mažeikių nafta“ naujuosius vadovus „PKN Orlen“.
„Jei ši linija vėl būtų atidaryta, tai mus tikrai nudžiugintų. Mes nemažai sutaupytume,“ – patikino įmonės atstovas spaudai Jacekas Janas Komaras ir priminė, jog anksčiau kroviniai būtent šiuo maršrutu ir buvo gabenami.
Nors įmonė ketina tiesti produktotiekį, tačiau, spaudos atstovo teigimu, geležinkelio atsisakyti nepavyks. Pirmiausia keleri metai praeis, kol produktotiekis apskritai bus nutiestas, o ir darbus baigus, ne viską juo būtų galima transportuoti, tad geležinkelis neišvengiamai liks reikalingas.
TRAUKINUKAS Į ŠIAULIUS – REALU
AB „Lietuvos geležinkeliai“ teigia daug investavę į atkarpą Mažeikiai–Kužiai. Kadangi geležinkelio kelias čia atnaujintas ir nuolat prižiūrimas, priešingai nei Mažeikiai–Klaipėda, čia gali važiuoti ir keleiviniai traukiniai. Pastaruoju metu traukinio maršrutas į Vilnių uždarytas dėl patiriamų nuostolių – važiuojančiųjų labai mažai.
Susisiekimo ministro patarėjas D. Jarmantavičius „Santarvę“ informavo, kad Mažeikiams yra reali galimybė turėti vadinamąjį „dyzeliuką“, kuris kursuotų tarp Mažeikių ir Šiaulių.
„Mes suprantame, kad daug rimtų reisų yra reikalingi, tad kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ bandome spręsti. Dabar yra perkami maži „dyzeliukai“, jie kursuos tam tikruose regionuose. Mažiukai, kurie naudos mažai degalų. Skaičiuojama, daromos analizės, kad būtų galima paleisti tokį tarp Mažeikių ir Šiaulių,“ – „Santarvei“ sakė Mažeikių rajono savivaldybės tarybos narys ir prognozavo, kad pirmieji dyzeliniai traukinukai Lietuvą pasieks dar šiemet.
Comment
-
Parašė 2Pack Rodyti pranešimąŠiaip čia forume, kažkas buvo pasakęs, kad Medininkų stotis likviduota!
Tikriausiai išlikęs stoties pastatas, gal dar kas. Kiekvienoje stotyje kiekvienas toks statinys yra savito stiliaus... Todėl pafotografuoti kažkiek verta...Paskutinis taisė Vitas; 2008.07.10, 13:17.
Comment
-
Parašė Vitas Rodyti pranešimąBet tikriausiai dar nenušluota nuo žemės paviršiaus
Tikriausiai išlikęs stoties pastatas, gal dar kas. Kiekvienoje stotyje kiekvienas toks statinys yra savito stiliaus... Todėl pafotografuoti kažkiek verta...
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąNebūk vaikas, nežinai kai kurių nuansų. Visų pirma, tie geležinkeliai yra Latvijos nuosavybė, antra infrastruktūros mokestis už vieną km latvijoje yra 15 lt, t.y. tiek pat kiek vokietijoje, 3. kiek girdėjau ten yra labai sunkus profilis, ir t.t.t.Не мы такиe, жизнь такaя...
Comment
-
Parašė robertas Rodyti pranešimąGaila, kad toks likimas ištiko viena pirmųjų geležinkelių mūsų šalyje. Būtų įdomu ta linija nuo Marcinkonių iki pasienio pasivėžint su "Pionierka" (savadarbe drezina).
Idomiau butu ''padraguoti'' linijoje Skuodas-Kretinga. Ten traukiniai važiuoja itin retai (karta per mėnesį, gal mažiau). Bent jau idomu butu važiuot nes ten yra išlike visi šviesoforai,kelio yranga, ženklai..... Tiesa kaip ta drezina reikia pasidaryt?Не мы такиe, жизнь такaя...
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą1991 Lietuvos gelezinkeliu schema.
Linijoje Kretinga-Skuodas paliktos tik Darbenu ir skuodo stotys jei neklystu ?Не мы такиe, жизнь такaя...
Comment
-
http://www.alfa.lt/straipsnis/c80281
Čia straipsnis apie tai, kad LG ir MN ginčijasi dėl krovinių gabenimo tarifų. Beje, apie tai plačiau "Veidas" nr. 33, 2008-08-18, bet jame straipsnis pažymėtas PR, todėl internete nepaskelbtas.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Kažkas anksčiau minėjo apie būtinybę renovuoti geležinkelio ruožą Kretinga-Skuodas. Štai jums saldainukas:
http://www.bernardinai.lt/index.php?url=articles/79460I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąKažkas anksčiau minėjo apie būtinybę renovuoti geležinkelio ruožą Kretinga-Skuodas. Štai jums saldainukas:
http://www.bernardinai.lt/index.php?url=articles/79460
Comment
-
Gabenti per Latvija? Tai juk ir Latvijoje reikia renovuoti ruoza. O per Siaulius vykti i Latvija tikrai nera mazesnis atstumas.
Siaip tai gerai. Paspaus LG, gal atsikvoses ir sutvarkys ta ruoza iki Skuodo...
Juk tam didziaja dali lesu galima gauti is ES, kurioje gelezinkeliu pletrai skiriamas didelis prioritetas.
Naudos butu visiems.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąGabenti per Latvija? Tai juk ir Latvijoje reikia renovuoti ruoza. O per Siaulius vykti i Latvija tikrai nera mazesnis atstumas.
Comment
-
Parašė Ocelotas Rodyti pranešimąCia tai LG ispausti i kampa, juk jie galima sakyt is mazeikiu naftos pasidaro didziaja dali pelno, nu as sprendziu is to, kad atkarpa nuo kuziu iki mazeikiu naftos labiausiai apkrauta skaitosi, nemanau, kad LG atsisakys renovuoti si ruoza butu nelogiska is ju pusesPaskutinis taisė LT-1; 2008.08.20, 20:20.
Comment
-
nevažiuos jie į Latvija, tikrai nevažiuos.Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąGabenti per Latvija? Tai juk ir Latvijoje reikia renovuoti ruoza. O per Siaulius vykti i Latvija tikrai nera mazesnis atstumas.
Siaip tai gerai. Paspaus LG, gal atsikvoses ir sutvarkys ta ruoza iki Skuodo...
Juk tam didziaja dali lesu galima gauti is ES, kurioje gelezinkeliu pletrai skiriamas didelis prioritetas.
Naudos butu visiems.
Taigi nuo Mazeikiu naftos eina begiai link Latvijos puses, kurie jau senokai nebenaudojami, ir kazkurioje Latvijos pasienio dalyje jie susijungia su atsaka is Skuodo. Ir kaip suprast vykti per Siaulius i LV? Taigi tiesiai nuo Mazeikiu naftos i LV, nuo ten per Skuoda, Kretinga i Klaipeda. O beto, kiek skaiciau, tai pacio ruozo Skuodas-Kretinga taisymas tikrai nepigiai kainuotu. Ten eismas yra toks mazas, kad traukinys GAL ir atvaziuoja karta per menesi i Skuoda, ir to su vienu vagonu, nes supuve pabegiaiPaskutinis taisė _TuaReG_; 2008.08.22, 18:53.Не мы такиe, жизнь такaя...
Comment
-
Parašė _TuaReG_ Rodyti pranešimąO beto, kiek skaiciau, tai pacio ruozo Skuodas-Kretinga taisymas tikrai nepigiai kainuotu. Ten eismas yra toks mazas, kad traukinys GAL ir atvaziuoja karta per menesi i Skuoda, ir to su vienu vagonu, nes supuve pabegiai
Comment
-
Parašė _TuaReG_ Rodyti pranešimąTaigi nuo Mazeikiu naftos eina begiai link Latvijos puses, kurie jau senokai nebenaudojami, ir kazkurioje Latvijos pasienio dalyje jie susijungia su atsaka is Skuodo. Ir kaip suprast vykti per Siaulius i LV? Taigi tiesiai nuo Mazeikiu naftos i LV, nuo ten per Skuoda, Kretinga i Klaipeda. O beto, kiek skaiciau, tai pacio ruozo Skuodas-Kretinga taisymas tikrai nepigiai kainuotu. Ten eismas yra toks mazas, kad traukinys GAL ir atvaziuoja karta per menesi i Skuoda, ir to su vienu vagonu, nes supuve pabegiai
I Latvija dabar arba per Laizuva arba per Siaulius. Linija iki Latvijos Priekules nenaudojama. Linija nuo Priekules iki Skuodo - taip pat. Is zemelapio matyti, kad Liepoja yra arciau, nei Klaipeda, nesvarbu, ar i Klaipeda vykstama per Siaulius, kaip dabar, ar per Priekule ir Skuoda. Per Skuoda arciau apie 90 km. Bet iki Liepojos dar arciau. Taip kad cia latviai gali pakisti kiaule Lietuvai - rekonstruoti ruoza nuo Liepojos per Priekule iki sienos su Lietuva. Ir priversti per ES Lietuva rekonstruoti ruoza iki sienos per Luse. O tada - viso gero, Klaipeda. Stai ka reiskia laisva rinka. Ir kieno interesus atstovauja uzsienieciu valdoma "Mazeikiu nafta"?
Comment
Comment