Darbėnai - Šventoji.
Tarybinis 1947 m. žemėlapis. Plonesne linija pažymėtas siaurasis geležinkelis, storesne - platusis.
Darbėnų stotis.
Vaizdas Kretingos link. Menka krova vis dar vyksta, bet traukinių eismas labai retas.
Nuo pervažos tilto per Darbą link. Už tilto linija į Šventąją ėjo tiesiai, o į Skuodą - dešinėn.
Toliau beveik visa buvusi linija iki susikirtimo su keliu Palanga - Liepoja yra paversta vietiniu žvyrkeliu. Tiesa, nuo tilto per Darbą apie 1,5 km pylimo nėra paversta žvyrkeliu, tačiau maždaug puse tos pylimo atkarpos irgi galima pravažiuoti - yra lauko keliukas.
Be išlikusio pylimo, sankasos, stambiausias išlikęs buvusio geležinkelio objektas - pirmasis (jei važiuojama nuo Darbėnų) tiltas per Šventąją. Jis naudojamas kaip automobilių tiltas.
Vaizdas Darbėnų link.
Kaip matyti, geležinkelis planuotas toli į ateitį. Nors sankasa ir vienkelė, bet tiltas buvo numatytas dviems keliams.
Žvelgiant į ortofotonuotrauką ir topografinį žemėlapį, galima atsekti buvusio geležinkelio trasą. Antrasis tiltas per Šventąją pilnai nugriautas tvarkant Šventosios vagą ir pelkes. Jokių atramų likučių toje vietoje, kur buvo tiltas.
Toliau geležinkelio vietoje yra dabartinė Pylimo g., kuri kertasi su Kopų g. ir toliau prasideda pėsčiųjų takas buvusio geležinkelio vietoje. Ten buvo negili iškasa, teritorija nebuvo sulyginta, todėl einant taku, ji gerai matosi.
Geležinkelio keliai turėjo būti atvesti į uostą. Buvusi uosto kelyno (jei jis buvo įrengtas; galėjo būti ir neįrengtas) teritorija dabar prorečiai užstatyta namais ir kur kas tankiau vasariniais poilsiautojų nameliais.
Tikriausiai nei stoties pastato pastatyti, nei rimto kelyno įrengti nebuvo suspėta iki prasidedant karui.
Tarybinis 1947 m. žemėlapis. Plonesne linija pažymėtas siaurasis geležinkelis, storesne - platusis.
Darbėnų stotis.
Vaizdas Kretingos link. Menka krova vis dar vyksta, bet traukinių eismas labai retas.
Nuo pervažos tilto per Darbą link. Už tilto linija į Šventąją ėjo tiesiai, o į Skuodą - dešinėn.
Toliau beveik visa buvusi linija iki susikirtimo su keliu Palanga - Liepoja yra paversta vietiniu žvyrkeliu. Tiesa, nuo tilto per Darbą apie 1,5 km pylimo nėra paversta žvyrkeliu, tačiau maždaug puse tos pylimo atkarpos irgi galima pravažiuoti - yra lauko keliukas.
Be išlikusio pylimo, sankasos, stambiausias išlikęs buvusio geležinkelio objektas - pirmasis (jei važiuojama nuo Darbėnų) tiltas per Šventąją. Jis naudojamas kaip automobilių tiltas.
Vaizdas Darbėnų link.
Kaip matyti, geležinkelis planuotas toli į ateitį. Nors sankasa ir vienkelė, bet tiltas buvo numatytas dviems keliams.
Žvelgiant į ortofotonuotrauką ir topografinį žemėlapį, galima atsekti buvusio geležinkelio trasą. Antrasis tiltas per Šventąją pilnai nugriautas tvarkant Šventosios vagą ir pelkes. Jokių atramų likučių toje vietoje, kur buvo tiltas.
Toliau geležinkelio vietoje yra dabartinė Pylimo g., kuri kertasi su Kopų g. ir toliau prasideda pėsčiųjų takas buvusio geležinkelio vietoje. Ten buvo negili iškasa, teritorija nebuvo sulyginta, todėl einant taku, ji gerai matosi.
Geležinkelio keliai turėjo būti atvesti į uostą. Buvusi uosto kelyno (jei jis buvo įrengtas; galėjo būti ir neįrengtas) teritorija dabar prorečiai užstatyta namais ir kur kas tankiau vasariniais poilsiautojų nameliais.
Tikriausiai nei stoties pastato pastatyti, nei rimto kelyno įrengti nebuvo suspėta iki prasidedant karui.
Comment