Pastaruoju metu buvo atsiradus proga pasidomėti kelione traukiniu per JAV (viliojo ypatingai pigūs bilietai ten nuskristi ir keistai didokos automobilių nuomos kainos). Visgi kol kas nusprendžiau susilaikyti - bet gal kam bus įdomu
Taigi idėja - nuvažiuoti traukiniu nuo vienos pakrantės iki kitos. Tiesioginio traukinio nėra - reikia persėsti Čikagoje (arba Naujajame Orleane, bet šito varianto nenagrinėsiu).
Iš Niujorko arba Bostono į Čikagą geriausia važiuoti Lake Shore Limited reiso traukiniais.
Atstumas 1543 km, kelionės trukmė 19 val., sėdimos vietos kaina tarp Niujorko ir Čikagos nuo 84$.
Iš Čikagos į Vakarinę pakrantę galima rinktis vieną iš kelių traukinių maršrutų:
Atstumas 3631 km, kelionės trukmė 43 val., sėdima vieta nuo Čikagos kainuoja 143$, nuo Niujorko abiejų atkarpų 193$. Traukinys išvysto iki 140 km/h greitį, vidutinis greitis 89 km/h.
(foto autorius Kevin Morgan)
Atstumas 3924 km, kelionės trukmė 53 val., kaina ta pati - 143$ nuo Čikagos ir 193$ iš Niujorko. Vieno kilometro kaina gaunasi maždaug dvigubai maženė nei traukinių Lietuvoje.
Taip pat galima važiuoti persėdant Teksase į traukinį iš Naujojo Orleano į Los Andželą (pastarasis vienintelis iš minėtų važiuoja ne kasdien) -
Sėdimos vietos atrodo pakankamai neblogai, ypač kad už dvivetį kupė primokėt reiktų daug (308$ plius 634$ abiem traukiniam žmogui arba dviem).
Daug daugiau informacijos, maršrutų ir bilietai yra www.amtrak.com. Ir šiaip internete gan daug informacijos, nuotraukų ir filmukų. Bet apskritai maršrutai, kainos ir greičiai mane nustebino - aš tikėjausi daug blogiau ir brangiau. Ne šiemet, bet kada nors reiks susiruošt pravažiuot
Butu smagu taip pakeliauti Tikriausiai vaizdai tai nerealus
- Kas gi vyksta toje Ukrainoje?
- Rusija su Amerika kariauja.
- Ir ką, kaip ten reikalai?
- Na, Rusija prarado tūkstančius kareivių, šimtus tankų.
- O amerikiečiai?
- Nepatikėsi, jie apskritai kare nepasirodė.
NASA Ameso tyrimų centre Kalifornijoje (JAV) ruošiamasi pristatyti magnetinę levitaciją naudojančią naujos kartos visuomeninio transporto technologiją. JAV bendrovė „Unmodal Systems“ mano radusi būdą, kaip sugundyti amerikiečius persėsti iš naftos produktus deginančių automobilių į naujos kartos visuomeninio transporto sistemą, kuri būsianti ekologiška, patogi, saugi, greita, ir, svarbiausia, pritaikyta individualioms kelionėms. „Unimodal Systems“ sukūrė naujos kartos visuomeninio transporto sistemą, kuri turėtų sumažinti JAV gyventojų priklausomybę nuo automobilių, skelbia „Physorg.com“. „SkyTran“ pavadinta sistema sujungia iš pažiūros visiškai nesuderinamus dalykus – kelionių individualumą ir masinį keleivių pervežimą. Jos esmė – didelės spartos magistralės, kuriomis skrieja magnetinės levitacijos (Maglev) technologiją naudojančios trivietės transporto priemonės. „SkyTran“ keleiviams tereikės pasirinkti individualios kelionės tikslą, o kompiuterizuota sistema parinks optimaliausią kelionės maršrutą ir iki 240 km/h greičiu pristatys keleivius į norimą vietą. „SkyTran“ vagonėliai „kybos“ ore po nedideliame aukštyje įrengtais magistralės „bėgiais“ ir judės dėl elektromagnetinių laukų sąveikos sukurtos traukos. Visa transporto sistema bus valdoma kompiuterizuotai, todėl ne tik galės kiekvienam vagonėliui parinkti optimaliausią kelionės maršrutą, bet ir prireikus juos keisti, kad būtų atsižvelgta į kitų transporto rūšių apkrovimą, priemiesčiuose susidariusias spūstis ir kitus veiksnius. „Unimodal Systems“ specialistai tvirtina, kad tokia transporto sistema yra nebrangi, gali būti greitai pastatyta ir atsieis tik mažą dalį tų lėšų, kurios kasmet skiriamos šalies automagistralių tiesimui ir remontui. „SkyTran“ projektą siūloma diegti keliais etapais, iš pradžių statant magnetinių vagonėlių linijas didžiuosiuose miestuose, kad keleiviai galėtų greičiau pasiekti oro uostus ar geležinkelio stotis. Po to „Unimodal Systems“ planuoja integruoti „SkyTran“ į jau veikiančias visuomeninio transporto sistemas, tokias, kaip San Francisko BART (Bay Area Rapid Transit) ir greitųjų traukinių linijas. Vėliau magistralėmis būtų sujungti atskiri miestai, o ilgainiui būtų sukurtas nacionalinis tokios transporto sistemos tinklas. Juo naudotis esą būtų paprasta: į vagonėlį įlipę keleiviai jo kompiuteryje nurodytų kelionės tikslą. „SkyTran“ kompiuterinė sistema, apskaičiavusi maršrutą, be sustojimų nugabentų juos į reikiamą vietą trumpiausiu keliu. Nors vežimėlis yra skirtas tik 3 keleiviams, jų bagažą galima būtų siųsti atskirtu vežimėliu, atvyksiančiu į galutinę stotelę tuo pat metu. „Unmodal Systems“ pranešė praeitą mėnesį pasirašiusi sutartį su NASA dėl robotams valdyti skirtos programinės įrangos naudojimo ir Ameso tyrimų centre ruošiasi surengti eksperimentinės „SkyTran“ sistemos demonstraciją. Pasak bendrovės atstovų, pirmasis „SkyTran“ diegimo etapas turėtų prasidėti per artimiausius 2 metus.
Per Kalėdines atostogas teko automobiliu pakeliauti po JAV platybes. Kadangi prijaučiu geležinkeliams, kelionės metu, kur buvo įmanoma, nupyškindavau šią transporto priemonę. Pradėsiu nuo vieno palankiausio fotografijai (nes daugiausia traukinių teko butent ten matyti) ruožo einančio lygiagrečiai senajo Route 66 kelio (tarp Amarillo TX ir Albuquerque NM).
1. Atvažiuoja sąstatas - pervaža vis dar neuždaryta
2. Galvojau tas baltas auto varys kiaurai bet šlagbaumas užsidarė - na bet visai prieš pasirodant traukiniui...
3.
4. Na nuvirto sąstatas ir kas čia tokio? pastūmėm į šoną ir važiuojam toliau... daug kur JAV vyrauja toks požiūris
Sunkiai įžiūrima kaip ten iš tikrųjų, bet atrodo jog visi yra Dash 9 įvairių modifikacijų, kurių galia 3800-4400 AG. Vis tiek galia gaunasi tokia gan solidi. Na ir sąstato galo pavargsi laukti ant pervažos. Kai man teko lankytis tuose kraštuose, mačiau sąstatą kur priekyje 5, per vidurį 1 ir gale dar 3 šilumvežiai.
O tai kam to reikia? Nejau jie po kalnus tampo 100 vagonų ilgio sąstatus? Apskritai, ar Europoje, Azijoje naudojami tokia galinga trauka ir tokio dydžio sąstatai?
Tokį monstrą pamatęs gali ir išigasti... tai ne kokie meilųs Eurorunneriai.
Rusijoje Baikalo-Amūro magistralėje važinėja taip pat įspūdingi sąstatai. 3TE10 priekyje, vagonų apie 70 ir dar 3TE10 iš galo. Tonažas nėra labai didelis, bet kelio profilis sudėtingas. Greičiausiai JAV yra dėl panašių priežasčių - kol lyguma - tol viskas tvarkoj, bet kai reikia perlipti kalnus, tuomet jau ir atsiranda problemos, o tunelių juk nekasi po kiekvienu kalneliu...
You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...
Na šiaip mediniai pabėgiai savo kaip pabėgių funkciją atlieka geriau, bet jų eksplotacija yra žymiai brangesnė nei gelžbetoninių. Nežinau, kaip jie ten prižiūri savo kelius, bet taupumu amerikiečiai nepasižymi. =]
1. Pabėgiai mediniai;
2. Kelias dažniausiai vienas - todėl yra pridaryta prasilenkimo atkarpų kuriose puikiai galima užsiiminėti "trainspotting'u"
3. Dažniausiai teko matyti konteineriais pakrautus sąstatus kuriuos traukė 5-4 bei stūmė 1-2 lokomotyvai
Na šiaip mediniai pabėgiai savo kaip pabėgių funkciją atlieka geriau, bet jų eksplotacija yra žymiai brangesnė nei gelžbetoninių. Nežinau, kaip jie ten prižiūri savo kelius, bet taupumu amerikiečiai nepasižymi. =]
jie neprižiūri kelių. t.y. neprižiūri pagal mūsų samprata.
paklojo kelią, praėjo porą metų (ar praleido kažkokį tonažą) ir iškart daro kapitalinį. toks variantas apsimoka, kai yra itin didelės apkrovos.
Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai
gražios foto, liuks. Aš irgi mačiau tokius traukinius JAV - nerealūs.. vieną kartą laukiau, kada pasibaigs traukinys, tai pabodo net laukt... dar įdomu tai, kad keliai ne visada tiesūs, o pilna visokių kilpų ir į kalnus važiuoja... sunkiai, bet važiuoja
O tai kam to reikia? Nejau jie po kalnus tampo 100 vagonų ilgio sąstatus? Apskritai, ar Europoje, Azijoje naudojama tokia galinga trauka ir tokio dydžio sąstatai?
Tokį monstrą pamatęs gali ir išigasti... tai ne kokie meilųs Eurorunneriai.
Tai, naudojama, nes apsimoka. Pvz., per kokias nors Kaczachstano platybes, jei susirenka daug vagonų ta pačia kryptimi dideliu atstumu, ir jei leidžia infrastruktūra tokius formuoti, galimas paiilgintų traukinių formavimas arba dviejų traukinių kabinimas į vieną (antrojo traukinio lokomotyvas atsiduria viduryje vagonų).
Pailgintų traukinių atveju padidėja pervežamų vienu lokomotyvu vagonų kiekis (adekvačiai reikia mažesnio lokomotyvų parko tam pačiam vagonų kiekiui pervežti), tuo pačiu geležinkelių ruožu galima praleisti daugiau traukinių, o atitinkamai pervežti ir krovinio.
Kapitalizmas – sistema atgyvenusi, vedanti į niekur.
Pailgintų traukinių atveju padidėja pervežamų vienu lokomotyvu vagonų kiekis (adekvačiai reikia mažesnio lokomotyvų parko tam pačiam vagonų kiekiui pervežti), tuo pačiu geležinkelių ruožu galima praleisti daugiau traukinių, o atitinkamai pervežti ir krovinio.
Tik tuo atveju turi būti atitinkamo ilgio stočių ir pralankų keliai.
Comment